Metalen raam- roosters

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
johan00johan
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 14 juli 2015, 14:06

Metalen raam- roosters

#1 Bericht door johan00johan » maandag 17 mei 2021, 17:16

Beste allemaal, ik ben van plan om mijn huis in Thailand te beveiligen met decoratieve metalen roosters. Uiteraard voor ramen en deuren. Ik wil me alvast een beetje voorbereiden voor wij weer naar Thailand gaan. Ik ben op zoek naar leveranciers/websites om de mogelijkheden te bekijken mbt modellen en prijzen. Aangezien ik nog niet direct zal kopen is de vestiging van mogelijke leveranciers niet zo belangrijk, maar indien er een adresje tussen zit in de nabijheid van Buriram is dit een pre.
Alvast bedankt en blijf gezond.
Mvg
Johan

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Metalen raam- roosters

#2 Bericht door erik-kuijpers » maandag 17 mei 2021, 22:09

Zoek een lokale techneut. Er zijn mannetjes die die dingen thuis maken aan de hand van mallen en ze buigen die metalen strips in elke richting die je maar wilt. Daarna lassen ze de stukken aan elkaar en dan heb je een frame voor jouw raam.

Het belangrijkste is de manier van bevestigen. Men heeft niet snel goed gereedschap dus ze draaien drie keer aan een schroef en rammen hem dan met de hamer in hardhout. Zie er op toe dat de montage perfect is.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Metalen raam- roosters

#3 Bericht door wpdl » dinsdag 18 mei 2021, 01:23

Ieder voordeel heeft zijn nadeel johan.
In het verleden was mijn hele huis afgewerkt met ijzeren 'tralies'
Heb het een paar jaar terug weer terug gebracht naar bewegende delen.
Het bajes gevoel begint je op je zenuwen te werken op de lange termijn.
Alleen deuren en scharnierende ramen dus waar vaak ook nog een antimuggenrooster voor zit in de meeste huizen.
De inwoner van Thailand is er gek op dit soort beveiliging let ook op het feit dat erin komen moeilijk is ook het eruit komen moeilijk is zo niet onmogelijk.
Kan hoewel gelukkig door laagbouw niet echt van belang soms toch wel eens doorslaggevend zijn bij brand bijvoorbeeld.
Net als die deurknoppen die je met een klik op slot zet leuk hoor als het kleinkind opgesloten zit in zijn kamer en totaal niet snapt dat die even aan de knop moet draaien op die deur van het slot af te halen.
Maar vooral het getraliede gevoel kon ik slecht tegen.

Het materiaal is in een stad als Buriram naar mijn gevoel in groten getale te koop van de eenvoudige ambachtsman tot bouwmarkten.
Al naar je zelf als model wil kleur en prijs hier in Korat zijn er meerdere die die dingen op maat maken of standaard modellen via bouwmarkt.
Speciale schroeven bestaan ook voor dit soort montage zodat bij buiten montage [het kan ook binnen natuurlijk] niet de eerste de beste met een schroevendraaier zijn geluk kan beproeven.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Metalen raam- roosters

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 18 mei 2021, 02:22

En ik heb een hond die eerst bijt en daarna blaft
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Metalen raam- roosters

#5 Bericht door Joep » dinsdag 18 mei 2021, 06:46

Wij hebben ook dat traliewerk voor het raam. Vrouw en dochter voelden zich daar beter bij en wie ben ik dan om dat tegen te spreken.
Bij ons zitten ze aan de binnenzijde van het raam op de muur bevestigd.
Het is puur een gevoel, want met het tegenwoordige accugereedschap slijpen ze de boel binnen een minuut door.
Zeker als je niet thuis bent zijn ze zo binnen.
Zijn lastig met ramen wassen en schoonmaken van de muggenhorden.
Maar ook een alarminstallatie heeft weinig tot geen nut als er geen opvolging is binnen 4-5 minuten.
Zijn ook lokaal aangeschaft kosten voor het gehele huis rond de thb 100.000.
Ga je voor rvs dan zijn ze nog veel malen duurder.

En daarnaast hebben we ook 3 waakhonden, maar helaas zijn die bang voor vreemden.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Metalen raam- roosters

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 18 mei 2021, 08:00

Joep schreef: dinsdag 18 mei 2021, 06:46 En daarnaast hebben we ook 3 waakhonden, maar helaas zijn die bang voor vreemden.
:P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”