Taxi Grab

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Taxi Grab

#1 Bericht door Herbergier » dinsdag 05 oktober 2021, 02:40

Door de tijdelijke sluiting vanwege de covid, van alle uitgaansgelegenheden hier in Buriram, ben ik sinds april niet meer een drankje wezen pakken in mijn stamkroeg, ik deed dat 1x per week op de zaterdagavond en stapte daar dan in het begin van de avond, 2,5 km in ongeveer 45 minuten, op mijn gemak naar toe en na een paar biertjes en lekker wat kletsen met vrienden pakte ik dan later op de avond de Taxi Grab weer terug naar huis, de taxi kosten waren toen altijd 79 baht.

Sinds een paar weken is mijn stamkroeg weer open en kan je daar ook weer een biertje drinken, wel illegaal natuurlijk en vanuit speciale gesloten bekers zonder dat er flessen te zien zijn en waarschijnlijk met wat teamoney naar de politie, dus ik daar afgelopen zaterdagavond, in de lichte regen, weer op mijn gemak weer naar toe gestapt, gezellig mijn biertjes met vrienden gedronken en daarna de Grab Taxi ge-appt om naar huis gebracht te worden, alleen nu zijn de taxikosten voor die zelfde rit nu ineens verhoogd naar 121 baht, dat is een verhoging van meer dan 50%.

Ik weet natuurlijk wel hoe het hier in Thailand dikwijls werkt, bij weinig verdienste verhogen ze gewoon de prijs, maar 50% verhoging vind ik toch wel erg veel.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Taxi Grab

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 05 oktober 2021, 03:40

Normaliter kan je op de app vooraf de kosten zien??
En dan je keuze, als die er is in Buriram, aanpassen kwa chauffeur en prijs..

In Bangkok gebruiken we Bolt, meer betrouwbaar. We wonen diep in een forse Moo Baan en chauffeurs willen dan niet altijd komen
Bolt komt altijd...
Met een appje te boeken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Taxi Grab

#3 Bericht door Herbergier » dinsdag 05 oktober 2021, 04:57

jumbo schreef: dinsdag 05 oktober 2021, 03:40 Normaliter kan je op de app vooraf de kosten zien??
En dan je keuze, als die er is in Buriram, aanpassen kwa chauffeur en prijs..

In Bangkok gebruiken we Bolt, meer betrouwbaar. We wonen diep in een forse Moo Baan en chauffeurs willen dan niet altijd komen
Bolt komt altijd...
Met een appje te boeken
Hier konden wij ook eerst de prijs zien, maar nu krijg je hem pas te zien als je geboekt hebt, verder hebben wij geen keuze qua maatschappij, we zijn al blij dat hier in de stad Buriram, met ongeveer 40.000 inwoners, de Grab rijdt.
Ik zal de app eens verwijderen en dan over een paar dagen opnieuw instellen, misschien helpt dat, want ik moest de laatste keer gezichtsherkenning doorgeven, je hebt best kans dat de farang nu meer moet betalen dan de gewone Thai.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Taxi Grab

#4 Bericht door wpdl » dinsdag 05 oktober 2021, 05:54

:giggle: Opnieuw installeren, moet je natuurlijk wel een aangename dame in je fotoalbum plaatsen voor de gezichtsherkenning.
Of zijn die wel aanwezig in de stamkroeg?
Werken die taxi's niet gewoon meer met een meter.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Taxi Grab

#5 Bericht door jumbo » dinsdag 05 oktober 2021, 09:25

Herbergier schreef: dinsdag 05 oktober 2021, 04:57
jumbo schreef: dinsdag 05 oktober 2021, 03:40 Normaliter kan je op de app vooraf de kosten zien??
En dan je keuze, als die er is in Buriram, aanpassen kwa chauffeur en prijs..

In Bangkok gebruiken we Bolt, meer betrouwbaar. We wonen diep in een forse Moo Baan en chauffeurs willen dan niet altijd komen
Bolt komt altijd...
Met een appje te boeken
Hier konden wij ook eerst de prijs zien, maar nu krijg je hem pas te zien als je geboekt hebt, verder hebben wij geen keuze qua maatschappij, we zijn al blij dat hier in de stad Buriram, met ongeveer 40.000 inwoners, de Grab rijdt.
Ik zal de app eens verwijderen en dan over een paar dagen opnieuw instellen, misschien helpt dat, want ik moest de laatste keer gezichtsherkenning doorgeven, je hebt best kans dat de farang nu meer moet betalen dan de gewone Thai.
Zou toch Bolt proberen, ik wist ook niet dat die bestond..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Taxi Grab

#6 Bericht door Herbergier » vrijdag 22 oktober 2021, 05:03

Ik lees net op fb dat Bolt ook zijn prijs voor een ritje flink heeft verhoogd.
De toeristen zijn zeker in aantocht?
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”