inhouding bij pensioen door bank

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

inhouding bij pensioen door bank

#1 Bericht door Thaimax » woensdag 24 februari 2021, 05:30

Tot mijn verbazing ontving ik 4 euro minder dan verzonden door ABP ging in gesprek met ABP en deze bleef volhouden dat ze het juiste bedrag hebben verzonden........

Tot deze maand hetzelfde 4 euro te weinig weer in conclaaf met ABP maar wederom met de zelfde uitkomst...

DUS naar mijn bank hier ( Bangkok Bank) deze is aan het spitten gegaan een kwam erachter dat de 4 euro door een FOREIGN BANK CHARGE is van CITYBANK Ireland ??????

Wie heeft dit ook ??
Ga wederom in contact met ABP
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: inhouding bij pensioen door bank

#2 Bericht door sjeng » woensdag 24 februari 2021, 06:20

Thaimax schreef: woensdag 24 februari 2021, 05:30 Tot mijn verbazing ontving ik 4 euro minder dan verzonden door ABP ging in gesprek met ABP en deze bleef volhouden dat ze het juiste bedrag hebben verzonden........

Tot deze maand hetzelfde 4 euro te weinig weer in conclaaf met ABP maar wederom met de zelfde uitkomst...

DUS naar mijn bank hier ( Bangkok Bank) deze is aan het spitten gegaan een kwam erachter dat de 4 euro door een FOREIGN BANK CHARGE is van CITYBANK Ireland ??????

Wie heeft dit ook ??
Ga wederom in contact met ABP
Dit fenomeen doet zich bij meerdere banktransfers voor.
Zo ook bij de ING bank die slechts 6 euro kosten berekend maar via een achterdeur wordt er door de Deutsche bank die de internationale overboeking daadwekelijk uitvoert nog eens 15 euro in gehouden voordat je centjes in Thailand zijn.
Dot wordt nergens vermeld, wel wat kleine lettertjes dat je buitenlandse bank ook kosten in rekening brengt, maar over de 15 euro van de tussenpersoon geen letter. :(

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: inhouding bij pensioen door bank

#3 Bericht door Thaimax » woensdag 24 februari 2021, 06:44

sjeng schreef: woensdag 24 februari 2021, 06:20
Thaimax schreef: woensdag 24 februari 2021, 05:30 Tot mijn verbazing ontving ik 4 euro minder dan verzonden door ABP ging in gesprek met ABP en deze bleef volhouden dat ze het juiste bedrag hebben verzonden........

Tot deze maand hetzelfde 4 euro te weinig weer in conclaaf met ABP maar wederom met de zelfde uitkomst...

DUS naar mijn bank hier ( Bangkok Bank) deze is aan het spitten gegaan een kwam erachter dat de 4 euro door een FOREIGN BANK CHARGE is van CITYBANK Ireland ??????

Wie heeft dit ook ??
Ga wederom in contact met ABP
Dit fenomeen doet zich bij meerdere banktransfers voor.
Zo ook bij de ING bank die slechts 6 euro kosten berekend maar via een achterdeur wordt er door de Deutsche bank die de internationale overboeking daadwekelijk uitvoert nog eens 15 euro in gehouden voordat je centjes in Thailand zijn.
Dot wordt nergens vermeld, wel wat kleine lettertjes dat je buitenlandse bank ook kosten in rekening brengt, maar over de 15 euro van de tussenpersoon geen letter. :(
Maar Ik heb dit in 10 jaar nog niet meegemaakt met betaling van pension ABP of AOW dit is geen persoonlijke overmaking
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: inhouding bij pensioen door bank

#4 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 24 februari 2021, 07:30

En daarom boek ik per TW. Mijn inkomen bleef op mijn ING in NL en ik maakte dat zelf over. Alleen, nu zijn er Immigrations die iedere maand geld willen zien binnenkomen en dat schijnt per TW wat lastiger te bewijzen te zijn. Concentreer je daarop en hou de boeking dan in eigen hand, dat kan centen schelen.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: inhouding bij pensioen door bank

#5 Bericht door Thaimax » woensdag 24 februari 2021, 09:41

erik-kuijpers schreef: woensdag 24 februari 2021, 07:30 En daarom boek ik per TW. Mijn inkomen bleef op mijn ING in NL en ik maakte dat zelf over. Alleen, nu zijn er Immigrations die iedere maand geld willen zien binnenkomen en dat schijnt per TW wat lastiger te bewijzen te zijn. Concentreer je daarop en hou de boeking dan in eigen hand, dat kan centen schelen.
Ik gebruik TW al (word Wise) en ga nu ook het geld van ABP daar laten storten even snel of sneller een betere koers en geen 200 baht kosten ik had toevallig vandaag geld via TW ontvangen gaat zeer snel als je de tijden even in de gaten houd (tijdsverschil)
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: inhouding bij pensioen door bank

#6 Bericht door Thaimax » woensdag 24 februari 2021, 09:51

Thaimax schreef: woensdag 24 februari 2021, 09:41
erik-kuijpers schreef: woensdag 24 februari 2021, 07:30 En daarom boek ik per TW. Mijn inkomen bleef op mijn ING in NL en ik maakte dat zelf over. Alleen, nu zijn er Immigrations die iedere maand geld willen zien binnenkomen en dat schijnt per TW wat lastiger te bewijzen te zijn. Concentreer je daarop en hou de boeking dan in eigen hand, dat kan centen schelen.
Ik gebruik TW al (word Wise) en ga nu ook het geld van ABP daar laten storten even snel of sneller een betere koers en geen 200 baht kosten ik had toevallig vandaag geld via TW ontvangen gaat zeer snel als je de tijden even in de gaten houd (tijdsverschil)
Bij TW heb je de keuze om het geld te zenden voor lang verblijf in Thailand, op de "afschrijving " staat dan dat het geld FROM ABROAD komt.

D komt
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: inhouding bij pensioen door bank

#7 Bericht door Thaimax » woensdag 24 februari 2021, 10:19

Heb gechat met ABP en verteld wat er aan de hand was antwoord : zelf contact opnemen met CITY bank ......van mij een dikke middelvinger heb nu omgezet naar TW met een account in Belgie
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: inhouding bij pensioen door bank

#8 Bericht door pjotter » woensdag 24 februari 2021, 14:41

Klopt bij de Bangkokbank met TW. Keuze "Funds for long stay in Thailand". Bij andere banken moet je het opvragen dacht ik.

Toch vreemd dat de imm. kantoren dat willen zien.
Is eigenlijk alleen voor 4 landen die geen affidavit, zoals de NL Visumondersteuningsbrief afgeven. Die moeten dus of de 400/800k฿ op de bank aantonen of idd 12x maandelijkse internationale transfer van 40/65k฿. Tja TiT zullen we maar weer zeggen.
Thaimax schreef: woensdag 24 februari 2021, 09:51
Thaimax schreef: woensdag 24 februari 2021, 09:41
erik-kuijpers schreef: woensdag 24 februari 2021, 07:30 En daarom boek ik per TW. Mijn inkomen bleef op mijn ING in NL en ik maakte dat zelf over. Alleen, nu zijn er Immigrations die iedere maand geld willen zien binnenkomen en dat schijnt per TW wat lastiger te bewijzen te zijn. Concentreer je daarop en hou de boeking dan in eigen hand, dat kan centen schelen.
Ik gebruik TW al (word Wise) en ga nu ook het geld van ABP daar laten storten even snel of sneller een betere koers en geen 200 baht kosten ik had toevallig vandaag geld via TW ontvangen gaat zeer snel als je de tijden even in de gaten houd (tijdsverschil)
Bij TW heb je de keuze om het geld te zenden voor lang verblijf in Thailand, op de "afschrijving " staat dan dat het geld FROM ABROAD komt.

D komt

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”