Geld overmaken via azimo

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#91 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2021, 08:57

jumbo schreef: dinsdag 02 februari 2021, 00:46 multi currency of borderless account bij TW en je problemen zijn opgelost
grotere transfers kan je vooraf eea er


over navragen
Wat is dat in het Nederlands en hoe werkt dat dan. Kun je dan geen foutief bankrekening nummer intikken voordat je de opdracht bevestigd?.

Wat Azimo betreft :De opdracht van mij met foutief bankrekening nummer gaat blijkbaar naar Azimo Thailand? wordt daar dan gecheckt of alles klopt of boeken ze gewoon over zonder verdere checken. Ze zijn niet verantwoordelijk als ik iets verkeerd invul begreep ik maar als hun alleen overboeking doen ongeacht of bankrekening nummer wel of niet klopt?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#92 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2021, 09:00

pjotter: Via bank gelezen dank je wel.

Azimo tot nu toe idd netjes en snel met reageren.
Na de email gisteren nu ook in de Azimo app eea bevestigd over de terug betaling zeg maar.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#93 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2021, 10:07

Zo juist de tien euro weer keurig op mijn Visa card teruggestort.
Dus dit is keurig opgelost.
Op hun Facebook pagina lees ik ook hele andere ervaringen.

Ook al is het maar tien euro toch mooi dat het weer terug is vindt ik.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#94 Bericht door pjotter » dinsdag 02 februari 2021, 13:36

Aha, dat weten we dus ook weer. En best snel moet ik zeggen. Netjes idd :thumbsup:
driver schreef: dinsdag 02 februari 2021, 10:07 Zo juist de tien euro weer keurig op mijn Visa card teruggestort.
Dus dit is keurig opgelost.
Op hun Facebook pagina lees ik ook hele andere ervaringen.

Ook al is het maar tien euro toch mooi dat het weer terug is vindt ik.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Geld overmaken via azimo

#95 Bericht door jomel17 » dinsdag 02 februari 2021, 14:15

driver schreef: dinsdag 02 februari 2021, 10:07 Zo juist de tien euro weer keurig op mijn Visa card teruggestort.
Dus dit is keurig opgelost.
Op hun Facebook pagina lees ik ook hele andere ervaringen.

Ook al is het maar tien euro toch mooi dat het weer terug is vindt ik.
Netjes Arie en bedankt voor het melden
หลงรัก

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geld overmaken via azimo

#96 Bericht door Joep » dinsdag 02 februari 2021, 14:35

Netjes geregeld, en nu een foto opvragen van het bankboekje

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#97 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2021, 15:37

jomel17 schreef: dinsdag 02 februari 2021, 14:15
driver schreef: dinsdag 02 februari 2021, 10:07 Zo juist de tien euro weer keurig op mijn Visa card teruggestort.
Dus dit is keurig opgelost.
Op hun Facebook pagina lees ik ook hele andere ervaringen.

Ook al is het maar tien euro toch mooi dat het weer terug is vindt ik.
Netjes Arie en bedankt voor het melden
.. Melden.. Graag gedaan. Zo lezen we ook de andere kant van het Azimo gebeuren.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#98 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2021, 15:37

Joep schreef: dinsdag 02 februari 2021, 14:35 Netjes geregeld, en nu een foto opvragen van het bankboekje
:thumbsup:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#99 Bericht door jumbo » woensdag 03 februari 2021, 02:24

driver schreef: dinsdag 02 februari 2021, 08:57
jumbo schreef: dinsdag 02 februari 2021, 00:46 multi currency of borderless account bij TW en je problemen zijn opgelost
grotere transfers kan je vooraf eea er


over navragen
Wat is dat in het Nederlands en hoe werkt dat dan. Kun je dan geen foutief bankrekening nummer intikken voordat je de opdracht bevestigd?.

Wat Azimo betreft :De opdracht van mij met foutief bankrekening nummer gaat blijkbaar naar Azimo Thailand? wordt daar dan gecheckt of alles klopt of boeken ze gewoon over zonder verdere checken. Ze zijn niet verantwoordelijk als ik iets verkeerd invul begreep ik maar als hun alleen overboeking doen ongeacht of bankrekening nummer wel of niet klopt?
Ik vermoed dat het allemaal engels is, daar werk ik iig mee
Je kan altijd een foutief rekening nummer intikken, zijn maar weinig apps/sites die daartegen beschermen

Normaliter maakt een financiele instelling, buiten NL banken om, over zonder een naam/nummer controle te doen
Ik heb net naar HongKong geld overgemaakt, rekening van bedrijf, naam van persoon en dat ging zonder problemen...

Eigenlijk is dat niet goed, maar denk effe aan Thailand, jij schrijft de engelse naam vd rekening houder op, de registratie is vaak in TH
De engelse variant kan letters van elkaar verschillen, laat staan van de originele Thaise versie.

Op highway 9 komend van Bang Pa In, richting Bang Na, kom je de blauwe wegbewijzering tegen waar Lam Lukka 3 keer vershillen wordt gespeld binnen 6 kilometer
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geld overmaken via azimo

#100 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 03 februari 2021, 07:55

Op highway 9 komend van Bang Pa In, richting Bang Na, kom je de blauwe wegbewijzering tegen waar Lam Lukka 3 keer vershillen wordt gespeld binnen 6 kilometer.

Is er wel een landelijke regeling om Thaise woorden in Engels om te zetten? En als die er is: ik heb de indruk dat men maar wat aanrommelt. Ik heb Nongkhai gezien, Nongkai, Nong Khai, Nong Kai, Hnongkai en meer fraais.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#101 Bericht door driver » woensdag 03 februari 2021, 08:44

jumbo schreef: woensdag 03 februari 2021, 02:24
driver schreef: dinsdag 02 februari 2021, 08:57
jumbo schreef: dinsdag 02 februari 2021, 00:46 multi currency of borderless account bij TW en je problemen zijn opgelost
grotere transfers kan je vooraf eea er


over navragen
Wat is dat in het Nederlands en hoe werkt dat dan. Kun je dan geen foutief bankrekening nummer intikken voordat je de opdracht bevestigd?.

Wat Azimo betreft :De opdracht van mij met foutief bankrekening nummer gaat blijkbaar naar Azimo Thailand? wordt daar dan gecheckt of alles klopt of boeken ze gewoon over zonder verdere checken. Ze zijn niet verantwoordelijk als ik iets verkeerd invul begreep ik maar als hun alleen overboeking doen ongeacht of bankrekening nummer wel of niet klopt?
Ik vermoed dat het allemaal engels is, daar werk ik iig mee
Je kan altijd een foutief rekening nummer intikken, zijn maar weinig apps/sites die daartegen beschermen

Normaliter maakt een financiele instelling, buiten NL banken om, over zonder een naam/nummer controle te doen
Ik heb net naar HongKong geld overgemaakt, rekening van bedrijf, naam van persoon en dat ging zonder problemen...

Eigenlijk is dat niet goed, maar denk effe aan Thailand, jij schrijft de engelse naam vd rekening houder op, de registratie is vaak in TH
De engelse variant kan letters van elkaar verschillen, laat staan van de originele Thaise versie.

Op highway 9 komend van Bang Pa In, richting Bang Na, kom je de blauwe wegbewijzering tegen waar Lam Lukka 3 keer vershillen wordt gespeld binnen 6 kilometer
Oké, duidelijk. Dank je wel. Blijft dus via onder andere Azimo uitkijken wat je zelf invult zeg maar.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#102 Bericht door driver » woensdag 03 februari 2021, 08:45

erik-kuijpers schreef: woensdag 03 februari 2021, 07:55 Op highway 9 komend van Bang Pa In, richting Bang Na, kom je de blauwe wegbewijzering tegen waar Lam Lukka 3 keer vershillen wordt gespeld binnen 6 kilometer.

Is er wel een landelijke regeling om Thaise woorden in Engels om te zetten? En als die er is: ik heb de indruk dat men maar wat aanrommelt. Ik heb Nongkhai gezien, Nongkai, Nong Khai, Nong Kai, Hnongkai en meer fraais.
Nog 1keer even afwijken van het Azimo onderwerp maar zolang het er staat wat jij nu aangeeft is het in ieder geval nog te vinden ;)

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geld overmaken via azimo

#103 Bericht door Joep » woensdag 03 februari 2021, 09:29

Op de Thaise ID card en op het Thaise paspoort staat de naam van mijn vrouw in het Engels vermeld.
Ik neem aan dat de bank die naam overneemt bij het openen van een bankrekening.

@Jumbo
en wat denk je van Ram Inthra, hoe vaak wordt dat anders geschreven.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via azimo

#104 Bericht door godzilla » woensdag 03 februari 2021, 14:43

Joep schreef: woensdag 03 februari 2021, 09:29 Op de Thaise ID card en op het Thaise paspoort staat de naam van mijn vrouw in het Engels vermeld.
Ik neem aan dat de bank die naam overneemt bij het openen van een bankrekening.

@Jumbo
en wat denk je van Ram Inthra, hoe vaak wordt dat anders geschreven.
Voor oficiele papieren zorg ervoor dat je naam in het engels altijd hetzelfde gespeld is, ook de volgorde speelt een rol, eerst voornaam, dan familienaam.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geld overmaken via azimo

#105 Bericht door KhunSugar » woensdag 03 februari 2021, 19:32

erik-kuijpers schreef:TW was bij mij altijd binnen een dag. Nu met de feestdagen zeiden ze bij de opdracht 3 dg, het werden er 2. Mijn vrouw doet niet aan internetbankieren dus moet fysiek naar de bank om het te controleren.
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”