Thais familirecht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thais familirecht

#16 Bericht door jumbo » vrijdag 13 december 2019, 01:17

wanadee schreef: donderdag 12 december 2019, 14:54
godzilla schreef: donderdag 12 december 2019, 14:35 20jaar samen , en 2 kids
Daar komen veel mogelijkheden/moeilijkheden boven.
zijn ze enkel thai, of hebben ze ook nederlandse of belgische nationaliteit...
ingeschreven op de ambassade of niet.
Daarom kan ikzelf niet verder helpen, te weinig gegevens, een advokaat zal alles uitpluizen.
Normaal is een eerste bezoek en raad gratis, dus je kan er verschillende raadplegen en dan diegene kiezen met de meeste credibels.
Snap ik, blijft ingewikkeld. Maar het is een thaise family.
Bedankt in elk geval :thumbsup:
Keywords hier zijn' Proof of funds' Stukje van Godzilla dient vnl epxats omdat gelden vaak vanuit buitenland komen en er dan een reden aangegeven kan moeten worden door de bank
WEER een reden om dat ZELF op te geven als het niet gevraagd wordt. Praat hier over 20,000 USD en meer...
Maar Thai zullen minimaal dezelfde rechten hebben, dus als hij kan aantonen dat de fondsen bij hem vandaan komen dan moet eea lukken
Aan de andere kant is 50-50 een prima regeling....

Bij ons staat alles op haar naam, als verzekering leninging aan haar verstrekt die oproepbaar zijn wanneer ik wil/bij hommeles. Getrouwd volgens de wet.
Verder aan haar hypotheek laten verstrekken aan vrouw, Jumbo als guarantor, en die betaal ik af, kost me geld per definitie, dfe intrest, maar geeft gemoedsrust...
Haar eerste eigen huis is helemaal van haar en kan ik alleen iets mee aanvangen als ze onverhoopt eerder als ik zou overlijden.

En zo zullen er nog wel tig mogelijkheden zijn zoals Usufruct, maar probleem daarmee, wat door mij is opgelost, is de tennaam stelling van huis en bij mijn overlijden
de taxatie volgens erfrecht.... eerder genoemde optie voorkomt dat
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thais familirecht

#17 Bericht door wanadee » vrijdag 13 december 2019, 01:40

Ik heb diverse stukjes grond gekocht ennwat huisjes gebouwd voor de huur. Daarnaast had mijn meisje zelf ook al grond en twee huizen er op. Wij zijn niet getrouwd en ik heb usufruct levenslang op alle stukken grond, ook op de grond die ze al bezat. Hebben we gedaan voor het geval haar iets overkomt en haar familie mij er uit wil gooien. Onbetrouwbaar clubje.
Verde ook een testament dat alle geld en goederen naar mij toe gaan.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Thais familirecht

#18 Bericht door godzilla » vrijdag 13 december 2019, 06:28

Usefruct is goed om te hebben, maar enkel mogelijk als de grond of huis betaald zijn.
Niet via een lening van een thaise bank dus, dan krijg je het niet en is elk testament over bezittingen die niet betaald zijn nutteloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thais familirecht

#19 Bericht door KhunSugar » zaterdag 14 december 2019, 11:58

Usufruct is een geruststelling voor zover de contracten opgemaakt zijn met derden. Indien opgemaakt tussen echtgenoten is het eenzijdig opzegbaar bij een geschil.
Voor Wanadee naar ik lees perfect geregeld, de reden die hij opgeeft is zelfs sterk aan te bevelen.

Tal van Farang hebben echter een usufruct contract laten registreren tussen hen en hun vrouw waarmee ze officieel gehuwd zijn. Ze denken safe te zijn maar zouden beter nog eens denken.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”