The Civil Aviation Authority of Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

The Civil Aviation Authority of Thailand

#1 Bericht door Martin57 » vrijdag 20 maart 2020, 04:45

The Civil Aviation Authority of Thailand now requires all air passengers, Thai and foreign, to show Covid-19-free health certificates and Covid-19 insurance before boarding their flights to Thailand.
Airlines must require passengers to present health certificates issued no more than 72 hours before the flight departs. The certificates must guarantee that the passengers do not have Covid-19.
Airlines must also require that passengers have insurance covering Covid-19 treatment in Thailand, up to at least US$100,000.
Passengers who fail to present the required documents must not be allowed to board their flight to Thailand.
From Sunday on the government will extend the requirement of medical certificates and health insurance to cover all visitors to the country regardless of nationalities to curb the spread of the coronavirus.
Travellers to Thailand have to now show authorities a health certificate, issued no more than 72 hours before travelling, confirming that they have been tested and are free from the virus. They must also present an insurance policy showing minimum coverage for coronavirus of not less than US$100,000.
This measure was previously a requirement for places the government classified as "disease infected zones" — China, South Korea, Hong Kong, Macau, Italy and Iran.
"We are blocking infection from coming into the country. That is why people need medical certificates and health insurance to enter Thailand," , Prime Minister Prayut Chan-o-cha said on Thursday.
"This will now include all countries to minimise infection so we can control it," he said.
Since people cannot get tested for the virus in most places at the moment due to the high costs and shortages of test kits, the requirement is in effect a travel ban although the government stopped short of describing it as such.
Public Health Minister Anutin Charnvirakul also said the measure should discourage foreigners from travelling to Thailand. "We are enforcing strict measures so that it will be very difficult for them to come here."
The Interior Ministry will also close all borders, he added, without elaborating.
The Civil Aviation Authority of Thailand also said it requires Thai returnees to show fit-to-fly health certificates and a letter acknowledging their return issued by a Thai embassy, a Thai consulate-general or the Foreign Ministry.

Weet iemand hiervan...updated today 20-03-2020

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#2 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 20 maart 2020, 07:57

Uit welke bron heb je dit?

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#3 Bericht door Martin57 » vrijdag 20 maart 2020, 08:05

Flink aan het Googlen geweest
Tevens heb ik ook op bijv LION AIR en AIRS ASIA gekeken of deze nieuwe richtlijnen/restrictions ook daadwerkelijk van kracht zijn
En Jawel.....VANAF ZONDAG 22 MAART A.S.

AIR ASIA/LION AIR
In reference to the Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) announced that all Thai airlines operating flights in the high risk areas which Ministry of Public Health announcement that any territories outside the Kingdom of Thailand defined as Disease Infected Zones of the Coronavirus disease (COVID-19) outbreak, where the Republic of Korea, Mainland China, Hong Kong, Macao, the Republic of Italy, and the Islamic Republic of Iran are defined as Disease Infected Zones of COVID-19. In order to provide practical guidance, Thai Lion Air requires passengers traveling from the countries above mentioned, to present documents as below;


1. Medical certificate must be issued in English only and issued within 48 hours or 2 days prior flight. Please download the medical certificate clarifying no risk of COVID-19 form here
2. Lab test to clarifying No Risk Of COVID-19 must be issued in English only and issued within 48 hours or 2 days prior flight.
3. Health insurance that must be covered in Thailand value at least 100,000 USD prior to boarding pass issuance.
4. In addition, passengers are required to fill the T 8 form issued under the Communicable Disease Act B.E. 2558 (2015) and present to Disease Control Officers at the quarantine office in their destination airports in Thailand.

All nationals, except Thai nationals, from mainland China, Hong Kong, Macau, Republic of Korea, Iran, Italy and those with a travel history to France, Spain, United States of America, Switzerland, Norway, Denmark, Netherlands, Sweden, United Kingdom, Ireland and Japan (risk areas: Hokkaido, Tokyo, Aichi, Wakayama, Kanagawa, Chiba, Okinawa, Kyoto and Osaka) within the past 14 days must comply and present the following documents at the airport before acceptance;
5.

6. 1. Medical Certificate issued within 72 hours by a doctor confirming that the person is free from Covid-19
7.

8. 2. Health Insurance Certificate of USD100,000 per person which covers Covid-19 to cover their stay in Thailand
9.

10. 3. For Thai Nationals;
11. a.Medical Certificate stating “Fit To Fly” and;
12. b.Letter of approval to travel from the Royal Thai Embassy, Thai Consulate Office or Ministry of Foreign Affairs, Kingdom of Thailand.

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#4 Bericht door Martin57 » vrijdag 20 maart 2020, 08:23

MOMENTEEL bevestigd ook de TV zenders deze nieuwe restrictions......AL JAZEERA en CTGN

Kortom kun je NIET Thailand binnen van welke nationaliteit dan ook Zonder bovengenoemde documenten
- Covid 19 gezondheidsverklaring van dokter/clinic binnen 72 u voor vetrek uitgegeven
- ziektevezekering welk ook Covid19 dekt tot min 100.000$
- LAB test uitgegeven 72u voor vertrek
-Een T8 formulier (eigen verklaring)

Een beetje tegenstrijdig want hier en daar word gezegd
'' Indien je de afgelopen 2 weken in betreffende landen bent geweest/dus ook Nederland?

De luchtvaartmaatschappijen controleren dit VOORDAT je je boardingpass krijgt

Misschien kan je binnenkort je je VISA of verlenging (extension/1900 baht) ook wel vergeten

Nou zal mij benieuwen wat er gaat gebeuren

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#5 Bericht door paknampo » vrijdag 20 maart 2020, 11:57

Lees dit net op de facebooksite van EVA air.



De Thaise autoriteiten hebben strenge voorwaarden afgekondigd voor reizigers die Thailand binnen willen of via Thailand door willen reizen naar hun eindbestemming. Deze voorwaarden worden van kracht op 22 maart 2020 om 00:00 uur lokale Thaise tijd. Kijk voor meer informatie ook op https://www.caat.or.th/en/

V͟o͟o͟r͟

- passagiers (ongeacht waar ze wonen, vandaan komen of hun reisverleden)
- Thaise staatsburgers met een buitenlandse achtergrond (Thaise staatsburgers zonder buitenlandse achtergrond uitgezonderd)

gelden de onderstaande voorwaarden waaraan passagiers dienen te voldoen:

(1) Medisch certificaat als bewijs dat de persoon niet besmet is met Corona/COVID 19) inclusief een originele laboratorium test van maximaal 72 uur oud (voor vertrek).
(2) Ziektekostenverzekering inclusief Corona/COVID 19 dekking met een verzekerde dekking van minimaal USD 100,000.- en geldig voor verblijf in Thailand.
(3) T8 formulier en AOT Airport of Thailand.
(4) Passagiers worden bij aankomst direct in quarantaine
geplaatst (het aantal dagen wordt bepaald door de lokale autoriteiten.

V͟o͟o͟r͟

- Transfer & Transit passagiers ((ongeacht waar ze wonen, vandaan komen of hun reisverleden)
- Thaise staatsburgers met een buitenlandse achtergrond (Thaise staatsburgers zonder buitenlandse achtergrond uitgezonderd)

gelden de onderstaande voorwaarden waaraan passagiers dienen te voldoen:

(1) Medisch certificaat als bewijs dat de persoon niet besmet is met Corona/COVID 19) inclusief een originele laboratorium test van maximaal 72 uur oud (voor vertrek)
(2) Ziektekostenverzekering inclusief Corona/COVID 19 dekking met een verzekerde dekking van minimaal USD 100,000.- geldig voor verblijf in Thailand.

V͟o͟o͟r͟

Thaise staatsburgers zonder buitenlandse achtergrond

gelden de onderstaande voorwaarden waaraan passagiers dienen te voldoen:

(1) Medisch certificaat “FIT TO FLY”.
(2) “FIT TO FLY” gecertificeerd door de Thaise ambassade. Passagier dient zich bij de Thaise ambassade te laten registreren en ontvangt een certificaat dat de passagier Thais staatsburger is en dat deze terugkeert naar Thailand.
(3) T8 formulier en AOT Airport of Thailand.
(4) Passagiers worden bij aankomst direct in quarantaine geplaatst (het aantal dagen worden bepaald door de lokale autoriteiten.

𝐁𝐄𝐋𝐀𝐍𝐆𝐑𝐈𝐉𝐊

Zoals gisteren (19 maart) om 15:07 uur aangekondigd stopt EVA Air met ingang van 31 maart a.s. t/m 30 april 2020 tijdelijk met vliegen van en naar Amsterdam, Bangkok en Taipei.

Passagiers die voor de vluchten van 21, 24, 26 en 28 maart een geldig ticket hebben kunnen dit ticket annuleren of wijzigen. Dit dient minimaal 5 uur voor vertrek te worden gedaan. Kijk voor de voorwaarden in het bericht zoals dit gisteren (19 maart 2020 15:07 uur) is geplaatst op onze Facebookpagina.

Passagiers die voor de vluchten van 21, 24, 26 en 28 maart een geldig ticket hebben maar dit voorafgaand van hun vertrekkende vlucht niet uiterlijk 5 uur voor vertrek hebben geannuleerd of gewijzigd zullen als No-Show worden gezien en hebben dan GEEN recht op restitutie.

𝘉𝘭𝘪𝘫𝘧 𝘨𝘦𝘻𝘰𝘯𝘥 𝘦𝘯 𝘻𝘰𝘳𝘨 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘦𝘭𝘬𝘢𝘢𝘳

EVA Air Nederland


Gr.

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#6 Bericht door Martin57 » vrijdag 20 maart 2020, 12:35

Dus het klopt wel wat ik zei,echter van EVA Airlines was mij nog onbekend

Het word dus zeer moeilijk Thailand binnen te komen (zonder deze documenten)

Zelf heb ik onlangs een borderun gedaan naar Myanmar en heb een nieuwe stempel gekren voor 30 dagen,welk ik nog een keer kan verlengen (extension) voor 30 dagen

Ik zal dan toch zeker wel terug moeten naar NL als deze situatie zo blijft

Zeer vervelend dat EVA AIR voorlopig niet vliegt...zal dan een alternatief moeten vinden

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#7 Bericht door jumbo » zaterdag 21 maart 2020, 01:36

paknampo schreef: vrijdag 20 maart 2020, 11:57 Lees dit net op de facebooksite van EVA air.



De Thaise autoriteiten hebben strenge voorwaarden afgekondigd voor reizigers die Thailand binnen willen of via Thailand door willen reizen naar hun eindbestemming. Deze voorwaarden worden van kracht op 22 maart 2020 om 00:00 uur lokale Thaise tijd. Kijk voor meer informatie ook op https://www.caat.or.th/en/

V͟o͟o͟r͟

- passagiers (ongeacht waar ze wonen, vandaan komen of hun reisverleden)
- Thaise staatsburgers met een buitenlandse achtergrond (Thaise staatsburgers zonder buitenlandse achtergrond uitgezonderd)

gelden de onderstaande voorwaarden waaraan passagiers dienen te voldoen:

(1) Medisch certificaat als bewijs dat de persoon niet besmet is met Corona/COVID 19) inclusief een originele laboratorium test van maximaal 72 uur oud (voor vertrek).
(2) Ziektekostenverzekering inclusief Corona/COVID 19 dekking met een verzekerde dekking van minimaal USD 100,000.- en geldig voor verblijf in Thailand.
(3) T8 formulier en AOT Airport of Thailand.
(4) Passagiers worden bij aankomst direct in quarantaine
geplaatst (het aantal dagen wordt bepaald door de lokale autoriteiten.
Nog een trip naar Cambodia gepland, toch maar eens informeren over de terugkomst naar Thailand
Vietnam is al gecancelled
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#8 Bericht door Martin57 » zaterdag 21 maart 2020, 03:18

Ja ik had het gepland ,echter nu gaat alles drastisch veranderen
500.000 touristen zullen een enorm probleem krijgen als hun visa/stay veloopt en niet terugkunnen
Dat beaamt ook de autoriteiten EN alles word opnieuw bekeken volgende week
Velen zullen een OVERSTAY overwegen of gedwongen moeten doen....aldus Pattaya News

Precies wat je zegt...........een borderrun/visarun is nu uitgesloten
Het land verlaten en terugkomen is nu onmogelijk geworden

De vereiste documenten zijn gewoon NIET verkrijgbaar en dat weet Payut ....in feite is Thailand op slot (al zegt hij van niet)
De mogelijkheden voor touristen met een single visa of 30 dagen entree hebben nu nauwelijks keus dan....
- verlenging (extension) van 30 dagen
_ huiswaarts gaan

Naar Cambodia gaan kan nog steeds,echter je kunt niet terug
Ikzelf overweeg terug te gaan naar Nederland....echter weet dan niet wanneer Thailand weer '" open"" gaat
Dit kan wel 6+ maanden duren
Naar Nederland gaan is voor mij bijzonder ""risky"" als je het dodental en zieken ziet.In Thailand ben ik vrij veilig
Maak me echt wel zorgen
https://thepattayanews.com/2020/03/20/w ... s-borders/

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#9 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 21 maart 2020, 07:39

Naar Nederland gaan is voor mij bijzonder ""risky"" als je het dodental en zieken ziet.In Thailand ben ik vrij veilig. Maak me echt wel zorgen.

Je bent nergens helemaal veilig. Naar NL gaan heeft risico's in zich omdat je met 300 man in een afgesloten kist gaat zitten.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#10 Bericht door jumbo » zaterdag 21 maart 2020, 08:56

Martin57 schreef: zaterdag 21 maart 2020, 03:18 Ja ik had het gepland ,echter nu gaat alles drastisch veranderen
500.000 touristen zullen een enorm probleem krijgen als hun visa/stay veloopt en niet terugkunnen
Dat beaamt ook de autoriteiten EN alles word opnieuw bekeken volgende week
Velen zullen een OVERSTAY overwegen of gedwongen moeten doen....aldus Pattaya News

Precies wat je zegt...........een borderrun/visarun is nu uitgesloten
Het land verlaten en terugkomen is nu onmogelijk geworden

De vereiste documenten zijn gewoon NIET verkrijgbaar en dat weet Payut ....in feite is Thailand op slot (al zegt hij van niet)
De mogelijkheden voor touristen met een single visa of 30 dagen entree hebben nu nauwelijks keus dan....
- verlenging (extension) van 30 dagen
_ huiswaarts gaan

Naar Cambodia gaan kan nog steeds,echter je kunt niet terug
Ikzelf overweeg terug te gaan naar Nederland....echter weet dan niet wanneer Thailand weer '" open"" gaat
Dit kan wel 6+ maanden duren
Naar Nederland gaan is voor mij bijzonder ""risky"" als je het dodental en zieken ziet.In Thailand ben ik vrij veilig
Maak me echt wel zorgen
https://thepattayanews.com/2020/03/20/w ... s-borders/
Maat van me is vanmiddag terug gevlogen van BKK , origneel van HK maar dat kon niet door NL blokkade van HK vluchten
EVA Air, zat bomvol, dus terugkeren kan nog steeds. KLM organiseert zelfs extra vluchten

Borderrun over land in Cambodia is nog steeds mogelijk zonder de benodigde documenten

Immigration zal echt een oplossing creeren voor toeristen, het gaat om geld/economie

Je moet jezelf niet in een wak praten Martin
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#11 Bericht door Martin57 » zaterdag 21 maart 2020, 09:53

Dat het voor mij ""risky"" is heeft niet alleen te maken met een propvol vliegtuig,maar ook mijn gezondheoid.
Uiteraard maak ik mij zorgen.Ben zwaar hartpatient en een medisch verleden en onlangs 60 jaar inmiddels
Zal in Nederland goed op moeten passen net als iedereen,maar behoor wel tot de risicogroepen

Tevens moet ik voor een (langere) tijd mijn vrouw verlaten,die het nu alleen moet doen
Zou liegen als ik mij geen zorgen maak om de hele toestand

Ik ga pas terug op 25 April a.s en hoop dat er nog flights zijn (ik neem aan van wel) en wellicht zijn de omstandigheden/restrictions weer
gewijzigd.

We zullen zien.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: The Civil Aviation Authority of Thailand

#12 Bericht door stille » zaterdag 21 maart 2020, 10:50

Voor wie het zwaar of moeilijk wordt?
Volgens mij voor mensen die ingeschreven staan bij een ander en moeten een paar maanden blijven.
Helemaal al ze echt ziek zijn.
Vooral omdat sommige landen ook een lockdown hebben o.a. Spanje,Frankrijk, enz.
Dus kanje ook niet weg met de kamper of karavan.
Niet voor mensen die op hun zelf wonen,die hebben hun eigen stekje en dus van niemand afhankelijk zijn,al is het niet zo leuk.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”