even een rondje "weer"

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: even een rondje "weer"

#2881 Bericht door Herbergier » maandag 11 mei 2020, 04:14

Eindelijk regent het hier, na al een paar dagen veel gerommel in de verte bleef het hier zeer warm en droog maar vanmorgen vroeg viel hier de eerste serieuze regenbui en op het ogenblik komt het ook weer goed uit de lucht vallen, het koelt nu eindelijk ook lekker af, het is hier nu 29 gr., dat is ongeveer 10 gr. lager dan gisteren om deze tijd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: even een rondje "weer"

#2882 Bericht door sunbird » maandag 11 mei 2020, 11:51

Hier in Mahasarakham rond de 40 graden
Maar ook nog eens een korte flinke storm, (2 x in de laatste dagen )het dak van mijn aviary op veel plaatsen gebroken
Ook een aantal bomen konden het niet uithouden met dit geweld, niet langer dan 10 minuten
En verder pfffff

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: even een rondje "weer"

#2883 Bericht door godzilla » maandag 11 mei 2020, 16:03

Vandaag heeft het hier in cha am ook even geregend.
Een minuutje of vijf, het droogde sneller op als dan het nat werd...
De wolken zagen er nochtans onweerachtig uit.
Maar de regen was weer voor hua hin en petchaburi denk ik.
De laatste 5 maanden hoogal 15cm regen gevallen.
Temperatuur blijft tegen de 40 graden hangen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: even een rondje "weer"

#2884 Bericht door Herbergier » zaterdag 06 juni 2020, 03:20

Vanwege het grote tekort aan grondwater, er zijn hier dit jaar nog maar een paar regenbuitjes gevallen, is hier in Buriramstad vandaag de watertoevoer voor 24 uur afgesloten.

Dat wordt hier niet vooraf gemeld, je merkt het eigenlijk pas als je onder de douche staat, maar als je later goed ga zoeken op internet kan je dat op een bepaalde site terugvinden. TiT. :crazy:


We hebben hier nog steeds geen water, al vanaf vrijdagmiddag krijgen we een heel dun straaltje water die er vijf minuten over doet om het toiletreservoir te vullen, maar de hoogte van de douchekop haalt hij niet, de badkraan wel, dus heb ik in twee uur tijd het bad vol laten lopen en nu moet ik dus ouderwets een emmertje water over mij heen gooien om me eigen te wassen en dat lukt wel maar het eerste emmertje is wel koud, de volgende gaan wel.

Het schijnt dat het eerste reservoir vrijwel leeg is en dat de pijpleiding naar een ander reservoir op een paar plaatsen gesprongen is, waarschijnlijk door slecht onderhoud of vuil, maar dat verwonderd mij niets, het woord onderhoud staat niet echt duidelijk in de meeste Thaise woordenboeken.
Laatst gewijzigd door Herbergier op zondag 07 juni 2020, 03:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#2885 Bericht door De Beweerder » zondag 07 juni 2020, 02:51

weervoorspelling en luchtverontreiniging :

Afbeelding

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: even een rondje "weer"

#2886 Bericht door Herbergier » zondag 14 juni 2020, 10:59

Herbergier schreef: zaterdag 06 juni 2020, 03:20 Vanwege het grote tekort aan grondwater, er zijn hier dit jaar nog maar een paar regenbuitjes gevallen, is hier in Buriramstad vandaag de watertoevoer voor 24 uur afgesloten.

Dat wordt hier niet vooraf gemeld, je merkt het eigenlijk pas als je onder de douche staat, maar als je later goed ga zoeken op internet kan je dat op een bepaalde site terugvinden. TiT. :crazy:


We hebben hier nog steeds geen water, al vanaf vrijdagmiddag krijgen we een heel dun straaltje water die er vijf minuten over doet om het toiletreservoir te vullen, maar de hoogte van de douchekop haalt hij niet, de badkraan wel, dus heb ik in twee uur tijd het bad vol laten lopen en nu moet ik dus ouderwets een emmertje water over mij heen gooien om me eigen te wassen en dat lukt wel maar het eerste emmertje is wel koud, de volgende gaan wel.

Het schijnt dat het eerste reservoir vrijwel leeg is en dat de pijpleiding naar een ander reservoir op een paar plaatsen gesprongen is, waarschijnlijk door slecht onderhoud of vuil, maar dat verwonderd mij niets, het woord onderhoud staat niet echt duidelijk in de meeste Thaise woordenboeken.
Hier in Buriram is er dit jaar nog steeds vrijwel geen regen gevallen en ook dit weekend werd vanaf vrijdagmiddag het kraanwater afgesloten, een uur geleden zijn we weer aangesloten en komt er een zwak straaltje water uit de kraan zonder enige druk, ik hoop dat de regentijd, die hier meestal half april start na Songkran, voor dat het te laat is gaat beginnen, want zo gaat het niet goed.

We zien hier wel veel donkere wolken over komen, maar er komt geen regen uit.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#2887 Bericht door wpdl » zondag 14 juni 2020, 11:39

Men heeft een tijdje terug in een van de internet nieuws sites al aangegeven dat juni /juli aan de droge kant zullen zijn vanwege gebrek aan hurricanes :?:
Hoe men die vooruitziende blik heeft ontwikkelt is mij ook een raadsel.
Mogen hopen dat het daarna wel flink gaat regenen hoewel er hier in Korat flink stevige buien zijn gevallen dit jaar.
Water voorraad opschalen met tanks :?: heb drieduizend liter met tanks begrijp er uit dat jij NIKS heb.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#2888 Bericht door De Beweerder » zondag 14 juni 2020, 15:37

Announcing

Heavy to very Heavy Rain over Thailand

Issue 1 on 14 June 2020
Due to the strong southwest monsoon across the Andaman Sea and Thailand, and the

low-pressure cell covers upper Laos and upper Vietnam. More rain and isolated torrential rain will be over the North, the Northeast, the Central, the East, and the South west coast provinces.

People in those risky areas should beware of the severe condition that may cause flash floods and water runoff.

Affected areas are as followings:

14 June 2020

North: Chiang Mai, Chiang Rai, Lamphun, Lampang, Phayao, Phrae, Nan, Uttaradit, Sukhothai, Tak, Kamphaeng Phet, Phichit, Phitsanulok and Phetchabun.

Northeast: Loei, Nong Khai, Nong Bua Lamphu, Udon Thani, Bueng Kan, Sakon Nakhon,

Nakhon Phanom, Chaiyaphum, Khon Kaen, Maha Sarakham, Kalasin, Roi Et, Yasothon, Amnat Charoen, Mukdahan, Nakhon Ratchasima, Buri Ram, Surin,

Sisaket and Ubon Ratchathani.

Central: Nakhon Sawan, Uthai Thani, Chai Nat, Ang Thong, Sing Buri, Lop Buri, Saraburi, Kanchanaburi, Suphan Buri, Ratchaburi, Samut Sakhon, Samut Songkhram,

Nakhon Pathom and Phra Nakhon Si Ayutthaya including Bangkok and its vicinity.

East: Nakhon Nayok, Chachoengsao, Prachin Buri, Sa Kaeo, Chon Buri, Rayong, Chanthaburi and Trat.

South: Ranong, Phang Nga, Phuket, Krabi, Trang and Satun.

15-16 June 2020

North: Mae Hong Son, Chiang Mai, Chiang Rai, Lamphun, Lampang, Phayao, Phrae, Nan, Uttaradit, Sukhothai, Tak, Kamphaeng Phet, Phichit, Phitsanulok and Phetchabun.

Northeast: Loei, Nong Khai, Nong Bua Lamphu, Udon Thani, Bueng Kan, Sakon Nakhon,

Nakhon Phanom, Mukdahan, Chaiyaphum, Khon Kaen, Maha Sarakham, Kalasin,

Roi Et, Yasothon, Amnat Charoen, Nakhon Ratchasima, Sisaket and Ubon Ratchathani.

Central: Nakhon Sawan, Uthai Thani, Chai Nat, Ang Thong, Sing Buri, Lop Buri, Saraburi, Kanchanaburi, Suphan Buri, Ratchaburi, Samut Sakhon, Samut Songkhram,

Nakhon Pathom and Phra Nakhon Si Ayutthaya including Bangkok and its vicinity.

East: Nakhon Nayok, Chachoengsao, Prachin Buri, Sa Kaeo, Chon Buri, Rayong, Chanthaburi and Trat.

South: Ranong, Phang Nga, Phuket, Krabi, Trang and Satun.

The advisory is in effect on 14 June 2020, at 5.00 p.m.

This next issue will be at 14 June 2020, at 11.00 p.m.

(Signed) Gp.Capt. Somsak Khaosuwan

(Somsak Khaosuwan)

Director-General

Thai Meteorological Department
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: even een rondje "weer"

#2889 Bericht door erik-kuijpers » zondag 14 juni 2020, 15:52

Mijn vrouw in Nongkhai heeft dagelijks stroomuitval door het onweer en lokale stormen. Tja, ik ben niet anders gewend in de 16 jaar in die regio. Vandaag hebben we gelukkig ongestoord kunnen skypen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: even een rondje "weer"

#2890 Bericht door jumbo » maandag 15 juni 2020, 00:53

Gister, zondag, Ayutthaya en vannacht Bangkok, zware regenval. Geen stroomuitval in Bangkok
Veel wateroverlast op de weg naar het werk vanmorgen in Lat Krabang
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: even een rondje "weer"

#2891 Bericht door Herbergier » maandag 15 juni 2020, 03:16

Gisteravond en vannacht heeft het hier ook geregend, niet echt hard maar meer een Hollandse bui.

Wij hadden inderdaad nog geen reserve watertank staan, omdat het in de bijna negen jaar dat ik hier woon maar heel weinig is gebeurt dat we hier geen goed stromend water uit de kraan kregen en dan was dat nooit langer als een uur of vier, ook de druk op het water is hier over het algemeen zeer goed, alleen als je een huis met verdiepingen hebt is het raadzaam een watertank met pomp aan te schaffen, maar wij hebben een bungalow dus is alles gelijkvloers.
Gisteren kwamen ze bij buren met een tankwagen de watertank toch ook bijvullen, want drie dagen geen water is ook met een watertank bijna niet op te vangen, vooral als de vrouw tussendoor ook nog een paar wasjes moet doen.

Maar de baas (vrouw) heeft maatregelen getroffen en sinds gistermiddag staat er een reserve watertank van 1000 liter (nu nog zonder pomp), plus 16 jerrycans en 2 teiltjes met vol met water, dus laat het volgende weekend zonder stromend water maar komen, wij zijn nu goed voorbereid.

Afbeelding

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: even een rondje "weer"

#2892 Bericht door Herbergier » dinsdag 16 juni 2020, 02:29

Nu al weer sinds gistermorgen 10 uur geen water uit de kraan, we zullen moeten wachten op heel veel regen maar dat zit er voorlopig nog niet in, misschien dat we vanmiddag om 12:00 uur voor twaalf uur water uit de kraan krijgen om de voorraad aan te vullen, ze willen nu om en om per gebied hier twaalf uur water gaan leveren en daar moeten we dan zuinig op zijn.

Dus straks weer douchen op de ouderwetse Isan manier, door emmertjes water over mijn kop te gooien, alleen het eerste emmertje is wel koud, daarna gaat het wel dan ben ik door net als bij zwemmen in koud water dan is alleen de eerste duik echt koud.
Ik kan met douchen niet wachten tot 12 uur want ik moet deze morgen naar de immigration voor mijn 90 dagen melding, die is op 30 minuten lopen van mijn huis en het is vandaag lekker weer om een stukje te lopen, bewolkt en niet te warm met vanmiddag een maximum temp. van 31 gr..
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

even een rondje "weer"

#2893 Bericht door De Beweerder » dinsdag 16 juni 2020, 02:48

Afbeelding
Neem je paraplu mee, zo te zien krijg je vandaag een portie.( het trekt noord/oost)
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: even een rondje

#2894 Bericht door Herbergier » dinsdag 16 juni 2020, 06:37

De Beweerder schreef: dinsdag 16 juni 2020, 02:48 Afbeelding
Neem je paraplu mee, zo te zien krijg je vandaag een portie.( het trekt noord/oost)
Ik hoop het, maar voorlopig moet ik de paraplu nu nog als parasol gebruiken en staat de verwachting op regen voor vandaag hier op hooguit 40%, misschien morgen dan geeft hij 80% kans op regen, maar dat kan nog bijgesteld worden het zijn maar verwachtingen.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: even een rondje "weer"

#2895 Bericht door jumbo » dinsdag 16 juni 2020, 23:48

Herbergier schreef: dinsdag 16 juni 2020, 02:29
Ik kan met douchen niet wachten tot 12 uur want ik moet deze morgen naar de immigration voor mijn 90 dagen melding, die is op 30 minuten lopen van mijn huis en het is vandaag lekker weer om een stukje te lopen, bewolkt en niet te warm met vanmiddag een maximum temp. van 31 gr..
Pomp is echt geen overbodige luxe ook niet voor 'normale' tijden

De 90 dagen reports zijn voor iedereen uitgesteld tot 31 jui, maar dat is meer ter informatie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”