Tsunami

Informatie over films uit Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Tsunami

#1 Bericht door ericsson » zaterdag 19 mei 2007, 17:41

Ik vond hem nogal meeslepend en soms echt triest maar vrij realistisch. Meeste is opgenomen in Khao Lak en Phuket, enfin voor mij een must om te zien ondanks de commercie erond. Voor de geinteresseerden je kan hem online (streaming) bekijken in HD (divx), stuur me een pb voor het adres.



Verenigde Staten / Groot Brittannië
Drama
187 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Bharat Nalluri
met Toni Collette, Hugh Bonneville en Tim Roth

Tsunami: The Aftermath volgt een aantal personages die de tsunami van december 2004 overleefden: een jong stel dat op zoek is naar hun kind, een Thai die zijn familie heeft verloren en uit alle macht probeert te verhinderen dat projectontwikkelaars alle grond van zijn dorp opkopen, een reddingswerker die omvang van de catastrofe maar nauwelijks kan bevatten, een Britse ambtenaar die alle vertrouwen in het systeem verliest, en een Thaise meteoroloog wiens tijdige waarschuwing in de wind werd geslagen.
chok dee

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#2 Bericht door marceziani » zaterdag 19 mei 2007, 18:10

Beide delen zijn een paar maanden geleden uitgezonden op RTL 4 (of was het nou RTL 7?). Vond hem wel mooi in elkaar gezet. Het was in mijn ogen ook niet zozeer een speelfilm, maar meer een gedramatiseerde documentaire. De moeite waard om te bekijken!
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#3 Bericht door JohanS » zondag 20 mei 2007, 08:53

Ik wist niet dat deze film/documentaire bestond.
Ik ga hem zeker kijken.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#4 Bericht door Denhakke » zondag 20 mei 2007, 18:42

Ik heb gisteren het eerste deel en vandaag het tweede deel gezien en vond het een zeer aangrijpend verhaal. Doordat wij de verwoesting en de miserie van de tsunami zelf gezien hebben ( de dagen nadien) vond ik hem zeer waarheidsgetrouw gemaakt.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#5 Bericht door JohanS » zaterdag 26 mei 2007, 12:30

Gisteren avond de beide delen gezien.
Ik kan alleen maar iedereen die reeds in de Tsunami streken is geweest om deze film te zien.
Zeer aangrijpend en laat je wel even nadenken.
Wanneer ik in Augustus naar Khao Lak en Phuket ga zal ik zeker een aantal beelden in mijn gedachten hebben.
Ik verwonder mij enorm dat het na drie jaar het meetste reeds is terug opgebouwd.
Wat ik mij wel afvraag is de huidige toestand van de arme thaise bevolking in de kleine dorpjes, hebben zij echt hulp gekregen, of was alle hulp op de buitenlanders gericht.

De film moet je gewoon zien !!!

Plaats reactie

Terug naar “Films”