Facebook groep thailandforum.nl

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#31 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 27 februari 2021, 15:52

Jongens, voor mij hoeft het niet meer op deze manier. Ik heb de indruk dat de moderatie de p@k op mij heeft, geen idee waarom. Ron en Wanadee spreken elkaar hier elkaar al jaren aan met de voornamen en dat mag wel. Dat is meten met twee maten. Dus het ga je goed allemaal!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#32 Bericht door serpay » zaterdag 27 februari 2021, 16:34

Loempia schreef: zaterdag 27 februari 2021, 13:36 Je spreekt elkaar aan bij de forumnaam (draad Forumcultuur 01-06-2015)!

slecht geslapen ?
beetje jammer dat je daar over moet reageren. tja het forum gaar zo nog meer kapot helaas.
eigenlijk te zielig voor woorden
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#33 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2021, 16:35

wpdl schreef: zaterdag 27 februari 2021, 15:02 Het is Eric met een k ja 55555 en dan natuurlijk streepje kuijpers. :angel:
c of k denk dat het wel duidelijk was wie ik bedoelde maar ik herstel het nu even het is erik zonder hoofdletter K:mrgreen:
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 27 februari 2021, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#34 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2021, 16:40

erik-kuijpers schreef: zaterdag 27 februari 2021, 15:52 Jongens, voor mij hoeft het niet meer op deze manier. Ik heb de indruk dat de moderatie de p@k op mij heeft, geen idee waarom. Ron en Wanadee spreken elkaar hier elkaar al jaren aan met de voornamen en dat mag wel. Dat is meten met twee maten. Dus het ga je goed allemaal!
Laat Loempia dan maar even antwoord geven lijkt me of dat zo is wat jij nu schrijft en wat ik vroeg.
Je vroeg aan mij of het Henk de K was en of ik met Han en Hans was geweest. Wat was er dan mis met die vraag?.
En vlgs mij wordt er hier ook tegen mij wel eens Arie gezegt ipv driver duszzz??

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#35 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2021, 16:52

serpay schreef: zaterdag 27 februari 2021, 16:34
Loempia schreef: zaterdag 27 februari 2021, 13:36 Je spreekt elkaar aan bij de forumnaam (draad Forumcultuur 01-06-2015)!

slecht geslapen ?
beetje jammer dat je daar over moet reageren. tja het forum gaar zo nog meer kapot helaas.
eigenlijk te zielig voor woorden
Klopt wat je nu schrijft vindt ik.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#36 Bericht door Kees » zondag 28 februari 2021, 00:16

driver schreef: zaterdag 27 februari 2021, 16:52
serpay schreef: zaterdag 27 februari 2021, 16:34
Loempia schreef: zaterdag 27 februari 2021, 13:36 Je spreekt elkaar aan bij de forumnaam (draad Forumcultuur 01-06-2015)!

slecht geslapen ?
beetje jammer dat je daar over moet reageren. tja het forum gaar zo nog meer kapot helaas.
eigenlijk te zielig voor woorden
Klopt wat je nu schrijft vindt ik.
Inderdaad een beetje overdreven deze moderatie. Natuurlijk regels zijn regels, maar we kunnen ook omgaan met de "geest" van deze regels, dus als er geen extreme dingen geschreven worden waarom zou je dan moeten modereren.
Niet klagen, maar dragen.

Loempia
Moderator
Moderator
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 13 oktober 2017, 10:42

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#37 Bericht door Loempia » zondag 28 februari 2021, 00:58

Prima geslapen, er zaten 3 dingen in de post van erik-kuijpers die gewijzigd zijn en hij weet dat.

1 is forumaam, 2 is een onnodige vermelding van de carrière van Henk (erik-kuijpers weet echt nog wel wie Henk was, hoe nodig was de vraag eigenlijk?) en 3 een verwijzing naar een zekere bijeenkomst een paar jaar geleden.

Deze bijeenkomst is door beide partijen gebruikt om tweespalt te zaaien op dit forum en met de vraag bedoeld erik-kuijpers dat Henk bij een van de twee groepen behoorde.

Vandaar de moderatie, indien niet mee eens, leg het ter arbitrage voor aan Chang, ik ga er verder niet meer publiek op in.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#38 Bericht door wpdl » zondag 28 februari 2021, 01:12

Misschien dat jullie zelf eens de hand in eigen boezem moeten steken.
Overdreven reacties in moderatie of geheel niet volledig zwart wit vaak.
Chang reageert niet op PB al sinds 5 feb. E-mail idem sinds een kleine week hoe bedoel je leg het eens uit bij Chang.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#39 Bericht door driver » zondag 28 februari 2021, 07:17

Loempia.. Toch vreemd hé dat er tot nu toe alleen berichten zijn die jou reactie onnodig vonden. Zet dat je niet aan het denken dat jij degene bent nu die hier de boel wat verziekt net nu er weer wat meer mensen actief zijn.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Gr driver

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#40 Bericht door rfms » zondag 28 februari 2021, 07:21

Wellicht zou het behulpzaam zijn de Facebook groep openbaar te maken zodat eventuele nieuwe leden kunnen oordelen over de kwaliteit.
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#41 Bericht door driver » zondag 28 februari 2021, 08:22

rfms schreef: zondag 28 februari 2021, 07:21 Wellicht zou het behulpzaam zijn de Facebook groep openbaar te maken zodat eventuele nieuwe leden kunnen oordelen over de kwaliteit.
Openbare groep heeft als nadeel? dat iedereen er mee kan lezen zonder verder te reageren vlgs mij. Op zich denk ik niet echt een probleem maar met een afgesloten groep zeg maar geeft het voor mensen misschien een beter gevoel dat niet alles gelijk op straat ligt zeg maar.
Zo maar even wat ik nu even denk hé.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#42 Bericht door brake0345 » zondag 28 februari 2021, 08:31

rfms schreef: zondag 28 februari 2021, 07:21 Wellicht zou het behulpzaam zijn de Facebook groep openbaar te maken zodat eventuele nieuwe leden kunnen oordelen over de kwaliteit.
het is mogelijk om een openbare FB groep privé te maken maar om de privacy van de leden te garanderen is het omgekeerde niet mogelijk.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#43 Bericht door rfms » zondag 28 februari 2021, 14:22

brake0345 schreef: zondag 28 februari 2021, 08:31
rfms schreef: zondag 28 februari 2021, 07:21 Wellicht zou het behulpzaam zijn de Facebook groep openbaar te maken zodat eventuele nieuwe leden kunnen oordelen over de kwaliteit.
het is mogelijk om een openbare FB groep privé te maken maar om de privacy van de leden te garanderen is het omgekeerde niet mogelijk.


Mijn bedoeling is goed Brake, ik veronderstel dat weinigen graag een kat in een zak kopen en denk tevens dat personen met snode bedoelingen deze niet kenbaar maken via een facebook groep en dat het openbaren van hun berichten hun privacy niet zou schaden. :?: :?: :?:
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#44 Bericht door brake0345 » zondag 28 februari 2021, 15:07

rfms schreef: zondag 28 februari 2021, 14:22 Mijn bedoeling is goed Brake, ik veronderstel dat weinigen graag een kat in een zak kopen en denk tevens dat personen met snode bedoelingen deze niet kenbaar maken via een facebook groep en dat het openbaren van hun berichten hun privacy niet zou schaden. :?: :?: :?:
Ik geloof graag dat je het goed bedoeld, echter Facebook staat het technisch niet toe, het is onmogelijk om een privé groep openbaar te maken, zelfs voor de beheerders.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#45 Bericht door rfms » maandag 01 maart 2021, 04:30

brake0345 schreef: zondag 28 februari 2021, 15:07
rfms schreef: zondag 28 februari 2021, 14:22 Mijn bedoeling is goed Brake, ik veronderstel dat weinigen graag een kat in een zak kopen en denk tevens dat personen met snode bedoelingen deze niet kenbaar maken via een facebook groep en dat het openbaren van hun berichten hun privacy niet zou schaden. :?: :?: :?:
Ik geloof graag dat je het goed bedoeld, echter Facebook staat het technisch niet toe, het is onmogelijk om een privé groep openbaar te maken, zelfs voor de beheerders.

Beste Brake, alhoewel ik persoonlijk geen facebook heb, volg ik toch enkele groepen, dus enkel lezen.
Mocht je van gedacht veranderen en je groep openbaar maken is dat jou, als beheerder, wel degelijk mogelijk:

Openbare of privégroep?
Houd er rekening mee dat alleen groepsbeheerders kunnen kiezen of de groep openbaar of privé is. Hoewel het een optie is die u moet beslissen zodra u deze maakt, kunt u deze wijzigen wanneer u maar wilt:


Klik in de linkerkolom op Groepen, kies degene die je wilt en klik erop om in te voeren.
Net onder de koptekst staat een knop 'Meer'. Selecteer het met de muis en zoek in het vervolgkeuzemenu naar "Groepsinstellingen bewerken" (derde optie).
Eenmaal binnen scrol je met de muis tot je bij de sectie Privacy komt en klik je op "Privacyinstellingen wijzigen".
Selecteer Openbaar of Privé en tik op de knop Bevestigen.
Blader weer helemaal naar beneden en tik op "Opslaan".
Houd er rekening mee dat in een Publieke groep , iedereen op Facebook kan zien wie er deel van uitmaakt en lezen / zien wat ze posten. In een Privé groep, kunnen alleen leden zien wie deel uitmaakt van de groep en wat daarin wordt gepubliceerd.

De beslissing is uiteraard volledig aan jou.

[|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”