Uitgestelde betaling AOW ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Uitgestelde betaling AOW ?

#1 Bericht door Thaimax » zaterdag 08 mei 2021, 01:53

Ik keek vandaag even wat de uitbetaling deze maand inclusief het vakantie geld zou zijn,
zag tot mijn verbazing dat de uitbetaling nu op 1 Juni is niet dat ik in de problemen kom heb gelukkig voldoende reserves.
Enig idee waarom of heb ik iets gemist en komen de betalingen niet meer rond de 15e van de maand.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#2 Bericht door pjotter » zaterdag 08 mei 2021, 02:05

Vreemd idd.
Wat ik bij mijn vader herinnerde (Ik heb nog geen AOW), was het (bijna) altijd de 23e.
Dit is het lijstje van de SVB zelf:
=========
Kalender betaaldagen 2021

21 januari23 februari23 maart22 april
20 mei (inclusief vakantiegeld) <<<<<
23 juni22 juli23 augustus23 september21 oktober23 november21 december

Betaling buiten Nederland:
Heeft u een buitenlands rekeningnummer? Dan kan het wat langer duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Het hangt af van het land en uw bank.
============
Thaimax schreef: zaterdag 08 mei 2021, 01:53 Ik keek vandaag even wat de uitbetaling deze maand inclusief het vakantie geld zou zijn,
zag tot mijn verbazing dat de uitbetaling nu op 1 Juni is niet dat ik in de problemen kom heb gelukkig voldoende reserves.
Enig idee waarom of heb ik iets gemist en komen de betalingen niet meer rond de 15e van de maand.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#3 Bericht door Thaimax » zaterdag 08 mei 2021, 04:19

pjotter schreef: zaterdag 08 mei 2021, 02:05 Vreemd idd.
Wat ik bij mijn vader herinnerde (Ik heb nog geen AOW), was het (bijna) altijd de 23e.
Dit is het lijstje van de SVB zelf:
=========
Kalender betaaldagen 2021

21 januari23 februari23 maart22 april
20 mei (inclusief vakantiegeld) <<<<<
23 juni22 juli23 augustus23 september21 oktober23 november21 december

Betaling buiten Nederland:
Heeft u een buitenlands rekeningnummer? Dan kan het wat langer duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Het hangt af van het land en uw bank.
============
Thaimax schreef: zaterdag 08 mei 2021, 01:53 Ik keek vandaag even wat de uitbetaling deze maand inclusief het vakantie geld zou zijn,
zag tot mijn verbazing dat de uitbetaling nu op 1 Juni is niet dat ik in de problemen kom heb gelukkig voldoende reserves.
Enig idee waarom of heb ik iets gemist en komen de betalingen niet meer rond de 15e van de maand.
De betalingen in Nederland zijn niet gelijk met het buitenland hier in Thailand altijd rond de 15e van de maand afhankelijk als het op een vrijdag of weekend is dan komt het eerder.

De vraag was dan ook waarom 2 weken later in in juni en niet in mei in NL is niet hetzelfde als hier kom je wel achter als je ook AOW ontvangt
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#4 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 08 mei 2021, 06:46

Waar heb je dat gelezen Thaimax? Ik kijk net op de site van SVB en daar staat gewoon 20 mei, inclusief vakantiegeld. Ook MIJN ING geeft dat zo aan maar dan de 24e.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#5 Bericht door Thaimax » zaterdag 08 mei 2021, 07:00

erik-kuijpers schreef: zaterdag 08 mei 2021, 06:46 Waar heb je dat gelezen Thaimax? Ik kijk net op de site van SVB en daar staat gewoon 20 mei, inclusief vakantiegeld. Ook MIJN ING geeft dat zo aan maar dan de 24e.
Open de SVB site daar start 1 / 06
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#6 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 08 mei 2021, 07:11

Op die site bij svb/aow/nieuws/vakantiegeld lees ik net

Op 20 mei 2021 ontvangt u samen met uw AOW het vakantiegeld. Vergeleken met vorig jaar valt het bruto- én het nettobedrag van het vakantiegeld lager uit.

https://www.svb.nl/nl/aow/nieuws/vakant ... ager%20uit.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#7 Bericht door wpdl » zaterdag 08 mei 2021, 08:10

https://www.svb.nl/nl/aow/aow-buiten-ne ... -nederland

Buitenlandse rekening max ?

Zomaar een vermoeden maar denk dat ze je vakantiegeld en je gewone AOW uitkering samenvoegen tot een overmaak datum.
Overmaken kost ook geld ;)

Even inloggen voor meer info.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#8 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 08 mei 2021, 09:03

Vak geld en uitkering worden samengeteld; vorig jaar 20 mei kwam het ook in een bedrag binnen.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#9 Bericht door Thaimax » zaterdag 08 mei 2021, 09:30

Heb wederom op de SVB site gekeken en tot mijn verbazing is de uitbetaling now op 12 Mei we zullen wel zien.....

Ik zie verschillende reacties die gebaseerd zijn op hoe de betalingen in Nederland zijn is er niemand meer in Thailand ?
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#10 Bericht door pjotter » zaterdag 08 mei 2021, 11:05

Ach, lees ik nu ook op de svb site. De 1e of de 15e naar een buitenlandse rekening idd. Goh, wist ik niet. Nu duurt de AOW uitbetaling voor mij nog bijna 2 jaar, maar het is dus redelijk gunstig, als je de AOW direkt op je Thaise rekening laat storten qua overmaak kosten. Als ik het in NL laat storten is de koers natuurlijk altijd een gok t.o.v. de overmaak kosten. WEER wat geleerd :thumbsup:
Thaimax schreef: zaterdag 08 mei 2021, 04:19
pjotter schreef: zaterdag 08 mei 2021, 02:05 Vreemd idd.
Wat ik bij mijn vader herinnerde (Ik heb nog geen AOW), was het (bijna) altijd de 23e.
Dit is het lijstje van de SVB zelf:
=========
Kalender betaaldagen 2021

21 januari23 februari23 maart22 april
20 mei (inclusief vakantiegeld) <<<<<
23 juni22 juli23 augustus23 september21 oktober23 november21 december

Betaling buiten Nederland:
Heeft u een buitenlands rekeningnummer? Dan kan het wat langer duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Het hangt af van het land en uw bank.
============
Thaimax schreef: zaterdag 08 mei 2021, 01:53 Ik keek vandaag even wat de uitbetaling deze maand inclusief het vakantie geld zou zijn,
zag tot mijn verbazing dat de uitbetaling nu op 1 Juni is niet dat ik in de problemen kom heb gelukkig voldoende reserves.
Enig idee waarom of heb ik iets gemist en komen de betalingen niet meer rond de 15e van de maand.
De betalingen in Nederland zijn niet gelijk met het buitenland hier in Thailand altijd rond de 15e van de maand afhankelijk als het op een vrijdag of weekend is dan komt het eerder.

De vraag was dan ook waarom 2 weken later in in juni en niet in mei in NL is niet hetzelfde als hier kom je wel achter als je ook AOW ontvangt

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#11 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 08 mei 2021, 11:19

Ik hoop dat je het ons laat weten op welke dag dat enorme bedrag deze maand binnen is: de 15e of pas einde maand.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#12 Bericht door jumbo » zaterdag 08 mei 2021, 12:50

pjotter schreef: zaterdag 08 mei 2021, 11:05 Ach, lees ik nu ook op de svb site. De 1e of de 15e naar een buitenlandse rekening idd. Goh, wist ik niet. Nu duurt de AOW uitbetaling voor mij nog bijna 2 jaar, maar het is dus redelijk gunstig, als je de AOW direkt op je Thaise rekening laat storten qua overmaak kosten. Als ik het in NL laat storten is de koers natuurlijk altijd een gok t.o.v. de overmaak kosten. WEER wat geleerd :thumbsup:
Of je laat het binnenkomen in NL en dan via TW naar Thailand op een moment dat het jou schikt, beter koers, met een multi currency account uiteraard
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#13 Bericht door wpdl » zaterdag 08 mei 2021, 13:17

Zal het ook als Thailand bewoner melden T.z.t. wanneer het als eerste jaar WAO er gestort is max.
Denk dat het in Nederland storten beter is voor de Thailand bewoner Rabobank dus voor mij en daarna als het uitkomt naar Thailand.
Volgend jaar is mij wel eens vertelt?

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#14 Bericht door pjotter » zaterdag 08 mei 2021, 13:48

Als je de tijd t/m december financieel kunt overbruggen, is dat de manier natuurlijk. Dan is het spaargeld over het jaar ervoor en niet belast in Thailand. Vervelende is natuurlijk elke keer de gok met de koers. En dan natuurlijk overboeken met Wise zoals Jumbo hiervoor aangeeft.
Duurt bij mij ook nog een tijd dus we zien wel.
wpdl schreef: zaterdag 08 mei 2021, 13:17 Zal het ook als Thailand bewoner melden T.z.t. wanneer het als eerste jaar WAO er gestort is max.
Denk dat het in Nederland storten beter is voor de Thailand bewoner Rabobank dus voor mij en daarna als het uitkomt naar Thailand.
Volgend jaar is mij wel eens vertelt?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#15 Bericht door Joep » zaterdag 08 mei 2021, 15:51

jumbo schreef: zaterdag 08 mei 2021, 12:50
pjotter schreef: zaterdag 08 mei 2021, 11:05 Ach, lees ik nu ook op de svb site. De 1e of de 15e naar een buitenlandse rekening idd. Goh, wist ik niet. Nu duurt de AOW uitbetaling voor mij nog bijna 2 jaar, maar het is dus redelijk gunstig, als je de AOW direkt op je Thaise rekening laat storten qua overmaak kosten. Als ik het in NL laat storten is de koers natuurlijk altijd een gok t.o.v. de overmaak kosten. WEER wat geleerd :thumbsup:
Of je laat het binnenkomen in NL en dan via TW naar Thailand op een moment dat het jou schikt, beter koers, met een multi currency account uiteraard
Je kunt het toch ook rechtstreeks op je TW account laten storten in Euro's

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”