Geen toeristen meer welkom.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geen toeristen meer welkom.

#46 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 30 september 2020, 06:46

Wen er maar aan dat je betaalt voor een stoel naar keuze. In de USA is het al jaren gemeengoed en een enkele budgetvlieger in Thailand doet het ook.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geen toeristen meer welkom.

#47 Bericht door Joep » woensdag 30 september 2020, 08:21

Extra kosten is niet erg, als het meteen vermeld wordt en makkelijk te begrijpen is.
Ik zet mijn stoel altijd vast, ik zit graag bij het gangpad.
Ook neem ik vaak een extra koffer mee als ik richting TH vlieg met "Hollandse dingen".
Als je die op voorhand boekt vallen de kosten wel mee, in ieder geval veel goedkoper dan "overgewicht" bij het inchecken.

Niets vervelender als mensen, die voor je zijn met inchecken die zeuren dat ze bij moeten betalen voor overgewicht en te grote handbagage.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geen toeristen meer welkom.

#48 Bericht door KhunSugar » woensdag 30 september 2020, 08:23

Is die amnesty niet tot eind november?


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geen toeristen meer welkom.

#49 Bericht door pjotter » woensdag 30 september 2020, 08:39

Wat ik begrijp is dat voor diegene die al een verlenging van 30 dagen netjes hadden geregeld via Ambassade brief of zo, en 1,900฿ hadden betaald. DIE waren natuurlijk 'een beetje boos'. Alles netjes geregeld en NADAT de Amnestie was afgelopen kwam men TOCH met een verlenging.
KhunSugar schreef: woensdag 30 september 2020, 08:23 Is die amnesty niet tot eind november?


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geen toeristen meer welkom.

#50 Bericht door Joep » woensdag 30 september 2020, 10:11

Denk dat degene die zich netjes aan de regels hebben gehouden en voor 26 september TH hebben verlaten veel bozer zijn.
De geloofwaardigheid van TH en Thai immigration wordt nu wel behoorlijk op de proef gesteld.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geen toeristen meer welkom.

#51 Bericht door jumbo » woensdag 30 september 2020, 22:12

Joep schreef: woensdag 30 september 2020, 10:11 Denk dat degene die zich netjes aan de regels hebben gehouden en voor 26 september TH hebben verlaten veel bozer zijn.
De geloofwaardigheid van TH en Thai immigration wordt nu wel behoorlijk op de proef gesteld.
Nu pas? :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geen toeristen meer welkom.

#52 Bericht door pjotter » donderdag 01 oktober 2020, 02:30

Helemaal mee eens Joep. Belachelijk, ook al is het maar weer voor 30 dagen maar je weet het niet voor de toekomst. Ik zou er zelf niet goed tegen kunnen die onzekerheid elke keer voor 30 dagen maar....zou zelf het risico ook niet genomen hebben om na 26 september te blijven als ik op amnestie hier was. EIGENLIJK, zou men bijna iedereen kunnen arresteren die nu op die verlengde amnestie kunnen blijven. Die zijn dus allemaal een paar dagen illegaal in Thailand gebleven.
Tja......
Joep schreef: woensdag 30 september 2020, 10:11 Denk dat degene die zich netjes aan de regels hebben gehouden en voor 26 september TH hebben verlaten veel bozer zijn.
De geloofwaardigheid van TH en Thai immigration wordt nu wel behoorlijk op de proef gesteld.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Geen toeristen meer welkom.

#53 Bericht door RuudThai » zaterdag 17 oktober 2020, 15:18

RuudThai schreef: woensdag 30 september 2020, 04:17
Joep schreef: dinsdag 29 september 2020, 18:06 Voorlopig mag je kennis weer een maand blijven.

Ik kijk net bij KLM, een ticket voor 31 oktober is 485 euro. enkele reis onder ruimbagage en 526 euro met 1 koffer van 23 kilo
Beide 12 kilo handbagage.

Is ongeveer hetzelfde als ik op 18 september heb betaald.
En ja als je niet in quarantaine wil kun je nog niet direct terug.
Dat is de consequentie van een visum aanvragen op deze manier.

Ik vermaak me prima, die 4 maanden maar ja ben wel wat jonger dan je kennis.
Op die leeftijd zou ik dat ook niet meer willen.

En anders contact opnemen met visumburo's , er zijn er die je wel een echt visum bezorgen.
Ik zie bij KLM inderdaad een bedrag van 18035 baht staan, rond de € 485 dus en voor 2000 baht meer kun je ook nog een stoel uitzoeken.
Ik had dat bedrag van 33000 baht bij Skyscanner gezien dus die zijn niet helemaal bij lijkt het zo.
Als je trouwens een retour wilt boeken bij KLM dan zijn er plotseling geen vluchten beschikbaar vermoedelijk omdat er geen vrije binnenkomst in Thailand is. Vliegen ze dan leeg naar Bangkok om alleen maar mensen op te halen die Thailand willen/moeten verlaten?
In ieder geval zijn toeristen dus nog steeds niet echt welkom... 😒
Even nog over degene met het visumprobleem: hij heeft inmiddels een KLM-ticket enkele reis Schiphol geboekt voor 8 november. Kosten, in Nederland voldaan € 500.
Hij kon niet voor 1 november weg omdat degene die hem in Nederland zou opvangen dan nog met vakantie was. Hij ziet wel of hij overstay moet betalen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geen toeristen meer welkom.

#54 Bericht door Joep » zondag 18 oktober 2020, 10:03

Zal me niet verbazen als er weer een verlenging komt, maar je weet nooit.
Persoonlijk denk ik dat je kennis er goed aan heeft gedaan om de knoop door te hakken en tijdelijk terug naar Nederland.
Als ie 4 maanden blijft voldoet ie toch aan de voorwaarden.

Hou ons maar op de hoogte

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Geen toeristen meer welkom.

#55 Bericht door Duiker » zondag 17 januari 2021, 20:38

pjotter schreef: zaterdag 26 september 2020, 15:13 Klopt Erik, betreffende visum, ....
Laos, Cambodja, myanmar, Maleisië, zijn DE landen waar men naartoe gaat voor Thaise visums. Er zijn zelfs 2 Thaise ambassade's/Consulaten waar men een visum kan krijgen zonder inkomens toets. Helemaal officiëel.
Zoals in mijn andere post gezegd; idd visum non imm o M kan men daar kopen, net zoals wij dat in NL kunnen. Is dan niet zo ver reizen :giggle:
erik-kuijpers schreef: vrijdag 25 september 2020, 15:46 Hij is in NL ingeschreven dus moet daar 4 maanden per jaar zijn. Waar woont hij dan? Ook bij het Leger des Heils? Of gaat hij helemaal niet naar NL? Dan riskeert hij heel veel!

Hij kan nu mooi 4 maanden naar NL zoals hij verplicht is. En wachten tot Thailand weer open gaat. De kassakraan moet echt weer open dus heus, hij komt echt het land wel weer in. Of een doktersbriefje halen, dat kost wat maar in TH is alles te koop, en dan? Krijgt ie een maandje of zo er bij en dan komt het probleem terug.

Typisch een gevalletje niet tijdig reageren. Eigen schuld en dikke bult hoor!

Trouwens, begrijp iets niet. Wat voor stempel heeft hij dan dat hij iedere 3 maanden een run moet maken? Zo'n stempel is toch een visum en dat krijg je niet in TH? Haalt hij dat in Vientiane?

Pjotter,

Bij welke ambassade's kan ik een visum verkrijgen zonderinkomens toets? Legaal dus.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geen toeristen meer welkom.

#56 Bericht door pjotter » maandag 18 januari 2021, 01:44

Momenteel nergens denk ik met de landsgrenzen gesloten.
Wat ik begrepen heb in de "Thai Visa Advice" Facebook groep (ZEER betrouwbaar) is het in Laos, Savanakhet en Vientiane. In Vietnam, Ho Chi Minh City. Info pre-covid, dus zowat een jaar geleden.
Duiker schreef: zondag 17 januari 2021, 20:38
pjotter schreef: zaterdag 26 september 2020, 15:13 Klopt Erik, betreffende visum, ....
Laos, Cambodja, myanmar, Maleisië, zijn DE landen waar men naartoe gaat voor Thaise visums. Er zijn zelfs 2 Thaise ambassade's/Consulaten waar men een visum kan krijgen zonder inkomens toets. Helemaal officiëel.
Zoals in mijn andere post gezegd; idd visum non imm o M kan men daar kopen, net zoals wij dat in NL kunnen. Is dan niet zo ver reizen :giggle:
erik-kuijpers schreef: vrijdag 25 september 2020, 15:46 Hij is in NL ingeschreven dus moet daar 4 maanden per jaar zijn. Waar woont hij dan? Ook bij het Leger des Heils? Of gaat hij helemaal niet naar NL? Dan riskeert hij heel veel!

Hij kan nu mooi 4 maanden naar NL zoals hij verplicht is. En wachten tot Thailand weer open gaat. De kassakraan moet echt weer open dus heus, hij komt echt het land wel weer in. Of een doktersbriefje halen, dat kost wat maar in TH is alles te koop, en dan? Krijgt ie een maandje of zo er bij en dan komt het probleem terug.

Typisch een gevalletje niet tijdig reageren. Eigen schuld en dikke bult hoor!

Trouwens, begrijp iets niet. Wat voor stempel heeft hij dan dat hij iedere 3 maanden een run moet maken? Zo'n stempel is toch een visum en dat krijg je niet in TH? Haalt hij dat in Vientiane?

Pjotter,

Bij welke ambassade's kan ik een visum verkrijgen zonderinkomens toets? Legaal dus.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Geen toeristen meer welkom.

#57 Bericht door Duiker » maandag 18 januari 2021, 23:12

Oke, bedankt.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”