Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#226 Bericht door elst99 » woensdag 22 juli 2009, 06:44

Nee Menam, ben echt niet jaloers, heb een schat van een ned. man en ben 46 jr getrouwd! We hebben het goed, een fijn huis met tuin in Nederland en 7 maanden wonen we in Thailand met de nodige "luxe".
Dus dat is het niet hoor! Maar als je zoals ik 12 jaar gedeeltelijk in Thailand woont, zie en maak je wel is het een en ander mee! We hebben gemengde kennissen (lees eur.man en th.vrouw) en europese of thaise stellen in onze kennissenkring. Wat je daarbij opvalt is dat de thaise mannen erg dominant zijn t.o. van vrouwen, zelfs al bij jonge jongens.
Kan me daarom best voorstellen dat thaise dames vreemd opkijken als ze in de huishouding geholpen worden, zeg in Mart zijn geval, behoorlijk verwend worden en kiezen voor een europese man>
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#227 Bericht door menan » woensdag 22 juli 2009, 06:50

Klinkt al een stuk genuanceerder.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#228 Bericht door Mart » woensdag 22 juli 2009, 11:51

menan schreef:Mart, ik vind het geweldig wat je aan het doen bent. Er is een groot literair in je aanwezig en eens zul je ontdekt worden (helaas na je dood waarschijnlijk) en zal je dagboek gebundeld worden.
Ga er mee door. Ik denk dat je er veel mensen een plezier mee doet. Noem het 'Dagelijkse beslommeringen van Bart in Thailand' :lol:
Ik heb reeds 3 boeken geschreven over het dagelijks leven in Thailand.
Nog uit de tijd dat ik beslist vrijgezel wilde zijn, toen was de titel:
Een eenzame zoeker in Thailand.
Na een aantal jaren hier in Thailand, was de titel:
Hard als beton, gemeen als de pest.

Ik weet niet of jij Bart heet, maar ik zoek nog naar een andere naam, en dat zal er beslist een zijn die lid is van het forum, maar bedankt voor de tip. :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#229 Bericht door Mart » woensdag 22 juli 2009, 11:54

elst99 schreef:Nee Menam, ben echt niet jaloers, heb een schat van een ned. man en ben 46 jr getrouwd! We hebben het goed, een fijn huis met tuin in Nederland en 7 maanden wonen we in Thailand met de nodige "luxe".
Dus dat is het niet hoor! Maar als je zoals ik 12 jaar gedeeltelijk in Thailand woont, zie en maak je wel is het een en ander mee! We hebben gemengde kennissen (lees eur.man en th.vrouw) en europese of thaise stellen in onze kennissenkring. Wat je daarbij opvalt is dat de thaise mannen erg dominant zijn t.o. van vrouwen, zelfs al bij jonge jongens.
Kan me daarom best voorstellen dat thaise dames vreemd opkijken als ze in de huishouding geholpen worden, zeg in Mart zijn geval, behoorlijk verwend worden en kiezen voor een europese man>
Lieve .......... elst 99.
Als jullie weer in TH zijn kom ik je opzoeken, en zal dan wat aantekeningen maken - goed voor mijn vierde boek :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#230 Bericht door menan » woensdag 22 juli 2009, 13:02

Mart schreef:
menan schreef:Mart, ik vind het geweldig wat je aan het doen bent. Er is een groot literair in je aanwezig en eens zul je ontdekt worden (helaas na je dood waarschijnlijk) en zal je dagboek gebundeld worden.
Ga er mee door. Ik denk dat je er veel mensen een plezier mee doet. Noem het 'Dagelijkse beslommeringen van Bart in Thailand' :lol:
Ik heb reeds 3 boeken geschreven over het dagelijks leven in Thailand.
Nog uit de tijd dat ik beslist vrijgezel wilde zijn, toen was de titel:
Een eenzame zoeker in Thailand.
Na een aantal jaren hier in Thailand, was de titel:
Hard als beton, gemeen als de pest.

Ik weet niet of jij Bart heet, maar ik zoek nog naar een andere naam, en dat zal er beslist een zijn die lid is van het forum, maar bedankt voor de tip. :?

Nee, mijn naam is Albert
Blijkbaar ben je al een groot schrijver :lol: Dan kun je ze ook nog uitgeven voor je dood en de roem vergaren. Ik denk dat jouw ervaringen veel mensen waaronder mijzelf, die nog lopen te hinkestappen van wel/niet, wel/niet naar TL van grote waarde kunnen zijn.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#231 Bericht door elst99 » woensdag 22 juli 2009, 13:42

Mart, ik hoop dat je genoeg papier hebt voor alle notities! Kan wel een kleine encyclopedie volmaken als het moet!
Zou best is een bestseller voor je kunnen worden! Ha Ha!
Groetjes uit een bijzonder benauwd, klam Nederland!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#232 Bericht door Wouter Hua Hin » woensdag 22 juli 2009, 15:37

Zonder aan de schrijf-kwaliteiten van Mart te twijfelen, er zijn al tientallen, zo niet honderden boeken over Thailand geschreven, vaan in het bijzonder over relaties.
Als de "bijbel" wordt vaak "Thailand fever" gepakt, daar het aan de linkerkant in de taal van de Falang is (NL, Eng, Dui) en aan de rechterkant in het Thais. Fantastisch om daar (als eerste) op te komen.

Lezen dus, dan weet je al (veel) meer.

PS Mijn boek "Het land achter de glimlach" is nog niet uit, ik laat het een ieder weten...
Live life to the max!

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#233 Bericht door menan » woensdag 22 juli 2009, 15:41

Goed om jezelf te profileren als een schrijver die meer te melden heeft dan Mart. :D :mrgreen: :lol: . Daar trappen we toch niet in. :D :lol:

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#234 Bericht door jennifer » vrijdag 24 juli 2009, 22:41

menan schreef:
jennifer schreef:
Mart schreef:Gelet op de reacties dan hier het verhaal van 1 weekend.
Laten we niet vergeten wat het onderwerp is.
Ik heb veel adviezen gekregen, een tweede werkster, nou dat zal dus een kamermeisje worden.

Ons weekend begint bijna altijd vrijdag avond als de kids slapen. Vrijdagmiddag ga ik altijd met een pruik, zonnebril en petje naar een winkeltje in het dorp. Ik huur daar dan een p.rn. film. Mijn vader heeft me vroeger geleerd een gezegde: wel de lusten maar niet de lasten. Een aantal jaren geleden had ik de lusten en de lasten, maar met de komst van de ouderdom heb ik nog wel de lasten, maar de lusten moeten opgewekt worden. Ik ben als de dood voor die blauwe pillen, ik heb ze nog nooit gebruikt en ik lees regelmatig dat drank en pillen tot gekke dingen kunnen leiden.Dus dan maar die film, soms heeft het resultaat, maar ja Mrs valt meestal in slaap on de sofa, en daar zit ik dan alleen, maar nog steeds niet eenzaam. Dus ga ik halverwege de film gewoon naar bed, en als Truus wakker wordt dan slaap ik al. De wekker loopt op zaterdag nooit af, maar de hanen doen het werk. Ik ga de keuken in, maak een heerlijk beschuitje klaar en een kopje thee voor Mrs. Zelf neem ik een bakkie troost, dan maak ik voor de kids en mezelf een paar boterhammen klaar. Zo, en dan gaan we op stap. Voor Opa zetten we een fles Thaise whisky klaar, want die verzorgt altijd de beestenboel. Zodra we in een grote shopping mall zijn aangekomen, ga Mrs op verkenning, de jongste blijft bij mij, en wat de oudste uitvreet, weet ik niet. Ik bezoek de groente en vlees afdeling en stop het nodige in de winkelwagen, die door Jr wordt bestuurd. Dan zoeken we naar Mrs. Die heeft alweer en hele waslijst van dingen die ze gezien heeft en eigenlijk wil kopen. Vlug even een optelsom, ach ..... koop het maar. Dan naar de ATM.
Moeders weer hele maal gelukkig met haar nieuwe schoenen, bh, enz enz, jullie kennen dat allemaal wel. Vaak gaan we dan bij MK wat eten, wat ????????, ik bestel niet, maar staat versteld wat er allemaal op tafel komt. Dan naar huis toe, en ik begin dan aan de maaltijd, dat heb ik in Cha-am 10 jaar gedaan, dus nu lukt het ook nog wel. Het is meestal een zes gangen menu. Ik zal maar niet opschrijven wat ik allemaal uitvreet in de keuken, want sommige kunnen het menu toch niet begrijpen.
Na het eten gun ik mezelf even tijd voor een bakkie troost, daarna de tafel afruimen en de boel in de afwasautomaat doen. Mrs en de kids zitten allang voor de TV en genieten van een Thaise soap. Tijdens het koken ben ik net Joop Braakhekke en geniet van een slokje JW. Daarna ga ik dan maar de potten en pannen schoonmaken, maar soms ben ik tijdens het koken al een heel eind op weg, dan doe ik maar zoals de meeste Thais doen, s l a p e n.
Zondagmorgen, een paar geroosterde boterhammetjes met lekkernij voor Mrs die kennelijk de roes nog aan het uitslapen is. Met Jr ga ik maar een uurtje met de shopper op pad, die heeft ook altijd nog wel een paar wensen. Regelmatig wil hij zwemmen, dus dan ben ik weer de pineut. Zwembroek aan en ontdekken dat ik de verwarming van het zwembad ben vergeten. Sjors wordt Sjorsje, en tijdens de douche neem ik maar weer en pincet op tussen het kreupelhout te zoeken naar Sjorsje. Mrs is naar de kapper en de schoonheidssalon geweest, en iedere keer denk ik weer die van mij is toch anders, want toen ik je de eerste keer zag met dat confectiepakje van de fabriek aan, ik weet nog wat ik toen dacht, maar ja dat is al weer een lange tijd geleden.
Daarna de bekende vraag: Schat wat zullen we vandaag gaan doen, en jullie kennen het antwoord: Up to you. Voor het afgelopen weekend had ik wel een plannetje. Ik had met een vriendje afgesproken om de omgeving eens vanuit de lucht te bekijken, en na een telefoontje lande hij de helicopter op het achter terrein. Het was stralend weer en het was geweldig, althans volgens Jr.
Ik had nadorst van gisteren, dus JW was weer mijn vriendje, en mijn andere vriendje kon er ook wat van, want hij zou op de automatische piloot naar huis toe gaan. Ik had geen zin meer om naar die kijkdoos te kijken en ben maar gaan slapen, met de gedachte...... morgen is het weer maandag maar dat hebben jullie allemaal al gelezen. Het is dus nu maandagavond en het was wederom een vermoeiende dag, ik zou namelijk op zoek gaan naar een kamermeisje, heb er wel een gevonden, maar zei tegen Mrs dat het niet was gelukt, dus kan ik morgen weer op stap. En denk nu echt niet dat Mrs op inspectie toch ga, want zo is die van mij niet, die heeft van haar ouders geleerd, leven en laten leven, en daarom heb ik een Thaise getrouwd.
Toch wel een beetje triest en saai leven.
Wat doe je om dat een beetje te verrijken? :o

Heb jij een ideetje Jennifer? :lol:
Jazeker...
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#235 Bericht door jennifer » vrijdag 24 juli 2009, 22:42

[quote="peterd1961"]

En Jennifer, laat ik er maar over zwijgen!!!!

quote]


Goed plan...
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#236 Bericht door jennifer » vrijdag 24 juli 2009, 22:48

Mart schreef:
jennifer schreef:
Toch wel een beetje triest en saai leven.
Wat doe je om dat een beetje te verrijken? :o
Jennifer, als je nu per PB je adres opgeeft, komen wij je halen voor een rondvlucht, kan je hier overnachten in ons gasten verblijf, en smullen van he 6 gangen menu.
Verrijken ??????????
Ik zoek periodiek naar de schatkist die ik ergens begraven hebt, of bedoel je soms:
Kijk eens om je heen wat er allemaal te koop is in deze wereld. :lol:
Dat is materialistisch gedacht, en niet wat ik bedoel.
Het ging mij om de geestelijke verrijking, want ik refereerde aan een saai leven.
Welke geestelijke uitdagingen komen er dagelijks of wekelijks op jouw pad?
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#237 Bericht door Jim » vrijdag 24 juli 2009, 23:10

ja mart.
heb je die holy grail nou al een keertje gevonden?
en het medicijn tegen verkoudheid heb je ook nog niet af.

alleen maar een beetje rondrijden op je shopper en tochtjes maken in een helicopter.. schande!
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#238 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 25 juli 2009, 02:27

jennifer schreef:
Mart schreef:Ik zoek periodiek naar de schatkist die ik ergens begraven hebt, of bedoel je soms:
Kijk eens om je heen wat er allemaal te koop is in deze wereld. :lol:
Dat is materialistisch gedacht, en niet wat ik bedoel.
Het ging mij om de geestelijke verrijking, want ik refereerde aan een saai leven.
Welke geestelijke uitdagingen komen er dagelijks of wekelijks op jouw pad?
Jennifer, jouw reactie getuigt van geestelijke armoede, want anders interpreteerde je het verhaal van Mart wel beter. Verder zal ik er maar over zwijgen, want je denkt wel zo bekrompen, dat jij je kapot moet schamen om over geestelijke verrijking te durven spreken.
- -

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#239 Bericht door jennifer » zaterdag 25 juli 2009, 06:55

Wereldvreemd schreef:
jennifer schreef:
Mart schreef:Ik zoek periodiek naar de schatkist die ik ergens begraven hebt, of bedoel je soms:
Kijk eens om je heen wat er allemaal te koop is in deze wereld. :lol:
Dat is materialistisch gedacht, en niet wat ik bedoel.
Het ging mij om de geestelijke verrijking, want ik refereerde aan een saai leven.
Welke geestelijke uitdagingen komen er dagelijks of wekelijks op jouw pad?
Jennifer, jouw reactie getuigt van geestelijke armoede, want anders interpreteerde je het verhaal van Mart wel beter. Verder zal ik er maar over zwijgen, want je denkt wel zo bekrompen, dat jij je kapot moet schamen om over geestelijke verrijking te durven spreken.
Ik denk dat je je onderschrift moet herzien, want je hebt het niet echt begrepen.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#240 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 07:36

Jennifer, het lijkt alsof je er een massochistisch (waarschijnlijk onbedoeld) genoegen in hebt al deze reacties te ontlokken.
Vanuit boeddistisch standpunt lijkt het dat je diep in samsara zit en zwaar aan het lijden bent. Dus je verdient eigenlijk geen kritiek, maar hulp om jouw lijden op te lossen.


Maar je bent voor mij wel een inspiratie om uit te gaan leggen waar voor mij de verschillen zitten tussen Nederlandse en Aziatische vrouwen. Ik ga dit later doen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”