Changmai RAM Hospitaal.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Changmai RAM Hospitaal.

#1 Bericht door stille » donderdag 04 juli 2019, 12:34

Toch vind ik het Changmai RAM Hospitaal mee vallen.
Vandaag ben ik bij de Oogarts geweest en ruim 2.!/2 uur zijn ze met me bezig geweest.
Ook bij de Oncoloog een Bloedtest gedaan + ct chest low dose en uitslag.
Bij de Neuroloog wat testen gedaan i.v.m mijn beroerte die vorigjaar in Nederland heb gehad.
Medicijnen meegekregen voor ruim 6 maanden 200 Bestatin Simvastine, 200 Clopidogre.
Totaal bedrag 40586 TH.B.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#2 Bericht door printen44 » donderdag 04 juli 2019, 14:15

Ik ben altijd zeer tevreden geweest met het RAM-ziekenhuis in Chiang Mai. Ik moest er elke vier maanden een "eye-vision control" laten doen. Ik heb glaucoom. Prima werd dat elke keer gedaan en de oogarts was vakkundig. Ik heb een keer vijf dagen i het RAM gelegen wegen een been infectie. Prima geschoold personeel. En je kan met artsen en verplegend personeel in het Engels converseren. Dat is handig als je over je eigen gezondheid en behandeling mat het medisch personeel kan praten, zonder een tolk. :clap: :clap:

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#3 Bericht door pietk » donderdag 04 juli 2019, 18:22

Ben zelf in het RAM terecht gekomen na een crash tijdens een fietstrip. Ambulance kwam naar de plaats van ongeval en bij aankomst in het ziekenhuis keurig onderzocht om dezelfde dag nog onder narcose te gaan waar ze mijn schouder weer netjes in elkaar hebben geschroefd. Alles ging keurig in het Engels en ook werd vooraf keurig uitgelegd wat ze gingen doen. Na 3 dagen weer naar huis en na verloop van tijd opnieuw onder het mes om de geplaatste schroeven weer te verwijderen.
Al met al was ik zeer tevreden over de behandelingen daar en ga er met een gerust gevoel de volgende keer, indien noodzakelijk, weer naar toe.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#4 Bericht door Mario08 » vrijdag 05 juli 2019, 03:00

Ben voor een oogcontrole bij CM-RAM geweest. Vreemde is dat zij tot twee keer toe een vision field test hebben uitgevoerd naar aanleiding waarvan ik aan de oogdruppels moest vanwege glaucoma. Hun resultaten kunnen echter door geen enkele andere arts in Thailand (en Nederland) worden geproduceerd. Ze gebruikten allemaal dezelfde apparatuur. 1 ding was wel anders; CM-RAM gaf ondanks dezelfde apparatuur een zelf vervaardigde tekening, de andere artsen/ziekenhuizen gebruikten een computeruitdraai.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#5 Bericht door stille » vrijdag 05 juli 2019, 06:39

Vandaag mijn motor opgehaald,omdat ik van de oogarts 6 uren niet mocht rijden.
Tevens het rapport van alle 3 artsen, ook omdat gisteren mijn ZKV de bankgarantie niet genoeg was,gisteravond van het RAM bericht garantie is binnen, kan mijn paspoort ophalen.
Oogarst rapport even goed lezen,welke lenzen ik nodig had voor da optieent.
Las ook dat ik glaucoom heb,wist niet wat het was,dacht eerste aan staar.
Verder gezocht op google en het antwoord van Printers elke 4 maanden controle,dus hou er rekening mee
Moet op 05-08 weer terug komen,dacht eerst dat,dat het om de bril ging, maar ze zei ook dat ik daarna nog geregeld moet terug komen.
Glaucoom is niet te genezen,maar door behandeling kan het vertraagd worden de blindheid , las ik op google.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#6 Bericht door Mario08 » vrijdag 05 juli 2019, 07:50

stille schreef: donderdag 04 juli 2019, 12:34 Toch vind ik het Changmai RAM Hospitaal mee vallen.
Vandaag ben ik bij de Oogarts geweest en ruim 2.!/2 uur zijn ze met me bezig geweest.
Ook bij de Oncoloog een Bloedtest gedaan + ct chest low dose en uitslag.
Bij de Neuroloog wat testen gedaan i.v.m mijn beroerte die vorigjaar in Nederland heb gehad.
Medicijnen meegekregen voor ruim 6 maanden 200 Bestatin Simvastine, 200 Clopidogrel.
Totaal bedrag 40586 TH.B.
200 Mg of 20 mg bestatin? 20 mg bestatin voor een half jaar kost zo'n 2,000 baht in een staatsziekenhuis. Voor coplidogrel heb ik geen idee.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#7 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 05 juli 2019, 08:04

Ik heb al jaren 20 mg bestatin simvastatine en in Thailand kost dat weinig. Wij bestelden dat bij familie van familie van ... en die werkt in een farma groothandel in BKK en dat gaat per post naar Nongkhai en betaling per bank. Vroeger kwam zelfs de tramadol (opium) zo binnen maar dat mag nu niet meer zonder recept.

Overigens worden door veel artsen vragen gesteld bij het nut van statines......

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#8 Bericht door stille » vrijdag 05 juli 2019, 08:28

Bij mij wordt het vergoed door mijn ZKV,dus ga niet lopen leuren.
Ook gebruik ik Oxapan 10 mg ook opium krijgt het sinds na mijn beroerte ook hier,door mijn Neuroloog aan de arts hier geschreven.
Vroeger nam ik het nog mee in Nederland 180 st.voor 1 jaar.(mag niet mij bekend)
De Neuroloog vroeg hier nog of ik nog genoeg heb.
Gebruik indien nodig,gebruik het niet zoveel kan verslavend werken misschien p.m een 8 stuks

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#9 Bericht door printen44 » vrijdag 05 juli 2019, 11:13

stille schreef: vrijdag 05 juli 2019, 06:39 Vandaag mijn motor opgehaald,omdat ik van de oogarts 6 uren niet mocht rijden.
Tevens het rapport van alle 3 artsen, ook omdat gisteren mijn ZKV de bankgarantie niet genoeg was,gisteravond van het RAM bericht garantie is binnen, kan mijn paspoort ophalen.
Oogarst rapport even goed lezen,welke lenzen ik nodig had voor da optieent.
Las ook dat ik glaucoom heb,wist niet wat het was,dacht eerste aan staar.
Verder gezocht op google en het antwoord van Printers elke 4 maanden controle,dus hou er rekening mee
Moet op 05-08 weer terug komen,dacht eerst dat,dat het om de bril ging, maar ze zei ook dat ik daarna nog geregeld moet terug komen.
Glaucoom is niet te genezen,maar door behandeling kan het vertraagd worden de blindheid , las ik op google.
Glaucoom is zeker niet te genezen, maar met oogdruppels kan je tot aan je dood goed blijven zien. Ik heb al meer dan 25 jaar glaucoom aan een oog. Eerst werd dat behandeld door Medisch Centrum leiden, mijn woonplaats toen, in Thailand in het Staatsziekenhuis in Lampang, ook prima behandeling en later in het RAM. Je moet wel minimaal een keer per jaar een "eye-vison control" doen, om te kijken of er geen tunnelvisie is ontstaan. En uiteraard gebruik ik de drie soorten oogdruppels getrouw elke dag.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#10 Bericht door stille » zondag 07 juli 2019, 07:35

Nog een vraagje ogen.Van mijn Oogarts voor de optient.
DISTANCE SPHERE CYLINDER AXIS
OD -2.00 -1.50 100
OS - 0.50 -2.50 70

READING
OD +1.00 -1.50 100
OS + 2.50 _2.50 70.

Zijn dit hele sterke lensen?
Gisteren bij de Optient geweest bril aangekocht , eerst gevraagd welke lensen hij heeft,want volgens de consumenten zijn er 4 A merken, Essiloor,
Zeiss,Hoya en Rodenstock. Sommige optient in Nederland gebruiken ook onbekende asiatishe ketens,ofrechtstreeks inkopen doen bij discounters in Azie.
Waar ik geweest ben gebruikte Zeiss,daar dus besteld en gemeten donderdag klaar. Lenzen + aparte opklapbare donker lenzen(deze kunnen los)
21800 Th.B. frame 3600 Th.b.totaal 25400 th.b
Weet totaal niet wat ze in Nederland kosten.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#11 Bericht door printen44 » zondag 07 juli 2019, 11:37

stille schreef: zondag 07 juli 2019, 07:35 Nog een vraagje ogen.Van mijn Oogarts voor de optient.
DISTANCE SPHERE CYLINDER AXIS
OD -2.00 -1.50 100
OS - 0.50 -2.50 70

READING
OD +1.00 -1.50 100
OS + 2.50 _2.50 70.

Zijn dit hele sterke lensen?
Gisteren bij de Optient geweest bril aangekocht , eerst gevraagd welke lensen hij heeft,want volgens de consumenten zijn er 4 A merken, Essiloor,
Zeiss,Hoya en Rodenstock. Sommige optient in Nederland gebruiken ook onbekende asiatishe ketens,ofrechtstreeks inkopen doen bij discounters in Azie.
Waar ik geweest ben gebruikte Zeiss,daar dus besteld en gemeten donderdag klaar. Lenzen + aparte opklapbare donker lenzen(deze kunnen los)
21800 Th.B. frame 3600 Th.b.totaal 25400 th.b
Weet totaal niet wat ze in Nederland kosten.
Wel dure lenzen, maar wel van en goed merk. Ik was voor een paar brillen, lenzen en monturen, 17.000 baht kwijt bij Optical. Prima spul. Ben weer voor jaren onder dak met mijn brillen.

Sterkte is niet erg groot. Als je tegen de -5 had gezeten wel. [$) [$) [$)

Ik heb ongeveer dezelfde sterkte. Probleem is bij mij het computerscherm lezen. Te dichtbij voor -lenzen, te ver voor + lenzen. Het zit er midden in. Kan het scherm het beste zonder bril bekijken. Zit op de grens van + en - [$) [$)

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#12 Bericht door stille » zondag 07 juli 2019, 12:23

Heb ze besteld in de Thaepee road, vanaf nighbazar naar Thaepegate de 1e beste optitient aan de linkerkant.
Hij zei ook bij het lezen of aan de computer hoeft ik het niet te gebruiken,heb dan ook geen last.
Alleen als ik ga lopen of toeren met de motor

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#13 Bericht door stille » dinsdag 23 juli 2019, 07:31

een vraagje aan Printen,misschien weet een ander het ook.
Ik heb van de Oogarts oogdruppels Kary Uni.
Op 04-07-2019
Kan nergens op internet de bijwerking vinden
wel dit .
https://www.drugs.com/international/kary-uni.html

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#14 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 23 juli 2019, 07:53

Vind dit:

http://huweschap.com/article/pirenoxine
http://nl.medicine-cure.com/ovr4_1054.htm

Maar het blijkt ook veterinair te worden gebruikt dus kijk die twee sites goed na of het misschien over dieren gaat.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Changmai RAM Hospitaal.

#15 Bericht door stille » dinsdag 23 juli 2019, 08:14

Erik ben wel wat wijzer geworden,maar nog niet helemaal.
Ben niet een persoon met medicijnen,die naar de bijwerking direct kijkt,pas als ik er last van heb.
Heb geen pijn,het iriteerd mij wel,het is of er een vlieg of vuiligheid in mijn ogen zitten.
Ben vandaag er mee gestopt.
Heb vandaag ook aan Dr.Maarten Vastbinder via thailandforum een vraag gesteld.
Vind het zo vreemd dat dit alleen in bepaalde landen verkrijgbaar is.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”