Geld overmaken via azimo

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#76 Bericht door driver » zondag 31 januari 2021, 17:19

Joep schreef: zondag 31 januari 2021, 16:48 Laat ze met Line een foto maken van de eerste pagina van het bankboekje, heb je het correcte nummer en de juiste naam. Je vrouw kan evt de naam in het Thais invullen, maar is m.i. niet echt nodig.

Bij Transferwise kun je ook een opdracht herhalen, als die eenmaal goed is gegaan.
Ja, bankboekje goede tip :thumbsup: . Niet aan gedacht. Ging er vanuit dat het nummer wel klopte.

Opdracht herhalen.. Je bedoelt cancelen zeg maar?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geld overmaken via azimo

#77 Bericht door Joep » zondag 31 januari 2021, 17:44

Nee herhalen, dan pakt ie automatisch de gegevens van de oude opdracht.
Natuurlijk alleen doen als de gegevens juist zijn en het bedrag hetzelfde moet zijn

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#78 Bericht door driver » zondag 31 januari 2021, 18:26

Joep schreef: zondag 31 januari 2021, 17:44 Nee herhalen, dan pakt ie automatisch de gegevens van de oude opdracht.
Natuurlijk alleen doen als de gegevens juist zijn en het bedrag hetzelfde moet zijn
Oké.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#79 Bericht door pjotter » maandag 01 februari 2021, 02:26

Maar je hebt de opdracht 'gecanceled' driver, dus ben benieuwd hoe, of en eventueel hoe snel je je 10 pietermannen terug hebt. Zou normaal gesproken toch moeten werken, niet ? En idd slim eea eerst eens te proberen met een laag bedrag :idea:
driver schreef: zondag 31 januari 2021, 18:26
Joep schreef: zondag 31 januari 2021, 17:44 Nee herhalen, dan pakt ie automatisch de gegevens van de oude opdracht.
Natuurlijk alleen doen als de gegevens juist zijn en het bedrag hetzelfde moet zijn
Oké.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#80 Bericht door driver » maandag 01 februari 2021, 09:05

plotter.. Had achteraf beter een foto met gegevens van banknummer uit het boekje kunnen vragen wat Joep aangaf.
Maar ja, ik ga er vanuit dat ze me gewoon het goede nummer geven.
Klein bedrag leek me sowieso handig voor de eerste keer.
Ben ook benieuwd hoe snel of langzaam Azimo reageert na mijn requist verzoek.
Binnen 24 uur melden ze is hun streefdata.
Dan hebben ze nog weinig tijd om dat te halen denk ik. :mrgreen:

Request received - [Customer Cancellation] W44U92, IN_PROGRESS

Ze geven overigens wel aan :Please note that not all transfers can canceled.

Duszzz??

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Geld overmaken via azimo

#81 Bericht door sjeng » maandag 01 februari 2021, 11:52

Wilde vrijdag een bedrag boven de 10k obermaken via azimo. kosten ineens 1.99 euro en een belabberde koers 35.72.
vervolgens toch maar weer gewoon via mijn ING rekening verzonden, vandaag binnen koers net boven de 36.
Dus ik maar weer terug naar de ING. Had al vaker de indruk dat Azimo met de koers speelt het werd elke keer minder.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#82 Bericht door driver » maandag 01 februari 2021, 12:16

sjeng schreef: maandag 01 februari 2021, 11:52 Wilde vrijdag een bedrag boven de 10k obermaken via azimo. kosten ineens 1.99 euro en een belabberde koers 35.72.
vervolgens toch maar weer gewoon via mijn ING rekening verzonden, vandaag binnen koers net boven de 36.
Dus ik maar weer terug naar de ING. Had al vaker de indruk dat Azimo met de koers speelt het werd elke keer minder.
Wat betaal je dan aan kosten bij de ING en betaal je ook in Thailand aan de Thaise bank nog iets of?

Ik kreeg 36,16 bij Azimo. Althans.. Als ik het krijg :mrgreen:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geld overmaken via azimo

#83 Bericht door erik-kuijpers » maandag 01 februari 2021, 12:44

Nu 10 k euro bij TW bruto 36,1963 netto 35,987.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geld overmaken via azimo

#84 Bericht door wpdl » maandag 01 februari 2021, 12:53

Heb nog niet zo lang geleden een transactie van een Nederlandse bank naar een Thaise bank gedaan transactie werd niet geaccepteerd en terug geboekt.
Beide transacties hadden hun eigen onkosten en koerswissel, kosten mij redelijk wat centen en geen resultaat [door een type fout in het adres].
Kan ook zo maar bij een flinke koersstijging in je voordeel zijn hoewel de koersstijging en het bedrag dan wel flink moeten zijn.

Vermoed dat die Azimo dezelfde politiek aanhoud twee keer dokken en de koers van dat moment, maar kan er naast zitten natuurlijk.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#85 Bericht door driver » maandag 01 februari 2021, 13:18

Net reactie gehad van Azimo.
Kan wat dagen duren maar mocht het bedrag idd op mijn Visa Card worden terug geboekt zal ik melden of het weer 10 euro was of iets anders.

Dear Aart,

Thank you for your message.

Your transfer W44U92 has been cancelled and we have refunded the payment. The money can take up to five business days to appear in your account, depending on the speed of your bank.

My recommendation is to check the bank details of your recipient carefully before you create a transfer - bank details can be found on a bank statement of your recipient.

Please note that according to our Terms and Conditions "we do not bear any liability for you providing any incorrect details about your Recipient, including – but not limited to – errors and typos".

If you have any further questions, please let us know.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geld overmaken via azimo

#86 Bericht door wpdl » maandag 01 februari 2021, 13:27

Ik denk dat ze het antwoord al gegeven hebben Driver.
Maar ben beniewd hoe de wisselkoers en overboekkosten zijn aan het eind van de rit.

In het Nederlands,

Houd er rekening mee dat volgens onze Algemene Voorwaarden "wij geen enkele aansprakelijkheid dragen voor het verstrekken van onjuiste gegevens over uw Ontvanger, inclusief - maar niet beperkt tot - fouten en typefouten".

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#87 Bericht door driver » maandag 01 februari 2021, 13:30

wpdl schreef: maandag 01 februari 2021, 13:27 Ik denk dat ze het antwoord al gegeven hebben Driver.
Maar ben beniewd hoe de wisselkoers en overboekkosten zijn aan het eind van de rit.

In het Nederlands,

Houd er rekening mee dat volgens onze Algemene Voorwaarden "wij geen enkele aansprakelijkheid dragen voor het verstrekken van onjuiste gegevens over uw Ontvanger, inclusief - maar niet beperkt tot - fouten en typefouten".
Ja klopt wat antwoord betreft.
Ik ben ook benieuwd wat ik uiteindelijk terug krijg.
Vertaling oké dank je wel.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#88 Bericht door jumbo » dinsdag 02 februari 2021, 00:46

multi currency of borderless account bij TW en je problemen zijn opgelost
grotere transfers kan je vooraf eea over navragen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#89 Bericht door pjotter » dinsdag 02 februari 2021, 01:14

Nou ja driver, toch netjes tot nu toe moet ik zeggen :thumbsup:
driver schreef: maandag 01 februari 2021, 13:30
wpdl schreef: maandag 01 februari 2021, 13:27 Ik denk dat ze het antwoord al gegeven hebben Driver.
Maar ben beniewd hoe de wisselkoers en overboekkosten zijn aan het eind van de rit.

In het Nederlands,

Houd er rekening mee dat volgens onze Algemene Voorwaarden "wij geen enkele aansprakelijkheid dragen voor het verstrekken van onjuiste gegevens over uw Ontvanger, inclusief - maar niet beperkt tot - fouten en typefouten".
Ja klopt wat antwoord betreft.
Ik ben ook benieuwd wat ik uiteindelijk terug krijg.
Vertaling oké dank je wel.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#90 Bericht door pjotter » dinsdag 02 februari 2021, 01:29

Voordat ik TW gebruikte, regelmatig overgeboekt van ING naar Thaise bank. Als je overmaakt kun je uit 3 dingen kiezen waar de kosten komen; alles bij de ING (OUR), 'Shared' dus samen betalen, of 'BEN' (Beneficiary) alle kosten bij de ontvangende bank. Ik deed altijd het laatste dus alle kosten bij mijn Thaise bank. Bij de Bangkokbank, kreeg ik altijd de openings TT-koers (Telex Transfer. (Tja, de oude naam is nooit gewijzigd, ha ha)) van de volgende morgen. Kosten op 110,000฿ waren ongeveer 700฿. Dus zal in de buurt liggen van de 0,6% van het overgemaakte bedrag in Batten.
driver schreef: maandag 01 februari 2021, 12:16
sjeng schreef: maandag 01 februari 2021, 11:52 Wilde vrijdag een bedrag boven de 10k obermaken via azimo. kosten ineens 1.99 euro en een belabberde koers 35.72.
vervolgens toch maar weer gewoon via mijn ING rekening verzonden, vandaag binnen koers net boven de 36.
Dus ik maar weer terug naar de ING. Had al vaker de indruk dat Azimo met de koers speelt het werd elke keer minder.
Wat betaal je dan aan kosten bij de ING en betaal je ook in Thailand aan de Thaise bank nog iets of?

Ik kreeg 36,16 bij Azimo. Althans.. Als ik het krijg :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”