Nieuwe Thaise Bankrekening openen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#16 Bericht door Duiker » vrijdag 27 december 2019, 09:27

Volgens deze mensen kan je met een tourist exemption wel en bankrekening openen:
https://www.vip-visa-thailand.com/
Doe er je voordeel mee.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#17 Bericht door Herbergier » zaterdag 28 december 2019, 06:17

Het probleem hier in Thailand is dikwijls dat de persoon die achter de balie zit geen beslissing durft te nemen, dus dan wijst hij of zij het maar gauw af, ze zijn bang iets fout te doen en later problemen te krijgen met iemand van een hogere functie.

Dus gewoon bij een ander filiaal of bank nog eens proberen, daar zit misschien wel iemand achter de balie die durft te beslissen en die weet hoe het moet en wat je nodig hebt.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#18 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 28 december 2019, 13:01

Duiker schreef: vrijdag 27 december 2019, 09:27 Volgens deze mensen kan je met een tourist exemption wel en bankrekening openen:
https://www.vip-visa-thailand.com/ Doe er je voordeel mee.
Duiker, klopt. Wat Herbergier ook zegt, dat verschilt van bank tot bank en ligt aan de man/vrouw aan de balie.

Ik heb 26 jaar rekeningen gehad bij Kasikorn vestiging Nongkhai en de eerste kreeg ik op een 30 dagen stempeltje en daarna had ik een extension op basis van retirement. Ik had ook internetbankieren daar en liep tegen het grappige verschijnsel aan dat een nieuw paspoort een probleem gaf bij het aanbrengen van een nieuwe rekening......

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#19 Bericht door jumbo » zondag 29 december 2019, 00:11

erik-kuijpers schreef: zaterdag 28 december 2019, 13:01
Duiker schreef: vrijdag 27 december 2019, 09:27 Volgens deze mensen kan je met een tourist exemption wel en bankrekening openen:
https://www.vip-visa-thailand.com/ Doe er je voordeel mee.
Duiker, klopt. Wat Herbergier ook zegt, dat verschilt van bank tot bank en ligt aan de man/vrouw aan de balie.

Ik heb 26 jaar rekeningen gehad bij Kasikorn vestiging Nongkhai en de eerste kreeg ik op een 30 dagen stempeltje en daarna had ik een extension op basis van retirement. Ik had ook internetbankieren daar en liep tegen het grappige verschijnsel aan dat een nieuw paspoort een probleem gaf bij het aanbrengen van een nieuwe rekening......
Kwestie van bank informeren dat je identiteits bewijs is veranderd... een zaak die velen over het hoofd zien
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#20 Bericht door Duiker » zondag 29 december 2019, 11:51

Dat gaat wat worden de volgende keer. Want mijn bankpasje is verlopen, en ik heb een nieuw paspoort. Ik zal voor de zekerheid mijn oude paspoort met gaten er in maar meenemen. Je weet maar nooit. Internet bankieren of geld storten lukt nog steeds. Maar daar heb ik dan ook geen pasje voor nodig.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#21 Bericht door sjeng » zondag 29 december 2019, 12:03

Op de achterzijde van de foto pagina staat gedrukt welk paspoort door het nieuwe is vervangen, je oud paspoort nummer dus.

Avrammeir
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 01 november 2019, 17:47

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#22 Bericht door Avrammeir » zondag 29 december 2019, 15:10

Duiker schreef: zondag 29 december 2019, 11:51 Dat gaat wat worden de volgende keer. Want mijn bankpasje is verlopen, en ik heb een nieuw paspoort. Ik zal voor de zekerheid mijn oude paspoort met gaten er in maar meenemen. Je weet maar nooit. Internet bankieren of geld storten lukt nog steeds. Maar daar heb ik dan ook geen pasje voor nodig.
Zeker doen!
Twee jaar geleden heb ik een van mijn thaise eigendommen verkocht, dat ik 10 jaar eerder verworven had.
Land department vroeg toen ook naar mijn reispas van de akte. Ik was dan reeds twee reispassen verder.
Gelukkig hou ik steeds mijn vervallen reispassen bij tot zo'n twintig jaar terug in de tijd.
Thaise banken kunnen soms heel erg documentenslurpers wezen; vaak nog erger dan overheidsinstellingen.
My Word is my Sword

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#23 Bericht door Duiker » vrijdag 03 januari 2020, 12:57

sjeng, bedankt voor de tip.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#24 Bericht door johnny013 » zaterdag 04 januari 2020, 06:48

johnny013 schreef: maandag 02 december 2019, 15:32 Twee maanden geleden was ik er op vakantie en bij de Bangkok bank geprobeerd een rekening te openen... was niet mogelijk zonder visum in je paspoort.

Aangegeven dat ik per 1 januari a.s. met visum in Jomtien woonachtig ben, werd mij verteld dat ik dan maar terug moest komen... zonder visum niet mogelijk, aldus de overigens vriendelijke dame.
Intussen woonachtig in Jomtien en gisteren naar Bangkok bank gegaan om een rekening te openen, en kreeg te horen dat in een Insurance af moest sluiten van een kleine THB 8000 voor het eerste jaar.

Ik heb dat niet gedaan... wilde eerst hier horen of dat een normale gang van zaken is, en dat bij andere banken ook zo is, of dat wij wellicht een communicatie probleempje hadden...
Het is zoals het is...

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#25 Bericht door stevenl » zaterdag 04 januari 2020, 06:59

johnny013 schreef: zaterdag 04 januari 2020, 06:48
johnny013 schreef: maandag 02 december 2019, 15:32 Twee maanden geleden was ik er op vakantie en bij de Bangkok bank geprobeerd een rekening te openen... was niet mogelijk zonder visum in je paspoort.

Aangegeven dat ik per 1 januari a.s. met visum in Jomtien woonachtig ben, werd mij verteld dat ik dan maar terug moest komen... zonder visum niet mogelijk, aldus de overigens vriendelijke dame.
Intussen woonachtig in Jomtien en gisteren naar Bangkok bank gegaan om een rekening te openen, en kreeg te horen dat in een Insurance af moest sluiten van een kleine THB 8000 voor het eerste jaar.

Ik heb dat niet gedaan... wilde eerst hier horen of dat een normale gang van zaken is, en dat bij andere banken ook zo is, of dat wij wellicht een communicatie probleempje hadden...
Ze proberen geld aan je te verdienen. Maar ieder filiaal stelt zijn eigen eisen, dus ga naar een ander filiaal. Kun je te horen krijgen: 'kan niet', 'kan met verzekering' of 'kan zonder problemen'.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#26 Bericht door johnny013 » zaterdag 04 januari 2020, 09:56

Dankje... het was ook een piepklein kantoortje in de Big C

Ik ga maandag naar een grote en misschien een andere bank...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#27 Bericht door jumbo » maandag 06 januari 2020, 01:58

johnny013 schreef: zaterdag 04 januari 2020, 06:48
johnny013 schreef: maandag 02 december 2019, 15:32 Twee maanden geleden was ik er op vakantie en bij de Bangkok bank geprobeerd een rekening te openen... was niet mogelijk zonder visum in je paspoort.

Aangegeven dat ik per 1 januari a.s. met visum in Jomtien woonachtig ben, werd mij verteld dat ik dan maar terug moest komen... zonder visum niet mogelijk, aldus de overigens vriendelijke dame.
Intussen woonachtig in Jomtien en gisteren naar Bangkok bank gegaan om een rekening te openen, en kreeg te horen dat in een Insurance af moest sluiten van een kleine THB 8000 voor het eerste jaar.

Ik heb dat niet gedaan... wilde eerst hier horen of dat een normale gang van zaken is, en dat bij andere banken ook zo is, of dat wij wellicht een communicatie probleempje hadden...
In iedere debit if credit bank gerelateerde kaart zit een 'verzekering' die uitkeert bij overlijden, hoe waardevoller de kaart (platinum of zwart)
Mijn vraag is of de 8,000 het verzekerde bedrag is, normaal bij een 'gewone' ATM, of de premie, ongewoon duur voor alle kaarten,
Je betaalt een nominaal bedrage voor deze verzekering, maar banken maken er niet altijd melding van tijdens openen van een rekening
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#28 Bericht door johnny013 » dinsdag 07 januari 2020, 06:41

jumbo schreef: maandag 06 januari 2020, 01:58
johnny013 schreef: zaterdag 04 januari 2020, 06:48
johnny013 schreef: maandag 02 december 2019, 15:32 Twee maanden geleden was ik er op vakantie en bij de Bangkok bank geprobeerd een rekening te openen... was niet mogelijk zonder visum in je paspoort.

Aangegeven dat ik per 1 januari a.s. met visum in Jomtien woonachtig ben, werd mij verteld dat ik dan maar terug moest komen... zonder visum niet mogelijk, aldus de overigens vriendelijke dame.
Intussen woonachtig in Jomtien en gisteren naar Bangkok bank gegaan om een rekening te openen, en kreeg te horen dat in een Insurance af moest sluiten van een kleine THB 8000 voor het eerste jaar.

Ik heb dat niet gedaan... wilde eerst hier horen of dat een normale gang van zaken is, en dat bij andere banken ook zo is, of dat wij wellicht een communicatie probleempje hadden...
In iedere debit if credit bank gerelateerde kaart zit een 'verzekering' die uitkeert bij overlijden, hoe waardevoller de kaart (platinum of zwart)
Mijn vraag is of de 8,000 het verzekerde bedrag is, normaal bij een 'gewone' ATM, of de premie, ongewoon duur voor alle kaarten,
Je betaalt een nominaal bedrage voor deze verzekering, maar banken maken er niet altijd melding van tijdens openen van een rekening
Een kaart was nog niet eens te sprake gekomen... slechts de vraag of ik een bankaccount en een savings account kon aanvragen... ik hou jullie op de hoogte wat de andere bank zegt...
Het is zoals het is...

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#29 Bericht door Duiker » woensdag 08 januari 2020, 12:43

johnny013, je begint al een echte thailandganger te worden. Zeer verstandig om ook hier eens te vragen hoe het zit, en niet alles klakkeloos aan te nemen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#30 Bericht door johnny013 » donderdag 09 januari 2020, 15:15

Vandaag hier in Jomtien bij de Bangkok bank op second road... om de hoek van de Immigration office bij soi 5... keurig een bankrekening geopend.

Alles compleet met bankboek en ATM card meegekregen, en in 20 minuten, buiten de wachttijd om, geregeld.

Is niet over een insurance gesproken... er werd 1000 baht aan me gevraagd, 400 voor de ATM card en de resterende 600 werd op mijn boekje bijgeschreven.

Thuisgekomen gelijk ingelogd... zonder problemen... en zag dat er 149 baht aan jaarlijkse bijdrage was afgeschreven.

Al met al een makkie... dank voor alle nuttige tips.
Het is zoals het is...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”