Gezocht een Bewindvoerder

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Gezocht een Bewindvoerder

#1 Bericht door stille » vrijdag 27 november 2020, 12:29

Een paar maanden geleden heb ik mij op gegeven om in het KTOMM wil wonen en al mijn documenten opgestuurd.
De eisen voldoet ik,moest alleen nog een geprek hebben met de maatschappelijk werker.
Dat is op 06-11-2020 gebeurd met video gesprek.
Deze week kreeg ik bericht dat ik 14 dagen daar kan logeren om te kijken of het mij en hun bevalt.
Zodra de lockdown daar is afgelopen en ook wanneer ik hier op de weer normaal naar Thailand kan gaan.
Bij mijn familie komt dementie en alzheimer voor,van de 10 hebben er 4 van gekregen.
Zelf heb ik in 2018 een hersenberoerte gehad.
Aangezien ik in principe liever hier blijft,de verzorging hier is goed.
Maar er komen nog andere dingen kijken.
O.A. Bewijs van leven, Belasting, Inkomens verklaring,Jaarvisum,enz.
Volgens mij zou ik dat niet meer zelf kunnen doen
Daarom zoekt ik bewindvoerder,ben og 78 jaar.
Kan nog steeds het canselen daar, mits ik iemand vind.
https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... nomen.html#
kijkt eventueel ook naar dit.
https://www.npostart.nl/anita-wordt-opg ... KN_1715838

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#2 Bericht door stille » vrijdag 27 november 2020, 12:48

Heb toen een stukje geschreven.
viewtopic.php?f=15&t=827361

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#3 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 27 november 2020, 16:41

Hans, je hebt geen bewindvoerder nodig hoor want je bent volgens mij nog helemaal 'bij' of compos mentis zoals dat duur heet.

Jij hebt iemand nodig die papieren voor je regelt en dat heet een gemachtigde of een boekhouder of accountant. En die zijn te vinden; begin in je eigen familie te zoeken.

Maar wat anders: die lockdown kan nog maanden duren en voor Thailand nog een jaar. Straks komt er een regel dat je voor een reis naar TH een corona-prik moet hebben gehad (bewijs dat maar eens) en een reispolis en een zorgpolis die 100.000 USD garandeert. En jij wordt er niet jonger op.

Waarom verhuis je niet naar NL en trek Bronbeek in. Dat verhaal van 'als we elkaar bevallen' vind ik kwak. Als je naar een ziekenhuis gaat vraagt ook niemand of je op die kamer meer welkom bent dan elders. Je bent allemaal volwassen mensen en ik neem aan dat je op Bronbeek een eigen kamer krijgt en alleen tijdens eten en ontspanning anderen ziet.

Ik zou de stap zetten en kijken hoe je NL binnenkomt. Met een medisch attest moet dat lukken.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#4 Bericht door stille » vrijdag 27 november 2020, 16:58

Dat klopt Erik.
Nu nog niet,maar wil ik hier blijven,heb ik toch wel een bewindvoerder nodig.
Kan het nu nog steeds zelf doen
Zoals je misschien nog weet,heb ik het voor iemand gedaan,maar die dement is,enkele jaren geleden.
Maar dat is eigenlijk illegaal

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#5 Bericht door Duiker » vrijdag 27 november 2020, 20:52

Eigenlijk vind ik het heel knap, en ontzettend dapper dat je dit durft te vragen. Maar ik, die in Nederland woon kan je helaas niet helpen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#6 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 27 november 2020, 22:52

Hans, je hebt toch geen schulden? Je kunt je eigen zaakjes toch nog steeds regelen? Dan heb je geen bewindvoerder nodig!

Je hebt iemand nodig die papieren voor je invult en opstuurt en zegt wat je wel en niet moet betalen. JIJ en jij alleen houdt beheer over de centen.

Kan ik dat doen? Ja, maar ik ben 74 en kan morgen in een potje op de schoorsteen staan. Daarom zei ik al: zoek iemand in familie- of vertrouwde eigen kring die jong genoeg is om jou te overleven als jij 100 mocht worden.

Wat jouw vertrekdatum betreft: stel, jij krijgt een zwaar infarct, mag maandenlang niet vliegen of hebt daarna voortdurend verpleging nodig. Neemt Bronbeek je dan nog op? Als het antwoord nee is vind ik dat je zo snel je kunt TH achter je moet laten en moet gaan naar Bronbeek.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#7 Bericht door stille » zaterdag 28 november 2020, 03:11

Het is n.l zo,alles gaat met DigiD.
Dat ik mijn belasting aangifte moet doen,krijgt ik door met DigiD,ook de aangifte zelf.
Mijn jaar opgave van mijn inkomsten,met DigiD
Bewijs van leven,SVB krijgt ik door met DigiD en indien getekend opgestuurd ook..
Banken met Apps.en pincode.
Mijn DigiD werk met SMS code..
Moet ook mijn email adres code afgeven.
Mocht je dement of Alzheimer hebben,dan kan je het zelf niet meer doen.
Dus dan moet ik ik ook een tweede Sim hebben en deze aan de andere persoon geven.moet die in zijn telefoon plaatsen...
En daarom moet je een vertrouwd persoon hebben..
Mijn schoonzoon is zelf beëdigd bewindvoerder, met een eigen bedrijf in Amsterdam krijgt veel opdrachten van de gemeente.
.mijn kleinzoon heeft 3 jaar bij hem gewerkt,maar nu in opleiding bij de politie voor officier in Amsterdam.
Daarom heb ik hier in Thailand die persoon nodig.
Blijft erbij zolang je geestelijk gezond en lichamelijke gezond blijft,is het goed,, lichamelijke verzorging is prima door je partner of tehuis hier..
Maar ga daar wel wonen in Bronbeek,als de pandemie is afgelopen.
Heb met de manager over gehad,dat ik na de proefperiode , voorlopig nog uitgeschreven blijft,omdat ik nog 2 maanden hier alles nog goed wil afronden
O.A. medisch rapport,zodat ik deze kan afgeven aan de arts daar.
Uiteraard ook met vriendin wat beiden pijn doet..,maar gelukkig begrijpt ze dat.heeft jaren in verpleging B kant gewerkt.is nu 66 jaar

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#8 Bericht door brake0345 » zaterdag 28 november 2020, 04:25

Ik ben het met Duiker eens, dapper dat je je privé beweegredenen zo publiek op tafel legt!

Zoals ik het nu lees wil je na de pandemie terug naar Nederland, das denk ik minimaal nog 6 maanden maar realistisch eerder nog een jaar.
Je stelt dat je een bewindvoerder nodig hebt mocht je in de tussenliggende periode in Thailand eventueel (en onverhoopt) niet meer zelf je zaken kunnen regelen.
Dementie en Alzheimer gaan over het algemeen sluipend, je wordt niet van de ene dag op de andere spontaan dement, dat risico over het komende jaartje in Thailand is denk ik relatief klein.

Ik weet niet waar je woont, misschien heb je het al een keer geschreven? Ik weet dat er in Chiang Mai een heel goed verpleegtehuis is waar ook buitenlanders voor langere tijd wonen.
Die staf van dat verpleegtehuis weten vast wel hoe om te gaan met bewindvoering, als je in Chiang Mai woont zou ik daar eens gaan praten, hier is de link: https://mckean.or.th/mckean-senior-care-hospital/

En als je niet in CM woont, tijdelijk in CM gaan wonen tot vertrek naar Nederland is ook een prettige optie, volgens mij is het er erg stilletjes nu.......

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#9 Bericht door stille » zaterdag 28 november 2020, 04:44

Ben in 2014 daar al 3 x geweest,de manager is een vrouw uit Sanfansisco,heb daar alles gevraagd.
Verzorging 33000 Bath, verpleging 45000 Bath p//m + luiers r d..
Ze regelen alleen jou visum,maar de rest moet men het zelf doen.
Ziet er goed uit.
Heb daar ook gesproken met een Zweeds vrouw,die daar woont,gevraagd wat het kost ,ze weet er niets van,haar zoon regeld alles ,zij is niet dement,maar hulp behoevend
Bekend dat dementie een sluipmoordenaar de is,daarom moet je voor die tijd alles regelen,vooral op zakelijk gebieden. de rest niet .
Ze hebben daar 3 gebouwen+ gemeenschap ruimte.
1 voor mensen die hulp behoevend zij,( en 1 voor mensen liggend patiënt en 1 voor mensen met dementie deze zijn met video bewaking).
Als je niet jou bloot geeft,dan krijgt je nooit goed advies.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#10 Bericht door brake0345 » zaterdag 28 november 2020, 05:25

stille schreef: zaterdag 28 november 2020, 04:44 Als je niet jou bloot geeft,dan krijgt je nooit goed advies.
Das een mooie :thumbsup:

Ik ken een Engelsman die nu al maanden in McKean aan het revalideren is, herstellen van een hersenbloeding, vandaar mijn suggestie.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#11 Bericht door stille » zaterdag 28 november 2020, 05:52

Brake.
Zelf heb ik in 2018 ook een hersensattack gehad in Leeuwarden.
Stond op de plek en goede tijd,binnen 10 minuten lag ik in het ziekenhuis MCL,,lag ik onder de scan
Maar 5 dagen daar gelegen.
Hier verder onder behandeling,gaat goed,vandaar heb ik vaart gemaakt,omdat bij mijn familie dementie voorkom na een attack wel op oudere leeftijd 80+.
Vandaar mijn haast , wat ga ik doen? Hier blijven of naar Bronbeek
Zodoende heb ik mij begint 2020 aangemeld,dat is ook de enigste plaatst indien ik voor Nederland kiest daar wil wonen,anders blijft ik hier en neemt de gok.
Er zijn meer mensen die gezond blijven,als hulpbehoevende zijn.
Als men zich bloot geeft,kan men ook kritiek verwachten moet men maar accepteren,met gevoelens opschrijven of zeggen stelt men zich kwetsbaar op.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#12 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 28 november 2020, 08:13

Je zoekt dus hulp bij de papierwinkel en dat snap ik.

Maar dementie? Hoe groot is de kans op dementie op onze leeftijd? Dan hadden we het al lang gehad. Er kunnen wel gaten in je geheugen vallen en in je gezichtsvermogen.

Ik hoop dat je iemand vindt in jouw leefomgeving maar kijk verdraaid goed uit wat je aan machtigingen afgeeft en wat je tekent: er zit helaas kaf tussen het koren.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#13 Bericht door printen44 » zaterdag 28 november 2020, 21:21

Mijn advies is, voor wat het waard is, dat je naar Bronbeek moet gaan. Nu kan het nog en je kan niet in de toekomst kijken.

Ik kende iemand uit Hang Dong die betrouwbaar zou kunnen zijn als een gemachtigde, maar na nadere informatie, bleek hij helaas te zijn overleden. Ik ben bijna drie jaar weer in Nederland, dus wist ik het niet.

Maar nogmaals, denk er goed over na. Nu kan je nog naar Nederland, later misschien niet meer.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#14 Bericht door stille » zondag 29 november 2020, 05:23

Heb wel bericht gekregen,,dat ik indien in Nederland bent,en de lockdown ,van het tehuis,daar is afgelopen,tevens ook, wanneer Thailand alles weer vrij is , de mensen weer binnen laat komen, ik dan de 2 weken proef draaien,gaat proef draaien.
Ook bericht gekregen,dat er nog op het ogenblik de alle kamers bezet,en zodra het vrij is ik dan opgenomen kan worden.
Bent dan als eerste aan de beurt.
Aangezien ik in Nederland niets van mij zelf heb,zou eventueel bij mijn kinderen kunnen komen.
Lijkt het voor mij niet zo verstandig, om daar een lange tijd, te blijven , terwijl ik niet weet hoelanget duurt.
Daarom heb ik ook afgesproken,dat ik uitgeschreven blijft,
Zodat ik altijd weer terug kan komekn,na de 2 weken proefperiode.
Voorlopig hier blijven,neemt de gok.
Ze hebben daar ook enkele kamers,voor mens die tijdelijk verzorging nodig hebben,b.v. na een operatie,of ziek zijn(griep).
Vermoedelijk zal ik deze kamer krijgen, tijdens de proeftijd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezocht een Bewindvoerder

#15 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 november 2020, 07:56

OK, duidelijk standpunt.

Nu terug naar jouw vraag: wie gaat jouw zaken regelen zodat jij alleen maar een (digitale) handtekening hoeft te zetten. Ik denk dat dit iemand uit jouw huidige woonregio moet zijn en daar kan ik je niet mee helpen, ik ken weinig mensen daar en die ene NL man die ik, naast Printen dan, in CM ken is helaas overleden..... En Printen zit ook in Friesland....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”