Beleggen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#31 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 11:53

wpdl schreef: maandag 16 augustus 2021, 10:59
Men doet dit dus in de grijze zone of zeer weinig rendement volgens jou betoog?
Beiden, en ook hier moet een chanoot en/of eigendom worden geregistreerd en wordt de belasting dienst meer geautomatiseerd en linkt met
ministeries en databanken meer en meer aan elkaar.
En ik weet uit (zakelijke) ervaring dat men graag naar de terugwerkende kracht kijkt en penalties uitdeelt als zoete koekjes....

In en binnen het land waar ik te gast ben als gastarbeider en/of visahouder hou ik mijn zaakjes liever legaal
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Beleggen

#32 Bericht door Eric Donkaew » maandag 16 augustus 2021, 14:49

jumbo schreef: maandag 16 augustus 2021, 10:03
wpdl schreef: maandag 16 augustus 2021, 09:59 Had het niet over Nederland jumbo.
En ja dat is nooit van jou klopt maar zeer afhankelijk van de situatie.
Het gaat in deze om het rendement.
Ik snap je niet helemaal
OG in Thailand in de particuliere sector is af te raden dus over welk land hebben we het?
En welk rendement... en welke situatie??
Dat valt reuze mee. Ik heb twee condo's en het appartementsrecht is in Thailand hetzelfde als in Nederland: je bent collectief eigenaar van het gebouw en hebt een uniek gebruiksrecht voor jezelf. 51% van de condo's dienen een Thaise eigenaar te hebben, maar dat regelt zich vanzelf. Op dit moment gaan condo's voor 2/3 van de normale prijs vanwege de crisis, maar de goede tijd komt heus wel weer terug. Ik denk dat een investering lucratief kan zijn, maar zelf houd ik het liever op de internationale effectenbeurzen.

Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Beleggen

#33 Bericht door Eric Donkaew » maandag 16 augustus 2021, 14:54

erik-kuijpers schreef: maandag 16 augustus 2021, 08:45 Eric, ik pendel maar vanwege corona is er weinig te pendelen dus ik blijf nog maar even in de polder....
Het is geen straf om te wonen in Friesland, als je daar tenminste woont. Als je maar uit de Randstad blijft. Misschien zien we elkaar nog eens in Nong Khai. Ik vind het daar geweldig.

Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Beleggen

#34 Bericht door Eric Donkaew » maandag 16 augustus 2021, 15:08

karel schreef: maandag 16 augustus 2021, 09:22 Karel, ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen met De Giro.

Beste Eric,

Ik kan mijn accountant inderdaad NIET aanhouden als ik mij in Thailand ga vestigen omdat ik mij in Holland laat uitschrijven.
Houd dus in dat ik tzt alles moet verkopen en een nieuwe brooker moet nemen.

Ik heb inmiddels al een aanvraag lopen bij de Binck-bank.

Groeten,

Karel
Succes met Binck, inmiddels Saxo, zoals je denk ik weet. De Giro had het ook voor je kunnen doen, maar die wil geen extra inspanningen leveren. Klantvriendelijkheid, ho maar. Ik neem overigens aan dat je met accountant account bedoelt. En broker i.p.v. brooker, maar ik ben een beetje van de taalpolitie.

karel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: donderdag 19 april 2007, 19:15

Re: Beleggen

#35 Bericht door karel » maandag 16 augustus 2021, 16:51

Hoi Eric,

Ik bedoel uiteraard account en ik weet dat Binckbank nu Saxobank is. Toch bedankt voor de opmerking.
Even wat anders. Je gaf een tip de Finse beurs. Ik heb op de Finse beurs 1 doorlopende kooporder staan en deze is
voor Remedy Entertainment (gameontwikkelaar) Mijn lopende kooporder is 40,00 euro. Hij komt al aardig in de buurt.

Zijn er nog andere fondsen op deze beurs die de moeite waard zijn om op mijn watchlist te zetten?
Ik ben benieuwd. Een tip is altijd welkom.

Mooi resultaat overigens vorig jaar. Proficiat! Ik kom daar bij lange niet aan.
Ik ben vorig jaar maar een kleine 11% gestegen. Niet zoveel maar altijd beter dan het op de bank laten staan.
Kijken wat het dit jaar gaat worden.

Groet,

Karel

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#36 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 23:22

Eric Donkaew schreef: maandag 16 augustus 2021, 14:49
Dat valt reuze mee. Ik heb twee condo's en het appartementsrecht is in Thailand hetzelfde als in Nederland: je bent collectief eigenaar van het gebouw en hebt een uniek gebruiksrecht voor jezelf. 51% van de condo's dienen een Thaise eigenaar te hebben, maar dat regelt zich vanzelf. Op dit moment gaan condo's voor 2/3 van de normale prijs vanwege de crisis, maar de goede tijd komt heus wel weer terug. Ik denk dat een investering lucratief kan zijn, maar zelf houd ik het liever op de internationale effectenbeurzen.
Condo's is een idd een andere markt als regulier OG, gecreerd door de eigendoms regeling.
Maar ik vind de condo markt niet zo aantrekkelijk als andere beleggingsmiddelen

Zie er geen noemenswaardige stijging in over het laatste decennia..ca.30%..en zeker niet als je de up=market bekijkt. De stijgingen in OG komen uit de lagere inkomens woningen in (industriele) gebieden waar werknemers overgaan van apartementje huren naar een startershuis. Bronnen CEIC, CBRE en BOT

Maar investeren in jezelf, huis of condo, is altijd de juiste keuze
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beleggen

#37 Bericht door robin33 » donderdag 19 augustus 2021, 03:17

jumbo schreef:
robin33 schreef: maandag 16 augustus 2021, 05:10 BTC en eth oke ..maar Dodge coin ?

Een coin die alleen op de hype omhoog gaat of om laag...en waar er constant bijgemaakt van kunnen worden...nee dank .
Stake wat stable coin s tegen 10%plus en wat xrp Ada en vet. Voor de gok
Niet al te veel inzitten

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Je omschrijft alle coins hiermee, het is allemaal hype dus wie zal het zeggen welke 'beter' is als de ander
Nee ik denk niet dat ik alle coin hiermee beschrijf.
Er zijn vele coins met een use case en coins. Zoals shib en Dodge waar echt niks achter zit.
Tevens zijn er coins waarvan het maximale aantal vast staat. (waaronder Bitcoin)

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#38 Bericht door jumbo » donderdag 19 augustus 2021, 04:24

robin33 schreef: donderdag 19 augustus 2021, 03:17
Je omschrijft alle coins hiermee, het is allemaal hype dus wie zal het zeggen welke 'beter' is als de ander
Nee ik denk niet dat ik alle coin hiermee beschrijf.
Er zijn vele coins met een use case en coins. Zoals shib en Dodge waar echt niks achter zit.
Tevens zijn er coins waarvan het maximale aantal vast staat. (waaronder Bitcoin)

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
[/quote]

Er is geen coin met een minimale waarde anders dan nul... er zit nergens iets achter en het is allemaal hype/sentiment...
Er wordt al een tijdje een giga schifting verwacht waarbij er een paar coins overblijven, ik zie dat niet zo snel gebeuren wederom door
hype en sentiment. En er worden gewoon weer nieuwe crypto gecreerd....

Ik voel me prima met elke coin... en niemand kan voorspellen wat er gebeurd. Het is een kwestie van op de trein springen en er op tijd weer af
en dat gaat nu eenmaal beter vlak na vertrek als de trein wat langzaam gaat, de rest is een gok
Ik heb een ongelooflijk rendement over het afgelopen jaar....Ik had eerder willen instappen en met meer geld...maar het is en blijft een risico
zolang het werkelijk terug naar nul kan en je hoger als nul instapt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beleggen

#39 Bericht door robin33 » vrijdag 20 augustus 2021, 05:15

jumbo schreef:
robin33 schreef: donderdag 19 augustus 2021, 03:17
Je omschrijft alle coins hiermee, het is allemaal hype dus wie zal het zeggen welke 'beter' is als de ander
Nee ik denk niet dat ik alle coin hiermee beschrijf.
Er zijn vele coins met een use case en coins. Zoals shib en Dodge waar echt niks achter zit.
Tevens zijn er coins waarvan het maximale aantal vast staat. (waaronder Bitcoin)

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Er is geen coin met een minimale waarde anders dan nul... er zit nergens iets achter en het is allemaal hype/sentiment...
Er wordt al een tijdje een giga schifting verwacht waarbij er een paar coins overblijven, ik zie dat niet zo snel gebeuren wederom door
hype en sentiment. En er worden gewoon weer nieuwe crypto gecreerd....

Ik voel me prima met elke coin... en niemand kan voorspellen wat er gebeurd. Het is een kwestie van op de trein springen en er op tijd weer af
en dat gaat nu eenmaal beter vlak na vertrek als de trein wat langzaam gaat, de rest is een gok
Ik heb een ongelooflijk rendement over het afgelopen jaar....Ik had eerder willen instappen en met meer geld...maar het is en blijft een risico
zolang het werkelijk terug naar nul kan en je hoger als nul instapt[/quote]Er zijn wel degelijk coins met use cases .... VET coin bv
Bmw Renault Walmart PwC etc etc gebruiken deze Blockchain.
Dacht dat in deze post Ripple werd aangehaald. Dat die zou gebruikt worden om geld over te maken (wise)
En zo zijn er nog meer ..

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#40 Bericht door jumbo » vrijdag 20 augustus 2021, 05:59

robin33 schreef: vrijdag 20 augustus 2021, 05:15Er zijn wel degelijk coins met use cases .... VET coin bv
Bmw Renault Walmart PwC etc etc gebruiken deze Blockchain.
Dacht dat in deze post Ripple werd aangehaald. Dat die zou gebruikt worden om geld over te maken (wise)
En zo zijn er nog meer ..

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Gebruik heeft niets te maken met een intrisieke waarde
Ripple is eigenlijk heel ander koek, Ripple is een betaalmiddel op een netwerk, net als een punten systeem, dus geen echt electronisch geld zoals de anderen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Beleggen

#41 Bericht door godzilla » vrijdag 20 augustus 2021, 06:34

Tijd geleden gebruikte ik coins om geld over te maken naar thailand.
Coinbase in belgie, naar bitkub thailand.
Het was een pak voordeliger.
Nu gebruik ik wise, een beetje coin heb ik nog, ik verlies er niks mee, heb ze niet nodig, dus als de koers me niks opbrengt verkoop ik ze niet.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beleggen

#42 Bericht door robin33 » vrijdag 20 augustus 2021, 13:24

jumbo schreef: vrijdag 20 augustus 2021, 05:59
robin33 schreef: vrijdag 20 augustus 2021, 05:15Er zijn wel degelijk coins met use cases .... VET coin bv
Bmw Renault Walmart PwC etc etc gebruiken deze Blockchain.
Dacht dat in deze post Ripple werd aangehaald. Dat die zou gebruikt worden om geld over te maken (wise)
En zo zijn er nog meer ..

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Gebruik heeft niets te maken met een intrisieke waarde
Ripple is eigenlijk heel ander koek, Ripple is een betaalmiddel op een netwerk, net als een punten systeem, dus geen echt electronisch geld zoals de anderen
de discussie was of er een use case was , niet een bedrijfs waarde =intrisieke waarde

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Beleggen

#43 Bericht door Duiker » vrijdag 20 augustus 2021, 20:32

Hallo Karel,

Ook ik "beleg" bij DEGIRO. Misschien wat meer als daytraider. Ik zit alleen in ArcelorMittal. Verder heb ik nog wat tronnen. Coins dus, bij kraken. Niet heel veel omdat het voor mij leergeld is. Vandaag de dag sta ik op, jawel, €15.- winst Ha ha. Inleg is €200.- Niet echt de moeite dus. Ik had ze natuurlijk ook op kunnen drinken, Maar ik koos ervoor om wat leergeld te betalen. In ArcelorMittal zit ik wel serieus. Heel serieus dus. Mijn account wil ik aanhouden bij de giro, en dus zal ik geen adres wijzing doorgeven als ik naar Thailand ga.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#44 Bericht door jumbo » vrijdag 20 augustus 2021, 23:26

robin33 schreef: vrijdag 20 augustus 2021, 13:24
jumbo schreef: vrijdag 20 augustus 2021, 05:59
robin33 schreef: vrijdag 20 augustus 2021, 05:15Er zijn wel degelijk coins met use cases .... VET coin bv
Bmw Renault Walmart PwC etc etc gebruiken deze Blockchain.
Dacht dat in deze post Ripple werd aangehaald. Dat die zou gebruikt worden om geld over te maken (wise)
En zo zijn er nog meer ..

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Gebruik heeft niets te maken met een intrisieke waarde
Ripple is eigenlijk heel ander koek, Ripple is een betaalmiddel op een netwerk, net als een punten systeem, dus geen echt electronisch geld zoals de anderen
de discussie was of er een use case was , niet een bedrijfs waarde =intrisieke waarde
Lees maar effe terug en voor de rest mag je van mij je eigen gelijk hebben.... perspectief is een heerlijk iets
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Beleggen

#45 Bericht door Eric Donkaew » zaterdag 21 augustus 2021, 04:45

Spreiding is mijn toverwoord. Ik zit in 45, steeds wisselende, fondsen in gemiddeld zo'n vijf landen. Sinds kort heb ik ook een positie bij de Chinese spoorwegen. Leuk om ermee bezig te zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”