Nu ook in Thailand phishing mails.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Nu ook in Thailand phishing mails.

#1 Bericht door Herbergier » woensdag 28 juli 2021, 03:56

Ik kreeg gisteren een bericht in mijn mailbox van MijnOverheid (dat is al fout geschreven) met de mededeling dat vanwege technisch onderhoud de Berichtenbox van MijnOverheid niet geopend kan worden en als ik nu de link in dit bericht aanklik, staat er dat ik een belastingteruggave van meer dan 1200 euro tegoed heb, ik hoef alleen maar mijn banknr. nog door te geven.
Dat doe ik dus maar niet want als ik via mijn DigiD naar de Berichtenbox van Mijn Overheid ga, staat er nergens een bericht van de belastingdienst en als het wel zo is komt dit bericht later nog wel een keer in mijn DigiD Berichtenbox.

Dus zelfs hier in Thailand proberen ze ons nog te pakken met hun "Nederlandse" phishing berichten.

Hier het bericht dat ik binnen kreeg.


Logo Rijksoverheid
MijnOverheid

Geachte heer/mevrouw ,

Er staat een document in uw Berichtenbox van de Belastingdienst. Ga naar MijnOverheid om het bericht te bekijken. Mogelijk moet u naar aanleiding van dit bericht actie ondernemen. Lees het daarom op tijd.


Met vriendelijke groet,

MijnOverheid

Logo Rijksoverheid
Technisch onderhoud Berichtenbox app
Vanwege technisch onderhoud is het momenteel niet mogelijk om het bericht via de Berichtenbox direct te lezen. Bekijk het bericht daarom direct via uw webbrowser.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 28 juli 2021, 07:10

Het zijn boeven! Hoorde dat Kees Printen44 al een what's app kreeg met iets van 'Beste pa' als aanhef.

Ze vissen naar info want wie weet dat jij een pagina hebt in Mijn Overheid? Maar ga je er in mee dan kost het centen..... Dus blijf attent.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#3 Bericht door Kees » woensdag 28 juli 2021, 07:15

Met alleen iemands bankrekening nummer kan je alleen maar geld storten, dus neem ik aan dat er nog wel meer gegevens worden gevraagd. Of dat gaan ze dan later proberen via een nieuwe mail.
Maar neem aan dat je zelf wel weet hoeveel geld je van de belasting terug krijgt.
Niet klagen, maar dragen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#4 Bericht door printen44 » woensdag 28 juli 2021, 10:35

Ik kreeg twee weken geleden een Whatsapp bericht: "Hallo Pa, ik heb een nieuw telefoonnummer. Hoe gaat het met je".

Nu ben ik altijd vrijgezel gebleven, maar ja, er kan altijd een "verloren zoon" ergens zijn. [$)

Het nummer meteen geblokkeerd in WhatsApp, verder gekeken in de App van mijn bank. Niets gevonden.

Toen de politie gebeld, die vroeg naar het telefoonnummer van "mijn zoon". Em de politie vertelde mij dat vele telefoonnummers "gekocht" worden via duistere kanalen.

Een paar dagen gelden las ik in het AD dat een bende van jongeren, 16-18 jaar, was opgerold, die dit soort praktijken er op nahielden. Weet uiteraard niet of "mijn zoon" er ook bij zat.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#5 Bericht door driver » woensdag 28 juli 2021, 10:46

Die whats app kreeg ik onlangs ook van mijn zoon. Nu heb ik officieel wel twee dochters maar een zoon is mij niet bekend. Nummer geblokkeerd en klaar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#6 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 28 juli 2021, 13:16

Ja ja, heren, de bastaarden uit jullie frivole uitstapjes komen zo wel naar voren! :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#7 Bericht door driver » woensdag 28 juli 2021, 18:34

erik-kuijpers schreef: woensdag 28 juli 2021, 13:16 Ja ja, heren, de bastaarden uit jullie frivole uitstapjes komen zo wel naar voren! :giggle:
:mrgreen:

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#8 Bericht door foppo » donderdag 29 juli 2021, 06:37

Ik heb een VOIP telefoon met een 085 nummer (handig om naar Nederland te bellen en gebeld te worden)
Vorige week werd er een paar maal gebeld door een Engels sprekende dame en later man die ook weer heel snel het gesprek beëindigde omdat ik zei dat ik even geen tijd voor ze had.
Uiteindelijk belde ze weer en omdat ik nieuwsgierig was geworden wat er nou eigenlijk speelde deed ik maar net of ik gek was, kost me geen moeite.

Wel, de kwestie was dat ik iets op mijn computer had staan waar hun servers van hun computerbedrijf erg veel last van hadden.
Oei, zei ik dat is verschrikkelijk vervelend en hoe kan ik dat verhelpen?
Nou, ik kan u helpen zei de man en vertelde me precies mijn naam en adres in Nederland en of dat allemaal klopte.(die gegevens waren precies en correct, het is mijn familie postadres en het adres waarop de telefoon geregistreerd staat)
Nee, zei ik, dat klopt niet want daar woon ik niet. Ik woon in Thailand.

De man raakte enigszins in war en het werd een heen en weer gepraat waarbij het er allemaal niet duidelijk op werd.
Hij beëindigde plotseling het gesprek met de mededeling dat ik een LEUGENAAR was.
Oh man, mijn dag was weer goed!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nu ook in Thailand phishing mails.

#9 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 29 juli 2021, 06:46

Als ik 085 op de display zie dan word ik al voorzichtig. Met dat nummer bellen veel mensen met minder goeie bedoelingen. 088 Is ook zo'n nummer waarvoor mijn mobi zelfs waarschuwt met de woorden 'mogelijk fraude'. Nu heb ik Norton360 ook op mijn mobi werkend.

Je moet tegenwoordig verrekt goed uitkijken, zowel op mobi als op PC.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”