kleine tekst te vertalen naar het thais

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
El toro blanco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: vrijdag 25 juli 2008, 07:58

kleine tekst te vertalen naar het thais

#1 Bericht door El toro blanco » woensdag 27 oktober 2021, 17:12

Hallo , ik heb een kleine tekst die naar het thais zou moeten vertaald worden , zodat ze bij de verzekeringsmaatschappij in Phrae begrijpen wat ik nodig heb om terug te kunnen van Belgie naar Thailand
Ik had een engelse tekst gemaakt maar ze begrijpen het blijkbaar niet , bedankt als iemand mij zou kunnen helpen
groetjes
Filip

“Hi,
can you ask if I'm covered by my insurance for this :
“health insurance policy which covers the length of stay in Thailand with no less than 40,000 THB coverage for out-patient treatment and no less than 400,000 THB for in-patient treatment.
If so , then they have to write a letter in english to confirm , mentioning the amounts , the policy number and the period of coverage ( until august 2022.) , I also need a copy of the policy . Everything should be sent to my email address.
The letter must be in English
an example of a similar letter attached
Thanks “

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#2 Bericht door Duiker » woensdag 27 oktober 2021, 18:33

Neem eens contact op met forum lid erik-kuijpers. Hij kan vertalen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#3 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 27 oktober 2021, 21:58

Leon, dat is teveel eer! Na 3,5 jaar in NL verlies ik snel enkele taalvaardigheden. Gek, want mijn HBS-Frans, -Duits en -Engels zijn nog in orde maar die talen zijn gestructureerd aangeleerd. Thais heb ik zelf gedaan.

El Toro Blanco, witte stier, ik heb je een pb gestuurd. De maatschappijen in Thailand kennen echt wel Engels en anders benader je AA Insurance en dat zijn NL-ers.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#4 Bericht door pjotter » donderdag 28 oktober 2021, 10:46

En je zou toch een aardig eindje moeten kunnen komen met Google Translate lijkt me. Voor de veiligheid kun je de Thaise tekst nog eens 'terug laten vertalen' naar Nederlands.
Deze site (Engels/Thai) is ook wel aardig:
http://www.thai-language.com/dict/

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#5 Bericht door wpdl » donderdag 28 oktober 2021, 11:04

Heb de opsteller vanmorgen vroeg al de tekst in het Nederlands en het Thais opgestuurd geheel volgens de door jouw gestelde theorie.
Vertalen in het Thais vanuit Nederlands of Engels en dan weer een keer terug vanuit Thais naar Engels.

Thais is moeilijk te vertalen, maar de tekst in het Engels ja zelfs Nederlands komt goed overeen.
Heb met mijn solar project alles via de Google translate gedaan geen problemen.

De Thai wil zich nogal eens snel van de 'domme' opstellen gemakzucht vaak en ja ze willen ook niet te veel verantwoording op hun schouders laden ga je moe van worden.
Zou ik even rekening mee houden Filip.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#6 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 28 oktober 2021, 11:14

Maar, kloppen die eisen nog wel? Vandaag lees ik 'elders' (TB ) dat per 1-11 a.s. de eisen verlaagd zijn tot 50 k USD. De COE wordt vervangen door de Thailand pass. Maar er zijn overgangsregels dus kijk er goed naar!

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#7 Bericht door pjotter » vrijdag 29 oktober 2021, 01:26

Klopt helemaal Erik. Er is ook een zeer 'tricky' situatie waar je aan moet denken als ik de voorwaarden om Thailand (terug) binnen te komen lees op de Thaise ambassade site Den Haag.

Zoals de meeste wel zullen weten, heb je (pre covid) voor een jaar verlenging retirement, op basis van een visum NON IMM O, geen ziektekosten verzekering nodig. Dit in tegenstelling tot een jaar verlenging retirement, op basis van een visum NON IMM OA, waarbij je WEL de bekende 40k/400k฿ verzekering nodig hebt.

Voor die jaarverlengingen heb je een Re-Entry permit nodig, om, als je terugkomt naar Thailand, de rest van je jaarverlenging, in leven te houden.

Als je nu een met een Re-entry permit bij de Thaise ambassade Den Haag een Certificate Of Entry (COE) (Wordt per 1-11 idd vervangen door een 'Thailand Pass') aanvraagt, is die verzekering 40k/400k฿ nu WEL nodig.
En wat ik begrijp zelfs voor de duur, dat je jaarextensie/re-entry permit, nog geldig is.
erik-kuijpers schreef: donderdag 28 oktober 2021, 11:14 Maar, kloppen die eisen nog wel? Vandaag lees ik 'elders' (TB ) dat per 1-11 a.s. de eisen verlaagd zijn tot 50 k USD. De COE wordt vervangen door de Thailand pass. Maar er zijn overgangsregels dus kijk er goed naar!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#8 Bericht door wpdl » vrijdag 29 oktober 2021, 02:02

Kan dit enige hulp bieden.

https://asq.in.th/nl/thailand-pass

El toro blanco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: vrijdag 25 juli 2008, 07:58

Re: kleine tekst te vertalen naar het thais

#9 Bericht door El toro blanco » vrijdag 29 oktober 2021, 09:19

Mensen , bedankt voor de vertaling ; Ga deze doorsturen naar mijn vrouw dan kan ze daarmee naar die thaise verzekeringsmaatschappij gaan , ( vertrouw niet echt veel op google translate ) maar hier blijkt het toch verstaanbaar te zijn bedankt. Ik heb een retirement visum non -o en heb dus dubbele verzekering nodig om te kunnen weerkeren ( medische + een covid verzekering ) Ik had in juli 2021 mijn verlenging gedaan en toen was een medische verzekering niet nodig . Ik heb dus al 8 jaar een verzekering in Thailand en dus geen zin om een 2 de aan te gaan , enkel de covid verzekering heb ik nog niet maar kan je gemakkelijk online aanvragen , de goedkoopste die ik had gevonden en dus enkel voor covid voor 1 jaar (wat verplicht is in mijn geval) bedraagt 23.000 bath. Het is te begrijpen dat veel mensen momenteel wegblijven uit Thailand
groetjes
Filip

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”