Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#1 Bericht door genesis » woensdag 03 april 2013, 10:14

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#2 Bericht door ron » woensdag 03 april 2013, 10:43

Even bellen naar:030-7854503

Kon in CM niets vinden,maar dit is ook een mogelijkheid mischien?

Data Thailand
Cursus Startdatum Einddatum
September / oktober 17 sep 12 okt
November / december 19 nov 14 dec

Ook in 2013 cursussen. Exacte data volgen

In vier weken bereiden wij u voor op het examen.
We geven vijf dagen per week les, van maandag t/m vrijdag.
Elke les duurt drie uur.

Lestijden zijn van 10:00 - 13:00 Schrijf u nu in.

De kosten voor de cursus bedragen € 840. Lees meer.
Adres
191 Huay Kaew Road
Muang Suthep
Chiang Mai 50300
Chiang Mai
030-7854503

----------------------------------------------------------------

Cursus inburgeringstoets
Voor wie?

•Je hebt een buitenlandse partner.
•Je wilt je partner naar Nederland laten komen.
•Je partner moet op de Nederlandse ambassade in het buitenland een examen halen.
Wij bieden een cursus aan, voor dit examen. Deze cursus wordt in verschillende plaatsen in Nederland gegeven.
Toeristenvisum

•Om de cursus te kunnen volgen, komt je partner op een toeristenvisum naar Nederland. Dit is een visum voor maximaal drie maanden.
•In deze tijd volgt je partner bij ons de cursus.
•Vervolgens gaat je partner terug om op de Nederlandse examen in het buitenland het examen te halen.

-----------------------------------------------------------
Het Basisexamen Inburgering (de inburgeringstoets)
Dit examen bestaat uit drie delen, de Kennis van de Nederlandse Samenleving, de Toets Gesproken Nederlands en de Toets Geletterdheid en Begrijpend Lezen.


Deel 1: Kennis van de Nederlandse Samenleving
In de KNS moet je iets weten over Nederland. In totaal zijn er 100 vragen die je kunt krijgen. Van deze 100 vragen worden er 30 gesteld. Deze vragen en antwoorden moet je gewoon uit je hoofd leren!

Oefen voor de KNS op de website http://www.toetskns.nl.

Deel 2: Toets Gesproken Nederlands
In de TGN moet je laten zien dat je op een basisniveau Nederlands spreekt.

De TGN bestaat uit 5 onderdelen: luisteren en nazeggen, korte vragen, opnieuw luisteren en nazeggen, tegenstellingen en korte verhalen.

Deel 3: Toets Geletterdheid en Begrijpend Lezen
De GBL is een leestoets en bestaat uit vijf onderdelen. Je moet woorden, zinnen en korte teksten hardop voorlezen.

Vervolgens moet je zinnen op een correcte manier afmaken. Afsluitend moet je een aantal korte tekstjes lezen en daar vragen over beantwoorden.
---------------------------------------------------------------------

Onze methodeVrijwel al onze cursisten halen na onze cursus het examen. Dat komt door onze goede methode. Lees de reacties van onze cursisten.
Intensieve cursus
Gedurende een periode van vier weken wordt dagelijks lesgegeven. Elke les duurt 3 uur. De cursus is dus heel intensief.
Kleine groepen
Onze groepen zijn klein, waardoor er veel aandacht is voor de persoonlijke begeleiding van onze cursisten.
Les in het Nederlands
We geven les in het Nederlands, en maken geen gebruik van een steuntaal. Onze cursisten worden 'ondergedompeld' in het Nederlands. Dit is belangrijk, omdat het examen tenslotte ook geheel in het Nederlands is! Door alleen Nederlands te praten kunnen onze cursisten goed wennen aan de taal.
Woorden lerenWe leren de cursisten de duizend meest gebruikte Nederlandse woorden. Hierbij maken we veel gebruik van visuele ondersteuning.
Uitstekend cursusmateriaal
Er wordt o.a. gewerkt met het boek "Toets Gesproken Nederlands - Studieboek".
Deze methode is speciaal door ons ontwikkeld voor het basisexamen inburgering.
Oefenexamens
Tijdens de cursus wordt gebruik gemaakt van doelgerichte oefenexamens zodat de kandidaten precies weten wat zij kunnen verwachten tijdens het echte basisexamen inburgering.

---------------------------------------------------------------------------
Kosten

De kosten voor de cursus bedragen € 840.

Wij geven een korting van € 80 als het cursusgeld een maand van tevoren is betaald. Schrijf u nu in
----------------------------------------------------------------------------


http://www.ikwilnaarnederland.nl/werkversie/index.php
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#3 Bericht door genesis » woensdag 03 april 2013, 11:12

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#4 Bericht door maverick62 » woensdag 03 april 2013, 18:44

genesis schreef:Nu zijn we al een tijdje op zoek naar een cursus Nederlands die gegeven word in Chiang Mai, maar de ambassade geeft wel een verwijzing naar nesothailand, maar veel verder zijn we nog niet gekomen. Die cursus word wel in Bangkok gegeven, volgens mij ook in Chiang Rai, maar in Chiang Mai hebben we die nog niet kunnen vinden. :(

Dus bij deze mijn vraag aan jullie: Weten jullie of er een cursus Nederlands word gegeven in Chiang Mai en zoja, waar kunnen we daar info voor krijgen

Genesis

Ron reeds eerder gemeld, ff de eerdere post lezen daar de NL lessen door ikwilnaarnederland niet meer worden gegeven.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#5 Bericht door ron » woensdag 03 april 2013, 18:57

maverick62 schreef:
genesis schreef:Nu zijn we al een tijdje op zoek naar een cursus Nederlands die gegeven word in Chiang Mai, maar de ambassade geeft wel een verwijzing naar nesothailand, maar veel verder zijn we nog niet gekomen. Die cursus word wel in Bangkok gegeven, volgens mij ook in Chiang Rai, maar in Chiang Mai hebben we die nog niet kunnen vinden. :(

Dus bij deze mijn vraag aan jullie: Weten jullie of er een cursus Nederlands word gegeven in Chiang Mai en zoja, waar kunnen we daar info voor krijgen

Genesis

Ron reeds eerder gemeld, ff de eerdere post lezen daar de NL lessen door ikwilnaarnederland niet meer worden gegeven.
Bedoelde dat OP de dame naar Nederland kan halen (3 maanden) voor de cursus,en examen in TH doet,zoals het meisje op de foto uit Thailand in februari 2013
Alleen voor het examen maakt het niet uit als je wat moet reizen,mijn inziens?

IN MIJN VORIG ANTWOORD STOND:

•Om de cursus te kunnen volgen, komt je partner op een toeristenvisum naar Nederland. Dit is een visum voor maximaal drie maanden.
•In deze tijd volgt je partner bij ons de cursus.
•Vervolgens gaat je partner terug om op de Nederlandse examen in het buitenland het examen te halen.



Afbeelding

Ik wil naar Nederland
15 februari.Sukrita uit Thailand is geslaagd voor de Inburgeringstoets.
Gijs & Sukrita Gefeliciteerd !



https://nl-nl.facebook.com/inburgeringscursus

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#6 Bericht door Ashley » woensdag 03 april 2013, 19:36

In 4 weken tijd bereide we u voor op het examen.
5 dagen per week les.
Elke les duurt 3 uur.

Dus in 60 uur leer je dus de basis Nederlands taal.

Is hier iemand op dit forum die het examen heeft gehaald met 60 lesuren????

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#7 Bericht door Khon Neua » woensdag 03 april 2013, 20:29

of die 60 uur genoeg is natuurlijk moelijk in te schatten. Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden helemaal geen les gehad maar zelf uit de boeken geleerd en is ook geslaagd. Belangrijkste is dat de dame gemotiveerd is en er voor de volle 100 % voor gaat. Daarnaast zal haar vermogen om te studeren natuurlijk ook mee wegen. koop alvast de boeken en kijk hoe haar het zelf studeren af gaat.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#8 Bericht door ron » woensdag 03 april 2013, 21:53

Ashley schreef:In 4 weken tijd bereide we u voor op het examen.
5 dagen per week les.
Elke les duurt 3 uur.

Dus in 60 uur leer je dus de basis Nederlands taal.

Is hier iemand op dit forum die het examen heeft gehaald met 60 lesuren????
3 maanden Nederland dus.................
Denk dat de partner ook wel 1 uurtje tegen haar wil praten per dag. :o .......90x1uur
Mischien mag je vriendin af en toe mee op visite .......2 uurtjes per week....etc.
Mischien heb je voortijdig wel eens de intentie gehad om haar alvast een paar woordjes te leren,zoals andersom jij een paar woordjes Thai wil leren....?
In de 3 maanden verblijf,als jij op je werk bent zal je vriendin wellicht boodschappen gaan doen,en leert zij op deze wijze ook wat woorden....
doe haar op een sportschool (fitness) of een andere hobby,ontmoet zij ook mensen...

Tja,wat moet ik nog meer zeggen.
Als ik in 60 uur mijzelf zou kunnen leren om Thai te kunnen spreken,of in ieder geval mijzelf verstaanbaar te kunnen maken,teken ik daar ook voor.
Het meeste leer je door in het land zelf te verblijven,en natuurlijk jou interesse in de taal.....
Autorijden leer je niet door rij-lessen.
Daar leer je de grondbeginselen en de regels,maar rijden leer je in de praktijk,zoals de meeste dingen trouwens......

Mijn vrouw Jeab heeft er ook twee keer over gedaan om de spraaktoets te halen,en 3 keer de schrijftoets.
Kost een paar centen,maar dat doe je gewoon als je een bepaald doel WIL bereiken.
Een ieder leert nu eenmaal op zijn/haar eigen tempo en heeft "gevoel"voor talen of in het geheel niet.
Om dan een bepaald aantal uren vast te kunnen stellen waarin je de taal kunt beheersen,is dan ook onzin!

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#9 Bericht door maverick62 » woensdag 03 april 2013, 23:48

ron schreef:
maverick62 schreef:
genesis schreef:Nu zijn we al een tijdje op zoek naar een cursus Nederlands die gegeven word in Chiang Mai, maar de ambassade geeft wel een verwijzing naar nesothailand, maar veel verder zijn we nog niet gekomen. Die cursus word wel in Bangkok gegeven, volgens mij ook in Chiang Rai, maar in Chiang Mai hebben we die nog niet kunnen vinden. :(

Dus bij deze mijn vraag aan jullie: Weten jullie of er een cursus Nederlands word gegeven in Chiang Mai en zoja, waar kunnen we daar info voor krijgen

Genesis

Ron reeds eerder gemeld, ff de eerdere post lezen daar de NL lessen door ikwilnaarnederland niet meer worden gegeven.
Bedoelde dat OP de dame naar Nederland kan halen (3 maanden) voor de cursus,en examen in TH doet,zoals het meisje op de foto uit Thailand in februari 2013
Alleen voor het examen maakt het niet uit als je wat moet reizen,mijn inziens?

IN MIJN VORIG ANTWOORD STOND:

•Om de cursus te kunnen volgen, komt je partner op een toeristenvisum naar Nederland. Dit is een visum voor maximaal drie maanden.
•In deze tijd volgt je partner bij ons de cursus.
•Vervolgens gaat je partner terug om op de Nederlandse examen in het buitenland het examen te halen.



Afbeelding

Ik wil naar Nederland
15 februari.Sukrita uit Thailand is geslaagd voor de Inburgeringstoets.
Gijs & Sukrita Gefeliciteerd !



https://nl-nl.facebook.com/inburgeringscursus

Groet Ron.

Ron, correct :clap: :clap: :clap: Maar de vraag was of er een cursus nederlands in chiang mai werd gegeven waarop je het adres weer geeft van de cursus in Chiang Mai die daar niet meer wordt gegeven door ikwilnaarnederland! Daarom zijn wij ook naar NL gegaan voor de cursus en daarna het examen in Bangkok.

Gijs
Laatst gewijzigd door maverick62 op donderdag 04 april 2013, 00:00, 3 keer totaal gewijzigd.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#10 Bericht door maverick62 » woensdag 03 april 2013, 23:50

Ashley schreef:In 4 weken tijd bereide we u voor op het examen.
5 dagen per week les.
Elke les duurt 3 uur.

Dus in 60 uur leer je dus de basis Nederlands taal.

Is hier iemand op dit forum die het examen heeft gehaald met 60 lesuren????
Zie melding Ron hierboven.

Je leert geen nederlands, je leert het examen te halen en de vragen te beantwoorden.

Dus heb niet de illusie dat je vriendin/vrouw na 60 uur nederlands spreekt.

Gijs

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#11 Bericht door maverick62 » woensdag 03 april 2013, 23:53

Khon Neua schreef:of die 60 uur genoeg is natuurlijk moelijk in te schatten. Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden helemaal geen les gehad maar zelf uit de boeken geleerd en is ook geslaagd. Belangrijkste is dat de dame gemotiveerd is en er voor de volle 100 % voor gaat. Daarnaast zal haar vermogen om te studeren natuurlijk ook mee wegen. koop alvast de boeken en kijk hoe haar het zelf studeren af gaat.

Khon Neua, het examen voor 01-01-2013 was inderdaad makkelijker met zelf studie. Uit boeken leren met de huidige papagaaien toest heeft weinig zin. Haar helpen wel en veel oefenen daar de computer de klank beoordeeld en de correcte uitspraak. Dus ik adviseer toch een maand in de klas met een groep om echt de uitspraak te oefenen.

Gijs

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#12 Bericht door Hua Thale » donderdag 04 april 2013, 01:33

Als genesis zijn vriendin in Chiang mai wil houden vanwege.......is die misschien wat.

http://www.dutchtutor.com/en/index.php

Grote motivatie is wel nodig bij dit natuurlijk.
Bangkok en zijn regio zijn er meerdere cursussen heb genesis al eens een link in een ander onderwerp aangeboden.
Ik persoonlijk zou vriendin lief die mogelijk aanbieden cursus zeg inclusief huur slaapruimte 30.000 Bath.
Onkosten verblijf naar eigen inzicht cursus met een aantal vrouwen dus motivatie ligt hoger bij een dipje en klaar.
Moet voor jou met dat inkomen een lachertje zijn ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#13 Bericht door ron » donderdag 04 april 2013, 01:50

Dat zou ook zo maar eens kunnen Hua Thalae.
Dacht zelf aan het feit dat als hij haar voor 3 maanden naar Nederland zou halen,het aangename met het nuttige verenigd kon worden.....maar ja,een ieder zijn meug!

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#14 Bericht door Hua Thale » donderdag 04 april 2013, 03:24

Zie net aan de onderzijde dat die ook in het Thais te zetten is genesis.
Wat een gemak :)

http://www.dutchtutor.com/th/index.php

:thumbsup:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#15 Bericht door Ashley » donderdag 04 april 2013, 06:23

ron schreef:
Ashley schreef:In 4 weken tijd bereide we u voor op het examen.
5 dagen per week les.
Elke les duurt 3 uur.

Dus in 60 uur leer je dus de basis Nederlands taal.

Is hier iemand op dit forum die het examen heeft gehaald met 60 lesuren????
3 maanden Nederland dus.................
Denk dat de partner ook wel 1 uurtje tegen haar wil praten per dag. :o .......90x1uur
Mischien mag je vriendin af en toe mee op visite .......2 uurtjes per week....etc.
Mischien heb je voortijdig wel eens de intentie gehad om haar alvast een paar woordjes te leren,zoals andersom jij een paar woordjes Thai wil leren....?
In de 3 maanden verblijf,als jij op je werk bent zal je vriendin wellicht boodschappen gaan doen,en leert zij op deze wijze ook wat woorden....
doe haar op een sportschool (fitness) of een andere hobby,ontmoet zij ook mensen...

Tja,wat moet ik nog meer zeggen.
Als ik in 60 uur mijzelf zou kunnen leren om Thai te kunnen spreken,of in ieder geval mijzelf verstaanbaar te kunnen maken,teken ik daar ook voor.
Het meeste leer je door in het land zelf te verblijven,en natuurlijk jou interesse in de taal.....
Autorijden leer je niet door rij-lessen.
Daar leer je de grondbeginselen en de regels,maar rijden leer je in de praktijk,zoals de meeste dingen trouwens......

Mijn vrouw Jeab heeft er ook twee keer over gedaan om de spraaktoets te halen,en 3 keer de schrijftoets.
Kost een paar centen,maar dat doe je gewoon als je een bepaald doel WIL bereiken.
Een ieder leert nu eenmaal op zijn/haar eigen tempo en heeft "gevoel"voor talen of in het geheel niet.
Om dan een bepaald aantal uren vast te kunnen stellen waarin je de taal kunt beheersen,is dan ook onzin!

Groet,Ron.

Gelukkig ben je het met me eens, alleen jij weet het beter op papier te zetten dan ik.
Wij hebben het examen al gehaald, het verbaasd me dan ook zeer dat ze de illusie geven dat je in 60 uur tijd basis Nederlands leert.

Als ik zie hoeveel uur mijn vrouw ermee bezig is geweest....vorig jaar heeft ze in Rotterdam 7 weken bijna dagelijks 2 uur privé les gehad en heeft nu een basis. Kost inderdaad wat( wel geluk gehad lerares is mijn Thaise lerares en ik heb haar pand in die tijd verbouwt) maar het is het allemaal waard.

Zullen heus wel een aantal vrouwen zijn die het snel oppakken, maar het gros heeft heel veel moeite met de Nederlandse taal.

Waar ik wel inmiddels ben achtergekomen is dat bij de test herhalen van de Nederlandse woorden/ zinnen je heel vaak"ik weet het niet" moet zeggen, kom je heel ver mee.

Ik heb zelf die oefentoetsen een keer gedaan. De helft heel iets anders gezegd als wat ik moest herhalen, en slaagde met 95%. Computer herkent volgens mij alleen maar dat er duidelijk Nederlands word gesproken en wat er gezegd word is blijkbaar niet belangrijk.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”