Alternatief voor Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Alternatief voor Thailand

#1 Bericht door Duiker » zondag 11 oktober 2020, 15:37

Wat is naar jullie mening een redelijk alternatief voor Thailand?

Laos en Cambodje daar heb ik al naar gekeken. En dat dat vind ik geen goed alternatief. Maar waar dan wel?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Alternatief voor Thailand

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 11 oktober 2020, 15:53

Waar mag je binnen zonder heisa, doktersbriefje, verzekering en dergelijke dingen? Gezien de wereld van nu zou ik je haast adviseren Pension Boszicht te Lochem... :giggle: En neem mondlapjes mee!

Anders is er nog Bali, onze eilandjes in de west, en down under afhankelijk van visa en verdere regeltjes.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Alternatief voor Thailand

#3 Bericht door printen44 » zondag 11 oktober 2020, 16:15

Als ik alle berichten mag geloven die ik in diverse media lees, kan je vrijwel nergens meer komen, zonder allerlei verklaringen etc. Tot het voorjaar volgend jaar is het vrijwel onmogelijk om naar een ander land te gaan.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Alternatief voor Thailand

#4 Bericht door Duiker » zondag 11 oktober 2020, 17:19

Eigenlijk bedoelde een alternatief voor na de corona. Met het oog op de steeds hoger wordende eisen die men stelt.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Alternatief voor Thailand

#5 Bericht door printen44 » zondag 11 oktober 2020, 20:38

Duiker schreef: zondag 11 oktober 2020, 17:19 Eigenlijk bedoelde een alternatief voor na de corona. Met het oog op de steeds hoger wordende eisen die men stelt.
Ik denk dat het koffiedik kijken is. Wat voor regels, maar ook wat voor problemen heeft een land, als het "corona-vrij" verklaard wordt? Ik zou het niet weten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Alternatief voor Thailand

#6 Bericht door erik-kuijpers » zondag 11 oktober 2020, 21:43

Duiker, als het om nationaliteit gaat is dat zestal eilandjes altijd een oplossing want daar weigert men je niet. Ook de hele EU is een oplossing en zon is er overal. Zuid-Afrika is ook een optie.

Maar de wereld verandert, Duiker, en dat stelt eisen aan jouw vakantieplannen. 't Is niet anders.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alternatief voor Thailand

#7 Bericht door jumbo » maandag 12 oktober 2020, 03:47

Ik reis en verblijf door mijn werk regelmatig in omliggende landen en soms werk/woon ik er voor een langere periode
Ik zie weinig alternatieven maar dat komt wellicht ook omdat ik een Thaise partner heb en dus niet zomaar kan of wil oppakken
en verhuizen

Vietnam, Myanmar en Cambodia zijn aardig maar buiten de hoofdstad is er weinig te doen. En in geen van die hoofdsteden zou ik willen wonen.
Ik woon nu in Ayutthaya, dat is ver genoeg van Bangkok om landelijk te zijn en dichtbij genoeg om heen te gaan voor de leukere zaken in het leven.
Alles voorhanden inclusief een goed ziekenhuis en prima shopping mogelijkheden en door toerisme is er 'begrip' voor buitenlanders, ze kijken er niet van op.

Een dergelijke plaats zie ik niet in voornoemde landen, tenzij je strandplaatsen wilt meerekenen, maar daar zijn de prijzen niet 'landelijk'

Indonesie, of Bali, is andere koek, spekkoek, hehe, daar zou ik mede door mijn persoonlijke achtergrond eenvoudig kunnen ingroeien..

Maar ik zie geen noodzaak. 800.000 thb op de bank en je bent hier van alle gedoe af. De huidige regels zullen niet veranderen afgezien van misschien
de verplichte zkv, die betaalbaar is, de rest van wijzigingen is voor de nieuwelingen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Alternatief voor Thailand

#8 Bericht door yandre » maandag 12 oktober 2020, 04:46

blijft moeilijk duiker
mischien vietnam weet niet nooit geweest .
maar heb het idee dat de azie landen soort gelijke eisen stellen
ok sommige landen mischien andere regels visa maar ontloopt
wel wat mischien .
ja is wat je wil natuurlijk wereld is groot

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”