Rijden op de motorbike in Thailand.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Rijden op de motorbike in Thailand.

#1 Bericht door Herbergier » zondag 23 juni 2019, 07:59

In Nederland mag je hooguit met twee personen op een brommer of motor, als je allebei maar een helm draagt onder het rijden, hier in Thailand maakt het aantal personen niet uit, als iedereen maar een helm draagt. Tenminste volgens dit bericht.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Rijden op de motorbike in Thailand.

#2 Bericht door wpdl » zondag 23 juni 2019, 10:31

:cheesy:

Officieel is het ook twee personen hier volgens mijn informatie.
Erger nog als je bijrijder echt veel zwaarder is als jij als bestuurder mag je hem niet vervoeren heeft mij iemand wel eens vertelt.
Helmen zijn verplicht voor een ieder ook die andere vijf op je motor maar de politie controleert gelang de behoefte aan 'weekeind' geld lijkt het wel.
Verzekering en rijbewijs ook als bestuurder .
En zo kunnen wij nog wel even doorgaan.
Punt is alleen dat 'De Thai' stronteigenwijs zo gauw die wielen onder de kont heeft en vooral denkt dat die het rechter handje van Jezus is of Boeddha al gelang de geloofsovertuiging.
En bij beide hebben ze een 'geschreven brief' dat hun niks maar dan ook niks kan overkomen mocht het toevallig toch het geval zijn komen ze natuurlijk als een beter mens terug op planet earth uiteraard in Thailand het middelpunt van deze planeet.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Rijden op de motorbike in Thailand.

#3 Bericht door godzilla » zondag 23 juni 2019, 11:40

Hier in cha am wordt echt maar sporadisch een helm gedragen, in bkk heb ik anders gezien, bijna iedereen.
Maar je mag hun 'cultuur ' niet vergeten, voor vele thai is die scooter hun enige verplaatsingmiddel, en dan moeten zelf de baby's mee.
Ik denk dat die foto ergens een zwakke poging is om toch iets meer voorzichtig te zijn.
Ze zouden hier anders nogal werk hebben me dunkt. ;)

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Rijden op de motorbike in Thailand.

#4 Bericht door godzilla » zondag 23 juni 2019, 12:30

Wat ik me ook afvraag, is een goede fietshelm hier in thailand voldoende voor op de scooter?
Want als je die huurhelmen hier ziet,...sterk mijn twijfels over degelijkheid.
Ik weet van één persoon die werd tegengehouden op een scooter met een fietshelm door politie, en die mocht doorrijden, ik weet niet waarom ze hem tegenhielden, dus het is gissen.
:roll:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Rijden op de motorbike in Thailand.

#5 Bericht door wpdl » zondag 23 juni 2019, 13:28

Cultuur en arremoede krijg ik met regelmaat een slappe zaadstengel van Godzilla.
Ook niet janken dan als er een familielid in stukjes en beetjes op het asfalt ligt.

Ken hier een buitenlander van gezicht die verleden jaar altijd met een fietshelm op zijn motor zat.
Zal dus wel mogen iets is beter als niets.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”