Post en pakketten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Song
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 12 mei 2009, 21:25

Post en pakketten

#1 Bericht door Song » donderdag 26 november 2020, 14:28

Heeft er iemand recente ervaring met het verzenden/ontvangen van post vanuit Nederland naar Thailand? In september heb ik een brief verzonden die is nooit aangekomen. Ik heb dit jaar van anderen ook gehoord dat er vanwege Corona een hoop blijft liggen bij de douane of de Thaise post. (Volgens mij hebben ze daar intussen een nieuwe loods nodig...) Eerdere jaren verzond ik regelmatig pakketjes en dat ging eigenlijk altijd goed. Nu wil ik eigenlijk vanwege december een pakketje versturen, maar ben ik meer dan anders bezorgd dat het niet aankomt. Voorheen verzond ik gewoon met post.nl maar ik zie dat DHL tegenwoordig niet veel duurder is, € 29,- tot 2 kg en 44 tot 5 kg. Iemand recente ervaringen?

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Post en pakketten

#2 Bericht door Thaimax » donderdag 26 november 2020, 14:53

Ik heb gisteren post uit NL ontvangen verzonden op 4 november
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Post en pakketten

#3 Bericht door pjotter » maandag 30 november 2020, 03:31

3-4 weken duurt het dikwijls wel. T-mobile had mijn Mobiel nummer na 25 jaar om zeep geholpen, grr. Stuurde een nieuw sim-kaartje naar mijn NL Postadres. Daar 26 september 2020 verstuurd, en hier aangekomen 22 oktober 2020. Gewone post vanuit NL, 4,50€ dacht ik. Wat ik zo lees is DHL "Roomser als de Paus" en gaat alles via de Douane wat al vlug een week vertraging kost. Mocht ik een vervoeder kiezen zou het een andere zijn. Groot voordeel is natuurlijk bij die manne dat je een volgbare Track&Trace code hebt van "deur tot deur". Wel stuk duurder.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Post en pakketten

#4 Bericht door erik-kuijpers » maandag 30 november 2020, 07:42

PostNL heeft ook een T&T code van deur tot deur; van TH naar NL stagneert de T&T code wel eens na vertrek vanaf luchthaven Bangkok - dan is het pakket er eerder dan de T&T. Ik heb met PostNL geen slechte ervaringen al lag met corona alles plat.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Post en pakketten

#5 Bericht door jumbo » woensdag 02 december 2020, 03:31

pjotter schreef: maandag 30 november 2020, 03:31 3-4 weken duurt het dikwijls wel. T-mobile had mijn Mobiel nummer na 25 jaar om zeep geholpen, grr. Stuurde een nieuw sim-kaartje naar mijn NL Postadres. Daar 26 september 2020 verstuurd, en hier aangekomen 22 oktober 2020. Gewone post vanuit NL, 4,50€ dacht ik. Wat ik zo lees is DHL "Roomser als de Paus" en gaat alles via de Douane wat al vlug een week vertraging kost. Mocht ik een vervoeder kiezen zou het een andere zijn. Groot voordeel is natuurlijk bij die manne dat je een volgbare Track&Trace code hebt van "deur tot deur". Wel stuk duurder.
En met een pakketje met inhoud wordt het, net als EMS, getaxeerd en belast
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Post en pakketten

#6 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 02 december 2020, 07:11

"..En met een pakketje met inhoud wordt het, net als EMS, getaxeerd en belast.."

DHL pakjes e.d. gaan automatisch via de douane. Maar kleine pakjes en briefpost alleen als die postcontainer er wordt uitgevist voor visitatie. Ik zend regelmatig pakjes tot 2 kilo met Post NL MET douanebriefje en het wordt tot nu toe nooit belast. Nu staat er wel in het Thais op voor wie het is en wat er in zit (drop en zo).

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Post en pakketten

#7 Bericht door willem » woensdag 02 december 2020, 12:33

3 weken geleden nog een brief verstuurt.na 1 week aangekomen in thailand,met DHL
vroeger komt nooit meer terug.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”