Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Even voorstellen

#1 Bericht door Chang » maandag 24 juli 2006, 20:27

Forumnaam: Chang
Echte naam: Karel
Leeftijd: 34
Woonplaats: Bussum
Beroep: Leerkracht speciaal basisonderwijs, daarnaast it-er
Op dit forum: Beheerder

Ervaring: Als liefhebber van Thailand heb ik diverse malen door Thailand gereisd, het bekende rondje met de koffer naar het noorden, maar bijvoorbeeld ook met de rugzak door Isarn. Ik heb hier veel gezien en geleerd, en ben vooral zelf wijzer geworden. Iedere keer als ik thuis kom heb ik weer het gevoel om terug te gaan, en velen die in Thailand zijn geweest zullen dit zelfde gevoel hebben. De schoonheid van het land, de natuur en cultuur is verbluffend. Ik weet beslist niet alles van het land, ik heb er nooit gewoond, ben er slechts als toerist geweest.
Destijds heb ik als liefhebber van Thailand dit forum gestart, nadat de thailandprikpagina was opgeheven omdat er naar mijn idee een behoefte bestond aan een Thailandforum, en dat bleek juist te zijn.
Ik beperk mijn bewegingen op dit forum voornamelijk tot beheerders-activiteiten in de breedste zin van het woord.

Wat heb ik met Thailand: Heel veel! Mijn eerste reis destijds (2000) naar Thailand gemaakt via Hotelplan, en daar het bekende rondje gemaakt (Bangkok, River Kwai, Chiang Mai, etc.), Azië had voor mijn gevoel op dat moment mijn hart gestolen. Vervolgens heb ik meer gereisd door Azië, waar onder India, Sri Lanka. Maar Thailand bleef mij toch steeds trekken. Ben er nu meerdere keren geweest, en ik wil iedere keer weer terug, al is het maar voor het lekkere eten!

Wie volgt...

Chang
Laatst gewijzigd door Chang op zondag 30 december 2007, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

even voorstellen

#2 Bericht door Ben » maandag 24 juli 2006, 21:52

Forumnaam: Ben
Echte naam: Ben
Leeftijd: jonge jonge
Woonplaats: Bangkok
Beroep:
Op dit forum: Expat


Ervaringen :veel en steeds meer en meer .
Laatst gewijzigd door Ben op vrijdag 09 januari 2009, 17:31, 3 keer totaal gewijzigd.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » dinsdag 25 juli 2006, 09:25

Forumnaam: Mart
Echte naam: Mart
Leeftijd: bijna 74
Woonplaats: Cha-am / Thailand
Beroep: Adviseur Pro Deo
Op dit forum: Expat

Hobby,s :Mensen, dieren, planten, en nog veel meer.

Ervaringen : Vele jaren geleden maakte ik mijn eerste zakenreis door Azië Bezocht ook Thailand. Na een zeer succesvol ondernemerschap, ben ik op 51 jarige leeftijd vertrokken naar Thailand. Woonde de eerste jaren in Bangkok, maar in de weekenden ging ik vaak richting zee, zo ontdekte ik ook Cha-am. In Bangkok kwam ik in kontact met de ondernemerswereld, en ik aanvaarde weer een uitdaging om voor enige bedrijven wat activiteiten uit te voeren, tot dat ik ontdekte dat ik weer bijna dagelijks bezig was, en dat was niet de bedoeling. In 1994 verhuisde ik naar Cha-am.
Ik heb zeer veel met mijn auto gereisd in Thailand, Van Mae Hong Son tot Sungai Kolok en van Anghla Buri tot Mukdahan.
Later ontmoette ik ook mijn huidige echtgenote, die in de Isaan - Kunchinerai / Kalasin - woonde en het was een groot voordeel dat ik al behoorlijk veel had gezien in dat gebied.
Ik 1995 opende ik een website over Thailand. Ofschoon deze site nog steeds bestaat, vinden geen update's meer plaats. Nieuwkomers hebben mijn plaats ingenomen, hetgeen goed is voor de Thailandbezoekers.
In 1997 namen wij de beslissing om aan gezinsuitbreiding te beginnen. Gelijktijdig besloten we om een trefpunt op te zetten voor Thailand bezoekers. Ik opende ook het eerste internet café in Cha-am. Het was een gaan en kopen van toeristen. Gedurende 5 maanden per jaar zijn we geopend, er ontstonden echte vriendschappen. In 2004 besloten we om het wat rustiger aan te gaan doen, en verhuisden naar een zeer rustig gebied, waar we op kleine schaal de activiteiten hebben voortgezet. Op dit moment overwegen we om naar de Isaan te verhuizen.
Nederland sorry, maar ik heb al 4 jaar niet meer de behoefte om er naar toe te gaan. Thailand is mijn moederland.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

#4 Bericht door wendyjol » dinsdag 25 juli 2006, 12:16

Forumnaam:Wendyjol
Echte naam: Wendy
Leeftijd: 42
Woonplaats: Meppel
Beroep: leerkracht basisonderwijs
Op dit forum: informatieslurper

Deze zomer (29/7) voor het eerst naar Thailand, zelfs voor het eerst naar Azië. Bezoeken aan dit forum dus vooral gericht op informatie vergaren. Wij gaan met z'n vieren. De kids zijn 13 en 11. We zullen reizen op de bonnefooi. Het enige wat we hebben geboekt : de tickets, een hotel in Bangkok voor de eerste nachten en een fietstocht met André.
Verder zien we wel en hoop ik dat Thailand zo leuk is dat ik na mijn vakantie op dit forum blijf hangen om informatie te krijgen voor mijn volgende reis naar .........[/b]
to travel or not to travel

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#5 Bericht door Sis » dinsdag 25 juli 2006, 15:01

Forumnaam: Sis
Echte naam: Myung
Leeftijd: 36
Woonplaats: Alkmaar
Beroep: ZorgBehandelinrichtingswerker(op papier)
Op dit forum: deelnemer

Ervaring: Ik kwam voor het eerst in Thailand in 1994. Was meteen verkocht, of beter gezegd had mijn thuis gevonden. Dat ik vanuit het vliegtuig mijn voet op de Thaise bodem zette, beleefde ik een vreemde ervaring. Een thuisgevoel wat ik nooit eerder had gevoeld. In dat zelfde jaar nog 2 maal heen geweest. Toen 10 jaar niet weggeweest. In 1994 weer gekomen voor 6 weken. In oktober ga ik voor de 9e keer ernaar toe...

Mijn binding met Thailand: Sinds januari dit jaar ben ik getrouwd met Pun. En in oktober verwachten wij ons 1e kind.

Werk: Op dit moment werk ik als administratief medewerker, bij de overheid(vorige functie ook). En dat zal ik waarschijnlijk in de toekomst ook blijven doen(hoop ik).
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Maaike&Fons
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 11 april 2006, 19:21
Locatie: wormer

#6 Bericht door Maaike&Fons » dinsdag 25 juli 2006, 17:15

Forumnaam: maaikefons
Echte naam: Maaike en fons
Leeftijd: 26 & 38
Woonplaats: Amsterdam
Beroep: onderwijs & transport
Op dit forum: deelnemer

Ervaring: ik (fons) ben al vaker in thailand geweest en ook verliefd geworden op het land.... in mijn vorige relatie niet meer de kans gehad om na 2000 thailand te bezoeken....

Nu gaan we het samen weer oppakken met de bedoeling er zeker vaker te komen.... morgen de 26e vliegen wij voor onze 4 weken vakantie naar thailand....

Wat hebben wij met thailand: fons al heel veel, alles gezien ten zuiden van bangkok.... voor maaike is het de 1e keer maar is door de verhalen van fons bij voorbaat al verliefd op thailand geworden....

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#7 Bericht door Kees » dinsdag 25 juli 2006, 20:09

Forumnaam: Kees
Echte naam: Kees
Geboren: 17-07-1955
Woonplaats: Brielle
Beroep: Proces Operator (olie raffinaderij)
Op dit forum: Kijken wat anderen te vragen/antwoorden/vertellen hebben over Thailand.

Ervaring: Vanaf 1994 vaste bezoeker van Thailand. Eerste keer rondreis gemaakt met de welbekende "high lights" van Thailand. Daarna ieder jaar twee keer voor drie/vier weken naar o.a. Bangkok, Chiang Mai, Pattaya, Koh Samui en Phuket.
Uiteindelijk ons stekkie gevonden bij Kata beach op Phuket, waar we nu één maal per jaar komen, maar dan wel voor acht/negen weken (bij voorkeur de maanden januari/februari).
Laatst gewijzigd door Kees op maandag 24 augustus 2009, 00:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#8 Bericht door Nimnuan » woensdag 02 augustus 2006, 23:39

Forumnaam: Nimnuan
Echte naam: Johan
Leeftijd: 35
Woonplaats: Nieuwegein
Beroep: Manager Prepress (drukkerij)
Op dit forum: Kijken wat anderen ervaren hebben in/met Thailand

Ervaring: Vanaf 1995 woon ik samen met een Thaise (al is ze intussen wel officieel Nederlands) en gaan we ongeveer eens in de 2 jaar naar Thailand voor een lange vakantie. We denken er serieus over na om naar Thailand te emigreren over een aantal jaren. We willen een goede start kunnen maken, dus nu probeer ik alle tips e.d. te vergaren om dat te kunnen doen.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#9 Bericht door Jantra » donderdag 03 augustus 2006, 08:41

Forumnaam: Jantra
Echte naam:Martijn en Barbara
Leeftijd:30 en 26
Woonplaats: Bergen op Zoom
Beroep:Leraar en Accountmanager
Op dit forum:Ervaringen delen, informatie vergaren en adviezen geven
Ervaring:In 2003 voor het eerst Thailand bezocht door middel van een groepsreis. Thailand is super bevallen, per groep reizen iets minder. Sindsdien ieder jaar Thailand op eigen houtje bezocht, van noord tot zuid en van west naar oost. We zijn beide zo verliefd op dit mooie land dat we het in de afgelopen vier jaar niet over ons hart konden verkrijgen om ergens anders op vakantie te gaan :lol:
Carpe Diem

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

#10 Bericht door Andre » zondag 06 augustus 2006, 02:36

Forumnaam: Andre
Echte naam: Andre Breuer
Geboortedatum & Plaats: 01/09 1960, s'Gravenhage
Woonplaats: Bangkok
Beroep: Fietser
Op dit forum: Ervaringen delen, informatie vergaren en adviezen geven
Ervaring: In 1994 eerste kennismaking met Thailand. 1996 verhuist naar Thailand en gestart met sourcing office textiel/kleding wat ik midden 1997, mede door de Asia-crisis, kon sluiten. Vanaf dat moment tot 2001 gewerkt als free-lance reisleider voor diverse Nederlandse reis-organisators en daardoor veel van Thailand gezien en geleerd. 2001 tot 2004 teruggekeerd in de textiel en gewerkt voor 2 grote Thaise fabrieken. In 2004 Recreational Bangkok Biking Ltd. opgericht en verzorg sindsdien dag-tochten door Bangkok voor mensen die eens wat anders willen zien en leren van Bangkok.
What's your name? I'm fine thank you.

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 06 juli 2006, 20:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#11 Bericht door cornelis » maandag 14 augustus 2006, 19:03

Forumnaam: Cornelis
Echte naam: Cornelis (en Gineke) van Bemmel
Leeftijd 32
Woonplaats: Utrecht
Beroep: Software engineer
Op dit forum: Informatie opduikelen en hopelijk na zelf meer ervaring opgedaan te hebben ook informatie verstrekken
Ervaring: In juli/augustus 2006 2,5 week in Thailand geweest: Bangkok, Village Experience nabij Den Chai, Chiang Mai, Koh Chang. Voorgoed verkocht aan Thailand, volgende bezoek wordt alweer gepland!
Groet,
Cornelis

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#12 Bericht door nicod » donderdag 17 augustus 2006, 19:21

Forumnaam: Nicod
Echte naam: Nico Dreessen (dus niet Nicod, echter de naam Nico was al vergeven aan een vis/haai).
Leeftijd: geboren in 1968 dus 38 jaar momenteel
Woonplaats: Breda
Beroep: Helpdesk medewerker voor financiële adviseurs (adviseur van de adviseurs dus)
Op dit forum: Thailand liefhebber en erg geïnteresseerd in de mensen achter de posts.

Ervaring: Als liefhebber van Thailand heb ik ook diverse malen door Thailand gereisd, (kopie van de begintekst van Chiang). Daarnaast heb ik een aantal zakelijke contacten met plaatselijke Thaise ondernemers. En de ervaringen uiteraard, door en met mijn vrouw (nickname Kid).

Heb ik met Thailand: Op de eerste plaats mijn vrouw, 2 kinderen (5 en 13 jaar), de zaak van mijn vrouw Thaitrading, grond (landbouw en te bewonen) in Mukdahan (komt ooit een gastenverblijf) en de wonderbaarlijke manier van in het leven staan. (In Thailand) Ik ben jaloers op de logica van een standaard (over)levende Thai en de gehanteerde waarden en normen.

Kan niet tegen: onrecht, discriminatie (en dan bedoel ik onderscheid in negatieve zin), kwetsen om te kwetsen, oneerlijkheid en misbruik in de ruimste zin van het begrip. Daag me uit en ik zal reageren (vroeg of laat).

PS. maar ben voor de rest best aardig :D

ouwe78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: woensdag 24 mei 2006, 17:01

#13 Bericht door ouwe78 » donderdag 17 augustus 2006, 21:00

Forumnaam:Ouwe78
Echte naam: Ramon
Leeftijd: 28
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Beroep: Tuinontwerper
Op dit forum: beginner....

Ervaring: dit jaar voor het eerst een maand in Thailand geweest. Ten eerste om te klimmen op Railay, maar eindigde in een gezellige rondreis vakantie
met Thaise vriendin in zuid-thailand. (Hua hin, Krabi, Railay, Koh Phi Phi en Bangkok) Ben nu zo verslingerd geraakt aan Thailand, de cultuur de natuur en het Thaise leven, dat ik eind november weer ga voor een maand of twee. Om samen met mijn vriendin het noorden van Thailand te gaan verkennen.

luugtaw
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 21:48
Locatie: Maastricht
Contacteer:

#14 Bericht door luugtaw » donderdag 07 september 2006, 20:30

Forumnaam: Luugtaw
Echte naam: Emile Dobbelstein (Luugtaw is fonetisch thai voor dobbelsteen vandaar).
Leeftijd: bouwjaar is 1964 dus eh...ja momenteel een oudere jongere ofzo
Woonplaats: Tilburg
Beroep: Worstelen met Computers en hun gebruikers (ICT consultant)
Op dit forum: Thailand liefhebber

Ervaring: Inmiddels 3 keer in Thailand geweest. Eerste keer was op familiebezoek, waarbij ik mijn huidige vrouw Mai heb leren kennen. Jammer genoeg kon ik dit jaar niet ivm een cursus. Maar de planning is om volgend jaar weer te gaan.

Wat heb ik met Thailand: Allereerst mijn vrouw, en dan vanaf plaats 2 t/m 10 mijn vrouw, verder mijn (bloedeigen)zus die eem restaurantje heeft in Thailand. Verder vind ik de omgang en instelling van Thai (doorgaans) verre te verkiezen boven de westerse.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#15 Bericht door dutch » dinsdag 03 oktober 2006, 03:26

Forumnaam:Dutch
Echte naam: Cees
Leeftijd:63 jaar
Woonplaats:Kham Thale So
15 km ten zuiden van Nakhorn Ratchasima(korat).
Beroep:gepensioeneerd
Op- dit forum:nieuwkomer.

Ervaring:28 jaar getrouwd geweest met een Koratse(Helaas vorig jaar onverwacht overleden).Jarenlang gepland om na het actieve bedrijfleven,de rust van Thailand te zoeken.
Alles hier dan ook piekfijn in orde (behalve het overlijden dan!)
Besloten hier te blijven en al jarenlang geen behoefte on Nederland terug te zien.(Heb van 1998 tot 2004 in Indonesie gewerkt)
Ik golf ,vaak op mijn "home course" in Sikhiu en bezoek wekelijks de SPA in Korat voor een voortreffelijke Thaise massage.
Eet uitsluitend Thais.Rook en drink niet.
Verblijf per dag een paar uur op de internet en ben actief in een paar forums.
Heb dit forum zeer onlangs ontdekt en er zijn een paar onderwerpen waarin ik geinteresseerd ben.
Ben altijd genegen om mijn ervaring met anderen te delen

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”