Afgelastingen vanwege Corona?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Afgelastingen vanwege Corona?

#1 Bericht door afra » dinsdag 10 maart 2020, 18:59

Lang niet hier geweest op af een toe een blik een een tijdje terug een filmpje van mijn laatste trip na.
Nu dan toch weer eens een vraag van mijn kant.
Had het plan om donderdag a.s richting Bangkok te vertrekken en deze keer in Chiang Mai een meditatie retreat te gaan doen.
Ben er nog niet helemaal uit of de 10 daagse wat voor me is maar dit terzijde.
Op de website van Chatmonk las ik dat de bijeenkomsten van deze dagen (10 maart) zijn afgelast i.v.m. Corona.

Wat is jullie inschatting? Zullen er meer dingen afgelast worden en zullen de maatregelen mijn reis beïnvloeden?
Dat er extra controles zijn is me bekend maar hoe is het verder?

Graag jullie visie.

Groet,
Afra

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#2 Bericht door Thaimax » woensdag 11 maart 2020, 02:55

In Chiangmai word je alleen maar vergiftigd met de enorme lucht vervuiling! Blijf daar weg en wacht een paar maanden nu geen zorgen over corona
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#3 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 11 maart 2020, 07:33

Thaimax schreef: woensdag 11 maart 2020, 02:55 In Chiangmai word je alleen maar vergiftigd met de enorme lucht vervuiling! Blijf daar weg en wacht een paar maanden nu geen zorgen over corona
Ik denk dat de longen in Chiang Mai zo netjes geteerd zijn van binnen dat het virus er niet op pakt. Zo zie je, Thaimax, ieder nadeel heeft ook zijn voordeel............

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#4 Bericht door wpdl » woensdag 11 maart 2020, 07:46

Als je op AirVisual kijkt staat de helft van Thailand in de fik.
Alles lekker afbranden volgens de theorie van de heren landbouwers :oops:
Nong Khai is niet veel beter op dit moment.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#5 Bericht door afra » woensdag 11 maart 2020, 07:51

OOhja daar had ik niet eens aan gedacht. Lang geleden dat ik in het noorden was en dat was in december.
Noorden dus zeker overslaan.
Het is niet dat ik bang ben voor het virus maar voor lange wachtrijen, afgelastingen en bij een kleine verhoging weigering voor een vlucht o.i.d.

Bedankt voor de info!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#6 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 11 maart 2020, 10:42

Nong Khai is niet veel beter op dit moment. Klopt Willem maar dat is lokaal. Waar ons huis staat en wij wonen, al 15 jaar, wordt niet afgefikt doch wordt de rommel onder de aarde gereden met de iron buffalo. Maar bermen affikken doet men wel.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#7 Bericht door jumbo » donderdag 12 maart 2020, 00:56

wpdelange schreef: woensdag 11 maart 2020, 07:46 Als je op AirVisual kijkt staat de helft van Thailand in de fik.
Alles lekker afbranden volgens de theorie van de heren landbouwers :oops:
Nong Khai is niet veel beter op dit moment.
Dat is niet de theorie maar de praktijk
DE theorie is dat er voldoende machines beschikbaar zijn voor de verwerking na de oogst
maar dat is niet het geval.
Probleem is dat de boeren nagenoeg tegelijk willen oogsten en het merendeel wil herplanten

Enige om dit soort zaken te voorkomen is om de regering te laten investeren in machines,
voor particulieren is dat niet te doen.
Vervolgens verhuren tegen normale tarieven en de kosten dekken zichzelf af omdat de
luchtvervuiling ook kosten met zich meebrengt...

lijkt mij
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#8 Bericht door wpdl » donderdag 12 maart 2020, 01:34

Jaren terug toen de Nederlandse landbouwer nog te arm was voor dat soort machinerie waren er 'loonwerkers'
Bedrijven die je in kon huren met speciale machinerie die van daglicht tot donker werkten.
Men zou hier ook eens op dat idee kunnen komen.
Maatregelen vanuit de regering of provincie met financiële dekking zou normaal zijn en uiteraard meer verplichting.
Of dat de Thaise landbouwer op andere gedachte zal brengen betwijfel ik de fik erin is en blijft de goedkoopste manier.
Maar goed offtopic.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#9 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 12 maart 2020, 07:37

Waar wij wonen heeft de tambon machines; een paar iron buffalo's en een wanmachine. Die huurt de bevolking tegen laag tarief voor de landbouw. Maar er is maar een enkele wanmachine en inderdaad, de rijst blijkt overal op dezelfde dag oogstrijp te zijn.....

Oogsten en ploegen leveren geen rook op; ik schreef al, de brandjes zijn hier vooral aan de bermen en die worden gemaaid door de ambtenaren, niet door de bewoners. Het lijkt wel luiheid; liever de fik er in dan ophalen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#10 Bericht door Herbergier » donderdag 12 maart 2020, 09:32

erik-kuijpers schreef: donderdag 12 maart 2020, 07:37 Oogsten en ploegen leveren geen rook op; ik schreef al, de brandjes zijn hier vooral aan de bermen en die worden gemaaid door de ambtenaren, niet door de bewoners. Het lijkt wel luiheid; liever de fik er in dan ophalen.
Hiermee verbranden ze gelijk het vele plastic wat achteloos in de berm van de weg wordt gegooid, door al dat plastic lopen de maaimachines vast en door dat verbranden van dat plastic ontstaat de meeste rook.
Alles van waarde is weerloos.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#11 Bericht door pong » donderdag 12 maart 2020, 09:46

Waardoor de discussie alweer op een heel ander topic is beland. Las overigens om hier toch nog op door te gaan dat de laatste dagen de slechte lucht daar in het hoge noorden vooral komt door de branden dito vanuit Burma (MYanmar voor de sensitieve nieuwelingetjes).
Terug naar de 1e vraag: vanaf vandaag zouden er dus allerlei extra maatregels vanwege dat Corona gedoe zijn, waarbij mensen uit hoog-risico landen (IT, IRan) geweerd worden. Ieder schijnt nu bij aank. op swampy een medische test te moeten ondergaan (=enkel temp. opnemen) en zich op een soort app van de regering (de dus wel slecht en wankel zal wezen) te dienen aan te melden. Verder hebben vele airlines vele vluchten gecanceld.
Zo vlieg ik zelf (wordt me alweer te heet hier) a.s. ZO terug naar NL met Swiss, maar de aansl. Zürich-Ams is er uit blijkbaar. Hopen maar op alweer een gratis hotel van Swiss.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#12 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 12 maart 2020, 09:48

Voor Afra, die vandaag vliegt, en voor anderen, er is ogenschijnlijk zoveel paniek dat Thailand voor een groep landen de 'on arrival' tijdelijk afschaft. Dus hou het nieuws in de gaten en dat kan door je gratis te abonneren op google alerts en kies dan Thailand en de Engelse taal.

https://economictimes.indiatimes.com/nr ... s?from=mdr

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#13 Bericht door afra » donderdag 12 maart 2020, 15:10

Ik had nog niet geboekt en heb besloten het maar uit te stellen. Alleen reizen en dan het riscio om ergens "vast" te komen zitten hebben schrok me toch wel af.

Ooh en loonwerkers zijn hier nog steeds hoor. ;) (als voormalig agrariër vond ik het off topic zijn wel interessant.)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Afgelastingen vanwege Corona?

#14 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 12 maart 2020, 15:15

erik-kuijpers schreef: donderdag 12 maart 2020, 09:48 Voor Afra, die vandaag vliegt, en voor anderen, er is ogenschijnlijk zoveel paniek dat Thailand voor een groep landen de 'on arrival' tijdelijk afschaft. Dus hou het nieuws in de gaten en dat kan door je gratis te abonneren op google alerts en kies dan Thailand en de Engelse taal.
Hihi! Het is alweer afgeschaft. Voor nadere studie. This is Thailand mensen! :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”