Uitgestelde betaling AOW ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#31 Bericht door Kees » dinsdag 11 mei 2021, 07:13

Thaimax schreef: dinsdag 11 mei 2021, 03:03
wpdl schreef: dinsdag 11 mei 2021, 01:40
Mijn vraag was een 2 weken latere uitbetaling hoe en waarom dat was het en niets anders dit k's inmiddels opgelost
En Max mogen wij dat ook weten om dat soort irritatie te voorkomen :?:
Beter geen reactie dan reacties die in het geheel niets te maken heeft met de vraag anders is het nutteloos om een vraag te stellen.

Ik zal in het vervolg ook geen vraag meer stellen .
Ik weet natuurlijk niet waar de schoen bij jou echt wringt, maar het lijkt dat je nu toch een beetje heftig reageert op een post, waar mijn inziens, niets mis mee is.
Het is toch vrij normaal als er in een onderwerp het onderwerp veranderd c.q. aangepast wordt. Hoe vaak heeft men niet een gesprek waarvan men later denkt hoe zijn wij hier eigenlijk op terecht gekomen?
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#32 Bericht door jumbo » dinsdag 11 mei 2021, 07:23

erik-kuijpers schreef: dinsdag 11 mei 2021, 06:47 Geen idee extra kosten eigen bank Thailand :?:
Citibank is bezig zijn assets in THailand/ZO Azie te verkopen, dus het zal veranderen
Kosten transfers tussen locale banken zijn er niet als het THB betreft


Kasikorn rekent voor een betaling uit het buitenland. In mijn tijd was dat 500 baht maar je vindt dat bedrag op hun site. Ik neem aan dat dit is om valuta om te zetten in THB. Wise is dan goedkoper, en sneller.
Lees het nog een keer Erik
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#33 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 11 mei 2021, 08:40

Heb er een extra bril bij opgezet maar zie het niet.....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#34 Bericht door jumbo » dinsdag 11 mei 2021, 10:31

erik-kuijpers schreef: dinsdag 11 mei 2021, 08:40 Heb er een extra bril bij opgezet maar zie het niet.....
Dit was de opmerkig waarop ik reageerde
[i]Wij maken uw AOW in euro’s over naar ... d :?: [/i]

Transfers van Citibank naar andere Thai banken is gratis, en ook naar de Thaise vestigingen van buitenlandse banken...

Wise heeft haar locale account bij Kasikorn, transfers van KBank naar andere Thaise banken is gratis
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#35 Bericht door De Beweerder » woensdag 12 mei 2021, 11:01

Thaimax schreef: zaterdag 08 mei 2021, 09:30 Heb wederom op de SVB site gekeken en tot mijn verbazing is de uitbetaling now op 12 Mei we zullen wel zien.....

Ik zie verschillende reacties die gebaseerd zijn op hoe de betalingen in Nederland zijn is er niemand meer in Thailand ?
Boze Max had zelf het antwoord al in reactie 9. probleem opgelost toch? :thumbsup:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#36 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 12 mei 2021, 11:52

Ik snap je nu, Jumbo. Maar in mijn tijd in Thailand transfereerde ik in neuro en zette de Kasikorn dat om in thb. En dan rekent de Kasikorn geld. Nu boek ik alleen nog per Wise.

Wat de AOW betreft, het is vandaag de 11e dus de 20e is volgende week vrijdag en dan verwacht ik de AOW + het extraatje; de ING plant het nog steeds de 24e. Ik zie wel hoor.....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#37 Bericht door printen44 » woensdag 12 mei 2021, 20:53

erik-kuijpers schreef: woensdag 12 mei 2021, 11:52 Ik snap je nu, Jumbo. Maar in mijn tijd in Thailand transfereerde ik in neuro en zette de Kasikorn dat om in thb. En dan rekent de Kasikorn geld. Nu boek ik alleen nog per Wise.

Wat de AOW betreft, het is vandaag de 11e dus de 20e is volgende week vrijdag en dan verwacht ik de AOW + het extraatje; de ING plant het nog steeds de 24e. Ik zie wel hoor.....
Als het goed is, is de 20ste op volgende week donderdag a.s.. Dat het in de ING op de 24ste staat, dat kan. Omdat de 23ste op een zondag valt wordt de AOW op de maandag de 24ste altijd uitbetaald. Maar 24ste mei is 2de Pinsterdag. Is een "zondag". Dus wordt de AOW op de 20ste al overgemaakt. De ING past gewoon, automatisch de 24st aan. Want dan zou de AOW normaal uitbetaald worden. Maar deze maandag is 2de Pinsterdag. Maar we wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dus even kijken op de 20ste, is het er niet, dan kijken op de 24ste. [$) [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#38 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 20 mei 2021, 08:46

Ik heb de AOW plus vakantiegeld vandaag binnen. Printen44 ook.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Uitgestelde betaling AOW ?

#39 Bericht door jumbo » donderdag 20 mei 2021, 10:27

jumbo schreef: maandag 10 mei 2021, 02:08
wpdl schreef: zondag 09 mei 2021, 13:25
Die overmaak kosten, is een redelijk vast bedrag natuurlijk en zelfs 'nul' als je het rechtstreeks over laat maken naar je Thaise rekening door de SVB heb ik nu begrepen.
Wij maken uw AOW in euro’s over naar de Citibank. Daarvandaan wordt het overgemaakt naar uw bank. De kosten hiervoor verschillen per land. Deze zijn maximaal € 0,48 per betaling.

Het kan ook zijn dat u extra kosten bij uw eigen bank moet betalen. Hoeveel dat is verschilt per bank. Daar hebben wij geen invloed op.


Geen idee extra kosten eigen bank Thailand :?:
Citibank is bezig zijn assets in THailand/ZO Azie te verkopen, dus het zal veranderen
Kosten transfers tussen locale banken zijn er niet als het THB betreft
Kasikorn is naar verluidt de no.1 kandidaat om de belangen van Ctitbank over te nemen
Dat zou dan en de AOW en WISE onder 1 dak brengen, interessant...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”