De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5371 Bericht door Thaimax » zaterdag 18 maart 2017, 08:50

Even off-topic ik zie nooit meer iets van oa. Dutch en Prajak zijn jullie nog OK ??
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5372 Bericht door Joep » zaterdag 18 maart 2017, 08:53

Prajak heeft te kennen gegeven dat hij niet meer op dit forum schrijft.
Met hem gaat het prima, heb nog contact met hem via Facebook.

Dutch weet ik niet, maar hij heeft niet zo lang geleden hier nog een vraag gesteld omtrent het rijbewijs verlengen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5373 Bericht door wanadee » zaterdag 18 maart 2017, 09:06

Dutch zie ik hier nog regelmatig en prajak zou naar cyprus verhuizen dus die moet nu de sirtaki leren :crazy:

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5374 Bericht door hutspot » zondag 19 maart 2017, 01:28

zijn er nog andere kristallen bol kijkers of gokkers die wat over de euro te schrijven hebben, bij voorkeur iets zinnigs :lol:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5375 Bericht door Arietwee » zondag 19 maart 2017, 09:49

hutspot schreef:zijn er nog andere kristallen bol kijkers of gokkers die wat over de euro te schrijven hebben, bij voorkeur iets zinnigs :lol:

Niemand rekent op de euro en dan jij opletten wat er met de euro gaat gebeuren. Ik blijf er bij. Deze zomer krijg je er 45 bahtjes voor. De euro gaat stijgen en de baht gaat zakken. En dan kan het hard gaan.

Nu niet met moeilijk vragen komen, puur intuitie.

Dus bent u van plan om thailand te verlaten. Nog even wachten. Komt goed. :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5376 Bericht door wanadee » zondag 19 maart 2017, 10:15

Heel overtuigend, ik blijf :clap:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5377 Bericht door stevenl » zondag 19 maart 2017, 10:34

Arietwee schreef:
hutspot schreef:zijn er nog andere kristallen bol kijkers of gokkers die wat over de euro te schrijven hebben, bij voorkeur iets zinnigs :lol:

Niemand rekent op de euro en dan jij opletten wat er met de euro gaat gebeuren. Ik blijf er bij. Deze zomer krijg je er 45 bahtjes voor. De euro gaat stijgen en de baht gaat zakken. En dan kan het hard gaan.

Nu niet met moeilijk vragen komen, puur intuitie.

Dus bent u van plan om thailand te verlaten. Nog even wachten. Komt goed. :crazy:
Ik denk van niet, maar hoop van harte dat je gelijk hebt.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5378 Bericht door hutspot » maandag 20 maart 2017, 03:53

Niemand rekent op de euro en dan jij opletten wat er met de euro gaat gebeuren. Ik blijf er bij. Deze zomer krijg je er 35 bahtjes voor. De euro gaat dalen en de baht gaat stijgen. En dan kan het hard gaan.

Nu niet met moeilijk vragen komen, puur intuitie.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

euro

#5379 Bericht door pjotter » maandag 20 maart 2017, 09:39

Hallo allemaal,

Verroest Thaimax . Je hebt gelijk. Het staat er idd een beetje dubbelzinnig.
Ik bedoelde dat ik in oktober definitief NAAR Thailand vertrek.
Sorry voor de verwarring.


Thaimax schreef:
pjotter schreef:Zomaar;

Gisteren van ING 'overmaken naar buitenland' naar Kasikorn, NA aftrek van (BEN) kosten 37,03.
Tja, hoogstwaarschijnlijk genoeg gestort voor mijn laatste retourtje :lol: (De piloot en ik moeten het WEL overleven :giggle2: ) april/mei. Oktober definitief :clap:
Voorgoed terug naar Nederland ? Ik vraag mij af wie er nog meer gaan en waarom ? is het de verandering van de Thaise gemeenschap ( immigration / verloedering) of financiële redenen de belastingen die we nu moeten betalen dit jaar "dubbel" voorheffing 2017 EN 2016 of / en Ziektekosten of de premie ervan dan wel te oud om hier een verzekering te krijgen...........

Voor mij zijn de kosten dit jaar bijna 150.000 baht ( belastingen en BUPA ) dat is 3 maanden inkomsten van AOW en Pensioen dat is een hele hap uit het budget hier zijn woonlasten uiteraard nog niet bij en laten we eerlijk zijn Thailand is NIET meer goedkoop zeker met de huidige wisselkoers.

Ben benieuwd maar IK BLIJF !
Laatst gewijzigd door pjotter op maandag 20 maart 2017, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5380 Bericht door stevenl » maandag 20 maart 2017, 12:48

hutspot schreef:Niemand rekent op de euro en dan jij opletten wat er met de euro gaat gebeuren. Ik blijf er bij. Deze zomer krijg je er 35 bahtjes voor. De euro gaat dalen en de baht gaat stijgen. En dan kan het hard gaan.

Nu niet met moeilijk vragen komen, puur intuitie.
Je bedoelt denk ik 45?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5381 Bericht door Joep » maandag 20 maart 2017, 13:04

Hoop met je mee :angel: :angel:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5382 Bericht door Lammert de Haan » maandag 20 maart 2017, 13:32

stevenl schreef:
hutspot schreef:Niemand rekent op de euro en dan jij opletten wat er met de euro gaat gebeuren. Ik blijf er bij. Deze zomer krijg je er 35 bahtjes voor. De euro gaat dalen en de baht gaat stijgen. En dan kan het hard gaan.

Nu niet met moeilijk vragen komen, puur intuitie.
Je bedoelt denk ik 45?
Ik ben er bang voor Stevenl, dat we dat nooit zullen halen, al hoe jammer dat ook is voor alle in Thailand wonende gepensioneerde Nederlanders.

Enkele dagen geleden maar ook vanmorgen nog schreef ik over het "Wilders-effect" op de euro.
Vlak voor de verkiezingen zag je de angst sluipen in de financiële markt, beducht dat men was op een overwinning voor de PVV.
T.o.v. de THB zag je het volgende koersverloop (prijzen op de financiële markt):
12-03 - 37,7360
13-03 - 37.6030
14-03 - 37,4600
15-03 - 37,6910

Het verloop van de daggrafiek van de euro op de verkiezingsdag was onstuimig: aanvankelijk diep in het rood tot dat zo rond half vier Nederlandse tijd de eerste prognose naar buiten kwam, aangevende een gevoelige tik voor de PVV. Gevolg: de euro schoot pijlsnel omhoog, maar kwam niet terug op het niveau van 12-03. En dat is ook begrijpelijk. De euro had immers ook nog eens de renteverhoging in de VS te verwerken.

En dan hebben we het tot nu toe over een betrekkelijk kleine economie, nl. die van Nederland. Maar wat gebeurt er als in Frankrijk Le Pen aan de macht komt? En als dit ook nog eens z'n effect heeft op de Duitse en Italiaanse verkiezingen? Daarnaast verwacht ik nog twee renteverhogingen in de VS voor dit jaar.

Zo zie je maar hoe politiek, economie en het beleid van een centrale bank van grote invloed kunnen zijn op de euro.

Ik zie vooralsnog geen enkele indicatie dat de euro zodanig in waarde zal toenemen, resulterend in een koers EUR-THB van 45. In tegendeel zelfs.

Zoals gezegd: jammer voor de Thailandgangers terwijl het nauwelijks iets uitmaakt als je in het euro-gebied woont (hooguit een geringe prijsstijging als gevolg van hogere invoerprijzen).
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5383 Bericht door stevenl » maandag 20 maart 2017, 13:41

Lammert de Haan schreef:
stevenl schreef:
hutspot schreef:Niemand rekent op de euro en dan jij opletten wat er met de euro gaat gebeuren. Ik blijf er bij. Deze zomer krijg je er 35 bahtjes voor. De euro gaat dalen en de baht gaat stijgen. En dan kan het hard gaan.

Nu niet met moeilijk vragen komen, puur intuitie.
Je bedoelt denk ik 45?
Ik ben er bang voor Stevenl, dat we dat nooit zullen halen, al hoe jammer dat ook is voor alle in Thailand wonende gepensioneerde Nederlanders.

Enkele dagen geleden maar ook vanmorgen nog schreef ik over het "Wilders-effect" op de euro.
Vlak voor de verkiezingen zag je de angst sluipen in de financiële markt, beducht dat men was op een overwinning voor de PVV.
T.o.v. de THB zag je het volgende koersverloop (prijzen op de financiële markt):
12-03 - 37,7360
13-03 - 37.6030
14-03 - 37,4600
15-03 - 37,6910

Het verloop van de daggrafiek van de euro op de verkiezingsdag was onstuimig: aanvankelijk diep in het rood tot dat zo rond half vier Nederlandse tijd de eerste prognose naar buiten kwam, aangevende een gevoelige tik voor de PVV. Gevolg: de euro schoot pijlsnel omhoog, maar kwam niet terug op het niveau van 12-03. En dat is ook begrijpelijk. De euro had immers ook nog eens de renteverhoging in de VS te verwerken.

En dan hebben we het tot nu toe over een betrekkelijk kleine economie, nl. die van Nederland. Maar wat gebeurt er als in Frankrijk Le Pen aan de macht komt? En als dit ook nog eens z'n effect heeft op de Duitse en Italiaanse verkiezingen? Daarnaast verwacht ik nog twee renteverhogingen in de VS voor dit jaar.

Zo zie je maar hoe politiek, economie en het beleid van een centrale bank van grote invloed kunnen zijn op de euro.

Ik zie vooralsnog geen enkele indicatie dat de euro zodanig in waarde zal toenemen, resulterend in een koers EUR-THB van 45. In tegendeel zelfs.

Zoals gezegd: jammer voor de Thailandgangers terwijl het nauwelijks iets uitmaakt als je in het euro-gebied woont (hooguit een geringe prijsstijging als gevolg van hogere invoerprijzen).
Ik ben er ook bang voor, maar arie2, aan wie de vraag was gericht, heeft zowel 35 als 45 genoemd. Ik neem aan day hij 45 bedoelt, maar wil graag zijn bevestiging.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5384 Bericht door wanadee » maandag 20 maart 2017, 14:48

Het blijft allemaal koffiedik kijken, niemand weet hoe het zich gaat ontwikkelen. In het verleden zijn er ook diverse grote koersschommelingen geweest die niemand zag aankomen maar achteraf door iedereen uitgelegd werden natuurlijk.

Niemand hier weet wat er gaat gebeuren anders had die persoon al stinkend rijk met pensioen in thailand gezeten :crazy:

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5385 Bericht door hutspot » dinsdag 21 maart 2017, 02:33

Lammert de Haan schreef: Ik ben er bang voor Stevenl, dat we dat nooit zullen halen, al hoe jammer dat ook is voor alle in Thailand wonende gepensioneerde Nederlanders.
Het kan nog best wel aardig uitpakken voor de euro ondanks de door jou genoemde en terechte schermutselingen die er nog aan staan te komen.

Die megalomaniac in de US gaat zichzelf ongetwijfeld in de voet schieten en daarnaast bestaat er de kans dat er een nieuwe sub prime crisis aankomt
in de VS, tenslotte is het een land geleid door en met een kiezers electoraat van ezels... en dat verhaal kennen we..

De economie heeft een paar maanden stimulus gehad van Mr. T zijn woorden maar aangezien de daden wat moeilijker zijn te realiseren kan de EU en
de Euro hier een voordeeltje uit slaan. T. jaagt iedereen tegen zich in het harnas, dat is zijn comfortzone overigens dus dat gaat allemaal bewust.

Deze zakenman vergist zich echter in het politieke estabishment, die laten zich niet echt uit het pluche jagen, dat zijn beroeps bankzitters die voldoende
eelt hebben om de tijdelijke euforie rond onze geelgekuifde narcist uit zitten om hem te zien struikelen over zijn benoemingen, repeal Obamacare,
inreis verbod op volgers van Islam, review NAFTA en andere trade deals, the Wall, the Budget, de agressieve benadering naar Noord-Korea en ga zo maar door...

Uiteindelijk creert deze geloofsracist een kring van respectabele vijanden die niets liever dan de hele US willen laten zien dat de dagen van US leiderschap
een beetje zijn geteld.... bondschappen, samenwerkingsverbanden, bilaterlate overeenkomsten; allemaal een beetje Lubbers op wereldnivo..dat is het credo

Vrede, voorspoed en geluk...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”