commerciele vaccinatie covid-19

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

commerciele vaccinatie covid-19

#1 Bericht door wpdl » zaterdag 09 januari 2021, 01:56

Vandaag een bericht in The Thaiger over de echte expats en hun eventuele vaccinatie.
De dames en heren buitenlanders die belasting betalen dus.
Achteraan sluiten zoals ik het begrijp.
Wat 2022 zal zijn of anders bij een commercieel ziekenhuis.

The Thaiger

Het leeuwendeel buitenlanders met een gewoon visum zal het commercieel moeten doen vermoed ik.
Er zijn al in december berichten geweest die verwijderd moesten worden door een ziekenhuis.
Mijn vrouw heeft er eens een belletje aan gewaagd en ja er zijn vaccinaties mogelijk in de loop van dit jaar tegen betaling voor onder andere visumhouders.
Net als dat er nu ook test kits gedaan kunnen worden tegen betaling [4500 Baht]bij dat zelfde ziekenhuis.
Vaccinatie moest aan een soortgelijk bedrag gedacht worden werd, vermeldt.

Chinees vaccin trouwens voor zover ik begreep twee spuiten dus.

Is er meer info onder de leden?

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#2 Bericht door Thaimax » zaterdag 09 januari 2021, 03:08

Niet in min lijf en zeker niet de Chinese vaccinatie blijf wel in isolatie tot het is over?
Maar mogelijk dat Aetna hierin voorziet net als de jaarlijkse griep vaccinatie we zullen wel zien....
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#3 Bericht door wpdl » zaterdag 09 januari 2021, 05:41

Jou HEALTH INSURANCE geeft weinig info op die zoek vraag bij mij Max.
Het zou kunnen dat er bepaalde verzekeringen zijn die dat afdekken.

De discussie wat wel of niet in mijn lijf of welke keuze je kan maken is eigenlijk secondair maar ik vermoed dat men een ieder gaat dwingen om een inenting te nemen waarbij visumhouders dan wel vooraan mogen staan.
Hoewel ze een iets ander traject doorlopen als het westen, China zie ik op dit moment nog geen reden om het niet te gebruiken voor nu en de toekomst.
Krijg de indruk dat het toch meer politiek is als verschil in kwaliteit.


Linkje van de BBC via Google translate

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#4 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 09 januari 2021, 07:42

Niet in min lijf en zeker niet de Chinese vaccinatie blijf wel in isolatie tot het is over?
Maar mogelijk dat Aetna hierin voorziet net als de jaarlijkse griep vaccinatie we zullen wel zien....


Maar dan ook niet internationaal vliegen, Max!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#5 Bericht door wpdl » zaterdag 09 januari 2021, 08:00

En net als dat ze nu een negatieven test eisen als toerist, een inentingsbewijs in de toekomst als visumhouder zullen eisen en je bent uitgepraat.
Slikken of stikken heet dat.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#6 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 09 januari 2021, 09:18

Maar dat is nog geen eis, Willem, dus je hebt nog wel wat tijd om de reacties op al die vaccins af te wachten. Dan kun je het juiste prikje kiezen al is iedere mens uniek en de reactie ook.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#7 Bericht door Thaimax » zaterdag 09 januari 2021, 13:52

erik-kuijpers schreef: zaterdag 09 januari 2021, 07:42 Niet in min lijf en zeker niet de Chinese vaccinatie blijf wel in isolatie tot het is over?
Maar mogelijk dat Aetna hierin voorziet net als de jaarlijkse griep vaccinatie we zullen wel zien....


Maar dan ook niet internationaal vliegen, Max!
Ik Ben in het geheel niet meer van plan om internationaal of zelfs lokaal te gaan vliegen heb in mijn leven zowel beroeps KLU en privé al genoeg gevlogen.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#8 Bericht door jumbo » maandag 11 januari 2021, 00:50

wpdl schreef: zaterdag 09 januari 2021, 05:41 Jou HEALTH INSURANCE geeft weinig info op die zoek vraag bij mij Max.
Het zou kunnen dat er bepaalde verzekeringen zijn die dat afdekken.
Vooralsnog is de covid vaccinatie gratis en voor iedereen....

Ik krijg de oproep van de SS wanneer ik aan de beurt ben kwa criteria; beroep, leeftijd, medische geschiedenis

Hoe ze de niet bij de SS geregistreerde, lees niet (eerder) werkende, expats gaan benaderen is mij niet duidelijk. daar kan de vertraging voor deze groep in liggen.
Wellicht via oproep en/of immigratie. Niet geregistreerd ergo geen visum ofwel overstay betekend geen vaccinatie

Geen globaal geaccepteerde vaccinatie accepteren is pure halstarrigheid en spelen met jouw leven en dat van anderen en juist dat laatste is onacceptabel!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#9 Bericht door wpdl » maandag 11 januari 2021, 02:04

Vooralsnog is de covid vaccinatie gratis en voor iedereen....
Beide situaties zijn nog niet duidelijk, gratis of betalen als buitenlander zonder een werkvergunning.
Citaat uit de Coconut geeft te denken voor de pensionado, betalen lijk het mij.
En de meeste buitenlanders zijn dat.
Maar zoals men omschrijft niets is nog in steen gebeiteld.
Voor de rest is je reactie duidelijk natuurlijk.


Een vertegenwoordiger van de Disease Control Department, die weigerde zich te identificeren uit angst zijn hogere rang kwijt te raken, vertelde Coconuts Bangkok dat sommige van de gratis doses beschikbaar zouden kunnen komen voor sommige buitenlanders.

"Buitenlanders die in Thailand werken en belasting betalen, krijgen het misschien, maar ik ben er vrij zeker van dat ze achter Thaise staatsburgers zullen moeten wachten, tenzij ze van nationaliteit zijn veranderd", zei hij in een telefonisch interview.


Bron coconuts

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#10 Bericht door jumbo » maandag 11 januari 2021, 06:21

wpdl schreef: maandag 11 januari 2021, 02:04 Een vertegenwoordiger van de Disease Control Department, die weigerde zich te identificeren uit angst zijn hogere rang kwijt te raken, vertelde Coconuts Bangkok dat sommige van de gratis doses beschikbaar zouden kunnen komen voor sommige buitenlanders.

"Buitenlanders die in Thailand werken en belasting betalen, krijgen het misschien, maar ik ben er vrij zeker van dat ze achter Thaise staatsburgers zullen moeten wachten, tenzij ze van nationaliteit zijn veranderd", zei hij in een telefonisch interview.


Bron coconuts
Nou ja, mijn visie is dat werkende/belasting betalende expats ALLEMAAL aangesloten zijn bij het SS
Vanuit dien hoofde is het gratis...

En de selectie vindt niet plaats op nationaliteit, maar op de door mij genoemde criteria

Goed voor hem dat hij anoniem is gebleven, niemand wil afgebrand worden op sociale media :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#11 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 januari 2021, 08:00

Expats dus wel want die werken en betalen belasting, maar emigranten niet want emigranten werken niet doch betalen soms wel belasting. Ik vraag me af of een (voor het buitenlands pensioen) belasting betalende emigrant wel geregistreerd is bij de SSO want de SSO kan verder niets voor hem betekenen als hij niet tevens werknemer is in Thailand.

De laatste groep zal dus zelf moeten betalen maar dat moest ik in Thailand ook voor mijn prikjes zoals voor hondsdolheid en tetanus.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#12 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 januari 2021, 08:32

Geen globaal geaccepteerde vaccinatie accepteren is pure halsstarrigheid en spelen met jouw leven en dat van anderen en juist dat laatste is onacceptabel!!! Schreef Jumbo.

In NL is de vaccinatiebereidheid nu op 70 procent las ik, een lichte stijging na vorige peilingen. Reken maar dat de 30 procent die niet wil echt niet alleen de 'zwarte kousen gemeenschap' is op de Bible Belt. Er is een tendens uiterst kritisch te kijken naar wat de overheid roept en de anti-clubs schreeuwen om het hardst dat Rutte cs de zaak opstoken. En dat terwijl op de IC's mensen liggen te vechten voor hun leven en de doden zich opstapelen....

Maar die lui zijn er nu eenmaal. "9/11 Heeft nooit bestaan (dat deed Bush zelf), neem nooit een 'slimme' gas- en stroommeter want Rutte heeft die zo ingesteld dat je teveel betaalt, en van vaccins word je ziek of tenminste impotent. In de VS schijnen deze clubs nog veel sterker te zijn en extreme standpunten in te nemen...

In Pakistan worden UN verplegers afgemaakt die poliovaccin willen prikken in afgelegen gebieden en zelfs de (Pakistaanse) soldaten die ze bewaken maar dat is de nasleep van de aanval op Osama bin L die werd uitgevoerd door als UN verplegers vermomde VS speciale troepen.... Daar kan ik (een heel klein beetje) begrip voor opbrengen....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#13 Bericht door wpdl » maandag 11 januari 2021, 10:42

Een klein ;) ;) ;) ;) even tussendoor dan maar hoeeeeeweeeeel.

trending,nl

Ga voor nummer negen en nummer elf. :Whistle:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#14 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 januari 2021, 11:06

En dan te bedenken dat virussen tenminste 15.000 jaar oud zijn en mogelijk zo oud als er planten en dieren zijn.....

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ee ... ~b0b9facb/

Maar die dingen zijn na te maken en als ik de berichten mag geloven dan heeft Oen het pokkenvirus al na gemaakt..... Ach, de mens moet wat te klagen hebben.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: commerciele vaccinatie covid-19

#15 Bericht door jumbo » maandag 11 januari 2021, 14:38

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”