Geruchten, roddels of toch maar opletten?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#61 Bericht door godzilla » woensdag 16 januari 2019, 05:09

Inderdaad ieder kantoortje heeft zo zijn eigen interpretatie van de geldende regels.
Ik heb mijn visa extention verkregen voor een non o multiple entry, based on retirement.
Vergeten te vertellen, kostprijs 1900 bath.
Dit even ter verduidelijking.
Zolang in genoeg inkomen (pensioen) heb, en het affidavit aanvaard wordt blijf ik deze weg gaan.
Waarom het moeilijk maken?
:thumbsup:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#62 Bericht door jumbo » woensdag 16 januari 2019, 06:27

godzilla schreef: woensdag 16 januari 2019, 05:09 Inderdaad ieder kantoortje heeft zo zijn eigen interpretatie van de geldende regels.
Ik heb mijn visa extention verkregen voor een non o multiple entry, based on retirement.
Vergeten te vertellen, kostprijs 1900 bath.
Dit even ter verduidelijking.
Zolang in genoeg inkomen (pensioen) heb, en het affidavit aanvaard wordt blijf ik deze weg gaan.
Waarom het moeilijk maken?
:thumbsup:
Voorbereiding op eventuele veranderingen kan nooit te vroeg beginnen?
Er zijn lieden die op een andere manier hun inkomen vergaren en die via hun ambassade of de ambassade
van land van inkomsten herkomst geen affadavit kunnen krijgen

Mijn multi entry kost me altijd 3,800 thb in Ayutthaya...

het kantoor was in Chiang Mai, niet de gemakkelijkste...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#63 Bericht door godzilla » woensdag 16 januari 2019, 08:26

Je hebt gelijk hoor jumbo.
Ik spreek dus ook enkel over mijn ervaring, gelukkig positief, en enkel hier thayang.
Over de mensen die andere inkomens hebben, tja die zullen de wel weten hoe ze het kunnen bewijzen zeker?
Dat was in het verleden al zo, ik vind het een beetje sneu voor diegenen die echt niet aan de vereisten kunnen voldoen, en toch wetens en willens willen blijven.
Maar ik denk niet dat we hier gaan lezen op welke manier iemand toch wettelijk hier blijft zonder voldoende inkomen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#64 Bericht door jumbo » woensdag 16 januari 2019, 08:29

godzilla schreef: woensdag 16 januari 2019, 08:26 Maar ik denk niet dat we hier gaan lezen op welke manier iemand toch wettelijk hier blijft zonder voldoende inkomen.
Eigenlijk heeft je BFF Sugar die mogelijkheid hier al een keer neergepent
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#65 Bericht door wanadee » woensdag 16 januari 2019, 08:30

godzilla schreef: woensdag 16 januari 2019, 08:26 Je hebt gelijk hoor jumbo.
Ik spreek dus ook enkel over mijn ervaring, gelukkig positief, en enkel hier thayang.
Over de mensen die andere inkomens hebben, tja die zullen de wel weten hoe ze het kunnen bewijzen zeker?
Dat was in het verleden al zo, ik vind het een beetje sneu voor diegenen die echt niet aan de vereisten kunnen voldoen, en toch wetens en willens willen blijven.
Maar ik denk niet dat we hier gaan lezen op welke manier iemand toch wettelijk hier blijft zonder voldoende inkomen.
Je laten afopteren door een paar thai :crazy:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#66 Bericht door Kees » woensdag 16 januari 2019, 11:34

Kees schreef: maandag 14 januari 2019, 07:02
brake0345 schreef: maandag 14 januari 2019, 04:39 Laat even weten hoe je gevaren bent Kees, ik moet de komende dagen ook weer verlengen.
Het bureau geeft mij een telefoontje wanneer en hoe laat ik op het immigratie bureau moet verschijnen voor de foto.
Misschien deze week of volgende week, hebben nog de tijd tot 29 januari.
Gisteren belde ze van het bureau dat ik vandaag om 16:00 uur bij de immigratie (Chiang Mai) moest zijn.
Was ruim op tijd, was voor het eerst bij de hernieuwde vestiging van de immigratie. Parkeerplaats? vergeet het maar, maar aan de overkant bij de Spa kon ik parkeren voor THB 20. Ook binnen een drukte van belang, echter zei mijn "bureau-man" dat het nu rustig was en dat het 's morgens om 09:00 uur en 's middag om 13:00 uur het pas echt druk is, dan geen zitplaatsen.
Om precies 16:00 uur kon ik aan de balie komen. Na diverse handtekeningen en het maken van pasfoto, was ik met vijf minuten weer buiten. Buiten te normale kosten voor immigratie moest ik THB 4000 betalen voor het bureau, gezien wat ik vandaag gezien heb zijn die kosten het voor mij wel waard.

En zoals al eerder gemeld was paspoort, 2 x pasfoto en "proof of income" (van de ambassade) voldoende.
NB. daar wij vorig jaar verhuisd zijn moest ik nog wel een kopie van het nieuwe huurcontract + een ID kopie van de landlord aanleveren.
Niet klagen, maar dragen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#67 Bericht door wanadee » woensdag 16 januari 2019, 11:57

In Korat ben ik nog nooit langer dan 2 uur bezig geweest. Ook soepel mits je over de juiste oapieren beschikt.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#68 Bericht door godzilla » donderdag 17 januari 2019, 04:05

jumbo schreef: woensdag 16 januari 2019, 08:29
godzilla schreef: woensdag 16 januari 2019, 08:26 Maar ik denk niet dat we hier gaan lezen op welke manier iemand toch wettelijk hier blijft zonder voldoende inkomen.
Eigenlijk heeft je BFF Sugar die mogelijkheid hier al een keer neergepent
Dat is een mogelijkheid, maar een borderrun is in mijn ogen niet hier blijven, het is gewoon een legale weg, en die kost ook geld.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#69 Bericht door godzilla » donderdag 17 januari 2019, 04:11

Kees schreef: woensdag 16 januari 2019, 11:34
Kees schreef: maandag 14 januari 2019, 07:02
brake0345 schreef: maandag 14 januari 2019, 04:39 Laat even weten hoe je gevaren bent Kees, ik moet de komende dagen ook weer verlengen.
Het bureau geeft mij een telefoontje wanneer en hoe laat ik op het immigratie bureau moet verschijnen voor de foto.
Misschien deze week of volgende week, hebben nog de tijd tot 29 januari.
Gisteren belde ze van het bureau dat ik vandaag om 16:00 uur bij de immigratie (Chiang Mai) moest zijn.
Was ruim op tijd, was voor het eerst bij de hernieuwde vestiging van de immigratie. Parkeerplaats? vergeet het maar, maar aan de overkant bij de Spa kon ik parkeren voor THB 20. Ook binnen een drukte van belang, echter zei mijn "bureau-man" dat het nu rustig was en dat het 's morgens om 09:00 uur en 's middag om 13:00 uur het pas echt druk is, dan geen zitplaatsen.
Om precies 16:00 uur kon ik aan de balie komen. Na diverse handtekeningen en het maken van pasfoto, was ik met vijf minuten weer buiten. Buiten te normale kosten voor immigratie moest ik THB 4000 betalen voor het bureau, gezien wat ik vandaag gezien heb zijn die kosten het voor mij wel waard.

En zoals al eerder gemeld was paspoort, 2 x pasfoto en "proof of income" (van de ambassade) voldoende.
NB. daar wij vorig jaar verhuisd zijn moest ik nog wel een kopie van het nieuwe huurcontract + een ID kopie van de landlord aanleveren.
Dus je bent eigenlijk via een tussenpersoon (bureau) je verlenging gaan aanvragen, met een kost van 4000 bath?
Proof of income, wat waren jou kosten hiervoor? bij mij 840bath (belgische ambassade met legalisatie)
Daar bovenop de kosten voor je verlenging 1900bath, en 20bath voor parkeren.

Ik denk dat ze in dat bureau goed aan je verdient hebben, die pasfoto's kan je toch ook zelf meebrengen of vergis ik me?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#70 Bericht door Kees » donderdag 17 januari 2019, 07:41

Ik denk dat ze in dat bureau goed aan je verdient hebben, die pasfoto's kan je toch ook zelf meebrengen of vergis ik me?
Dat klopt helemaal, is ook de bedoeling van zo'n bureau. Als ik naar de supermarkt gaat willen ze ook aan mij verdienen. Als je dat niet wil moet je inderdaad alles zelf regelen. Ik vind het makkelijk als een ander voor mij werkt en die daarbij de juiste weg weet.
Zolang ik het geld kan missen laat ik het graag door het bureau regelen.
Nederlandse ambassade is duidelijk duurder voor "proof of income" THB 1870
De pasfoto's 2 x inderdaad zelf meegenomen, maar bij immigratie maken ze ook altijd nog een foto, precies als bij binnenkomst Thailand.

Het bureau geeft aan welke documenten je nodig heb, deze lever je bij hun in en zij regelen verder alles. Ze geven een telefoontje wanneer en hoe laat je bij immigratie moet verschijnen, ze begeleiden je daar t/m het verkrijgen van je visum.
Het bureau houd ook bij wanneer je voor de 90 dagen moet melden en wanneer het tijd is voor je verlenging van je visum.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#71 Bericht door wpdl » donderdag 17 januari 2019, 10:05

Niks op tegen hoewel ik het wel een beetje als een stevige rekening zie.
Een bemiddelaar zou voor vele een oplossing zijn als je zo af en toe eens in de rondte kijkt bij de immigratie en die verhitte koppen ziet.
Hier zit dan wel de meldingsplicht 90 dagen en de extension of stay voor het volgende jaar bij.
Handig maar zolang je niet licht dementerend ben zou je dat zelf ook wel aankunnen met onthouden. :angel:
Zijn in heel het land te vinden trouwens bemiddelaars al dan niet met bureau.
En ja als de meerdere afmetingen en duidelijkheid van je pasfoto's niet naar wens zijn neemt men zelf een foto
of stuurt men je weer naar huis voor een correcte foto afhankelijk van het wel of niet hebben van een bemiddelaar/bureau. ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#72 Bericht door wanadee » donderdag 17 januari 2019, 10:18

wpdelange schreef: donderdag 17 januari 2019, 10:05 Niks op tegen hoewel ik het wel een beetje als een stevige rekening zie.
Een bemiddelaar zou voor vele een oplossing zijn als je zo af en toe eens in de rondte kijkt bij de immigratie en die verhitte koppen ziet.
Hier zit dan wel de meldingsplicht 90 dagen en de extension of stay voor het volgende jaar bij.
Handig maar zolang je niet licht dementerend ben zou je dat zelf ook wel aankunnen met onthouden. :angel:
Zijn in heel het land te vinden trouwens bemiddelaars al dan niet met bureau.
En ja als de meerdere afmetingen en duidelijkheid van je pasfoto's niet naar wens zijn neemt men zelf een foto
of stuurt men je weer naar huis voor een correcte foto afhankelijk van het wel of niet hebben van een bemiddelaar/bureau. ;)
Je weet toch wel Willen dat hier in korat je ook fotos kunt maken op het immigratiebreau? Goedkoper dan in de winkel en het goede formaat.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#73 Bericht door wpdl » donderdag 17 januari 2019, 10:35

Heb nog voor jaren foto's [in diverse maten] Han en aangezien het immigratie kantoor pas van plek veranderd is,is mij dat even ontgaan.
Of bedoel je de digitale bureau camera bij het hoofd van de club die is er ja maar dat is geen verplichting naar de klant toe.
Moet volgende maand weer in het hoofdgebouw zijn voor mijn jaarlijkse verlenging [extension of stay] dus zal mijn blik weer eens goed in de rondte laten gaan.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#74 Bericht door wanadee » donderdag 17 januari 2019, 10:45

wpdelange schreef: donderdag 17 januari 2019, 10:35 Heb nog voor jaren foto's [in diverse maten] Han en aangezien het immigratie kantoor pas van plek veranderd is,is mij dat even ontgaan.
Of bedoel je de digitale bureau camera bij het hoofd van de club die is er ja maar dat is geen verplichting naar de klant toe.
Moet volgende maand weer in het hoofdgebouw zijn voor mijn jaarlijkse verlenging [extension of stay] dus zal mijn blik weer eens goed in de rondte laten gaan.
Nee, niet de camera bij het bureau, net als het vorige gebouw een kamertje met kopieermachine en fotoapparaat, in het hoofdgebouw.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”