Facebook groep thailandforum.nl

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#46 Bericht door godzilla » maandag 01 maart 2021, 04:42

Ik ben geen fb gebruiker, maar ik zou het raar vinden als je als enkeling een prive groep ineens openbaar zou kunnen maken.
Zonder dat de leden van de prive groep toestemming geven?

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#47 Bericht door pjotter » maandag 01 maart 2021, 04:57

Ik denk dat 'die enkeling' WEL de beheerder moet zijn van die groep. Een lid kan dat niet idd. Ik vrees toch dat als de beheerder zo'n groep openbaar maakt, dat dan de leden zichtbaar zijn.
godzilla schreef: maandag 01 maart 2021, 04:42 Ik ben geen fb gebruiker, maar ik zou het raar vinden als je als enkeling een prive groep ineens openbaar zou kunnen maken.
Zonder dat de leden van de prive groep toestemming geven?

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#48 Bericht door brake0345 » maandag 01 maart 2021, 05:38

Nogmaals, Facebook laat zelfs de beheerders (admins) niet toe een privé groep openbaar te maken, het is technisch onmogelijk.

"Changing Private Group Privacy

Private groups can't change to public to protect the privacy of group members. But group admins can choose to make their groups visible or hidden."
Bron: https://www.facebook.com/help/286027304749263

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#49 Bericht door serpay » dinsdag 09 maart 2021, 17:52

Loempia schreef: zondag 28 februari 2021, 00:58 Prima geslapen, er zaten 3 dingen in de post van erik-kuijpers die gewijzigd zijn en hij weet dat.

1 is forumaam, 2 is een onnodige vermelding van de carrière van Henk (erik-kuijpers weet echt nog wel wie Henk was, hoe nodig was de vraag eigenlijk?) en 3 een verwijzing naar een zekere bijeenkomst een paar jaar geleden.

Deze bijeenkomst is door beide partijen gebruikt om tweespalt te zaaien op dit forum en met de vraag bedoeld erik-kuijpers dat Henk bij een van de twee groepen behoorde.

Vandaar de moderatie, indien niet mee eens, leg het ter arbitrage voor aan Chang, ik ga er verder niet meer publiek op in.
kijk lees en zie . hoe dood kun jij een forum maken.
probeer je toch eens in te leven wat hier de mensen aanspreekt op dit moment.
en niet gelijk je kracht als moderator gelden.
op dit moment maakt jij meer kapot dan goed helaas,
tip. misschien beter om er weer mee te stoppen met je moderatie.....
Alfisti rebeli

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#50 Bericht door Joep » woensdag 10 maart 2021, 00:28

@Serpay, in het verleden hebben we vaak tegen over elkaar gestaan qua standpunt, maar hier ben ik 100% met je eens.
Hoop dat meer mensen hun ongenoegen uitspreken en niet met de dooddoener komen dat het hun forum is en zij bepalen.
Leden kunnen niet zonder een moderatie-team, maar een forum kan niet zonder leden.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#51 Bericht door De Beweerder » woensdag 10 maart 2021, 08:57

serpay schreef: dinsdag 09 maart 2021, 17:52

kijk lees en zie . hoe dood kun jij een forum maken.
probeer je toch eens in te leven wat hier de mensen aanspreekt op dit moment.
en niet gelijk je kracht als moderator gelden.
op dit moment maakt jij meer kapot dan goed helaas,
tip. misschien beter om er weer mee te stoppen met je moderatie.....
mee eens weg met die frituurfiguur.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#52 Bericht door driver » woensdag 10 maart 2021, 16:25

Mijn mening staat er al. Wat Feesboek betreft staat het qua postings en aangemelde personen eigenlijk wat los van deze TF groep.
Zitten ook mensen daar die hier niet zijn aangemeld.
Op Feesboek is tot nu toe niks aan de hand qua ingrijpen oid. Gebeurt ook weinig overigens tot nu toe.
Ben ook even mede beheerder geweest maar na wat nadenken gisteren er toch mee gestopt omdat ik eigenlijk graag onafhankelijk blijf wat betreft TF hier en op FB.
Zeg ik hier iets kan ik er daar bijvoorbeeld weer op aangesproken worden als beheerder.
Blijf liever gewoon driver met altijd zijn eigen mening.

Wil dus gewoon aangemeldt lid zijn zeg maar zonder verder beperkt te worden in mijn reacties over wat dan ook.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#53 Bericht door Chang » woensdag 10 maart 2021, 16:53

Normaal gesproken houd ik mij graag op de achtergrond. Nu voel ik toch de behoefte tot een reactie. Modereren is in de afgelopen jaren vaker ter sprake gekomen. Het is en blijft een lastig iets waarbij je als moderator soms een afweging moet maken, met jezelf in conflict kunt zijn en daarbij soms een impopulaire beslissing moet nemen. Vanuit leden is dit dan soms (al dan niet terecht) discutabel. Ook komt het voor dat je als moderator, ondanks de afwegingen, de verkeerde beslissing maakt. Dit is mij in de loop der jaren verschillende keren voorgekomen. Dan roept het terecht een reactie op. Het is dan goed om het persoonlijke contact op te zoeken. Ik denk dat het bij de aanleiding van deze discussie tweeledig is. Kijkend naar het forumreglement is de wijziging welke is gemaakt in de grond van de zaak wat mij betreft terecht.

Ik ben het moet Joep eens dat het forum niet zonder zijn leden kan, maar ook niet zonder moderatie. Hierbij is wederzijds respect en vertrouwen noodzakelijk. Als lid neem je vrijwillig deel aan een forum, dit met inachtneming van het forumreglement. Deelname kan je doen vanuit verschillend motief maar veelal vanuit interesse of affiniteit met het onderwerp. Bij ons is dat Thailand met als zijn mooie facetten. We wonen bijvoorbeeld in Thailand, we gaan er graag op vakantie of (zoals in mijn geval) hebben we een Thaise partner. Als moderator heb je deze binding ook, alleen is de rol anders en ligt deze gevoeliger. Je zult zoveel mogelijk objectief moeten laveren tussen de berichten en tussen de regels door moeten lezen. Dat is in sommige gevallen een lastige klus die bovendien op vrijwillige basis wordt gedaan. Om dan toch maar een dooddoener te plaatsen, ik ben formeel eigenaar van het forum. Ik heb deze destijds vanuit ideëel oogpunt gestart en tot op de dag van vandaag is dit het uitgangspunt waarbij ik vind dat vanuit wederzijds respect verschillende meningen welkom zijn. Daarom zijn er de forumregels welke voor iedereen gelden. Zeker voor ondergetekende. Het is aan een ieder forumlid deze te volgen. Ik ben ervan overtuigd dat als je aan het forumreglement houdt je berichten niet de aanleiding zijn tot wijzigen of verwijderen. Eventuele correcte antwoorden op een overschrijdend bericht overigens wel.

Als laatste de opmerking dat ik van mening ben dat het niet wenselijk is dat elke handeling van een moderator uitvoerig publiekelijk besproken en uitvergroot moet worden, hiermee schrijf je ook het forum dood of ontstaat er een negatieve forumcultuur (bijv. tweespalt). Op het moment dat je van mening bent dat je het niet eens bent met de moderatorhandeling is er altijd nog de weg rechtstreeks naar de moderator in plaats van deze publiekelijk te bespreken. Volgens mij bereik je met een dergelijk contact meer wederzijds begrip. Ik zal niet vragen om in te leven in een moderator, dat is geen terechte. De vraag om begrip stel ik wel. Het is een klus die in eerste instantie een gemakkelijke lijkt en je een aantal privileges geeft, de praktijk wijst anders uit en kan je zelf beperken zoals driver al schrijft. Ik kan er kort over zijn, ik ben blij met alle leden en gasten die enkel lezen, met alle leden die tijd en energie nemen om te schrijven en met het moderatorteam die tijd en energie neemt in het modereren.

Chang

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#54 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 10 maart 2021, 17:50

Tot mijn spijt, Chang, heeft de objectiviteit bij Loempia ontbroken in de lage aantijgingen aan mijn adres. Hij, Loempia, deed het voorkomen alsof ik een lid uit zijn graf wilde halen. Dat had hij me ook persoonlijk kunnen vragen maar nee, het moest in de open lucht. Ik denk dat Loempia alsnog wraak wilde nemen op het feit dat ik jaren hiervoor (mede) Doerian heb ontmaskerd als de persoon die daarachter zat en waar ik ook Loempia vermoed. Dat ik niet de enige ben die dat denkt zie je aan de reactie van Serpay die het woordje 'weer' gebruikt.

Loempia en lid brake0345 (Marcel) kunnen de functies niet scheiden; dit probleem heb je nooit gehad met Patriot/Ben en Broom/(die naam zal ik niet noemen). Dat werd wel heel duidelijk toen lid wpdl (Willem) als reactie schreef 'Chang reageert niet op PB al sinds 5 feb.. De reactie naar wpdl toe maar van lid brake0345 (Marcel) was in een ander item 'Die Anutin toch, ik heb hem al een pb gestuurd en een e-mail maar sinds 5 februari geen antwoord' Krijg herrie met Loempia en brake0345 reageert; zo hoort een mod niet te werken. Hij vroeg er gewoon om dat zijn identiteit bekend is geworden

Dan het gedoe over forumnamen. Ron, Ruudthai, Joep, wpdl, Driver en Robin33 maken zich al jaren 'schuldig' aan het noemen van andere namen dan de forumnaam en het betreft vooral Wanadee die Han heet. Daar is nooit iets van gezegd maar als ik het een keer doe naar Driver Arie dan is het hommeles. Dat is meten met twee maten.

Mijn vertrouwen in zowel Loempia als brake0345 is weg.
Laatst gewijzigd door Chang op woensdag 10 maart 2021, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Achternamen uit het bericht verwijderd door Chang (AVG)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#55 Bericht door wpdl » donderdag 11 maart 2021, 01:26

Zo is dat Erik een zeer formeel briefje van Chang wat in normaal Nederlands betekenend 'Zak maar in de dikke drek' de moderator is even op 'vakantie' en wij moeten deze manier van modereren, maar weer accepteren.
De man zal op zich best wel een aardig mens zijn maar is hier niet bijster goed in dat is al vele malen duidelijk geweest.
Verkrampte acties verwijderen van berichten die HEM niet aanstaan bedreigingen als je hem in PB vertelt wie die is.
Met twee petten op [nicknames] in een bericht zitten en meten.
Er circuleren zelfs berichten dat dorian en loempia dezelfde zijn.
Wat is er toch met dat, dat mogen jullie niet weten.
Waarom niet moderatie onder je naam en klaar.
Die mogen ook gewoon schrijven hoor en gaan echt de gevangenis niet in, in Thailand.
Ga zo maar door.
Zwart wit is het
Wat nu ook blijkt en ik al jaren wist is dat je met iets meer werk 'gewoon' een stukje tekst uit een bericht kan verwijderen.
Want dat doe jij ook chang.
Maar ja dat is iets meer werk in je hobby en dan zie je dat er maar een moderator is als het team zijnde.
Zoals je zelf al schrijft Hierbij is wederzijds respect en vertrouwen noodzakelijk. en dat is zeer gering zo niet weg.
Jullie geven dit forum zijn politieke kleur de leden beperkt en zie wat je krijgt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#56 Bericht door driver » donderdag 11 maart 2021, 17:24

Twee reacties tot nu toe na de reactie van Chang. Zoals bijna altijd zwijgt de meerderheid.
Chang heeft gereageerd.. Twee personen zijn duidelijk in hun reactie en vervolgens constateer ik dat de rest die hier meeleest want dat gebeurt sowieso wel lijkt me zwijgt tot nu toe.
Interesseert het hun totaal niet of willen ze om wat voor reden dan ook niet hun mening te geven denk ik dan?
Of hebben de meeste hier de zeg maar recente reacties nog niet gelezen?. Kan ook natuurlijk ur dan reageer ik in deze wslijk nog iets te vroeg wat betreft bovenstaande.


Wat mij betreft heb ik duidelijk aangegeven wat ik dacht en nog steeds denk dus klaar wat dat stukje betreft.
Maar : Als Brake idd Loempia is heb ik aan Loempia ook duidelijk gemaakt hoe ik over eea denk.
Maar met Brake heb ik ook contact soms en altijd correct.
Oftewel : Ik hou dingen gescheiden zeg maar dus een moderator en privé persoon benader ik ook als twee personen.
Dat is soms lastig maar met mijn schoonzoon doe ik dat ook.
Ik werk soms voor hem en als er problemen zijn blijft dat zakelijk. Een uur later kom ik bij hem thuis op bezoek en wordt er gewoon normaal gedaan omdat dit privé is.
Hier op TF probeer ik hetzelfde te doen ongeacht met wie. In het ene draadje val ik je aan in het andere geef ik je gelijk oid.
Oud zeer wat ik hier las doe ik niet aan. Terugkijken en blijven zeuren erover heeft weinig zin vindt ik.
Of het hier goedkomt tussen wat personen betwijfel ik maar neem nu van mij aan dat kwaad zijn en blijven nooit de oplossing is om verder te komen. Eens of niet eens met Chang of Loempia.. Hun mening is nu wel bekend lijkt me dus neem dat eventueel voor kennisgeving aan en blijf of ga hier gewoon je eigen ding doen denk ik dan heel simpel.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#57 Bericht door De Beweerder » vrijdag 12 maart 2021, 00:58

Ik had al gereageerd vóór chang Arie, en blijf bij mijn “weg met die frituur figuur “
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#58 Bericht door driver » vrijdag 12 maart 2021, 05:39

De Beweerder schreef: vrijdag 12 maart 2021, 00:58 Ik had al gereageerd vóór chang Arie, en blijf bij mijn “weg met die frituur figuur “
Ja klopt dat jij al voor Chang gereageerd had.
Ik bedoelde ook de reacties eventueel na het bericht van Chang ;).
Jij blijft bij jou eerdere mening dat is uiteraard prima en je bent daar ook duidelijk in.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#59 Bericht door serpay » vrijdag 12 maart 2021, 16:27

driver schreef: donderdag 11 maart 2021, 17:24 Twee reacties tot nu toe na de reactie van Chang. Zoals bijna altijd zwijgt de meerderheid.
Chang heeft gereageerd.. Twee personen zijn duidelijk in hun reactie en vervolgens constateer ik dat de rest die hier meeleest want dat gebeurt sowieso wel lijkt me zwijgt tot nu toe.
Interesseert het hun totaal niet of willen ze om wat voor reden dan ook niet hun mening te geven denk ik dan?
Of hebben de meeste hier de zeg maar recente reacties nog niet gelezen?. Kan ook natuurlijk ur dan reageer ik in deze wslijk nog iets te vroeg wat betreft bovenstaande.


Wat mij betreft heb ik duidelijk aangegeven wat ik dacht en nog steeds denk dus klaar wat dat stukje betreft.
Maar : Als Brake idd Loempia is heb ik aan Loempia ook duidelijk gemaakt hoe ik over eea denk.
Maar met Brake heb ik ook contact soms en altijd correct.
Oftewel : Ik hou dingen gescheiden zeg maar dus een moderator en privé persoon benader ik ook als twee personen.
Dat is soms lastig maar met mijn schoonzoon doe ik dat ook.
Ik werk soms voor hem en als er problemen zijn blijft dat zakelijk. Een uur later kom ik bij hem thuis op bezoek en wordt er gewoon normaal gedaan omdat dit privé is.
Hier op TF probeer ik hetzelfde te doen ongeacht met wie. In het ene draadje val ik je aan in het andere geef ik je gelijk oid.
Oud zeer wat ik hier las doe ik niet aan. Terugkijken en blijven zeuren erover heeft weinig zin vindt ik.
Of het hier goedkomt tussen wat personen betwijfel ik maar neem nu van mij aan dat kwaad zijn en blijven nooit de oplossing is om verder te komen. Eens of niet eens met Chang of Loempia.. Hun mening is nu wel bekend lijkt me dus neem dat eventueel voor kennisgeving aan en blijf of ga hier gewoon je eigen ding doen denk ik dan heel simpel.


ach als ik mijn mening hier neer zou schrijven , heb ik een ban en zou monddood gemaakt worden.
zie wat met sommige andere schrijvende leden is gebeurd.
het respect niet op kunnen brengen van een afwijkende mening, hun inzicht is correct.
dit is het grote probleem hier nu.
en er wordt niets aan gedaan helaas.
Joep zijn we het toch een keer eens met elkaar top.
Alfisti rebeli

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#60 Bericht door wanadee » dinsdag 16 maart 2021, 04:02

erik-kuijpers schreef: woensdag 10 maart 2021, 17:50 Tot mijn spijt, Chang, heeft de objectiviteit bij Loempia ontbroken in de lage aantijgingen aan mijn adres. Hij, Loempia, deed het voorkomen alsof ik een lid uit zijn graf wilde halen. Dat had hij me ook persoonlijk kunnen vragen maar nee, het moest in de open lucht. Ik denk dat Loempia alsnog wraak wilde nemen op het feit dat ik jaren hiervoor (mede) Doerian heb ontmaskerd als de persoon die daarachter zat en waar ik ook Loempia vermoed. Dat ik niet de enige ben die dat denkt zie je aan de reactie van Serpay die het woordje 'weer' gebruikt.

Loempia en lid brake0345 (Marcel) kunnen de functies niet scheiden; dit probleem heb je nooit gehad met Patriot/Ben en Broom/(die naam zal ik niet noemen). Dat werd wel heel duidelijk toen lid wpdl (Willem) als reactie schreef 'Chang reageert niet op PB al sinds 5 feb.. De reactie naar wpdl toe maar van lid brake0345 (Marcel) was in een ander item 'Die Anutin toch, ik heb hem al een pb gestuurd en een e-mail maar sinds 5 februari geen antwoord' Krijg herrie met Loempia en brake0345 reageert; zo hoort een mod niet te werken. Hij vroeg er gewoon om dat zijn identiteit bekend is geworden

Dan het gedoe over forumnamen. Ron, Ruudthai, Joep, wpdl, Driver en Robin33 maken zich al jaren 'schuldig' aan het noemen van andere namen dan de forumnaam en het betreft vooral Wanadee die Han heet. Daar is nooit iets van gezegd maar als ik het een keer doe naar Driver Arie dan is het hommeles. Dat is meten met twee maten.

Mijn vertrouwen in zowel Loempia als brake0345 is weg.
Foei Erik, je hebt mij altijd gezegd dat de moderatie altijd gelijk heeft maar dat geldt kennelijk niet voor jou? :crazy:
Bij deze dien ik trouwens een klacht in dat je mijn evhte naam onthuld hebt :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”