staatshospitaal kosten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

staatshospitaal kosten

#1 Bericht door godzilla » vrijdag 01 maart 2019, 11:02

We zijn op zoek gegaan naar een hospitaal dat een MRI scan kan doen.
Dit nadat we op heel onvriendelijke wijze door de dokter in bkk hospitaal (hua hin)werden weggestuurd.
(verschillende testen rx en dergelijke gedaan) maar voor de MRI hebben we gepast (20000bath), daarmee zijn ontevredenheid, en niet willen antwoorden op de vragen van de gedane testen.
Een dokter onwaardig.
Nu kunnen we terecht in een staatshospitaal naar onze keuze, veel goedkoper, maar:
Dat wil ik hier even kwijt: je hebt een patient nummer nodig, hebben we on-line kunnen doen, was in twee dagen ok.(nooit eerder daar geweest)
Nu kunnen we een afspraak maken.
Het vervolg zal ik wel posten.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: staatshospitaal kosten

#2 Bericht door euromonkey » zaterdag 02 maart 2019, 04:52

Ik weet niet of ik dit zo mag posten. Want het is een link van een ander forum.
Maar is mischien wel handig voor mensen om een idee te hebben van kosten.

https://www.udonmap.com/udonthaniforum/ ... 47223.html

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: staatshospitaal kosten

#3 Bericht door wanadee » zaterdag 02 maart 2019, 14:58

Ik heb ergens prijzen hezien voor een maag mri bij bangkok hospital 48000 baht. Das een stuk duurder dan in nederland. Er bleek een gezwel in de maag te zitten en een biopsie zou 160.000 baht kosten. Dat werd deze mensen te gortig dus zijn ze naar een staatshospital gegaan waar dezelfde ingreep 12.000 baht kostte.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: staatshospitaal kosten

#4 Bericht door godzilla » zaterdag 02 maart 2019, 15:33

wanadee schreef: zaterdag 02 maart 2019, 14:58 Ik heb ergens prijzen hezien voor een maag mri bij bangkok hospital 48000 baht. Das een stuk duurder dan in nederland. Er bleek een gezwel in de maag te zitten en een biopsie zou 160.000 baht kosten. Dat werd deze mensen te gortig dus zijn ze naar een staatshospital gegaan waar dezelfde ingreep 12.000 baht kostte.
Voila dat bedoel ik dus, bkk en andere privehospitalen denken veel te commercieel (gelukkig niet alle dokters).
Staatshospitalen worden gesteund door de staat, hebben dikwijls betere apperatuur, spijtig genoeg kiezen veel dokters na hun opleiding of noem het stage, voor de prive.
De dokters die in een staatshospitaal werken hebben een veel lager loon, maar wel de kans om research te doen, en een goed pensioen nadien.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: staatshospitaal kosten

#5 Bericht door KhunSugar » zaterdag 02 maart 2019, 15:46

godzilla schreef:
wanadee schreef: zaterdag 02 maart 2019, 14:58 Ik heb ergens prijzen hezien voor een maag mri bij bangkok hospital 48000 baht. Das een stuk duurder dan in nederland. Er bleek een gezwel in de maag te zitten en een biopsie zou 160.000 baht kosten. Dat werd deze mensen te gortig dus zijn ze naar een staatshospital gegaan waar dezelfde ingreep 12.000 baht kostte.
Voila dat bedoel ik dus, bkk en andere privehospitalen denken veel te commercieel (gelukkig niet alle dokters).
Staatshospitalen worden gesteund door de staat, hebben dikwijls betere apperatuur, spijtig genoeg kiezen veel dokters na hun opleiding of noem het stage, voor de prive.
De dokters die in een staatshospitaal werken hebben een veel lager loon, maar wel de kans om research te doen, en een goed pensioen nadien.
Ik heb al veel gezever gelezen over staatshospitalen in Thailand. Maar dit laatste spant de kroon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: staatshospitaal kosten

#6 Bericht door printen44 » zaterdag 02 maart 2019, 16:24

Ik wil niet alle staatziekenhuizen over een kam scheren, maar de staatsziekenhuizen die ik bezocht om kennissen te bezoeken, waren ver beneden de standaard, die wij van ziekenhuizen mogen verwachten. Bezoekers, zoals ik, brachten uit medelijden voedsel mee. Niet bepaald schoon waren de ziekenhuizen die ik bezocht. Ik bezocht een vriend die op de IC lag, het verplegende perrsoneel zat er te eten en wij mochten, zonder enige bescherming voor de patient, bij het bed van de patient staan. Met schoenen aan dat door de modder was gelopen etc.

Enorme drukte in de wachtkamers, geen tijd voor artsen om een goede diagnose te maken,

Voor mijn ogen ging ik de eerste jaren naar het Staatsziekenhuis in Lampang. Goede oogarts, maar te weinig tijd voor een goede diagnose. Ik ging later naar zijn prive-praktijd. Daar was het prima, maar duurder.

In Ngao was de gezegde: "Je gaat levend het staatsziekenhuis in, maar of je er ook levend uitkomt, is een loterij'. [$)

In het priveziekenhuis in Lampang, het Ram-ziekenhuis was alles prima. Ik ging er voor mijn ogen naar toe en eenmaal lag ik er vijf dagen voor een infectie aan mijn been. Perfecte verzorging en wat mij het meest beviel, was dat vrijwel iedereen Engels sprak. Dus je kon kommuniceren over je eigen lijf met dokters en verpleegsters.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: staatshospitaal kosten

#7 Bericht door KhunSugar » zaterdag 02 maart 2019, 16:35

Ik kan enkel spreken als veredelde toerist, ik woon er niet.
Heb wel ervaring met twee hospitalen. Het staatshospitaal van Sa Kaeo en Bangkok Hospital.
In dat staatshospitaal wil ik zelfs niet dood liggen, daarmee is alles gezegd verder no comment.

Volledig eens met Printen44.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: staatshospitaal kosten

#8 Bericht door wanadee » zondag 03 maart 2019, 00:58

Ik ken 3 staatsziekenhuize in de buurt, een grote, een middelgrote en een kleintje bij mij in de buurt. De eerste twee ken ik alleen van diverse keren thaise kennissen bezoeken en dat was wel druk maar svhoon. 1 was wat kwetsbaarder die had een bypassoperatie gehad die lag in eenngrote zaal waarvan twee bedden waren afgezonderd dmv glazen wanden, dit voor kwetsbare gevallen. Prima verzorging, schone verbanden ennregelmatig controles.
Niks over te klagen behalve de drukte.

Zelf heb ik de laatste maanden eenm paar keer problemen gehad, smorg ns alles oke, savonds problemen met plassen en hoge koorts. Een paar keer naar de plaatselijke kliniek geweest, medicijnen gekregen voor blaasontsteking dan was het de volgende dag weer weg. Maar een week nadat de medicijnen op waren kwam het weer terug.
Nadit dit voor de derde keer “verholpen” was ben ik na het zwemmen smorgens naar een klein staatsziekenhuis geweest , een paar minuten van mijn huis, om met de artsen daar te overleggen wat ik moest doen als het weer terug kwam. Daar werd direct bloed en urine afgenomen en gecontroleerd, nog wat andere onderzoeken ennhet resultaat was dat ik daar direct mocht blijven. Ik had een infectie in mijn nieren dat wel onderdrukt werd door de meficijnenndie ik kreeg maar niet weg ging. Dus vier dagenndaar gekegen aan een infuus om de boel door te spoelen en. Ijkomende meficijnen, elke dag bloed en urine controleren ennde vierde dag mocht ik met meficijnen voor een paar dagen naar huis. Na een week terug gekomen boor controle weer en alles is nu oke. Das inmiddels een paar weken geleden en alles is nu oke, het is ook niet meer terug.
Ik ben ook een keer snachts naar de eerste hulp gebracht in dit ziekenhuis, ook uiters efgicient aangepakt, toen mocht ik later op de dag weer naar huis.

Het ziekenhuis is oud en versleten maar de behandeling was uiters efficient en up to date. Nog eennecho gekregen daar om op nierstenen te controleren dat was verder in orde. In die vier dagen dat ik daar lag heb ik veel bezoek gekregen, te veel naar mijn smaak, soms had ik meer dan 15 man rondom mijn bed staan. Vind ik niet prettig maar ik moet mijn handjes dichtknijpen dat ik geaacepteerd ben in deze omgeving dus daar kunnje niet over mopperen. Ik had wel een privekamer besteld, dan heb je een eigen badkamer, keukentje, extra bed airco enz dus ta is ook blijven slapen. Voordeel was dat ze dicht bij huis was dus smorgens even naar huis om dingetjes te Privekamer kostte 600 bbaht per dag extra.
We hebben wel ons eigen eten opgehaald buiten op de markt want de meeste dingen vond ik niet lekker, voor een thai prima maar ik ben nogal kieskeurig.
De totaalrekening van het hele gebeuren 6000 baht, de extra controle een week later met urine en bloedonderzoek 120 baht.
Ik heb een paar jaar geleden ook een keer een nacht ter observatie in een priveziekenhuis gelegen in kanchanaburi. Mooie ruime privekamer, leek wel een hotel enndaar moest ik voor 1 nacht 16000 baht betalen. Ik had een chronische oorontsteking maar de dokters daar hebben me voor vier verschillende ziektes medicijnenngegeven omdat ze het niet zeker wisten. Een tia, een hartsanval en nog twee andere dingen.
Dus dat afkraken van staatsziekenhuizen doe ik niet aan mee.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: staatshospitaal kosten

#9 Bericht door Thaimax » zondag 03 maart 2019, 01:40

Ik ben gelukkig goed verzekerd en hoef niet naar een staatsziekenhuis te gaan bijna alles word vergoed door AETNA ( voorheen BUPA) en laaste keer het dure Bangkok hospitaal gebruikt voor een operatie aangezien ik een arts nodig had die niet in McCormick hospitaal werkte.

Normaal als ik iets heb bezoek ik de hoofdarts van het lokale ziekenhuis in zijn prive kliniek die hij runt na zijn werk en start dagelijks om 5 uur tot 8 uur en op zaterdag van 12 tot 5 , indien je geen medicijnen nodig hebt is het consult gratis ! mijn vrouw heeft medicijnen voor hoge bloeddruk en betaald hier voor een consult en 2 maanden medicijnen 250 baht. zelf heb ik ook nog nooit meer dan 250 baht betaald , de arts spreekt goed engels en bovendien ALS een van ons hem bezoekt moeten wij elkaar de groeten doen ! is toch leuk.

Daarom heb ik in mijn verzekerings pakket geen OPD dekking kost voor ons beiden meer dan 12.000 baht per jaar bovendien moet ik dan naar Chiangmai rijden en ergeren aan het verkeer ................. :? en de kliniek is op 4 kilometer :lol:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: staatshospitaal kosten

#10 Bericht door Herbergier » zondag 03 maart 2019, 03:52

Ik kan hier niet over meepraten, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik, zowel in Nederland als in Thailand, nog nooit in een ziekenhuisbed heb gelegen.

Ik weet wel dat ze hier in Buriram het staatsziekenhuis al jaren aan het verbouwen en moderniseren zijn.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: staatshospitaal kosten

#11 Bericht door wanadee » zondag 03 maart 2019, 04:19

Thaimax schreef: zondag 03 maart 2019, 01:40 Ik ben gelukkig goed verzekerd en hoef niet naar een staatsziekenhuis te gaan bijna alles word vergoed door AETNA ( voorheen BUPA) en laaste keer het dure Bangkok hospitaal gebruikt voor een operatie aangezien ik een arts nodig had die niet in McCormick hospitaal werkte.

Normaal als ik iets heb bezoek ik de hoofdarts van het lokale ziekenhuis in zijn prive kliniek die hij runt na zijn werk en start dagelijks om 5 uur tot 8 uur en op zaterdag van 12 tot 5 , indien je geen medicijnen nodig hebt is het consult gratis ! mijn vrouw heeft medicijnen voor hoge bloeddruk en betaald hier voor een consult en 2 maanden medicijnen 250 baht. zelf heb ik ook nog nooit meer dan 250 baht betaald , de arts spreekt goed engels en bovendien ALS een van ons hem bezoekt moeten wij elkaar de groeten doen ! is toch leuk.

Daarom heb ik in mijn verzekerings pakket geen OPD dekking kost voor ons beiden meer dan 12.000 baht per jaar bovendien moet ik dan naar Chiangmai rijden en ergeren aan het verkeer ................. :? en de kliniek is op 4 kilometer :lol:
Ik “hoef” ook niet naar een staatsziekenhuis te gaan, ik kies hiervoor omdat het vlak bij mijn huis is. Als ik naar de stad ga is het voor mijn meissie een stuk lastiger want ondanks dat ze een rijbewijs heeft gehaald toen ik hier een auto kocht durft ze daar niet in te rijden. Dus vlak bij huis is beter met de scooter.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: staatshospitaal kosten

#12 Bericht door yandre » zondag 03 maart 2019, 08:08

nu mijn ervaring een prive zieken huis bangkok nachts naar toe hevige diree en overgeven
nu arts me bekeken hij zegt wil dat je een nacht het blijf nee .
ik ga weg ok op eigen risico vracht medicijnen en wat zakjes voor vocht verlies aan te vullen
en een rekening waar je vroeg voor aleen maar recept schrijven .
zakken vullers in mijn ogen .

staats zieken huis in nongkhai gelegen 2 keer infectie been nu op zaal en later eigen kamer
weet de bedragen niet meer maar mischien iets van 20.000 bath en de laatste keer
duurder .werdt gevraagd door dokter of ik de duurdere antibiotica ? kon betalen
na 2 dagen wilde ze me nog langer houden lag toen op zaal .
ik zeg ik ga weg geef maar tabletten nu zei de dokter even denken en ok en gaf medicijnen
mee ze vertelde ook was bang voor bacterien in of op de zaal dus liet mij gaan later op controle en gelukkig alles goed
sprak ook engels maar in het thais tegen vrouw was het makkelijker voor haar .

hier in bangkok aleen een keer controle gehad voor diabetic en hoge bloeddruk
snel geholpen en verder er geen ervaring mee.
militair hospitaal ziet er redelijk uit en de zorg moet goed zijn zegt de vrouw
is in het verleden daar geopereerd en ja elk zieken huis is anders ook in nederland
is makkelijk zat .
denk ook als je verzekering betaald interseert het je weinig .
alleen als je zelf de kosten draag is het andere kost .

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: staatshospitaal kosten

#13 Bericht door godzilla » maandag 11 maart 2019, 13:41

Vandaag naar het rama hospitaal in bangkok geweest.
Doctor (professor) gezien die werd bijgestaan door studenten die de vragenlijst invulden, een beetje zoals in leuven UZ...
Kostprijs consultatie en bloedtest 100 bath.
Parkeren is normaal gezien geen probleem als je er zo vroeg komt als wij om 7h00.
Mijn indruk, een zeer groot hospitaal verschillende delen, en natuurlijk veel volk.
Het was er fris, airco ook in de wachtzalen, en redelijk proper, en niks ziet er afgeleefd uit.
Het enige grote nadeel zijn de wachttijden, we waren pas om 15h30 terug buiten.
Gelukkig kan je er wel lekker eten
Nog twee afspraken te gaan, maar nu zie ik niet meer zo tegenop.

Het ene staatshospitaal is het andere niet...
[|)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: staatshospitaal kosten

#14 Bericht door wanadee » maandag 11 maart 2019, 15:12

godzilla schreef: maandag 11 maart 2019, 13:41 Vandaag naar het rama hospitaal in bangkok geweest.
Doctor (professor) gezien die werd bijgestaan door studenten die de vragenlijst invulden, een beetje zoals in leuven UZ...
Kostprijs consultatie en bloedtest 100 bath.
Parkeren is normaal gezien geen probleem als je er zo vroeg komt als wij om 7h00.
Mijn indruk, een zeer groot hospitaal verschillende delen, en natuurlijk veel volk.
Het was er fris, airco ook in de wachtzalen, en redelijk proper, en niks ziet er afgeleefd uit.
Het enige grote nadeel zijn de wachttijden, we waren pas om 15h30 terug buiten.
Gelukkig kan je er wel lekker eten
Nog twee afspraken te gaan, maar nu zie ik niet meer zo tegenop.

Het ene staatshospitaal is het andere niet...
[|)
De wachttijden zijn inderdaad wel vervelend heb ik begrepen maar daar had ik hier eerlijk gezegd geen last van.
Kwam binnen en temperatuur en bloeddruk opgemeten, daarna kreeg ik een nummertje. Ongeveer 15 minuten wachten toen kregen we een soort intakegesprek waarin besloten werd dat ik urine en bloed moest katen testen. Dat was een minuut of 15 later ook gebeurd en vervolgens een gesprek met de dokter die de uitslag van de test al had. Vanaf binnenkomst tot dit gesprek niet langer dan een dik uur. Vlotter dan in nederland daar moet je een paar dagen later bellen voor de uitslag en evt een vervolgafspraak maken.
Dit ziekenhuis is erg oud en aftands maar wel lekker dicht bij mijn huis. Het is ook maar een klein hospitaal, als je echt wat moeilijks hebt wordt je doorgestuurd/gebracht naar het grotere hospitaal, 15 minuten met de auto. Daar ziet alles er veel beter uit maar das dus een keuze die je maakt.
Veel succes verder met je probleem.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: staatshospitaal kosten

#15 Bericht door pjotter » donderdag 14 maart 2019, 01:21

Alleen maar ter info:
In Zuid-west Korat was ik bij het Suranaree universiteits ziekenhuis. Hebben een separaat 'imaging centre'.
MRI Hersen scan koste 10,500฿. Alles vrij modern daar.

111 Suranaree Rd Tambon Chai Mongkhon, Muang Chang Wat Nakhon Ratchasima 30000

godzilla schreef: vrijdag 01 maart 2019, 11:02 We zijn op zoek gegaan naar een hospitaal dat een MRI scan kan doen.
Dit nadat we op heel onvriendelijke wijze door de dokter in bkk hospitaal (hua hin)werden weggestuurd.
(verschillende testen rx en dergelijke gedaan) maar voor de MRI hebben we gepast (20000bath), daarmee zijn ontevredenheid, en niet willen antwoorden op de vragen van de gedane testen.
Een dokter onwaardig.
Nu kunnen we terecht in een staatshospitaal naar onze keuze, veel goedkoper, maar:
Dat wil ik hier even kwijt: je hebt een patient nummer nodig, hebben we on-line kunnen doen, was in twee dagen ok.(nooit eerder daar geweest)
Nu kunnen we een afspraak maken.
Het vervolg zal ik wel posten.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”