Moto bike rijbewijs

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Moto bike rijbewijs

#1 Bericht door johnny013 » dinsdag 07 januari 2020, 06:49

Weer een vraagje van de nieuweling... internationaal rijbewijs heb ik voor de cat. B t/m Z

Motobike rijbewijs A had/heb ik niet... toch even gaan rijden op een gehuurde Honda en binnen 2 km aangehouden door een uniform die 500 baht vroeg...

Dus mijn vraag... Hoe gemakkelijk of moeilijk is het om in mijn omgeving, Jomtien - Pattaya een motobike rijbewijs aan te vragen... liefst makkelijk...
Het is zoals het is...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Moto bike rijbewijs

#2 Bericht door jomel17 » dinsdag 07 januari 2020, 06:56

Je zal gewwon examen moeten doen.
Ik was te laat met verlengen en heb dus ook examen moeten doen,kreeg hier in KK een engelstalig lesboek te leen..
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Moto bike rijbewijs

#3 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 07 januari 2020, 07:41

Ik kreeg het in TH op mijn gewoon NL rbw en een verlopen int rbw omdat op mijn rbw een rijwiel met hulpmotor was afgebeeld en ik ze kon wijs maken dat dit een motor betrof...... Maar als dat niet lukt dan moet je examen doen. Rijden zonder is link.......

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Moto bike rijbewijs

#4 Bericht door godzilla » dinsdag 07 januari 2020, 14:04

Ik heb scooter rijbewijs afgelegd via een rijschool, alles inbegrepen theorie en praktijk, ze deden de examen zelf, met hun papieren naar transportoffice, fotoke maken, en 100 bathjes betalen.
De rijschool was 1500bath voor twee dagen, en geen weggesmeten geld , vragen en fimpjes in het engels waar je echt wel iets van opsteekt.
Het omzetten van mijn belgisch auto rijbewijs koste met het vertalen en legaliseren een pak meer.
Ook al is het belgisch rijbewijs voor alle mogelijk categorien het zelfde, in thailand dus niet, je hebt twee aparte nodig.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Moto bike rijbewijs

#5 Bericht door johnny013 » dinsdag 07 januari 2020, 16:48

godzilla schreef: dinsdag 07 januari 2020, 14:04 Ik heb scooter rijbewijs afgelegd via een rijschool, alles inbegrepen theorie en praktijk, ze deden de examen zelf, met hun papieren naar transportoffice, fotoke maken, en 100 bathjes betalen.
De rijschool was 1500bath voor twee dagen, en geen weggesmeten geld , vragen en fimpjes in het engels waar je echt wel iets van opsteekt.
Het omzetten van mijn belgisch auto rijbewijs koste met het vertalen en legaliseren een pak meer.
Ook al is het belgisch rijbewijs voor alle mogelijk categorien het zelfde, in thailand dus niet, je hebt twee aparte nodig.
Dat is nuttige info...dank je... zit je toevallig ook in de Chon buri omgeving, of denk je dat dit overal ongeveer het zelfde is?
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Moto bike rijbewijs

#6 Bericht door Kees » woensdag 08 januari 2020, 00:55

In november heb ik mijn motorrijbewijs hier in Chiang Mai gehaald. Heb van deze site veel plezier gehad http://thaidriving.info/
Succes ermee.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Moto bike rijbewijs

#7 Bericht door jumbo » woensdag 08 januari 2020, 02:21

Altijd verstandig een school te boeken, het is anders als de Puch of Zundapp van vroeger, zit iets meer power achter en daarnaast ontbreekt gezond verstand hier in het verkeer
Mijn dame en dochter hebben voor autorijbewijs beide aan 20 tal rijlessen gevolgd..en 2 theorie klassen... Ik voel me er geruster bij.
En ik moet zeggen dat mijn vrouw haar auto onder controle heeft, anticiperen heb ik haar zelf aangeleerd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Moto bike rijbewijs

#8 Bericht door Kees » woensdag 08 januari 2020, 03:55

jumbo schreef: woensdag 08 januari 2020, 02:21 Altijd verstandig een school te boeken, het is anders als de Puch of Zundapp van vroeger, zit iets meer power achter en daarnaast ontbreekt gezond verstand hier in het verkeer
Mijn dame en dochter hebben voor autorijbewijs beide aan 20 tal rijlessen gevolgd..en 2 theorie klassen... Ik voel me er geruster bij.
En ik moet zeggen dat mijn vrouw haar auto onder controle heeft, anticiperen heb ik haar zelf aangeleerd
Neem aan dat Johnny 013 wel kan rijden op een motor/brommer, daar hij al een keer gehuurd heeft. Het afrijden stelt echt geen r..t voor, ik moest een parkoers afleggen waar ik twee maal moest stoppen en over een streep moest rijden. De totale duur van het parkoers was één minuut en dertig seconden. Dit bericht schrijven duurde dus langer ;)
Maar theorie even doornemen kan zeker geen kwaad.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Moto bike rijbewijs

#9 Bericht door jumbo » woensdag 08 januari 2020, 05:18

Kees schreef: woensdag 08 januari 2020, 03:55
jumbo schreef: woensdag 08 januari 2020, 02:21 Altijd verstandig een school te boeken, het is anders als de Puch of Zundapp van vroeger, zit iets meer power achter en daarnaast ontbreekt gezond verstand hier in het verkeer
Mijn dame en dochter hebben voor autorijbewijs beide aan 20 tal rijlessen gevolgd..en 2 theorie klassen... Ik voel me er geruster bij.
En ik moet zeggen dat mijn vrouw haar auto onder controle heeft, anticiperen heb ik haar zelf aangeleerd
Neem aan dat Johnny 013 wel kan rijden op een motor/brommer, daar hij al een keer gehuurd heeft. Het afrijden stelt echt geen r..t voor, ik moest een parkoers afleggen waar ik twee maal moest stoppen en over een streep moest rijden. De totale duur van het parkoers was één minuut en dertig seconden. Dit bericht schrijven duurde dus langer ;)
Maar theorie even doornemen kan zeker geen kwaad.
Ik had het over mijn ervaring met de dames in mijn gezin aangaande een auto rijbewijs
Het rijden op de brommer in NL in vergelijk met de motoren hier is overigens ook anders en zeker als je erin mee neemt dat de meesten bejaard zijn en reactie vermogen is afgenomen
en parkinson en alzheimer achterop meerijden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Moto bike rijbewijs

#10 Bericht door johnny013 » woensdag 08 januari 2020, 13:55

Zo op het oog lijkt het in orde, en het proberen waard.... iemand ervaring met deze instelling?

https://www.pattayaunlimited.com/get-th ... n-pattaya/
Het is zoals het is...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”