Terug in Nederland + mondkapjes

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Terug in Nederland + mondkapjes

#1 Bericht door sunbird » zaterdag 26 september 2020, 02:45

Mijn zoon is terug in Nederland via Helsinki
Na ruim 13 jaar in Thailand, hier blijven was geen optie.
Dat was dus afscheid nemen van zijn Dad en GF. :(
In Helsinki aangekomen moest hij overnachten, en natuurlijk eten, overnachten? Ja tegen een prijs van 130 euro, 😕dus werd het slapen op een bank. Eten ? Dat werd zoeken alles was gesloten, gelukkig was er een shop open.
Op Schiphol aangekomen ...geen ENKELE controle , hij kon zijn koffer ophalen en verder naar buiten lopen, waar hij opgehaald werd en naar. Alkmaar met de trein.
Daarna al zijn zaken regelen ,
Inschrijven bij de gemeente, moest op afspraak,
naar sociale zaken....moest op afspraak....
bank rekening openen bij Rabobank....gesloten.
Uiteindelijk werd het Ing.

Tja en zijn gewoonte om overal een mondkapje te dragen wordt door vele vreemd gevonden.
Zoals in de supermarkt.
Het is al lang bewezen dat een masker helpt met het terugbrengen van het aantal besmettingen.
En men blijft maar praten , en zie de gevolgen ,straks is er een lockdown.
Laten ze een algemene verplichting instellen voor het dragen van face-mask overal ., niks mis mee en het helpt.
Ik heb tegen mijn zoon gezegd te doen zoals in Thailand, hij beschermt zich zelf en anderen
Nu maar hopen dat hij snel een job kan vinden.

Groetjes

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Terug in Nederland + mondkapjes

#2 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 26 september 2020, 06:38

Finland is toch Schengen gebied? Dan vindt de paspoort controle plaats als ie in Finland uit het vliegtuig stapt en niet in NL. Douane controle kan wel maar heb ik ook maar zelden meegemaakt.

Registratie heeft plaatsgevonden maar ik lees niet dat hij een zorgpolis heeft gesloten? Wel doen!

Ik wens hem succes; jong, meertalig en gestudeerd, een baan zou geen probleem mogen zijn.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Terug in Nederland + mondkapjes

#3 Bericht door sunbird » zaterdag 26 september 2020, 08:46

erik-kuijpers schreef: zaterdag 26 september 2020, 06:38 Finland is toch Schengen gebied? Dan vindt de paspoort controle plaats als ie in Finland uit het vliegtuig stapt en niet in NL. Douane controle kan wel maar heb ik ook maar zelden meegemaakt.

Registratie heeft plaatsgevonden maar ik lees niet dat hij een zorgpolis heeft gesloten? Wel doen!

Ik wens hem succes; jong, meertalig en gestudeerd, een baan zou geen probleem mogen zijn.
Ook de zorgpolis is afgesloten bij Unive
Je zou toch verwachten dat er controle was op corona, die was er ook niet in Finland.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”