De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#1 Bericht door stille » vrijdag 03 september 2021, 05:06

Op 01-09-2021 heb ik de eerste prik met Pfizer in het Mc. Cormiek Changmai gehad.
Was om 08.30 daar stond een lange rei, kreeg nummer 196, wist niet dat ze maar 200 doses weggeven.
Gelukt gehad.
Was om 14.30 klaar.
Afrspraak voor de tweede 22-09-2021 om 10.30.
Kosten niets.
Gisteren heb ik dit nummer gebeld 053 276364 voor een covid paspoort.
Ze zeiden tegen mij, zodra ik het bewijs heb, dat ik gevaccineerd ben, moet ik met dat bewijs +mijn paspoort en copi daar naar toe gaan, zij vullen het in.
Kan dan na 5 dagen het ophalen.
Kosten had ik niet gevraagd, heb het toch nodig.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#2 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 03 september 2021, 06:46

Het schijnt dat wij in NL binnenkort de derde Pfizer krijgen. De dekking schijnt toch niet 100% te zijn. Ben benieuwd hoeveel varianten dat C19 nog kan ontwikkelen..... En volgend jaar zit ie standaard in de jaarlijkse griepprik.....

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#3 Bericht door stille » vrijdag 03 september 2021, 09:07

Ben hier in Changmai RAM, zowel mijn vriendin als ik, op 16-08 onze jaarlijkse griepprik gehad.
Omdat de arts tegen ons zei, het help wel tegen de covid, zolang jullie nog niet daarvoor gevaccineerd zijn.
Ben geen arts dus hebben wij het gedaan.
Mijn vriendin wacht nu nog op de vaccint, het RAM besteld de Moderena, vermoedelijk Oktober volgens de arts.
Ben nadat ik gevaccineerd ben geweest bij haar geweest om die van mij te canselen,vind het wel zo netjes.
Dat ik een thaise covid paspoort wil hebben is als backup, van mijn Qr code op mijn smartphone..

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#4 Bericht door jumbo » zaterdag 04 september 2021, 01:38

erik-kuijpers schreef: vrijdag 03 september 2021, 06:46 ... En volgend jaar zit ie standaard in de jaarlijkse griepprik.....
Is dat zo Erik, eerste keer dat ik die bevestiging lees... link??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#5 Bericht door wpdl » zaterdag 04 september 2021, 01:54

Nu geen COVID-19-boostervaccinatie nodig

Als de afweer, opgebouwd met de basisserie COVID-19-vaccinatie, bij veel mensen na verloop van tijd afneemt, kan het nodig zijn om een COVID-19-boostervaccinatie aan te bieden. Een COVID-19-boostervaccinatie is een eenmalige COVID-19-vaccinatie, die na een langer interval na de basisserie COVID-19-vaccinatie, wordt toegediend om de afweer weer op peil te brengen. Momenteel is er nog geen noodzaak of mogelijkheid voor een dergelijke boostervaccinatie.

Ook als er een virusvariant ontstaat waar veel mensen ernstig ziek van worden en waartegen de huidige COVID-19-vaccins onvoldoende beschermen, kan een boostervaccinatie een optie zijn. Ook dit is nu niet aan de orde.

Wanneer een COVID-19-boostervaccinatie?

Alle beschikbare informatie over het effect van een boostervaccinatie wordt op dit moment beoordeeld, waarna de Gezondheidsraad hierover advies zal geven. Het ministerie van VWS zal daarna beslissen over een aanvulling van het huidige vaccinatieprogramma COVID-19 met een boostervaccinatie.

In het buitenland wordt al een 3e prik aangeraden, waarom gebeurt dit in Nederland nu niet?

Niet in alle gevallen is een 3e prik nodig of zinvol. De onderzoeken hiernaar lopen nog, het is dus nog niet duidelijk wat een goede aanpak is. Ook in andere landen is er nog niet één standaard plan van aanpak bij wie een derde vaccinatie nodig zou moeten zijn en op welke termijn. Daarom wordt in Nederland gewacht op het advies van de Gezondheidsraad en het besluit van de minister.

Is een 3e prik nodig voor mensen met afweerstoornissen?

Bepaalde groepen ernstig immuungecompromitteerde patiënten reageren soms minder goed op de eerste twee vaccinaties en maken veel minder antistoffen aan. Of dat daadwerkelijk resulteert in een mindere bescherming tegen infectie, ziekenhuisopname en overlijden is overigens nog de vraag: de onderzoeken hiernaar lopen nog. Voor een deel van hen, is een derde vaccinatie wellicht zinvol.



Bron https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... mitteerden

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#6 Bericht door jumbo » zondag 05 september 2021, 00:41

Als ik over een maandje of 2 een booster kan krijgen met mRNA dan gaat ie erin... nodig of niet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#7 Bericht door wpdl » zondag 05 september 2021, 01:41

Als je een booster wil kan je beter wachten op de nieuwe generatie, diverse merken hebben die al in ontwikkeling en gaan volgend jaar over tot distributie.
Dat eenieder eens op zijn minst een spuit krijgt zou een groter goed zijn en van meer betekenis zijn in de bestrijding van covid-19.
Het blijven hanteren van het mondkapje afstand houden en voldoende je handen wassen zou ook leuk zijn zie hier meerdere buitenlanders/Thai die dat ogenblikkelijk 'vergeten' na hun inenting.

Men wil de mensen die een dubbele Sinovac gehad hebben een booster geven met A/Z val jij in die categorie?

Een jaarlijks terugkerende inenting kan voorlopig wel eens kloppen of die dan bij je griepprik zit betwijfel ik.

The Nation

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#8 Bericht door jumbo » zondag 05 september 2021, 04:38

wpdl schreef: zondag 05 september 2021, 01:41 Als je een booster wil kan je beter wachten op de nieuwe generatie, diverse merken hebben die al in ontwikkeling en gaan volgend jaar over tot distributie.
Dat eenieder eens op zijn minst een spuit krijgt zou een groter goed zijn en van meer betekenis zijn in de bestrijding van covid-19.
Het blijven hanteren van het mondkapje afstand houden en voldoende je handen wassen zou ook leuk zijn zie hier meerdere buitenlanders/Thai die dat ogenblikkelijk 'vergeten' na hun inenting.

Men wil de mensen die een dubbele Sinovac gehad hebben een booster geven met A/Z val jij in die categorie?

Een jaarlijks terugkerende inenting kan voorlopig wel eens kloppen of die dan bij je griepprik zit betwijfel ik.

The Nation
Je kent het gezegde, uitstel leidt tot afstel...
Ik heb Sinopharm maar wil graag een booster met mRNA er overheen want Sinopharm werkt beperkt tegen de nieuwere varianten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#9 Bericht door jomel17 » zondag 05 september 2021, 07:44

Ik heb net de eerste prik hier in Khon Kaen gehad.
Kon niet zien of er Pfizer in de spuit zat, deze waren vooraf gevuld.
Verder alles goed geregeld, er werden ook Thai met chinees vaccin bewerkt.
De farang mochten de wachtende Thai voorbij lopen er waren verderop balies voor Pfizer.
Al met al met nog geen uur weer buiten .
หลงรัก

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#10 Bericht door jomel17 » maandag 06 september 2021, 16:12

Na ruim 24 uur bijna geen klachten ( hoorde van vriend in NL dat hij het gevoel had dat er iemand hard tegen zijn arm had gestompt), alleen ik moet veel vaker plassen sinds ik het vaccin heb gehad.
Normaal ongeveer 5 x per dag en 1 x in de nacht, nu 10 x per dag en 3x in de nacht terwijl mijn drank inname hetzelfde is gebleven .
Op de prik dag zelfs minder omdat ik toen alleen water dronk.....
หลงรัก

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#11 Bericht door johnny013 » woensdag 08 september 2021, 08:40

Ik ben net terug van de tweede Pfizer hier in Pattaya... Net zo strak georganiseerd als de eerste keer, alleen heb nu ongeveer 45 minuten moeten wachten op het vaccinatie bewijs... en terug naar huis heeft nog veel langer geduurd vanwege de afsluitingen van de wateroverlast....
Het is zoals het is...

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#12 Bericht door sjeng » donderdag 16 september 2021, 04:14

Hij zit erin.
Nadat ik mij begin augustus had aangemeld op de site expatcac site van de overheid voor het vaccinatie programma direct daarna een bericht dat mijn registratie succesvol was en vervolgens ruim 6 weken radiostilte.
Afgelopen maandag plotseling een telefoontje met de vraag of ik de Pfiser prik nog wilde en indien ja bent u woensdag aan de beurt.
Dinsdag wederom een telefoontje ter controle en bevestiging, alles in vloeiend engels door een vriendelijke dame.
Woensdagmorgen naar de prik locatie, Provicial office Nakhon Phanom, druk ,druk, druk. Ik werd in de wachtrij geplaats met een formulier voor cinovac of astra.
Direct duidelijk gemaakt dat ik was uitgenodigd voor Pfizer en geen prijs stelde op cinovac.
NO HAVE PFISER :twisted en na enig over en weer gehakketak besloten om dan maar zonder prik te vertrekken.
Na 25 meter te hebben gelopen word ik ingehaald door een hijgende verpleegster die mij verteld dat ze toch Pfizer hebben, solly sollly sir mistake other programm.
Wederom een klein uurtje in de wacht en jawel mijn naam en gegevens staan inderdaad op een lijst met nog 4 andere farang.
Gekoppeld aan een engels sprekende knappe dame de vaccinatiemolen in en zoals overal veel papierwerk en veel stations.
bloeddruk, gewicht, lengte, vragenlijst, arts, handtekening wachten tot de pfizer is ontdooit en een uurtje later het moment supreme de prik met Pfizer. half uurtje wachten ,bloeddruk meten en free to go.
Her duurt even ,maar dan heb je ook wat. :clap:
Op 7 oktober de 2e prik. ben benieuwd.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#13 Bericht door foppo » donderdag 16 september 2021, 05:11

En heb je wel goed gecontroleerd of het wel echt de goede Pfizer was en niet toch gewoon zout water of een ander merk?
Of misschien wel één van gisteren of één of andere "B" kwaliteit.

Want ik begrijp dat er een grote groep mensen is die precies weten welk vaccin goed voor ze is omdat ze er kennelijk veel verstand van hebben en ze wat dat betreft niet zomaar de echte wetenschappers vertrouwen.
Misschien is het wel zo dat de lobbyisten van bepaalde fabrikanten van alles in de pers beweren en wetenschappers tegen elkaar opzetten?
Dus dan lijkt het me logisch dat je dan ook maar niet zo kunt vertrouwen op een willekeurig verpleegstertje, knap of niet, die dan zo maar wat in je bovenarm ramt, hoe professioneel dat er dan misschien dan wel uit ziet.
Misschien toch nog maar eens even goed controleren is mijn advies.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#14 Bericht door wpdl » donderdag 16 september 2021, 06:53

Doen ze heel vaak meer dan prettige dames in een pakje wat twee maten te klein is die redelijk Pattaya-Engels spreken als afleiding zodat jij daar als een hersenloze intrapt.
Ben zo ook wel eens aan een veel te dure bril gekomen bij een landelijke brillen firma heel veel jaren terug.
Hij staat geweldig echt waar en maar met die 'jongens' voor je snuit heen en weer draaien. :Whistle:

Het voordeel bij dit soort C 19 merken is dat je het gewoon als ongeschoolde wetenschapper toch na anderhalf jaar wel een beetje kan lezen zo niet raden welk merken ietsje beter zijn.
Misschien gebruiken ze wel kokosnotenvocht een oude WO2 truc om in te spuiten met als extra de laatste druppels uit het flesje met de paarse dop.
Of was dat in je bloedbaan ben ik even kwijt. :neus:

Moderna komt er eindelijk aan in groten getale :clap:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De eerste prik met Pfizer hier in Changmai gehad.

#15 Bericht door jumbo » donderdag 16 september 2021, 12:33

foppo schreef: donderdag 16 september 2021, 05:11 En heb je wel goed gecontroleerd of het wel echt de goede Pfizer was en niet toch gewoon zout water of een ander merk?
Of misschien wel één van gisteren of één of andere "B" kwaliteit.

Want ik begrijp dat er een grote groep mensen is die precies weten welk vaccin goed voor ze is omdat ze er kennelijk veel verstand van hebben en ze wat dat betreft niet zomaar de echte wetenschappers vertrouwen.
Misschien is het wel zo dat de lobbyisten van bepaalde fabrikanten van alles in de pers beweren en wetenschappers tegen elkaar opzetten?
Dus dan lijkt het me logisch dat je dan ook maar niet zo kunt vertrouwen op een willekeurig verpleegstertje, knap of niet, die dan zo maar wat in je bovenarm ramt, hoe professioneel dat er dan misschien dan wel uit ziet.
Misschien toch nog maar eens even goed controleren is mijn advies.
En hoe stel je voor de controle uit te voeren???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”