Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
chris80
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 16 december 2012, 22:58

Re: Even voorstellen

#301 Bericht door chris80 » woensdag 19 december 2012, 23:35

Henk:

We willen niet de drukte opzoeken. Dus geen bar met harde discomuziek enzo.

Meer iets rustigers voor de thaise toerist en wellicht enkele buitenlanders.

Mijn schoonmoeder had ook zoiets en dat was best gezellig. Die verhuurde ook een kamer of tien. De mensen die daar dan sliepen bleven automatisch ook eten.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik een bezigheid wil samen met mijn vrouwtje.En wat dat precies gaat worden is nog lang niet duidelijk. Maar ik maak me daar niet zo heel veel zorgen over.

We hebben ook wel eens nagedacht om huisjes te verhuren voor mensen die wel naar Thailand willen maar niet weten hoe of wat ze moeten doen. Ook bijvoorbeeld voor mensen met een beperking.

Dit zijn zoals ik eerder al aangaf één van de vele ideeën die we hebben. Of ze haalbaar zijn zien we wel als we daar zijn.

Als we gaan zullen de eerste twee maanden toch zijn om tot rust te komen en rond ons heen te kijken.

Mijn vrouw mag dan wel thais zijn maar ze is eigenlijk voor 75% Nederlands.

In nederland zou ik ook wel wat voor mijzelf willen beginnen maar dat is echt een kompleet drama.
Hoge vaste lasten, geen familie die je kan helpen zoals in thailand en moeilijk om op te starten.

Deze onderwerpen zullen vast wel uitgebreid aan bod zijn gekomen in dit forum. :)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Even voorstellen

#302 Bericht door Herbergier » donderdag 20 december 2012, 04:47

Hier in Buriram is investeren in appartementen ook een succes, ze vliegen hier op het ogenblik de grond uit, er zijn hier n.l. veel studenten die een onderkomen zoeken, meestal betalen ze hier in het centrum ongeveer 2,500 bht per maand voor een klein kamertje met kookgelegenheid toilet en douche, gebruik van elektriciteit en water niet inbegrepen, dikwijls kruipen ze hier, om de prijs te drukken, met een paar medestudenten in, ik ben alleen bang dat er binnenkort teveel appartementen zijn gebouwd, want als een Thai ziet dat er ergens aan verdiend wordt, begint hij ook zo iets.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Even voorstellen brake034

#303 Bericht door brake034 » vrijdag 19 april 2013, 10:43

Forumnaam: Brake034
Echte naam: Marcel
Leeftijd: 50
Woonplaats: Thoeng (Chiang Rai) en af en toe Ouddorp
Beroep: Ondernemer

Ik ben getrouwd met Pun, we zijn nu bijna 23 jaar samen.

Pun komt uit het gebied rondom Thoeng in de provincie Chiang Rai.
We hebben twee dochters saamen, allebei echte look krung maar allebei op een andere manier.

Wegens gezondheid hebben mijn vrouw en ik besloten om het roer om te gooien en van de 5e/6e versnelling af te zakken naar de 2e of max 3de versnelling. Het originele plan is om in de koude periode hier te zijn en in de zomer in Ouddorp maar ik denk dat we wel snel gaan besluiten om hier permanent te blijven.

Hoop positieve en vrolijke bijdrages te mogen leveren op dit forum!
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Even voorstellen brake034

#304 Bericht door Henk Korat » vrijdag 19 april 2013, 11:06

brake034 schreef:Forumnaam: Brake034
Echte naam: Marcel
Leeftijd: 50
Woonplaats: Thoeng (Chiang Rai) en af en toe Ouddorp
Beroep: Ondernemer

Ik ben getrouwd met Pun, we zijn nu bijna 23 jaar samen.

Pun komt uit het gebied rondom Thoeng in de provincie Chiang Rai.
We hebben twee dochters saamen, allebei echte look krung maar allebei op een andere manier.

Wegens gezondheid hebben mijn vrouw en ik besloten om het roer om te gooien en van de 5e/6e versnelling af te zakken naar de 2e of max 3de versnelling. Het originele plan is om in de koude periode hier te zijn en in de zomer in Ouddorp maar ik denk dat we wel snel gaan besluiten om hier permanent te blijven.

Hoop positieve en vrolijke bijdrages te mogen leveren op dit forum!
Welkom Marcel. Leuk om weer eens iemand uit de buurt aan te treffen (Rozenburg). Ik wissel eens per halfjaar Nederland voor Thailand en dat bevalt me best. Zit wel te denken de definitieve overstap naar Thailand te maken.

Omgeving Chang Rai is erg mooi. Ben er 1 keer geweest, maar zal zeker niet de laatste keer zijn. Ben benieuwd naar je eigen verhalen over Chiang Rai en Thailand.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Even voorstellen

#305 Bericht door brake034 » vrijdag 19 april 2013, 15:27

Dank je Henk, altijd welkom in Thoeng!
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Even voorstellen

#306 Bericht door prajak » vrijdag 19 april 2013, 15:52

Welkom. En je hebt de juiste leeftijd om permanent te komen voor een mooi stempeltje. Ik ben 66, ben hier 11 jaar, ken Thailand 21 jaar, en blijf. En we hebben afgesproken, Kai en ik, dat mijn urn ook hier blijft. Veel te koud, dat Nederland.....dat doe ik mijn as niet aan. :giggle:

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#307 Bericht door BKK_Bert » zondag 12 mei 2013, 12:39

Sawadee krup,

Ze noemen me Bert,
Lichting 1957 te Enschede,
Woon/werk thans in Leiden
Werk als process engineer in een E-centrale.

In jan. 2009 ben ik voor de eerste keer naar Thailand gegaan om er mijn vriendin (Jeab, 43) te ontmoeten. Met haar had ik al ruim een half jaar contact via internet en wou haar wel eens in het echt ontmoeten. Ze woont en werkt in mueang Tak. Die relatie liep niet zoals verwacht, bleek nadat ik in juni van hetzelfde jaar weer naar haar toe ging. Ze had liever een vriendschappelijk relatie. Tot op heden zijn we nog steeds vrienden en als ik in Thailand ben ontmoeten we elkaar ook steeds.
Tot op heden ga ik 2 maal per jaar naar Thailand. Vooral naar Bkk om mijn nieuwe vriendin (Jah, 44) te zien. Haar heb ik eind 2011 in Bkk ontmoet. Jah heeft een eigen zaakje nabij het Rajamangala stadium, Hua Mak.

Thailand is een verschrikkelijk mooi land, heerlijk eten (vooral som tum), vriendelijke mensen en mooie natuur.
Ik ben de taal nog niet machtig, zal me toch nooit lukken. Ik leer van Jah en als ik in NL ben kijk/luister ik regelmatig naar kru mod op youtube.

Het is dat ik hier nog mijn verplichtingen heb, anders was ik allang vertrokken richting Bkk.
Home is not where you live, but where they accept you.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Even voorstellen

#308 Bericht door Henk Korat » zondag 12 mei 2013, 12:49

BKK_Bert schreef:Sawadee krup,

Ze noemen me Bert,
Lichting 1957 te Enschede,
Woon/werk thans in Leiden
Werk als process engineer in een E-centrale.

In jan. 2009 ben ik voor de eerste keer naar Thailand gegaan om er mijn vriendin (Jeab, 43) te ontmoeten. Met haar had ik al ruim een half jaar contact via internet en wou haar wel eens in het echt ontmoeten. Ze woont en werkt in mueang Tak. Die relatie liep niet zoals verwacht, bleek nadat ik in juni van hetzelfde jaar weer naar haar toe ging. Ze had liever een vriendschappelijk relatie. Tot op heden zijn we nog steeds vrienden en als ik in Thailand ben ontmoeten we elkaar ook steeds.
Tot op heden ga ik 2 maal per jaar naar Thailand. Vooral naar Bkk om mijn nieuwe vriendin (Jah, 44) te zien. Haar heb ik eind 2011 in Bkk ontmoet. Jah heeft een eigen zaakje nabij het Rajamangala stadium, Hua Mak.

Thailand is een verschrikkelijk mooi land, heerlijk eten (vooral som tum), vriendelijke mensen en mooie natuur.
Ik ben de taal nog niet machtig, zal me toch nooit lukken. Ik leer van Jah en als ik in NL ben kijk/luister ik regelmatig naar kru mod op youtube.

Het is dat ik hier nog mijn verplichtingen heb, anders was ik allang vertrokken richting Bkk.
Welkom BKK_Bert. Als je vragen hebt - specifiek of in het algemeen - kom er dan mee. Er is vast wel een forumlid te vinden, die je wil en kan antwoorden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#309 Bericht door BKK_Bert » zondag 12 mei 2013, 13:18

Dankjewel Henk.
Ik zat eerder al op Thaiportal, maar die is al een tijdje uit de lucht.... vandaar dat ik me hier heb aangemeld om nog wijzer te worden. Je weet nooit genoeg.
Home is not where you live, but where they accept you.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

#310 Bericht door ron » zondag 12 mei 2013, 14:51

Ook van mij een welkom op het forum Bert.
Valt genoeg te lezen hier,denk ik zo............ :giggle:
Jeab?........bekende naam,haha!

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Even voorstellen

#311 Bericht door gerrit11 » donderdag 04 juli 2013, 08:04

ik zat ook eerder op thaiportal en heb me ook pas aangemeld hier.
kom vanaf 1994 in thailand en ben er al meer dan 50 x heen gevlogen..
nu al 10 jaar samen met kauw en hebben inmiddels 2 kids.
huisje hebben we al gebouwd in de buurt van Lahan Sai (Nong Wang), das 30 km van Nang Rong (waar?)..
heb 2 vrienden uit utrecht waarvan de ene een huis heeft bij Buri Ram en de ander in Pakhon Chai.
Wil der graag gaan wonen en NL verlaten maar is helaas nog niet mogelijk.
als ik in Buri Ram had gezeten had ik er al wel gewoond, daar had ik gelijk iets gebouwd, die plaats is echt booming!!
maar ja, iets anders dus proberen hier.. ;)

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Even voorstellen

#312 Bericht door serpay » donderdag 04 juli 2013, 20:16

welkom gerrit op het forum ja is niet zo ver van mij vandaan.
wij komen regelmatig naar thailand alwaar wij 12 km zuidelijk van Nang Rong af wonen.
niet zo ver van jouw vandaan.
klopt buri-ram is een zeer leuke stad ,niet verder vertellen anders komen er zo veel farang naar toe :clap: :clap: :clap:
Alfisti rebeli

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Even voorstellen

#313 Bericht door Henk Korat » donderdag 04 juli 2013, 20:25

Welkom Gerrit op het forum. De wens blijft de vader van de gedachte. Wacht gewoon af en de gelegenheid zal komen je in Thailand te vestigen. Buriram is een mooie provincie in de Isaan.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Even voorstellen

#314 Bericht door Herbergier » donderdag 11 juli 2013, 06:20

Welkom Gerrit en misschien tot ziens, want ik woon al bijna twee jaar in Buriram en heb het daar geweldig goed naar mijn zin, ik woon in een vrij nieuw resort net onder Buriramstad richting Prakhon Chai, tussen Buriramstad en het voetbalstadion/racecircuit in, ik heb hier al een flinke vrienden/kennissenkring opgebouwd, waaronder een stuk of tien Nederlanders, dus als je een keer in de buurt ben en je hebt zin in een praatje en een drankje of enkele tips, kan je gerust langs komen.
Alles van waarde is weerloos.

Ayko
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 15 november 2013, 09:04

Re: Even voorstellen

#315 Bericht door Ayko » dinsdag 19 november 2013, 17:36

Forumnaam: Ayko
Echte naam: Walter
Leeftijd: net geen 50
Woonplaats: Antwerpen
Beroep: technieker
Op dit forum: info krijgen om voor men 50 nog eens in Thailand te kunnen rondtrekken


Ervaringen :enkel in Europese landen .

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”