Wonen en werken in Thailand

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Wonen en werken in Thailand

#1 Bericht door Arietwee » zondag 31 mei 2015, 20:49

Ik zie dat er wat irritatie is over dit forum. Ik zelf klik dit forum veel aan in de hoop wat info te vinden over het leven in thailand. Maar helaas blijk dan dat iedere keer weer dat prajak of printen te zijn die wat prive zaken neer gepend hebben, wat mij ( en blijkbaar vele andere) geen ene moer interesseert.

Misschien een idee om een nieuw forum te openen (ja zucht) met "ons leven in thailand". Kunnen prajak en printen hun hart daar luchten zonder een vele ander er mee lastig te vallen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wonen en werken in Thailand

#2 Bericht door driver » zondag 31 mei 2015, 21:01

Die 2 schrijven in hun eigen draadje en als men dat niet leuk vindt lees het dan niet en klaar.
Anderen hier klagen alleen maar of schrijven niks op brake 34 na die soms wat schrijft over wat hij doet in CR.
Waarom je hier een draadje over opent begrijp ik ook niet zo goed in wat andere draadjes is ook al eea geschreven.

gr driver

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Wonen en werken in Thailand

#3 Bericht door serpay » zondag 31 mei 2015, 21:02

arie maar ook dat zal ik lezen want ik lees hier alles.
maar eigenlijk een goed idee niets mis mee zo te zeggen.
hoef ik eigenlijk alleen soms te kijken van hoe ik absoluut niet wil leven in thailand of waar dan ook.
maar ja heb een thaise vrouw dus zal het wel thailand worden.....
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wonen en werken in Thailand

#4 Bericht door driver » zondag 31 mei 2015, 21:18

serpay schreef:arie maar ook dat zal ik lezen want ik lees hier alles.
maar eigenlijk een goed idee niets mis mee zo te zeggen.
hoef ik eigenlijk alleen soms te kijken van hoe ik absoluut niet wil leven in thailand of waar dan ook.
maar ja heb een thaise vrouw dus zal het wel thailand worden.....
arie of arietwee nu ?

Ik heb ook een Thaise vrouw maar of ik tzt daar ga wonen weet ik nog steeds niet .
Eigenlijk vindt ik Europa veel interesanter en veelzijdiger dan Thailand .
Maar ik zeg niet dat ik er niet heenga want ik ben ook wat onvoorspelbaar duszzz...

En hoe te leven in bijv Thailand is toch ook voor iedereen weer anders en ik zou het ook niet doen zoals de beide PP maar als hun dat zo willen of doen mij best en schrijven ze daarover in hun draadjes prima toch , Lees het om te ondervinden hoe je het wel of niet zou doen later en leer er misschien iets van in welk opzicht dan ook en zit je je er aan te ergeren ....niet lezen en klaar... ;)

gr driver

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wonen en werken in Thailand

#5 Bericht door Arietwee » zondag 31 mei 2015, 21:39

Ja maar een forum is toch een beetje on te discuteren? Wat zij doen is hun leven ophangen. Dat interesseert me geen reet. (bips)
Ik wil gewoon weten, hoe lang een konijn het uithoud in isaan?? of of je een ventilator beter naar binnen kan laten blazen of naar buiten?? Of wat is een rai moerasland waard en wat geef je er voor?? Waar koop je een ezel is udonthani?? Dat dus.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wonen en werken in Thailand

#6 Bericht door driver » zondag 31 mei 2015, 21:46

Arietwee schreef:Ja maar een forum is toch een beetje on te discuteren? Wat zij doen is hun leven ophangen. Dat interesseert me geen reet. (bips)
Ik wil gewoon weten, hoe lang een konijn het uithoud in isaan?? of of je een ventilator beter naar binnen kan laten blazen of naar buiten?? Of wat is een rai moerasland waard en wat geef je er voor?? Waar koop je een ezel is udonthani?? Dat dus.
Dat begrijp ik ook wat je nu zegt maar de beide P,s schrijven in een eigen draadje en niet in een algemeen draadje dat bedoel ik ermee in mijn reactie hier en elders. Je kunt bijv. zelf een draadje op starten met iets van..infodraadje gewoontes in Thailand maar wslijk gaat het daar dan ook binnen e mum van tijd over van alles en nog wat behalve over het gevraagde onderwerp.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wonen en werken in Thailand

#7 Bericht door Arietwee » zondag 31 mei 2015, 22:07

Was op die prikborden ook zo. Toen was mijn voorstel van, niet meer dan 4 prikken op een dag. Maar dat lijkt allemaal moeilijk te zijn. Chang zou het ook heel vriendelijk aan ze kunnen vragen natuurlijk.

Bij sommige valt het kwartje nooit of ze hebben schijt aan het forum. Of pleur ze een weekje van het forum. Voor hun 10.000 andere!

Ik ga te bed. Morgen werken.! :neus:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wonen en werken in Thailand

#8 Bericht door Gardensafari » zondag 31 mei 2015, 22:13

Arietwee schreef: Bij sommige valt het kwartje nooit of ze hebben schijt aan het forum. Of pleur ze een weekje van het forum. Voor hun 10.000 andere!
10.000 anderen?
Als je er één kunt noemen vind ik dat al knap.
Nogmaals: lees hun berichten niet als ze je niet interesseren, maar loop hier niet te zieken en te klagen.
En vertel dan zelf eens iets interessants...
Want al die klaagberichten interesseert ook niemand.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Wonen en werken in Thailand

#9 Bericht door chaiyaphum » maandag 01 juni 2015, 01:12

irritatie??!!
Ik ben destijds dit forum gaan lezen om mij voor te bereiden op vertrek naar Thailand en sinds ik hier woon - inmiddels 7 jaar - lees ik nog altijd de onderwerpen die mij interesseren.
Ook werp ik af en toe een oog op andere onderwerpen en dan valt mij op dat er een aantal lezers is die niets anders schijnen te willen dan negatieve op-en aanmerkingen te maken op bijdragen van anderen.
Met Driver ben ik eens interesseer je je niet voor bepaalde onderwerpen c.q. schrijvers lees die dan niet maar ga niet zitten zeuren.
Reageer als er vragen in een onderwerp gesteld worden of als jezelf iets meer wilt weten over een bepaalde situatie.
Als er een verhaal geschreven wordt kan kun je daar vragen over stellen maar ga de boel niet afkatten.
En voor de Korat leden van dit forum - ik woon ook in Khorat en heb helemaal de behoefte niet om te katten of bepaalde schrijvers van het forum te verwijderen omdat hun stukjes/schrijfwijze/politieke keuze mij niet bevallen,
Mijn reaktie wordt ingegegeven door het feit dat ik al enige jaren in Khorat woon en niet parttime
en wel degelijk goed geïnformeerd ben geworden en nog steeds word door het forum te gebruiken/lezen.
Nu zal er wel een opmerking komen - als je er al zo lang woont waarom schrijf je dan niet meer
dat zij dan zo.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonen en werken in Thailand

#10 Bericht door prajak » maandag 01 juni 2015, 01:30

'...Misschien een idee om een nieuw forum te openen (ja zucht) met "ons leven in thailand". Kunnen prajak en printen hun hart daar luchten zonder een vele ander er mee lastig te vallen....'

Schitterend idee, Arietwee :clap: . Ik ben het als altijd helemaal met je eens.

Je kunt Chang een pb sturen, misschien heeft ie nog een forumpje op de plank liggen en voor minder dan 1.000 euro per jaar is dat in de lucht en kunnen de liefhebbers er heen.

Want de klagende mensen zijn, kijk maar in het voorstel van Brake034 gisteren, echt met niet meer dan 10. Het is een klagende minderheid dus geef die maar een eigen forum.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonen en werken in Thailand

#11 Bericht door prajak » maandag 01 juni 2015, 01:43

'...Mijn reaktie wordt ingegegeven door het feit dat ik al enige jaren in Khorat woon en niet parttime en wel degelijk goed geïnformeerd ben geworden en nog steeds word door het forum te gebruiken/lezen. Nu zal er wel een opmerking komen - als je er al zo lang woont waarom schrijf je dan niet meer dat zij dan zo....'

Chaiyaphum, waardevolle reactie. Je hoort tot de groep die vrijwel alleen leest en daarvoor heeft een forum als dit een functie. Schrijven MAG, hoeft niet.

Maar mensen die alleen maar afgeven en zelf niet schrijven krijgen terecht de vraag voor de kiezen wat ze dan zelf presteren. Er is een spreekwoord over de beste stuurlui.....

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wonen en werken in Thailand

#12 Bericht door stevenl » maandag 01 juni 2015, 06:02

Arietwee schreef:Ja maar een forum is toch een beetje on te discuteren? Wat zij doen is hun leven ophangen. Dat interesseert me geen reet. (bips)
Ik wil gewoon weten, hoe lang een konijn het uithoud in isaan?? of of je een ventilator beter naar binnen kan laten blazen of naar buiten?? Of wat is een rai moerasland waard en wat geef je er voor?? Waar koop je een ezel is udonthani?? Dat dus.
Je leest gewoon wat je interesseert.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wonen en werken in Thailand

#13 Bericht door Joep » maandag 01 juni 2015, 06:07

Zelf geregistreerd in 2007 en nog geen 100 berichten.
Lees wel bijna dagelijks hier op het forum om informatie over Thailand te verzamelen en up to date te houden.
Mail af en toe met een paar vriendelijke veelschrijvers (prive) en af en toe stel ik een vraagje hier.

Degene die alleen maar klagen en afkraken kunnen beter dit forum verlaten en een nieuw forum zoeken cq zelf beginnen en laat degene die hier gelukkig zijn gelukkig blijven.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Wonen en werken in Thailand

#14 Bericht door jomel17 » maandag 01 juni 2015, 06:40

Joep schreef:Zelf geregistreerd in 2007 en nog geen 100 berichten.
Lees wel bijna dagelijks hier op het forum om informatie over Thailand te verzamelen en up to date te houden.
Mail af en toe met een paar vriendelijke veelschrijvers (prive) en af en toe stel ik een vraagje hier.

Degene die alleen maar klagen en afkraken kunnen beter dit forum verlaten en een nieuw forum zoeken cq zelf beginnen en laat degene die hier gelukkig zijn gelukkig blijven.
Helemaal mee eens.. :thumbsup:
หลงรัก

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Wonen en werken in Thailand

#15 Bericht door dutch » maandag 01 juni 2015, 08:45

chaiyaphum schreef:irritatie??!!
Ik ben destijds dit forum gaan lezen om mij voor te bereiden op vertrek naar Thailand en sinds ik hier woon - inmiddels 7 jaar - lees ik nog altijd de onderwerpen die mij interesseren.
Ook werp ik af en toe een oog op andere onderwerpen en dan valt mij op dat er een aantal lezers is die niets anders schijnen te willen dan negatieve op-en aanmerkingen te maken op bijdragen van anderen.
Met Driver ben ik eens interesseer je je niet voor bepaalde onderwerpen c.q. schrijvers lees die dan niet maar ga niet zitten zeuren.
Reageer als er vragen in een onderwerp gesteld worden of als jezelf iets meer wilt weten over een bepaalde situatie.
Als er een verhaal geschreven wordt kan kun je daar vragen over stellen maar ga de boel niet afkatten.
En voor de Korat leden van dit forum - ik woon ook in Khorat en heb helemaal de behoefte niet om te katten of bepaalde schrijvers van het forum te verwijderen omdat hun stukjes/schrijfwijze/politieke keuze mij niet bevallen,
Mijn reaktie wordt ingegegeven door het feit dat ik al enige jaren in Khorat woon en niet parttime
en wel degelijk goed geïnformeerd ben geworden en nog steeds word door het forum te gebruiken/lezen.
Nu zal er wel een opmerking komen - als je er al zo lang woont waarom schrijf je dan niet meer
dat zij dan zo.
Ook ik woon al bijna 11 jaren in Korat en ben het met bovenstaande grotendeels eens.Ik zelf denk dat de (namens Korat schrijvende )negatieve groep ,misschien wel kleiner is als gedacht ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”