Voorstel tot helderheid

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Voorstel tot helderheid

#121 Bericht door nbreeker » maandag 27 mei 2013, 07:54

Jeanette schreef:Je hebt helemaal gelijk Ruud, negatieve persoonlijke bemoeizucht - het moest niet mogen. :mrgreen:

Is je spiegel trouwens kapot? :mrgreen:

Dit is nu humor zonder pijn,en zonder leedvermaak.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Voorstel tot helderheid

#122 Bericht door jomel17 » maandag 27 mei 2013, 16:10

prajak schreef:Een waar woord, heer Ben.

Men vergeet dat het forum liefdewerk oud papier is en meer dan dat: het kost de eigenaar geld om het forum op een server te laten draaien. Wij betalen helemaal niks om iets op een server te mogen plaatsen.

Nadat Thaiportal dicht ging zijn hier mensen binnengekomen onder meer van dat forum; mensen die doelbewust de zaak hier vergrammen. We kennen allemaal de namen en wat is er aan gedaan: nauwelijks iets. De sfeer is verziekt door een aantal grootmuilen.

Schrijvers lopen weg; ik ben de enige nog die uit zichzelf iets durft plaatsen. Durft, ja, want ik ben vanwege mijn stukjes over Thailand bedreigd door een stuk ongeluk uit dit forum. Dat heb ik niet meegemaakt in de andere forums waarin ik schrijf.

De regels moeten veel strenger worden nageleefd en desnoods afgedwongen, er moet eerder worden ingegrepen, de ziekmakende onfrisse scheldpartijen moeten direct worden aangepakt en desnoods gaan mensen er maar uit en blokkeert de leiding hun IP adres.

Dit forum is te waardevol om naar de kakalonten gejaagd te worden door onfrisse lieden. Chang cs moeten eerder ingrijpen. Maar wel bereid zijn achteraf te motiveren waarom. En die bereidheid is er toch ?

Als men de zaak op de spits drijft kan Chang alle off topic verstoppen en verder verbieden, hij kan iedereen op voormoderatie plaatsen zoals thailandforum, hij kan iedereen verplichten zich voor te stellen, hij kan het gebruik van dubbele forumnamen verbieden, maar ik denk dat hij dan eerder de zaak van het net afhaalt.

Nou, dan heb je wat bereikt.

Eens :clap:
หลงรัก

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstel tot helderheid

#123 Bericht door Casper » maandag 27 mei 2013, 17:37

driver schreef:Afbeelding
Je hebt het verkeerde boek:
Afbeelding
Ik lees hier af en toe mee, soms 1x soms 2x per week. Ik lees meer dan dat ik schrijf, omdat 1) ik ben een betrekkelijke nieuwkomer en heb meer te leren (en lezen) hier aangaande Thailand dan toe te voegen. 2) Vaak gaat het niet over Thailand. Politiek hebben we andere fora voor en persoonlijke aanvallen daar moet je je tegen leren wapenen en anders moet je wat minder expliciet op het interweb opereren.

Ik merk, dat vooral bij oudere generaties men zich sommige zaken heel persoonlijk aantrekt. Ik kom ook wel eens op een ander forum, niet Thailand-gerelateerd maar waar de leeftijdsopbouw van de gebruikers ruwweg hetzelfde is als hier. En daar gebeuren precies dezelfde dingen als hier. Mensen lopen boos weg, er worden parallelle fora opgericht alwaar het verlaten forum beschimpt wordt, mensen keren weer terug, het is een never ending story. Uiterst vermakelijk :P Nog een overeenkomst is trouwens, dat men daar ook relatief veel van elkaar weet. Velen kennen elkaar persoonlijk.

O ja, het ging over het weghalen van zaken. Chang heeft zijn zegje gedaan en daar lijkt men zich in te kunnen vinden. Ik zou de heer Chang 1 ding willen adviseren. Eerst werden dingen zonder melding verwijderd; uw volste recht maar frustrerend voor gebruikers. Nu zie ik dat een moderator de moeite heeft gedaan om hier en daar toelichtingen te geven. Dat is wel erg veel werk. Tip: Maak 1 enkele standaardzin die de moderatoren plaatsen bij het verwijderen van een post.

"voldoet niet aan de forumregels"

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Voorstel tot helderheid

#124 Bericht door driver » maandag 27 mei 2013, 17:54

Okee, we houden jouw boek voorlopig dan aan :thumbsup:

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Voorstel tot helderheid

#125 Bericht door Loe » dinsdag 28 mei 2013, 07:00

Casper,

Ik wilde ook zo'n zinnetje hebben voor alle duidelijkheid en heb Chang hierover een PB gestuurd. Ik kreeg snel netjes antwoord en er wordt aan gewerkt.
Laatst gewijzigd door Chang op woensdag 05 juni 2013, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In dit onderwerp zijn zojuist een aantal berichten verwijderd. Indien u hiervan de reden wilt weten kunt u contact opnemen met één van de moderatoren.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”