Kijktips op TV of PC

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijktips op TV of PC

#61 Bericht door De Beweerder » zondag 27 juni 2021, 13:24

Afbeelding

20.00 uur Thai tijd
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijktips op TV of PC

#62 Bericht door De Beweerder » vrijdag 02 juli 2021, 11:57

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijktips op TV of PC

#63 Bericht door De Beweerder » zondag 11 juli 2021, 05:29

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kijktips op TV of PC

#64 Bericht door RuudThai » maandag 12 juli 2021, 05:40

TV-BOX / ANDROID BOX / SET-TOP BOX / IPTV???

Allereerst: ik heb een paar maanden TF niet gevolgd en ik zie hier de vraag van heer jumbo waarom ik niet de Thaise Netflix volg.
Dat doe ik wel, maar de Nederlandse heeft een andere inhoud zoals meer Nederlandse films, series en cabaret.

Het EK voetbal heb ik de afgelopen maand gewoon op NPO gevolgd met behulp van Proton VPN.

Maar nu mijn vraag.
Ik kijk veel BVN en dat was tot vorig jaar via satelliet Thaicom 5 te ontvangen. Toen verhuisden ze - onterecht - naar de Asiasat. Ik heb toen de schotel niet veranderd naar die satelliet omdat ik dan ruzie met mijn vrouw zou krijgen want die kijkt natuurlijk naar de Thaise zenders.
Dus ben ik vanaf dat moment via internet naar BVN en ook NPO. Ik gebruik daar 2 oude laptops voor, eentje in de huiskamer en de andere in de slaapkamer.
Maar nu begeven de satellietontvangers het en 1 laptop vertrouw ik ook niet meer dus wil ik wat anders.

Nu zie ik van alles betreffende die tv-boxen bij Lazada en AliExpres maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Boxen met Android 9-10-11 systeem, boxen met een antenne voor digitale ontvangst, hybride boxen enz. In allerlei prijsklassen, van 500 tot meer dan 10.000 baht.
En ook IPTV wat een soort abonnement is?

Wie helpt mij uit de droom, wat is aan te raden?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Kijktips op TV of PC

#65 Bericht door driver » maandag 12 juli 2021, 06:44

Hi Ruud.. Antwoord heb ik niet maar wel leuk dat je weer wat mee post.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijktips op TV of PC

#66 Bericht door De Beweerder » maandag 12 juli 2021, 09:15

https://www.lazada.co.th/products/free- ... 8178.html?

4 ram 32 G is ruim voldoende , ik zou heb voor de snelheid wel bekabeld aansluiten . Er zit gewoon een browser en play store op dus het is eigenlijk een in combi met je tv een pc geworden . handig is dus wel een draadloos toetsenbord + muis aan te schaffen.

IPTV is er in veel pakketten kan per maand betaald worden ongeveer 10 euro en dan heb je alle zenders van de wereld., je kan alleen live kijken dus niet terugkijken. Jan de Boer op Facebook kan je daar verder mee helpen.

verder nog even antwoord 5, 6, 10 en 14 doorlezen.

ander adres: https://www.facebook.com/iptvabonnementen

ander adres: https://iptv-kopen.nl/iptv-abonnement/

google anders zelf even: iptv abonnement NL

succes.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kijktips op TV of PC

#67 Bericht door RuudThai » woensdag 14 juli 2021, 05:56

Maar, begrijp ik nou goed, moet je naast je tv-box ook nog een iptv abonnement hebben of ontvangt die tv-box dat al?
Ik heb geen volwaardige smart-tv's, de oudste is een Haier van zeker 10 jaar oud met de boxen nog aan de zijkant, 32 inch, kostte toen iets van 20.000 baht bij de Tesco, was zo ongeveer de eerste lcd tv in Thailand. Maar doet het nog prima, heeft geen hdmi aansluiting maar wel een computeringang (RN242 heet dat geloof ik) en zelfs een scartaansluiting.
De andere is een Samsung van recentere datum maar geen smart, wel met hdmi.

njtw
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: woensdag 23 maart 2005, 12:19

Re: Kijktips op TV of PC

#68 Bericht door njtw » woensdag 14 juli 2021, 10:39

Wat je ook kunt doen met een Android tv-box is de app van NL Eurotv-Asia downloaden en installeren op de tv-box. En dan bij hen een abonnement van 600 baht per maand nemen.
Je kunt dan alle NLTV-zenders live bekijken en alle uitzendingen ook nog een aantal dagen terugkijken. (Om misverstanden te voorkomen: ik heb geen enkel belang bij deze aanbieder).
Je hebt natuurlijk wel een internetaansluiting nodig en een tv met een vrije HDMI-poort. Een smart-tv is niet nodig in dit geval, de tv-box maakt je tv smart.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijktips op TV of PC

#69 Bericht door De Beweerder » woensdag 14 juli 2021, 10:40

Iptv staat los van je tv box.
Hdmi is de beste optie.
Als je alleen bvn wil kijken ( gratis) is een tv box voldoende die maakt je tv smart , lees het wordt een soort grote smartphone. Je hebt de playstore en kan dus de bvn app erop zetten.
Verder kun je er gewoon mee internetten via de ingebouwde browser en dus ook uitzending gemist weer vinden waar je wel vaak weer een vpn voor moet aanzetten.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijktips op TV of PC

#70 Bericht door De Beweerder » vrijdag 16 juli 2021, 00:54

Afbeelding
Let op dit zijn NL tijden[emoji3544]
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Kijktips op TV of PC

#71 Bericht door foppo » vrijdag 16 juli 2021, 05:23

RuudThai schreef: woensdag 14 juli 2021, 05:56 Maar, begrijp ik nou goed, moet je naast je tv-box ook nog een iptv abonnement hebben of ontvangt die tv-box dat al?
Ik heb geen volwaardige smart-tv's, de oudste is een Haier van zeker 10 jaar oud met de boxen nog aan de zijkant, 32 inch, kostte toen iets van 20.000 baht bij de Tesco, was zo ongeveer de eerste lcd tv in Thailand. Maar doet het nog prima, heeft geen hdmi aansluiting maar wel een computeringang (RN242 heet dat geloof ik) en zelfs een scartaansluiting.
De andere is een Samsung van recentere datum maar geen smart, wel met hdmi.
In Thailand heb je niet zoveel aan een Smart tv als je daarmee Nederlandse TV wilt bekijken.
En als het al wel lukt( met VPN in de router bijvoorbeeld) is de bediening via de afstandbediening vaak erg onhandig.
Je zult dan altijd een goede VPN op je TV moeten installeren. (die doet dan alsof je TV in Nederland staat en omzeilt de geografische blokkades die er voor zorgt dat je buiten Nederland geen Nederlandse programma's kunt ontvangen)
Zeker als je TV een Samsung is heb je een lastig probleem, die TV draait op Tizen software en hoewel niet onmogelijk vraagt het nogal wat technische vaardigheid om daar een VPN op te installeren.
Maar als die TV in Thailand is aangeschaft zul je die TV ook nog via een speciaal service menu of iets dergelijks moeten omschakelen zodat de TV een Europese "nationaliteit" krijgt en opzoek gaat naar de Nederlandse app's zoals "NlZiet" of "NOS"enz.
Die Nederlandse app's komen niet tevoorschijn op een Thaise smart TV.

IPTV is een goeie oplossing maar....dan moet je een kastje met meestal android software aanschaffen (hoeft niet duur te zijn zeg €50,00) maar dan ben je er nog niet.
Op dat kastje moet software geïnstalleerd worden die in staat is om de "stream" van je nog apart af te sluiten IPTV abonnement weer te geven op de TV.
Erg prettig in gebruik is de STB Emulator, je hebt bij sommige abonnementen de mogelijkheid om een aantal dagen terug te kijken en je hebt vrijwel van alle programma's een programmagids.
Over het algemeen is de beeldkwaliteit subliem, HD en soms, afhankelijk van het abonnement en je internetsnelheid, op sommige kanalen in UltraHD (4K)
Vaak zit er bij zo'n IPTV abonnement een VOD (video on demand) die soms duizenden films en complete series omvat met ook vaak Nederlandse ondertiteling.
In Nederland worden kastjes verkocht inclusief een afstandbediening waarop het hele software pakket al is geïnstalleerd, aansluiten met een HDMI kabel (geldt voor alle losse kastjes dus je hebt wel een HDMI aansluiting op je TV nodig) en kijken maar....

Voordeel van zo'n kastje is dat je er zelf ook nog allerlei app's op kunt zetten zoals Netflix, Videoland enz. (maar ook daar moet je dan wel voor betalen)

Maar er zijn meerdere software programmaatjes die op verschillende wijze werken.
Kodi is een vrij uitgebreid Mediacenter programma waarop ook IPTV gebruikt kan worden maar ook dit vergt enige computervaardigheid om alles aan de praat te krijgen.

NL Eurotv-Asia is ook een mogelijkheid, werkt goed, beeldkwaliteit is redelijk maar is achterlijk duur(!) zeker gelet op het beperkte zender aanbod.

Kortom: In Thailand is Tv kijken naar een uitgebreide lijst van Europese zenders, sportkanalen, nieuws zenders in uitstekende HD kwaliteit of nog beter geen probleem mits je over een fatsoenlijke internet verbinding beschikt.
Je kan het zo makkelijk en moeilijk maken als je wilt.
Je kan het zo duur en goedkoop maken als je wilt maar...voor niks gaat de zon op.
Succes.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Kijktips op TV of PC

#72 Bericht door Joep » vrijdag 16 juli 2021, 06:13

Misschien heb ik de leeftijd nog niet dat ik de hele dag tv wil kijken.
Heb de Ziggo app op mijn laptop, die verbind ik met een HDMI kabel aan de tv, schakel mijn VPN in en ik heb het hele programma aanbod van Ziggo. Alleen de afstandsbediening moet ik vervangen door een draadloze muis en hoef de hele dag niet meer van de bank af te komen.

Maar meestal kijk ik niet vaker dan één of twee keer per maand een NL film.
Sport geef ik niet om, dus laat vrouwlief zich maar vermaken met de Thaise soaps.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”