Paspoort onleesbaar door ongeval

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Paspoort onleesbaar door ongeval

#1 Bericht door sawadikrap » zondag 30 juni 2019, 08:22

Hoi,

Ben Robert woon lang in Pattaya ben voor het eerst na 14 jaar terug op vakantie in Nederland.
Dus in huis bij familie.
Had paspoort bij mij met re entry en eind mei 90 dagen en nieuw visum.
Heb 45 jaar Epilepsie en ben door insult in kanaal terecht gekomen.
Gevolg tas met alles papieren maar ook paspoort doorweekt.

Ga 8 juli terug naar Pattaya maar paspoort is onleesbaar.
Wat moet je doen.

Eerst naar gemeente ?
Ambassade Nederland en wat met Thaise Ambassade ?

Graag advies.

Bedankt

Robert
Harmelen
Nederland

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#2 Bericht door sawadikrap » zondag 30 juni 2019, 08:27

Door snelle actie familie die er in sprongen leef ik nog, ook sport fietsers hebben geholpen. Was niet in staat iets te doen en had compleet geen controle meer.
Dus weet wel dat ik met ogen open in het donkere water keek, tot ik gered ben.
Dus iets om nooit te vergeten.

Robert.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#3 Bericht door erik-kuijpers » zondag 30 juni 2019, 09:08

Vervelend zoiets. Jouw volgend paspoort in een plastic omslag bewaren of beter: in twee. Heb je het niet nodig neem dan een kopie mee en bewaar het origineel thuis. Veel dingen zijn tegenwoordig al van plastic...........

Reden temeer om van alle stempels een scan te maken en dit in jouw emailadres te plaatsen. Dan kun je ze uitprinten als iets gebeurt.

Wat de papieren betreft, eerst gemeente of misschien wel politie dan heb je een bewijsje. Of de gemeente wat kan betekenen? Je woont niet in NL dus mogelijk moet je naar Den Haag. Dus vraag eerst de gemeente waar je nu bent.

Jouw Thaise stempels zijn in Thailand bekend en zijn ze compleet onleesbaar? Droog het spul goed dan kun je bewijzen dat ze er hebben gestaan. Op jouw immigration liggen de papieren dus ze kunnen de stempels terugplaatsen in het nieuwe paspoort.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#4 Bericht door sawadikrap » zondag 30 juni 2019, 09:17

Eric😀,

Erg bedankt.
Zal o.a naar Den Haag gaan.
En blij dat stempels o.a re entry stempel terug te halen is.
Dus ga er achter na dus je haalt mijn onrust weg.

Prettige dag en bedankt.

Robert

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#5 Bericht door wpdl » zondag 30 juni 2019, 09:22

Datum terugreis verzetten als eerste dit kan je niet regelen in iets meer als een week.
Nieuw paspoort aanvragen.
Thaise Ambassade benaderen met uitleg en mogelijkheden over visa.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... art-geldig

Misschien een goed excuus om je retour naar Thailand je voorgenomen ideeën versnelt uit te voeren.
Kans dat men al je oude visum informatie 'even' overzet is gering vermoed ik.
Men is bij het overzetten van informatie van je [bijna] verlopen paspoort naar je nieuwe paspoort al een mieren n*uker van het zuiverste water.

En even bij je dubbel geplaatste onderwerp op het kruisje klikken :Whistle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#6 Bericht door printen44 » zondag 30 juni 2019, 10:06

Ga naar de gemeente waar je op vakantie bent. Vraag een nieuw paspoort aan. Een "spoedje", krijgt je binnen 48 uur, maar kost meer. Je gegevens zijn opgelsagen in de databank van Binnenlandse Zaken, uitgever van het paspoort.

Probeer naar de Thaise ambassade te gaan om visa e.d. te krijgen, eventueel met een rapport van gemeente of politie. Met die visa van de ambassade, plus rapport in het Engels, kan je naar Immigration gaan voor stempels in je paspoort.

Bewaar je oude paspoort, ook al is die onleesbaar. het is een bewijs!!!!!!!!! De pagina met de gegevens is waterdicht. Zou dus niet beschadigd kunnen zijn. Het is een laminaat. Waarschijnlijk is de chip ook niet beschadigd.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#7 Bericht door sawadikrap » maandag 01 juli 2019, 19:52

Bedankt allemaal,

Vandaag naar gemeente geweest die mij door verwees naar Schiphol. Er is een bali van gemeente op Schiphol dus heb spoed procedure kan woensdag nieuw paspoort halen. Duurder maar er blij mee. Mijn paspoort is nog jaren geldig dus gebeld met Thaise Ambassade en in schril contrast een onvriendelijjke thai die hier over ging per telefoon gesproken. Zonder enig gevoel werd ik ter woord naar beneden gehaald. Komen had geen zin want ze zouden toch niet zeggen of het wel of niet kon. Mijn ongeval was mijn probleem niet hun probleem. Emigratie was niet belangrijk want Thailand was de baas. En advies over vlucht 8 juli en hopelijk geen probleem in Thailand werd ook aangegeven dat ik.het wel zou merken. Anders terwijl ik net eind mei 90 dagen en nieuw jaar visa gehad had, anders moest ik het totale traject voor jaar visa weer doen.
Boos gefrustreerd moest ik dit alles aanhoren. Mijn gevoel voor Thailand was al flink gedaald nu echt op nul. Kom en woon in Thailand 18 jaar en vind Thailand zo achteruit gegaan word niet eerste keer behandeld als een hond. Met mij een vermogen uitgegeven in die tijd en ben nu zeer duidelijk als oude buitenlander niet meer welkom. Dus wat er bij terug komst gaat gebeuren m.b.t paspoort en stempels is de vraag. Maar zal zonder verdriet Thailand verlaten. Jammer dit te ervaren, uitzonderingen uitgesloten Thailand zal in de toekomst zich hopelijk tegen komen. Buitenlanders en die zijn er die het voor Thai en Thailand zullen opnemen, en mij w.s vervelende reactie's geven laten mij totaal koud. Heb in 18 jaar mijn eelt laagje gemaakt, dus negatieve of beledigde reactie's het zal mij niet kwetsen. Alleen met een flinke bank rekening kom je verder anders kom je jezelf heel w.s tegen. Tot slot hoop snel weg te kunnen uit Thailand.


Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#8 Bericht door sawadikrap » maandag 01 juli 2019, 19:53

Bedankt allemaal,

Vandaag naar gemeente geweest die mij door verwees naar Schiphol. Er is een bali van gemeente op Schiphol dus heb spoed procedure kan woensdag nieuw paspoort halen. Duurder maar er blij mee. Mijn paspoort is nog jaren geldig dus gebeld met Thaise Ambassade en in schril contrast een onvriendelijjke thai die hier over ging per telefoon gesproken. Zonder enig gevoel werd ik ter woord naar beneden gehaald. Komen had geen zin want ze zouden toch niet zeggen of het wel of niet kon. Mijn ongeval was mijn probleem niet hun probleem. Emigratie was niet belangrijk want Thailand was de baas. En advies over vlucht 8 juli en hopelijk geen probleem in Thailand werd ook aangegeven dat ik.het wel zou merken. Anders terwijl ik net eind mei 90 dagen en nieuw jaar visa gehad had, anders moest ik het totale traject voor jaar visa weer doen.
Boos gefrustreerd moest ik dit alles aanhoren. Mijn gevoel voor Thailand was al flink gedaald nu echt op nul. Kom en woon in Thailand 18 jaar en vind Thailand zo achteruit gegaan word niet eerste keer behandeld als een hond. Met mij een vermogen uitgegeven in die tijd en ben nu zeer duidelijk als oude buitenlander niet meer welkom. Dus wat er bij terug komst gaat gebeuren m.b.t paspoort en stempels is de vraag. Maar zal zonder verdriet Thailand verlaten. Jammer dit te ervaren, uitzonderingen uitgesloten Thailand zal in de toekomst zich hopelijk tegen komen. Buitenlanders en die zijn er die het voor Thai en Thailand zullen opnemen, en mij w.s vervelende reactie's geven laten mij totaal koud. Heb in 18 jaar mijn eelt laagje gemaakt, dus negatieve of beledigde reactie's het zal mij niet kwetsen. Alleen met een flinke bank rekening kom je verder anders kom je jezelf heel w.s tegen. Tot slot hoop snel weg te kunnen uit Thailand.


Robert.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#9 Bericht door erik-kuijpers » maandag 01 juli 2019, 21:38

Je hebt dus binnenkort een vervangend paspoort en je kunt Thailand in. Jouw ticketgegevens heb je nog?

Je hebt ons nog niet verteld wat er wel en wat er niet meer leesbaar is in jouw oude paspoort dat nat geworden is. Jouw re-entry heeft een nummer en staat dat niet in balpen doorgedrukt? Leesbaar? Jouw retirement idem; leesbaar of niet? Het nummer van jouw re-entry moet als het even kan als visa-nummer op de arrivalkaart die je in het vliegtuig krijgt.

Je hebt hopelijk geleerd dat je alle papieren en stempels moet scannen en in jouw pc en in jouw e-mail opslaan; je kunt het dan uitprinten ook als je in NL of elders bent.

Denk je nou echt dat zo'n persoon op de ambassade medelijden met jou heeft? Je bent nummer TIG met een probleem dat ie simpel had kunnen voorkomen door anders met stempels om te gaan.

Al jouw gegevens liggen op de Immigration over jouw woonplaats dus ga er heen met beide paspoorten en zeg dat je in het water bent gedonderd. Mogelijk zetten ze gratis alle stempels over. Na terugkeer moet je zelf aan jouw 90 dagen denken.

Ik denk dat het zinvol is dat je een kopie van paspoort en stempels laat plastificeren en dat je dat voortaan bij je draagt. Plus scannen en opslaan in PC en in e-mail. Je kunt ook in Thailand in het water vallen.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#10 Bericht door sawadikrap » dinsdag 02 juli 2019, 05:53

Bedankt Eric,

Duidelijk allemaal.
Ja klopt ben een nummer echter op de manier waarop was zeer vervelend.
Maar de stempels zijn echt nog te lezen alleen uitgelopen gezien ik gisteren mijn stempels op foto en heb laten uitprinten op A 4 papieren.
Heb nog de betaal nota was niet in de tas van re entry.
Duidelijk is heb speciaal plastic map voor paspoort gisteren gekocht voor nieuw paspoort.

Begrijp dat ik gewoon terug kan gaan 8 juli en geen probleem zal krijgen op vliegveld.
Is er nog een Engelse verklaring noodzakelijk waardoor paspoort in water beland is ? Zou politie of gemeente daar mee helpen ?

Zal zeker naar emigratie gaan want 90 dagen papier was nog goed.
Erg bedankt voor alle informatie je hebt mij veel geholpen.

Mijn reactie eerder over Thailand is voor een deel minder zwart wit maar reactie in boosheid en onzekerheid.
Heb er ook een overwegend goede tijd gehad anders was ik er niet zo lang geweest.

De dagen kruipen naar het vertrek maandag en door o.a jou met wat meer onzekerheid.
Dus nogmaals mijn hartelijke dank hiervoor.

Groeten

Robert.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#11 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 02 juli 2019, 06:19

Jouw 90 dagen geldt niet meer; er gaat een nieuwe 90 dagen lopen vanaf het moment van binnenkomst in Thailand volgende week. Je moet dat zelf in de gaten houden dus zet dat in je mobi of op het white-bord thuis.

Dat jouw paspoort in het water is geweest kan iedereen zien in Thailand. Vraag of ze de stempels overzetten. Als ze echt lastig doen vragen ze de brief vd ambassade daarvoor maar ik denk dat na jouw uitleg ze zelf dat briefje uit de bak halen en dat je dat zelf aftekent. In jouw woonplaats is men wel wat gewend.

Bewaar die spullen voortaan in plastic mapjes en scan ze in jouw computer en e-mailadres (een e-mail van jou aan jezelf...) dan ligt het goed vast.

Goeie reis!

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Paspoort onleesbaar door ongeval

#12 Bericht door sawadikrap » dinsdag 02 juli 2019, 09:20

Eric😀 duidelijk allemaal.
Zal met je advies alles doen en zeker beter omgaan met gegevens en opslaan.
Maar vaak denk je er niet aan tot er iets gebeurt.
Dus nu duidelijk want klopt in Thailand kan ook alles gebeuren woon alleen dus zal nu alles goed opslaan.

Bedankt nogmaals.

Robert🤗

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”