Viengtravel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Viengtravel

#1 Bericht door kweppie57 » maandag 06 oktober 2008, 21:08

Wij hebben een vakantie geboekt voor januari 2009 bij Viengtravel uit Thailand.
Een zelf samengestelde reis gemaakt, voor een hele mooie prijs.
In samenwerking met Viengtravel tot een geweldig eindresultaat gekomen.
Alles was mogelijk, iedere dag helemaal naar eigen behoeftes in te vullen, helemaal te gek.
En DIRECT antwoord op onze vele mails, helemaal perfect tot nu toe.
Een aanbetaling van 25%, en het eindbedrag mag zelfs na aankomst in Bangkok betaald worden.
Waar vind je dat nog in deze tijd.
Dus wil ik ze bij deze aanbevelen. Helemaal TOP!!!!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Viengtravel

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 07 oktober 2008, 01:49

kweppie57 schreef:Wij hebben een vakantie geboekt voor januari 2009 bij Viengtravel uit Thailand.
Een zelf samengestelde reis gemaakt, voor een hele mooie prijs.
In samenwerking met Viengtravel tot een geweldig eindresultaat gekomen.
Alles was mogelijk, iedere dag helemaal naar eigen behoeftes in te vullen, helemaal te gek.
En DIRECT antwoord op onze vele mails, helemaal perfect tot nu toe.
Een aanbetaling van 25%, en het eindbedrag mag zelfs na aankomst in Bangkok betaald worden.
Waar vind je dat nog in deze tijd.
Dus wil ik ze bij deze aanbevelen. Helemaal TOP!!!!
Die 25% ben je dus kwijt :P :P grapje....... denk ik

Kan je wat duidelijker zijn over de details of een link leggen naar je trip, kan interessant zijn voor aspirant forumleden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Re: Viengtravel

#3 Bericht door kweppie57 » dinsdag 07 oktober 2008, 18:09

Gelukkig zijn we de 25% niet kwijt.
Ook de vouchers en tickets direct ontvangen na overboeking aanbetaling.
Er zijn gelukkig ook nog wel betrouwbare organisaties, al weet je het uiteindelijk nooit.
Maar daar hebben we gelukkig geen zorgen meer over. (daar gaan wij in ieder geval vanuit)
En we zien Viengtravel medewerkers in het eerste weekend van november op het Thailand Festival in Ahoy. Kunnen we even bijkletsen (live)
Misschien leuk om naar toe te gaan voor mensen die nog een vakantie willen boeken of helemaal aan Thailand verkikkerd zijn.
Nu even onze samenstelling van de reis:

Dag 1 Vlucht Air Berlin- LTU Dusseldorf-Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok , transfer naar Navalai River Resort http://www.navalai.com
Dag 3 Navalai River Resort, Klongtour met verschillende boten
Dag 4 Navalai River Resort, Fietstocht Bangkok
Dag 5 Navalai River Resort, op weg naar drijvende markt , verblijf Felix River Kwai Resort
Dag 6 Felix River Kwai Resort, dagtrip Riverkwai http://www.felixriverkwai.co.th
Dag 7 Felix River Kwai Resort, eind vd dag Treinrit 1e klas privé couchette naar Surat Thani
Dag 8 Transfer naar Tree Tops Jungle Tour, vanavond slapen in boomhut
http://www.treetopsjunglesafaris.com
Dag 9 Tree Tops Jungle Tour vanavond slapen in drijvende bungalow
Dag 10 Ontbijt Drijvende Bungalow, Transfer naar Koh Samui verblijf Baan Chaweng Beach Resort
Dag 11 Baan Chaweng Beach Resort http://www.baanchawengbeachresort.com
Dag 12 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort
Dag 13 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort
Dag 14 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort
Dag 15 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort, vlucht naar Bangkok , Check-in Navalai River Resort
Dag 16 Ontbijt Check-in Navalai River Resort, check-out, Transfer naar Luchthaven,
Vlucht Air Berlin-LTU Bangkok-Dusseldorf

Er zitten veel elementen in die ook in de standaard tours zitten, alleen hebben we bij het één wat laten vallen en het ander weer wat gewijzigd, volgorde naar eigen wens, dus gaat het nu exact zoals wij het wilden.
We kijken er erg naar uit, het kan niet snel genoeg januari zijn.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Viengtravel

#4 Bericht door Ben » dinsdag 07 oktober 2008, 19:02

kweppie57 schreef:Gelukkig zijn we de 25% niet kwijt.
Ook de vouchers en tickets direct ontvangen na overboeking aanbetaling.
Er zijn gelukkig ook nog wel betrouwbare organisaties, al weet je het uiteindelijk nooit.
Maar daar hebben we gelukkig geen zorgen meer over. (daar gaan wij in ieder geval vanuit)
En we zien Viengtravel medewerkers in het eerste weekend van november op het Thailand Festival in Ahoy. Kunnen we even bijkletsen (live)
Misschien leuk om naar toe te gaan voor mensen die nog een vakantie willen boeken of helemaal aan Thailand verkikkerd zijn.
Nu even onze samenstelling van de reis:

Dag 1 Vlucht Air Berlin- LTU Dusseldorf-Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok , transfer naar Navalai River Resort http://www.navalai.com
Dag 3 Navalai River Resort, Klongtour met verschillende boten
Dag 4 Navalai River Resort, Fietstocht Bangkok
Dag 5 Navalai River Resort, op weg naar drijvende markt , verblijf Felix River Kwai Resort
Dag 6 Felix River Kwai Resort, dagtrip Riverkwai http://www.felixriverkwai.co.th
Dag 7 Felix River Kwai Resort, eind vd dag Treinrit 1e klas privé couchette naar Surat Thani
Dag 8 Transfer naar Tree Tops Jungle Tour, vanavond slapen in boomhut
http://www.treetopsjunglesafaris.com
Dag 9 Tree Tops Jungle Tour vanavond slapen in drijvende bungalow
Dag 10 Ontbijt Drijvende Bungalow, Transfer naar Koh Samui verblijf Baan Chaweng Beach Resort
Dag 11 Baan Chaweng Beach Resort http://www.baanchawengbeachresort.com
Dag 12 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort
Dag 13 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort
Dag 14 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort
Dag 15 Koh Samui Baan Chaweng Beach Resort, vlucht naar Bangkok , Check-in Navalai River Resort
Dag 16 Ontbijt Check-in Navalai River Resort, check-out, Transfer naar Luchthaven,
Vlucht Air Berlin-LTU Bangkok-Dusseldorf

Er zitten veel elementen in die ook in de standaard tours zitten, alleen hebben we bij het één wat laten vallen en het ander weer wat gewijzigd, volgorde naar eigen wens, dus gaat het nu exact zoals wij het wilden.
We kijken er erg naar uit, het kan niet snel genoeg januari zijn.

En wat is uiteindelijk de eindprijs van deze Tocht tour reis :?:

kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Re: Viengtravel

#5 Bericht door kweppie57 » woensdag 08 oktober 2008, 13:39

De hele reis, exclusief de tickets van LTU, kost 76000 Bath voor 2 personen.
Inclusief binnenlandse vlucht, hotels, trips, transfers etc. Helemaal compleet van dag 2 t/m op dag 16 transfer naar luchthaven.
Wij vinden dit een mooie prijs aangezien we niet de goedkoopste hotels hebben gekozen, en onze reisperiode nog in het hoogseizoen valt.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Viengtravel

#6 Bericht door Edje » donderdag 09 oktober 2008, 16:12

Dus € 1550.- +2 tickets á € 900,-
Totaalprijs dus € 3350,-ex. zakgeld

Ca. € 5000,- voor 14 dagen echte vakantie vind ik vrij veel geld. :o
Groetjes; Edje

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Viengtravel

#7 Bericht door Borat » donderdag 09 oktober 2008, 16:52

800 euro zakgeld pp voor 2 weken vind ik nogal wat Edje, das bijna 60 euro per dag pp om van te eten en een drankje (en een dame?)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Viengtravel

#8 Bericht door Ben » donderdag 09 oktober 2008, 17:18

Edje schreef:Dus € 1550.- +2 tickets á € 900,-
Totaalprijs dus € 3350,-ex. zakgeld

Ca. € 5000,- voor 14 dagen echte vakantie vind ik vrij veel geld. :o

Dat is moelijk te zeggen Ed van deze vacantie de resorts die ze hebben zijn zeker niet de minste en als de de toprooms hebben wat niet zal zijn kom je in die periode al snel aan de 60.000 bathjes. het zullen dus wel wat goedkopere kamers zijn wat wil zeggen dat ze evengoed nog in een goeie klasse liggen
ik ken 2 van de 3 resorts waarvan Navalai en Felix wel luxe bakken zijn dus ook het eten in de restaurants heeft zijn prijs .

Maar voor deze reis 1700 euro PP all in , mits ze niet met 40 man in een bus zitten en dus echt een beetje VIP en niet de goedkoopste kamers krijgen valt het mee voor deze periode het is geen laagseizoen .
Ben benieuwd hoe het achteraf is geweest :?:

Natuurlijk zijn er aanbieders die goekoper zijn maar de vraag is lig je dan ook in deze hotels en reis je met een select gezelschap .

Overiggens ken ik hier iemand die zulke trips ook regelt maar dat is wel VIP
Chauffeur / Gids die samen de talen engels thai en Nederlands beheersen .
U geeft van te voren aan wat U wilt en ze koetsen U in een ruime Suv door Thailand voor een verbluffende prijs .

kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Re: Viengtravel

#9 Bericht door kweppie57 » vrijdag 10 oktober 2008, 19:48

Zou u misschien een tipje van de sluier op kunnen lichten :idea: en de naam kunnen noemen van degene die ook reizen organiseerd waar u het over heeft?
Het is vast en zeker onze laatste vakantie niet naar Thailand, en willen wij graag verschillende adressen weten, waar je vertrouwd kunt boeken, en om de reisaanbiedingen te vergelijken.
We hebben deze keer 4 verschillende offertes laten maken die ver boven de prijs uitkwamen die wij nu moeten betalen, vandaar dat wij het een goedkope eindprijs vinden.
En een dame :? , daar hoeven wij geen geld aan uit te geven, want mijn mannetje, haha, gaat met zijn vrouwtje samen op pad. :D
En inderdaad € 800,00 pp zakgeld, dat is nogal wat.
Dat zullen we samen ongeveer uitgeven, want wij gaan natuurlijk wel voor de traditionele restaurantjes, en de ervaring van vorig jaar zegt ons dat je superlekker kunt eten voor héél weing geld!!
Wij laten zeker weten hoe het bevallen is als we terug zijn.
Ook voor ons is het afwachten, maar we hebben er erg veel zin in.
Een fantastisch land, met geweldige mensen, en zoals we al vertelden, heerlijk :lol: eten.

kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Re: Viengtravel

#10 Bericht door kweppie57 » maandag 02 februari 2009, 00:01

Hallo allemaal.

Inmiddels zijn we terug in ons koude kikkerlandje, en wat hebben we genoten van al het moois wat we gezien en beleefd hebben. We kunnen het maar niet uit ons hoofd zetten, genieten nog elke minuut na van alles. Viengtravel had alles perfect geregeld. We zijn nog even bij ze langs gegaan toen we in Bangkok verbleven en het contact was ook erg plezierig. Nog wat wijzigingen aangebracht in ophaaltijden e.d., echt alles is bespreekbaar en aanpasbaar. Helemaal super!!!!
Nu op naar volgend jaar, als de recessie geen aanslag doet op onze portemonnai.
Dus weer gewoon naar het werk, weer brood op de plank, en dan weer de volgende reis voorbereiden, is ook al erg leuk, vooraf alles opzoeken en bekijken en niet te vergeten te berekenen. En alle ervaringen van andere reizigers bekijken, daar steek je nog het meeste van op.
We zijn wel benieuwd wanneer de LTU tickets voor aankomende winter beschikbaar zullen zijn. Misschien dat iemand dat weet?

Groetjes Kweppie

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Viengtravel

#11 Bericht door JohanS » maandag 02 februari 2009, 12:23

Als ik het goed begrijp staat Viengtravel onder Nederlands beheer en zou dit hun website moeten zijn;
http://www.viengtravel.com/index.php?me ... =1&taal=en

Ik ga eens prijs laten maken voor onze trip naar Phuket.
Misschien geven ze wel goede prijzen en dan is het toch gemakkelijk om alles (vluchten, hotels, transfers) bij 1 adres te kunnen boeken.

Heeft iemand nog adressen van zulke reisbureau in Thailand ?

kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Re: Viengtravel

#12 Bericht door kweppie57 » maandag 02 februari 2009, 12:55

De link is inderdaad hun pagina. Je kunt er alles aangeven wat je maar wil. Hun internetpagina is maar een kleine keus uit het vele wat Thailand te bieden heeft. Wij hebben echt alles, op de vliegtickets na, bij hun geboekt, en het meeste stond niet op hun pagina. Had meerdere prijsopgaves laten maken bij verschillende aanbieders in Thailand, maar Viengtravel kwam voor ons als beste prijs voor het gevraagde uit.
Bij andere kon net dit en dat niet, en dan wijkt weer alles af van wat je ECHt wil, en dat was hier niet het geval. En uiteindelijk is het toch lekker, gewoon in het Nederlands te bespreken wat je allemaal wil. Wij zijn geweldig geholpen door MARK!!! Geen vraag was ooit teveel, en wij hebben er wat gesteld hoor :oops: voordat het echt allemaal rond was.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Viengtravel

#13 Bericht door carpediem » maandag 02 februari 2009, 12:58

Bij Viengtravel reserveer ik nog weleens een hotel in BKK. Is dan een stuk goedkoper dan aan de balie (internetprijzen).
Verder goede ervaringen met wat enkelvoudige producten.
Er langs gaan is de beste optie. Nederlanders die je informeren.
pluk de dag (carpediem)

Denise:-)
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 171
Lid geworden op: dinsdag 27 juni 2006, 13:55
Locatie: Haarlem

Re: Viengtravel

#14 Bericht door Denise:-) » maandag 02 februari 2009, 16:18

kweppie57 schreef:Hallo allemaal.

Inmiddels zijn we terug in ons koude kikkerlandje, en wat hebben we genoten van al het moois wat we gezien en beleefd hebben. We kunnen het maar niet uit ons hoofd zetten, genieten nog elke minuut na van alles. Viengtravel had alles perfect geregeld. We zijn nog even bij ze langs gegaan toen we in Bangkok verbleven en het contact was ook erg plezierig. Nog wat wijzigingen aangebracht in ophaaltijden e.d., echt alles is bespreekbaar en aanpasbaar. Helemaal super!!!!
Nu op naar volgend jaar, als de recessie geen aanslag doet op onze portemonnai.
Dus weer gewoon naar het werk, weer brood op de plank, en dan weer de volgende reis voorbereiden, is ook al erg leuk, vooraf alles opzoeken en bekijken en niet te vergeten te berekenen. En alle ervaringen van andere reizigers bekijken, daar steek je nog het meeste van op.
We zijn wel benieuwd wanneer de LTU tickets voor aankomende winter beschikbaar zullen zijn. Misschien dat iemand dat weet?

Groetjes Kweppie
Hoi Kweppie,

Grappig om te zien dat vakanties van mensen zo verschillend zijn :) ... Zo te horen vinden jullie het fijn en prettig dat alles van te voren vast staat en geregeld is. Daar betalen jullie ook flink voor, en dat is natuurlijk prima...
Maar vraagje, waarom willen jullie alles zo 'uitgestippelt' hebben :roll: , en nemen jullie niet lekker een retour tickets en gaan jullie ter plekke in Thailand kijken, wat jullie gaan doen? (wel met een kleine planning natuurlijk...) nu lees ik dat zelfs alle
'ophaaltijden' e.d. al vast stonden, is dat niet vervelend..? En wat nu als je ergens een dagje langer wilt blijven of... het hotel (of Guesthouse) bevalt niet en je wilt ergens anders naar toe?
Persoonlijk vind ik het prettig om niet te weten wat ik ga doen, om verrast te worden.... maar ben wel van mening, ieder zo zijn ding... niettemin, ik vind het een leuk onderwerp :D
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Viengtravel

#15 Bericht door JohanS » maandag 02 februari 2009, 19:02

Denise:-) schreef:
kweppie57 schreef:Hallo allemaal.

Inmiddels zijn we terug in ons koude kikkerlandje, en wat hebben we genoten van al het moois wat we gezien en beleefd hebben. We kunnen het maar niet uit ons hoofd zetten, genieten nog elke minuut na van alles. Viengtravel had alles perfect geregeld. We zijn nog even bij ze langs gegaan toen we in Bangkok verbleven en het contact was ook erg plezierig. Nog wat wijzigingen aangebracht in ophaaltijden e.d., echt alles is bespreekbaar en aanpasbaar. Helemaal super!!!!
Nu op naar volgend jaar, als de recessie geen aanslag doet op onze portemonnai.
Dus weer gewoon naar het werk, weer brood op de plank, en dan weer de volgende reis voorbereiden, is ook al erg leuk, vooraf alles opzoeken en bekijken en niet te vergeten te berekenen. En alle ervaringen van andere reizigers bekijken, daar steek je nog het meeste van op.
We zijn wel benieuwd wanneer de LTU tickets voor aankomende winter beschikbaar zullen zijn. Misschien dat iemand dat weet?

Groetjes Kweppie
Hoi Kweppie,

Grappig om te zien dat vakanties van mensen zo verschillend zijn :) ... Zo te horen vinden jullie het fijn en prettig dat alles van te voren vast staat en geregeld is. Daar betalen jullie ook flink voor, en dat is natuurlijk prima...
Maar vraagje, waarom willen jullie alles zo 'uitgestippelt' hebben :roll: , en nemen jullie niet lekker een retour tickets en gaan jullie ter plekke in Thailand kijken, wat jullie gaan doen? (wel met een kleine planning natuurlijk...) nu lees ik dat zelfs alle
'ophaaltijden' e.d. al vast stonden, is dat niet vervelend..? En wat nu als je ergens een dagje langer wilt blijven of... het hotel (of Guesthouse) bevalt niet en je wilt ergens anders naar toe?
Persoonlijk vind ik het prettig om niet te weten wat ik ga doen, om verrast te worden.... maar ben wel van mening, ieder zo zijn ding... niettemin, ik vind het een leuk onderwerp :D
Deden wij vroeger ook steeds, maar de laatste jaren boek ik de binnenlandse vluchten en hotels op voorhand omdat het meetstal een stuk goedkoper is dan gewoon binnenlopen. Ik moet er wel bij zeggen dat we voor de wat betere hotels gaan, ze zijn niet altijd zo happig op het binnen wandelen zonder reservatie. De kortingen via het internet zijn groot.

Ik heb ook geen zin om in de late namiddag nog naar een degelijk hotel te moeten zoeken dat vind ik verspeelde tijd en dat doe ik liever voor de reis.
Wij gaan wel ieder jaar naar Thailand en proberen steeds een andere streek uit te kiezen (behalve Hua Hin waar we reeds meerder malen naar toe zijn gegaan). Dus onze plannenwijzigen niet echt.

Ik ga deze keer naar Phuket (waarschijnlijk kata) en ga eens prijs vragen bij Viengtravel voor de vlucht vanaf bangkok, hotel en transfert naar hotel. Het maakt het reizen wat aangenamer. Ik laat weten wat het prijsverschil met eigen boeken is. We gaan voor Phuket ook nog een dikke week naar Amnat Charoen / Ubon (Isaan bij de familie) dat regel ik wel zelf.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”