Euro - Baht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Euro - Baht

#121 Bericht door robin33 » zaterdag 22 juni 2019, 06:30

driver schreef:Robin 33: Tot tien jaar ook lees ik. Dit wist ik idd niet en is mij ook nooit verteld.
Gezien de huidige leeftijd van mijn vrouw heeft inkopen nu weinig zin denk ik.
Nu 51 jaar.
Aangezien mij vrouw ook niet een echt groot pensioen krijgt ((ligt aan bedrijf). Ben ik bij Degiro..een eigen potje begonnen voor gasr pensioen.. maandelijks leg ik zelf wat in...alle kleine beetjes helpen

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk


Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Euro - Baht

#122 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 22 juni 2019, 08:01

De koers blijkt geen invloed te hebben op de stroom toeristen naar Thailand. Overal neemt het aantal toeristen toe. Je hoort wel eens andere geluiden.

Lees mee: https://thethaiger.com/hot-news/tourism ... o-thailand

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Euro - Baht

#123 Bericht door Jim » zaterdag 22 juni 2019, 10:23

Dat kan je natuurlijk niet zo stellen.
Je weet niet hoeveel westerse toeristen er nu waren gekomen als de euro/pond/dollar nog op 52/70/45 baht had gestaan.

En of je nu blij moet zijn met de 10 miljoen extra Chinezen.. :?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Euro - Baht

#124 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 22 juni 2019, 12:23

Daar heeft Jim gelijk in. We zullen het nooit weten. Er zijn websites die sombertjes voorspellen dat het aantal toeristen naar TH zal afnemen maar daar is nog geen sprake van als de cijfertjes kloppen. Maar ook TH ontkomt niet aan spreiding; ik heb net iets geplaatst over overtoerisme en die baai die nu gesloten is zal niet de laatste zijn, denk ik.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Euro - Baht

#125 Bericht door Thaimax » donderdag 01 augustus 2019, 01:46

Now onder de 34 baht gaat langzaam maar zeker naar de 30 baht...................... :crazy:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Euro - Baht

#126 Bericht door pjotter » donderdag 01 augustus 2019, 03:22

Pfff, idd Thaimax. TT koers Bangkokbank vanmorgen 33,71฿. Mijn pensioen gaat elke maand rechtstreeks naar die bank.
We kunnen er weinig aan doen helaas, maar het doet toch wel wat pijn je pensioengeld in Thailand de laatste 2 jaar ZO te zien verdampen. Pensioen op een Nederlandse bank laten storten had weinig uitgemaakt. Je moet toch geld hebben om te leven hier en de koers is alleen maar slechter geworden....Wanneer zal 'het tij keren'.........

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Euro - Baht

#127 Bericht door wanadee » donderdag 01 augustus 2019, 06:33

Gister nog gewisseld voor 34.33, gaat hard onderuit. :cry:

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Euro - Baht

#128 Bericht door robin33 » donderdag 01 augustus 2019, 07:58

pjotter schreef: donderdag 01 augustus 2019, 03:22 Pfff, idd Thaimax. TT koers Bangkokbank vanmorgen 33,71฿. Mijn pensioen gaat elke maand rechtstreeks naar die bank.
We kunnen er weinig aan doen helaas, maar het doet toch wel wat pijn je pensioengeld in Thailand de laatste 2 jaar ZO te zien verdampen. Pensioen op een Nederlandse bank laten storten had weinig uitgemaakt. Je moet toch geld hebben om te leven hier en de koers is alleen maar slechter geworden....Wanneer zal 'het tij keren'.........
Heb gisteren ook zitten kijken ,, denk dat je betere resultaten haald door het op een nederlandse bank te storten en dan met transferwise overboken ( haalde in iedergeval rond die tijd betere resultaten dan de 33,71 die jij aangeeft)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Euro - Baht

#129 Bericht door wanadee » donderdag 01 augustus 2019, 08:09

robin33 schreef: donderdag 01 augustus 2019, 07:58
pjotter schreef: donderdag 01 augustus 2019, 03:22 Pfff, idd Thaimax. TT koers Bangkokbank vanmorgen 33,71฿. Mijn pensioen gaat elke maand rechtstreeks naar die bank.
We kunnen er weinig aan doen helaas, maar het doet toch wel wat pijn je pensioengeld in Thailand de laatste 2 jaar ZO te zien verdampen. Pensioen op een Nederlandse bank laten storten had weinig uitgemaakt. Je moet toch geld hebben om te leven hier en de koers is alleen maar slechter geworden....Wanneer zal 'het tij keren'.........
Heb gisteren ook zitten kijken ,, denk dat je betere resultaten haald door het op een nederlandse bank te storten en dan met transferwise overboken ( haalde in iedergeval rond die tijd betere resultaten dan de 33,71 die jij aangeeft)
Ik heb met transferwise gewisseld gisteren.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Euro - Baht

#130 Bericht door godzilla » donderdag 01 augustus 2019, 09:22

Ik laat mijn pensioen ook op een belgische bank storten, en dan schrijf ik over via coins (momenteel niet interessant) of transferwise.
Rechtstreeks op je thaise rekening laten storten hmmm, mijn bedenkingen bij.
[|(

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Euro - Baht

#131 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 01 augustus 2019, 12:27

De centrale bank belooft beterschap maar dat doet ze al maanden...... Einde jaar misschien.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Euro - Baht

#132 Bericht door Herbergier » donderdag 01 augustus 2019, 12:46

Het zakken van de euro tov de baht is gebaseerd op een bekende Friese uitspraak "It giet oan".
Alles van waarde is weerloos.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Euro - Baht

#133 Bericht door robin33 » donderdag 01 augustus 2019, 13:04

robin33 schreef: zaterdag 22 juni 2019, 06:30
driver schreef:Robin 33: Tot tien jaar ook lees ik. Dit wist ik idd niet en is mij ook nooit verteld.
Gezien de huidige leeftijd van mijn vrouw heeft inkopen nu weinig zin denk ik.
Nu 51 jaar.
Aangezien mij vrouw ook niet een echt groot pensioen krijgt ((ligt aan bedrijf). Ben ik bij Degiro..een eigen potje begonnen voor gasr pensioen.. maandelijks leg ik zelf wat in...alle kleine beetjes helpen

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
Slim , was ik zelf en voor mijn vrouw ook al(pas) mee begonnen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Euro - Baht

#134 Bericht door jumbo » vrijdag 02 augustus 2019, 01:24

erik-kuijpers schreef: donderdag 01 augustus 2019, 12:27 De centrale bank belooft beterschap maar dat doet ze al maanden...... Einde jaar misschien.
Ze kunnen er wel iets aan doen, kunstmatig beinvloeden, maar de meest recente legale actie heeft weinig opgeleverd
Als ze er teveel aan knoeien dan gaat het ten koste van de reputatie van land, munt en centrale bank dus daar passen ze wel voor op

Het is niet eenvoudig om de munteenheid van een land met een handelsoverschot, daar zit'em de kneep namelijk, negatief te waarderen,
zo werkt het namelijk niet....

De dalende export heeft invloed op de import, logisch in een land waar grondstoffen nagenoeg ontbreken en assemblage tot een pijler vd economie is ontwikkeld...
Hoewel toeristencijfers lijken te dalen is het geen giga impact op de economie; een percentage van een percentage....
Consumentengedrag is nog steeds positief

De sterke THB tov van de USD heeft weinig impact op de export anders dan dagprijs producten, andere producten worden tegen dollars verkocht
op bestaande en vaste prijzen,grotere bedrijven wijzigen hun prijzen niet vanwege de koersen.... vooral de multinationals niet, koers risico's worden gewoon afgedekt.
En ca. 50-60% en vaker meer vooral in automotive, worden materialen ingekocht/geimporteerd in dezelfde USD dus de inkoop nivelleert voor dat gedeelte de verkoop

Het licht zal voor sommigen onder ons wel op zijn gegaan, zeker aangaande de vermeende koppeling tussen THB en welke currency dan ook.. :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Euro - Baht

#135 Bericht door jumbo » vrijdag 02 augustus 2019, 01:26

robin33 schreef: donderdag 01 augustus 2019, 13:04
robin33 schreef: zaterdag 22 juni 2019, 06:30
driver schreef:Robin 33: Tot tien jaar ook lees ik. Dit wist ik idd niet en is mij ook nooit verteld.
Gezien de huidige leeftijd van mijn vrouw heeft inkopen nu weinig zin denk ik.
Nu 51 jaar.
Aangezien mij vrouw ook niet een echt groot pensioen krijgt ((ligt aan bedrijf). Ben ik bij Degiro..een eigen potje begonnen voor gasr pensioen.. maandelijks leg ik zelf wat in...alle kleine beetjes helpen

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
Slim , was ik zelf en voor mijn vrouw ook al(pas) mee begonnen.
Geef je jezelf nu een complimentje?? :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”