Verre reizen weer iets gemakkelijker: verzekeraar dekt ook ‘oranje’ gebieden

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Verre reizen weer iets gemakkelijker: verzekeraar dekt ook ‘oranje’ gebieden

#1 Bericht door stille » donderdag 16 september 2021, 11:04


Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Verre reizen weer iets gemakkelijker: verzekeraar dekt ook ‘oranje’ gebieden

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 16 september 2021, 12:15

Ja, dat stond in mijn krant het AD. Een klein stapje vooruit. Maar...

Thailand stopt je in een ziekenhuis als je besmet bent ook als dat medisch gezien niet nodig is. Dekt Allianz dat ook? Dat zie ik zo snel niet staan.

En wat gebeurt er als jij ergens op vakantie bent en de status verandert van oranje naar rood?

Dus ik blijf nog maar even thuis tot dit en andere dingen (de verzekerde dekkingen) beter op papier komen. (Las de tip om eens te proberen bij Euro(p) Assistance, die zou wel bedragen noemen. En ik maar denken dat Euro(p) Assistance alleen repatrieert...)

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Verre reizen weer iets gemakkelijker: verzekeraar dekt ook ‘oranje’ gebieden

#3 Bericht door Farang Baa » vrijdag 08 oktober 2021, 05:22

Weet je hoe het zit met landen/regio's die oranje zijn gekleurd i.v.m. andere redenen dan corona? Ik denk bv. aan een stad als Hat Yai, die oranje is in het Ned. reisadvies vanwege de opstand.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Verre reizen weer iets gemakkelijker: verzekeraar dekt ook ‘oranje’ gebieden

#4 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 08 oktober 2021, 06:38

Farang Baa, voor het diepe zuiden geldt al jaren een waarschuwing op de site van BuZa. Alleen noodzakelijke reizen staat er.

Ik denk dat het per polis kan verschillen. Maar jij WOONT in die regio dus hoe ze dat aanpakken, geen idee.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Verre reizen weer iets gemakkelijker: verzekeraar dekt ook ‘oranje’ gebieden

#5 Bericht door Farang Baa » vrijdag 08 oktober 2021, 07:09

erik-kuijpers schreef: vrijdag 08 oktober 2021, 06:38 Farang Baa, voor het diepe zuiden geldt al jaren een waarschuwing op de site van BuZa. Alleen noodzakelijke reizen staat er.

Ik denk dat het per polis kan verschillen. Maar jij WOONT in die regio dus hoe ze dat aanpakken, geen idee.
Ik heb geen enkele Nederlandse verzekering, dus ik hoef me geen zorgen te maken over die zaken. 8-)
Als ik met vakantie naar NL wil, dan sluit ik een Thaise reisverzekering af.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”