ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#16 Bericht door wanadee » zondag 22 september 2019, 07:50

wpdelange schreef: zondag 22 september 2019, 05:38
Is dit een oprotpremie Willem? Mogen ze dan niet meer terug Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Kan het je niet via een formeel bericht aantonen Han maar ga daar wel van uit dat er bepaalde regels aan verbonden zijn.
Positieve discriminatie, ik heb geen cent gehad van de 'Heren van het hoge dorp'
Voorlopig zeg een jaar of vijf of meer ? niet meer officieel terug komen of zo.
Hadden ze heel vroeger [jaren negentig] ook met een Noord Afrikaans land afkoop regelingen wat ook niet zo erg werkten.
Noord Afrikaans werkmaatje lag toen ook al dubbel en vroeg zich hardop af wat voor een IQ ze hadden in Den Haag.
En die bedragen waren nog een beetje grover als 6 maanden WW uitkering.
Dan denk ik dat je vergist al heb ik daar ook geen bewijs voor.
Eerder dit jaar heb ik gelezen dat nederland de maximale periode van 3 maanden ww voor bv polen moest verhogen naar 6 maanden. Dat was een regel van “Europa kots kots” waar toen behoorlijk wat commotie over is geweest op SM. Maar dat bloed dood en die regel is er dus gewoon.
Ik geef ook die polen en alle andere profiteurs groot gelijk, zou hetzelfde gedaan hebben. Het is onze overheid die al die geldgooierij faciliteerd, dat zijn de boosdoeners.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#17 Bericht door wpdl » zondag 22 september 2019, 08:08

Tekst en uitleg Han.
Benoem het zelf maar deze regeling, droevig :oops:

https://www.rendement.nl/ww/nieuws/arbe ... sland.html

De uitstroom van Polen is groot las ik een tijdje terug ergens ja begrijp het.
Ook die vragen zich af wat de IQ van 'de hoge heren in het dorp' is.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#18 Bericht door wanadee » zondag 22 september 2019, 08:38

wpdelange schreef: zondag 22 september 2019, 08:08 Tekst en uitleg Han.
Benoem het zelf maar deze regeling, droevig :oops:

https://www.rendement.nl/ww/nieuws/arbe ... sland.html

De uitstroom van Polen is groot las ik een tijdje terug ergens ja begrijp het.
Ook die vragen zich af wat de IQ van 'de hoge heren in het dorp' is.
Sinterklaas bestaat echt wel :neus:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#19 Bericht door Herbergier » zondag 22 september 2019, 09:35

Ik zeg het al zo lang, onze regeringsleiders en hooggeplaatste ambtenaren waren niet de slimste jongens/meisjes van de klas, die zijn blij dat ze een mooi baantje met aanzien hebben en hopen via deze omweg alsnog op een baan in het bedrijfsleven, waar ze daarna dikwijls toch nog door de mand vallen.
De echte slimme jongens/meisjes van de klas kregen na hun studie gelijk al een top baan in het bedrijfsleven aangeboden, waar ze vele malen meer kunnen verdienen dan het salaris van onze regeringsleiders.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#20 Bericht door erik-kuijpers » zondag 22 september 2019, 10:05

Daarom, Herbergier, is het zo lastig vakministers te vinden die doorregen zijn met de problemen in een departement. Ik heb bij formaties wel eens de indruk dat posten verdeeld worden naar gelang de verkiezingsuitslag en niet naar capaciteiten. Ik heb ook nooit begrepen dat een minister er een post 'bij' kan nemen als een andere minister opstapt of langdurig uitvalt. Dus zijn de topambtenaren de baas en is een minister iemand met de vulpen voor de laatste krabbel, maar is hij/zij politiek wel verantwoordelijk. Een niet te benijden baan voor een leuk salaris (ik heb stukken minder hoor...) maar de echte toppers krijg je niet uit het bedrijfsleven weg......

Wat het onderwerp, ABP, betreft, als het plukken van het ABP gebaseerd was op een wet dan wordt het een leuke procedure. Ik ben benieuwd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#21 Bericht door printen44 » zondag 22 september 2019, 14:43

Algemeen over pensioenen. Niet de AOW.

Er zijn twee problemen met het huidige pensioenstelsel Het ene probleem is dat we steeds ouder worden, dus steeds meer jaren pensioen genieten. De jongeren moet in principe veel meer gaan bijdragen om de pensioenen in stand te houden. Als voorbeeld: Een 24-jarige gaat pas over 42-43 jaar met pensioen. De werkgeversbijdrage en de werknemersbijdrage van die 24-jarige, moet dus over 43 jaar goed zijn voor een goed pensioen. Die 24-jarige moet zekerheid hebben dat hij op, pakweg, 67-jarige leeftijd een goed pensioen heeft opgebouwd. Vandaar die verhoogde rekenrente. Maar er is een adder onder het gras. Niemand kan precies voorspellen hoe de financiele zaken die komende 43 jaar gaat ontwikkelen. Dus kies men voor een redelijke zekerheid wat die rekenrente betreft. De gemiddelde leeftijd dat men een voltijdsbaan heeft is 23-24 jaar. Dus een volledig pensioenbijdrage wordt betaald. Dus geen deeltijd banen, uitzendkrachten e.d.

Pensioenfondsen beleggen het geld verspreid. Staatobligaties, aandelen etc. Ook zijn pensioenfondsen actief in het bezit van onroerend goed, waarbij de huuropbrengsten een deel van de belegging is. De Nederlandse pensioenfondsen hebben heel veel geld in de kas zitten. Maar de laatste jaren is de opbrengst van die beleggingen onder de maat. De beleggingen brengen te weinig op om die 24-jarige zekerheid te geven dat hij over 43 jaar een goed pensioen krijgt. Met de hoge rekenrente is de opbrengst redelijk verzekerd. Maar de huidige pensionaris is er de dupe ervan. Geen verhoging van het pensioen en er dreigt een korting.

Het pensioenstelsel is op de schop gegaan. Al meer als 11 jaar is er gesteggeld over de pensioen. Men was er over eens dat het "oude" pensioenstelsel op termijn niet houdbaar was. Je mag dat vergelijken met de AOW. Het nieuwe pensioenstelsel, een maand of wat geleden goedgekeurd door de vakbonden en werkgeversorganisaties, moet nog door het parlement worden goedgekeurd en in een nieuw pensioenwet worden omgezet. Dat nieuwe pensioenstelsel geen meer mogelijkheden aan beide kanten. Vlugger verhoging van pensioenen, maar ook vlugger verlaging van de pensioenen. Ook kan men beter inspelen op de veranderingen van het financieel stelsel.

Veel sneller als nu, zal het pensioenstelsel meer individueel worden. Dus op maat gesneden voor de pensionaris. Vele pensioenfondsen hebben al een begin gemaakt met die soort pensioenen. Het nieuwe pensioenstelsel geeft daar meer ruimte in. Maar zolang de rente laag blijft of zelfs nu negatief word, zullen de pensioenfondsen het zwaar blijven hebben, ondanks dat men bulkt van het geld. Het geld voor toekomstige pensionarissen moet gegarandeerd zijn.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#22 Bericht door wanadee » zondag 22 september 2019, 15:51

Ik ben het niet met je eens Printen.
Ik heb diverse ceo,s van verschillende pensioenfondsen bij verschillende gelegenheden de laatste jaren horen verkondigen dat er geld zat is om te indexeren en ook die 24 jarige over 40 jaar een goed pensioen te
Allemaal gaven ze aan dat het geld over de printen klotst, dat de enige reden tot niet indexeren de kunstmatig laag gehouden rente is.
Dus het geld is er wel maar het systeem is verkeerd. En eerdaags moeten de pensioenfondsen ook nog negatieve rente betalen over geld gestald bij de bank. Banken hebben daar een vrijstelling voor maar pensioenfondsen niet. Dus de nederlandse staat naait de gepensioneerden met hun rekenrente en Dragi doet er nog een svhepje bovenop.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#23 Bericht door ron » zondag 22 september 2019, 17:07

wanadee schreef: zondag 22 september 2019, 15:51
Allemaal gaven ze aan dat het geld over de printen klotst, .
:cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#24 Bericht door printen44 » zondag 22 september 2019, 20:43

wanadee schreef: zondag 22 september 2019, 15:51 Ik ben het niet met je eens Printen.
Ik heb diverse ceo,s van verschillende pensioenfondsen bij verschillende gelegenheden de laatste jaren horen verkondigen dat er geld zat is om te indexeren en ook die 24 jarige over 40 jaar een goed pensioen te
Allemaal gaven ze aan dat het geld over de printen klotst, dat de enige reden tot niet indexeren de kunstmatig laag gehouden rente is.
Dus het geld is er wel maar het systeem is verkeerd. En eerdaags moeten de pensioenfondsen ook nog negatieve rente betalen over geld gestald bij de bank. Banken hebben daar een vrijstelling voor maar pensioenfondsen niet. Dus de nederlandse staat naait de gepensioneerden met hun rekenrente en Dragi doet er nog een svhepje bovenop.
Ik vind het prima dat je het niet met mij eens bent. Diversiteit is beter, dan dat we allemaal hetzelfde denken en schrijven. [$) [$)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#25 Bericht door wanadee » maandag 23 september 2019, 01:00

printen44 schreef: zondag 22 september 2019, 20:43
wanadee schreef: zondag 22 september 2019, 15:51 Ik ben het niet met je eens Printen.
Ik heb diverse ceo,s van verschillende pensioenfondsen bij verschillende gelegenheden de laatste jaren horen verkondigen dat er geld zat is om te indexeren en ook die 24 jarige over 40 jaar een goed pensioen te
Allemaal gaven ze aan dat het geld over de printen klotst, dat de enige reden tot niet indexeren de kunstmatig laag gehouden rente is.
Dus het geld is er wel maar het systeem is verkeerd. En eerdaags moeten de pensioenfondsen ook nog negatieve rente betalen over geld gestald bij de bank. Banken hebben daar een vrijstelling voor maar pensioenfondsen niet. Dus de nederlandse staat naait de gepensioneerden met hun rekenrente en Dragi doet er nog een svhepje bovenop.
Ik vind het prima dat je het niet met mij eens bent. Diversiteit is beter, dan dat we allemaal hetzelfde denken en schrijven. [$) [$)
ABP heeft over de afgelopen 20 jaar een gemiddeld rendement van 7% gehaald.
Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dan dat berekeningen met als basis de huidige kunstmatig gehouden negatieve rekenrente geen hout snijdt, en dat zeggen de ceo’s zelf ook.
Heeft niets met diversiteit te maken maar met appels en peren vergelijken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#26 Bericht door wanadee » maandag 23 september 2019, 01:01

ron schreef: zondag 22 september 2019, 17:07
wanadee schreef: zondag 22 september 2019, 15:51
Allemaal gaven ze aan dat het geld over de printen klotst, .
:cheesy: :clap:
Geintje mijheer Sonnenberg :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#27 Bericht door wanadee » maandag 23 september 2019, 01:05

wanadee schreef: maandag 23 september 2019, 01:00
printen44 schreef: zondag 22 september 2019, 20:43
wanadee schreef: zondag 22 september 2019, 15:51 Ik ben het niet met je eens Printen.
Ik heb diverse ceo,s van verschillende pensioenfondsen bij verschillende gelegenheden de laatste jaren horen verkondigen dat er geld zat is om te indexeren en ook die 24 jarige over 40 jaar een goed pensioen te
Allemaal gaven ze aan dat het geld over de printen klotst, dat de enige reden tot niet indexeren de kunstmatig laag gehouden rente is.
Dus het geld is er wel maar het systeem is verkeerd. En eerdaags moeten de pensioenfondsen ook nog negatieve rente betalen over geld gestald bij de bank. Banken hebben daar een vrijstelling voor maar pensioenfondsen niet. Dus de nederlandse staat naait de gepensioneerden met hun rekenrente en Dragi doet er nog een svhepje bovenop.
Ik vind het prima dat je het niet met mij eens bent. Diversiteit is beter, dan dat we allemaal hetzelfde denken en schrijven. [$) [$)
ABP heeft over de afgelopen 20 jaar een gemiddeld rendement van 7% gehaald.
Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dan dat berekeningen met als basis de huidige kunstmatig gehouden negatieve rekenrente geen hout snijdt, en dat zeggen de ceo’s zelf ook.
Pensioenvermogen is sinds 2008 met gemiddeld 8,2% gestegen van 800 miljard in 2008 naar ca 1600 in 2018.
Heeft niets met diversiteit te maken maar met appels en peren vergelijken.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#28 Bericht door wpdl » maandag 23 september 2019, 01:11

:thumbsup: duidelijk al een heel tijdje voor vele.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#29 Bericht door Gardensafari » maandag 23 september 2019, 01:29

wpdelange schreef: maandag 23 september 2019, 01:11 :thumbsup: duidelijk al een heel tijdje voor vele.
O Ja? Velen?
Welke appels en welke peren?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ABP moet pensioenen in 2020 zeer waarschijnlijk verlagen

#30 Bericht door wpdl » maandag 23 september 2019, 01:38

ABP heeft over de afgelopen 20 jaar een gemiddeld rendement van 7% gehaald.
Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dan dat berekeningen met als basis de huidige kunstmatig gehouden negatieve rekenrente geen hout snijdt, en dat zeggen de ceo’s zelf ook.
Pensioenvermogen is sinds 2008 met gemiddeld 8,2% gestegen van 800 miljard in 2008 naar ca 1600 in 2018.
Dit stukje snappen vele Gardensafari.
En dat geldt niet alleen voor deze bond.
Deze 'stoelendans' gaat niet over het feit of er geld genoeg is maar wie het beheert.
Welke appels en peren Han bedoelt moet je aan hem vragen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”