Beleggen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#16 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 06:27

Eric Donkaew schreef: maandag 16 augustus 2021, 05:14 Het loopt als een tierelier. Ik verdien als daytrader gemiddeld per maand meer dan ik ooit in Nederland met een baan verdiende en dat al 18 maanden aaneengesloten. Het was voor mij ook begonnen als hobby, maar dat is het inmiddels al lang niet meer, ofschoon ik het nog steeds erg leuk vind om te doen. Ik ben altijd blij als het weekend weer voorbij is.

Ik handel uitsluitend in aandelen op de Nederlandse en sommige buitenlandse effectenbeurzen (geheime tip: Helsinki!).
Ik doe niet aan hefboomproducten en al helemaal niet aan cryptocurrency. In de eerste plaats ben ik principieel tegen deze producten (maar dat moet ieder voor zich weten) en bovendien vind ik het te riskant. Ik kan me niet goed permitteren zonder geld in Thailand te zitten en waarom zou ik? Dit gaat goed genoeg zo en ik wil wel rustig slapen.

De eerste twee maanden van vorig jaar heb ik de kat uit de boom gekeken en maar weinig ingezet, gewoon om te kijken hoe het werkt en waar voor mij de kansen en bedreigingen liggen. Ik heb een eigen systeem ontwikkeld op basis van statistiek bij (nagenoeg) volledige uitbanning van zowel positieve als negatieve emotie.

Ik heb spijt dat ik niet veel eerder, in Nederland al, met daytrading ben begonnen.
Je hebt een stijgende beurs als je mazzeltje, de beurs is exact sinds Maart verleden jaar als een speer omhoog gegaan...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#17 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 06:33

karel schreef: maandag 16 augustus 2021, 03:53 BTC, Doge en ETH gaan inderdaad wat omhoog. Ik weet niet wanneer je bent ingestapt.
Ik heb een kennis die ze alle 3 gekocht heeft in april en die staat nog steeds onder water.
Let wel, zolang je niet verkoopt heb je alleen papieren verlies en wie zal het zeggen dat BTC weer
de richting 60.000 gaat. In ieder geval succes.
BTC op 2,500 uitgestapt op 13,000 en 3e kwart 2020 weer gekocht op 13,000
Dogecoin gekocht op 0.30 nu 0.33, maar maanden onder de ,30 gestaan
DOGE verkooop ik spoedig... BTC hou ik vast..

Ik koop voor de lange termijn...ben geen dag of koershandelaar...
En zoals gezegd, de inleg heb ik al gedag gezegd dus alles is een meevaller
Tussentiids wat verkocht en van de winst 2 rai land gekocht....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Beleggen

#18 Bericht door erik-kuijpers » maandag 16 augustus 2021, 07:04

Longtime no see, Eric van D! Ik begrijp dat je tegenwoordig in de provincie Chonburi woont? Onze laatste ontmoeting was nabij Phen...

Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Beleggen

#19 Bericht door Eric Donkaew » maandag 16 augustus 2021, 07:34

erik-kuijpers schreef: maandag 16 augustus 2021, 07:04 Longtime no see, Eric van D! Ik begrijp dat je tegenwoordig in de provincie Chonburi woont? Onze laatste ontmoeting was nabij Phen...
Ja dat was bij Phen en met Phen.
Woon je nog in Nong Khai of inmiddels in Nederland?

Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Beleggen

#20 Bericht door Eric Donkaew » maandag 16 augustus 2021, 07:40

jumbo schreef: maandag 16 augustus 2021, 06:27
Eric Donkaew schreef: maandag 16 augustus 2021, 05:14 Het loopt als een tierelier. Ik verdien als daytrader gemiddeld per maand meer dan ik ooit in Nederland met een baan verdiende en dat al 18 maanden aaneengesloten. Het was voor mij ook begonnen als hobby, maar dat is het inmiddels al lang niet meer, ofschoon ik het nog steeds erg leuk vind om te doen. Ik ben altijd blij als het weekend weer voorbij is.

Ik handel uitsluitend in aandelen op de Nederlandse en sommige buitenlandse effectenbeurzen (geheime tip: Helsinki!).
Ik doe niet aan hefboomproducten en al helemaal niet aan cryptocurrency. In de eerste plaats ben ik principieel tegen deze producten (maar dat moet ieder voor zich weten) en bovendien vind ik het te riskant. Ik kan me niet goed permitteren zonder geld in Thailand te zitten en waarom zou ik? Dit gaat goed genoeg zo en ik wil wel rustig slapen.

De eerste twee maanden van vorig jaar heb ik de kat uit de boom gekeken en maar weinig ingezet, gewoon om te kijken hoe het werkt en waar voor mij de kansen en bedreigingen liggen. Ik heb een eigen systeem ontwikkeld op basis van statistiek bij (nagenoeg) volledige uitbanning van zowel positieve als negatieve emotie.

Ik heb spijt dat ik niet veel eerder, in Nederland al, met daytrading ben begonnen.
Je hebt een stijgende beurs als je mazzeltje, de beurs is exact sinds Maart verleden jaar als een speer omhoog gegaan...
Eigenlijk sinds april verleden jaar. Maart was een slechte maand, in zekere zin een valse start voor mij.
Ik vroeg BinckBank wat ze van mijn rendement vonden over 2020 in verhouding tot andere beleggings- en pensioenfondsen. Hun antwoord, via mail, was: U heeft een vraag over uw rendement. De meeste indices behalen gemiddeld zo'n 7 á 8 procent rendement per jaar. U zit daar met uw 39,45% procent ruim boven.

Dus ik deed het zeker niet slecht.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Beleggen

#21 Bericht door erik-kuijpers » maandag 16 augustus 2021, 08:45

Eric, ik pendel maar vanwege corona is er weinig te pendelen dus ik blijf nog maar even in de polder....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#22 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 09:01

Eric Donkaew schreef: maandag 16 augustus 2021, 07:40
Eigenlijk sinds april verleden jaar. Maart was een slechte maand, in zekere zin een valse start voor mij.
Ik vroeg BinckBank wat ze van mijn rendement vonden over 2020 in verhouding tot andere beleggings- en pensioenfondsen. Hun antwoord, via mail, was: U heeft een vraag over uw rendement. De meeste indices behalen gemiddeld zo'n 7 á 8 procent rendement per jaar. U zit daar met uw 39,45% procent ruim boven.

Dus ik deed het zeker niet slecht.
Beleggingsfondsen handelen in bepaalde groep aandelen die een 'zeker' rendement geven, laag maar zeker

Wat ik bedoelde te zeggen en wat je zelf ook weet is dat je de markt mee had/hebt en ik ben benieuwd hoe je het doet in een dalende markt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Beleggen

#23 Bericht door wpdl » maandag 16 augustus 2021, 09:09

Ik heb er weinig tot geen inzicht in, maar misschien valt zoiets met het juiste 'gevoel' nog wel aan te leren als de 'techniek' duidelijk is Eric D.
Zijn er informatieve websites waar je die daghandel'' in theorie kan bestuderen
Het pensioen en beleggings-fondsen zullen ook wat andere regels moeten volgen als jij vermoed ik.
Het verschil tussen 7 of 39.45 % geeft al aan dat de meeste er niet armer van woorden, maar ook niet gigarijk.
Beter dan de bank, maar denk ook dat er met die 7 A 8 % voor ogen dat bijvoorbeeld onroerend goed ook een leuk rendement is met wat minder risico?

karel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: donderdag 19 april 2007, 19:15

Re: Beleggen

#24 Bericht door karel » maandag 16 augustus 2021, 09:22

Karel, ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen met De Giro.

Beste Eric,

Ik kan mijn accountant inderdaad NIET aanhouden als ik mij in Thailand ga vestigen omdat ik mij in Holland laat uitschrijven.
Houd dus in dat ik tzt alles moet verkopen en een nieuwe brooker moet nemen.

Ik heb inmiddels al een aanvraag lopen bij de Binck-bank.

Groeten,

Karel

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#25 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 09:40

wpdl schreef: maandag 16 augustus 2021, 09:09 Ik heb er weinig tot geen inzicht in, maar misschien valt zoiets met het juiste 'gevoel' nog wel aan te leren als de 'techniek' duidelijk is Eric D.
Zijn er informatieve websites waar je die daghandel'' in theorie kan bestuderen
Het pensioen en beleggings-fondsen zullen ook wat andere regels moeten volgen als jij vermoed ik.
Het verschil tussen 7 of 39.45 % geeft al aan dat de meeste er niet armer van woorden, maar ook niet gigarijk.
Beter dan de bank, maar denk ook dat er met die 7 A 8 % voor ogen dat bijvoorbeeld onroerend goed ook een leuk rendement is met wat minder risico?
OG is andere koek, handel in OG is leuk in een tijd als deze maar de meeste verdienen aan het verhuren van. En dan de fiscale situtatie totaal anders
Daarnaast is de investering van een andere aard
Beleggen kan je onder een ton doen, investeren in OG is dat een garagebox
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Beleggen

#26 Bericht door wpdl » maandag 16 augustus 2021, 09:59

Had het niet over Nederland jumbo.
En ja dat is nooit van jou klopt maar zeer afhankelijk van de situatie.
Het gaat in deze om het rendement.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#27 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 10:03

wpdl schreef: maandag 16 augustus 2021, 09:59 Had het niet over Nederland jumbo.
En ja dat is nooit van jou klopt maar zeer afhankelijk van de situatie.
Het gaat in deze om het rendement.
Ik snap je niet helemaal
OG in Thailand in de particuliere sector is af te raden dus over welk land hebben we het?
En welk rendement... en welke situatie??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Beleggen

#28 Bericht door wpdl » maandag 16 augustus 2021, 10:13

OG aankopen samen met je partner want dat kan niet anders helaas.
Verhuren zodat je aan je redement komt en eventueel in de toekomst als pensioen voor de langst levende wat meestal de vrouw is.
Het zal niet altijd een situatie zijn waar men 100 % vertrouwen in heeft maar ik wel.
'Achterban' in Nederland heb ik niet.
Geen 'situatie 'daar dus hier kijk ik naar mijn vrouw en mijzelf en niemand meer.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#29 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 10:30

wpdl schreef: maandag 16 augustus 2021, 10:13 OG aankopen samen met je partner want dat kan niet anders helaas.
Verhuren zodat je aan je redement komt en eventueel in de toekomst als pensioen voor de langst levende wat meestal de vrouw is.
Het zal niet altijd een situatie zijn waar men 100 % vertrouwen in heeft maar ik wel.
'Achterban' in Nederland heb ik niet.
Geen 'situatie 'daar dus hier kijk ik naar mijn vrouw en mijzelf en niemand meer.
Ook in Thailand is een 2e huis belastbaar en zijn de huurinkomsten dat ook (PIT Assessable Income Art.5) . OG investering als belegging in Thailand in de particuliere sector is niet aan te raden. De huren zijn er niet naar en de huurders hebben geen respect voor het eigendom van een ander, niet eens van eigendom van hunzelf.

Daarnaast;
Zodra je het geld beschikbaar maakt voor aankoop van een pand op naam van je vrouw is het eigendom 50-50
Als het geld er als was voor het huwelijk en het staat op jouw naam, blijft het buiten de verdeling bij een eventueel beeindiging huwelijk
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Beleggen

#30 Bericht door wpdl » maandag 16 augustus 2021, 10:59

Dat huurders zowel Thai als Buitenlander weinig fatsoen hebben aangaande eigendom van een ander klopt.
Het bekende 'sleutelgeld' ligt daar grotendeels ten grondslag aan.
Veel eigenaren verzinnen wel iets om dat maar niet terug te hoeven betalen waardoor er een na mij de zondvloed mentaliteit is ontstaan.

Ken meerdere mensen [situaties] die over een tweede huis beschikken of het rijtje van zes of meer met 40 vierkantte meter verblijven.
Zeg maar de de eenkamer verblijven met een natte ruimte terrasje voor en achter.
Zowel Thai als buitenlander.
Vaak wel angstvallig dicht in de buurt van hun eigen optrekje.

Men doet dit dus in de grijze zone of zeer weinig rendement volgens jou betoog?

Het Daarnaast; was mij al een tijdje duidelijk en is secondair het ging om het rendement de angels die eventueel aanwezig zijn is voor eenieder verschillend.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”