ervaringen met 333-travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
BIRD
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 60
Lid geworden op: donderdag 26 februari 2009, 10:07

Re: ervaringen met 333-travel

#31 Bericht door BIRD » donderdag 26 februari 2009, 10:56

Dit jaar voor het eerst tickets via 333 gekocht omdat zij op dit moment het goedkoopst waren en wij kregen er 1 gratis nacht bij in dat hotel, wij gaan 27 maart en bij bmair konden we voor die datum geen tickets meet voor de goedkoopste prijs krijgen, maar bij 333 kon dat op dezelfde dag nog wel.
e-tickets na 1 week in de email ontvangen en de seats ook probleemloos laten aanpassen omdat ik perse een gangpad seat wil hebben en dat was in 1 dag geregeld, dus tot nu toe alleen maar tevreden over de service.

Gebruikersavatar
mike van megen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 11:59

Re: ervaringen met 333-travel

#32 Bericht door mike van megen » vrijdag 10 april 2009, 18:50

wij hebben een voorreservering gemaakt bij 333, omdat de prijzen nog niet bekend waren van ltu/ air Berlin.
we gaan de 21 daagse taste of thailand doen, met op het laatst 6 dagen phuket.

Ik ben benieuwd wat ons te wachten staat, we hadden namelijk aangegeven dat we zondag 20 dec wouden vertrekken, kreeg ik vandaag telefoon, of die datum flexibel was.
in principe 1 dag eerder en later niet, maar liever niet meer.
eerder zowieso niet, de 18 is ons huwelijk!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: ervaringen met 333-travel

#33 Bericht door printen44 » zaterdag 11 april 2009, 04:34

Phuket is het duurste toeristen plaats in Thailand. In vergelijking met wat ik hier in het Noorden betaal is dat enorm. Maar ik woon dan niet in een toeristen plekje. Vooral taxi's en eten vond ik op Phulet erg duur.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: ervaringen met 333-travel

#34 Bericht door Borat » zaterdag 11 april 2009, 07:39

printen44 schreef:Phuket is het duurste toeristen plaats in Thailand. In vergelijking met wat ik hier in het Noorden betaal is dat enorm. Maar ik woon dan niet in een toeristen plekje. Vooral taxi's en eten vond ik op Phulet erg duur.
Dan is de vraag, is Phuket duurder dan bv samui of bangkok. Je gaat in Nederland ook niet Zandvoort vergelijken met een dorp in de achterhoek.

searcher
kenner
kenner
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2009, 17:00

Re: ervaringen met 333-travel

#35 Bericht door searcher » dinsdag 16 juni 2009, 16:35

Ik kijk ook naar Phuket echter niet het Patong Strand maar het Kata Strand.
Het lijkt me rustiger vooral voor een gezin maar misschien vergis ik me.

On topic ook ik bekijk 333 travel , de site is in ieder geval duidelijk bovendien ANVR/SGR aangesloten.
Dit zegt niet alles er zullen positieve en negatieve ervaringen zijn echter ze hebben mijn aandacht


Gr Searcher

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: ervaringen met 333-travel

#36 Bericht door Rene » dinsdag 16 juni 2009, 20:14

Begin vorig jaar was de 333travel-site veel overzichtelijker. Toen kon je alle losse vluchtaanbiedingen op een rij zien staan en nu niet meer. Ik heb er over geklaagd toen dat verandert werd maar men gaf mij te kennen dat het nu eenmaal zo werd gedaan. Er veranderde niets wat er op leek dus ik vind het nu niet meer interessant om er op te zoeken.
Heb al diverse keren direct op de diverse sites van vliegmaatschappijen geboekt en dat bevalt prima. De keren dat ik via 333Travel boekte kon ik met mijn gekregen nummer niet online inchecken. Ook dat is minder. :cry:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: ervaringen met 333-travel

#37 Bericht door Gardensafari » dinsdag 28 juli 2009, 18:38

Voor het laatst geweest in mei. Proberen te boeken bij EVA, onze favouriet. Lukte niet. In mijn paspoort staan twee voorletters en op mijn credit card maar eentje. Je moet de gegevens invullen zoals in paspoort. De EVA-computer schrijft die echter automatisch door naar de credit card-gegevens. Ze zeggen dat ook nadrukkelijk: het maakt niet uit voor hoeveel personen je de reis boekt, maar de houder van de credit card moet één van de reizenden zijn. Maar ja, daar zit een voorletter verschil in en de creditcardmaatschappij betaalt niks als je twee voorletters opvoert. Gebeld naar het nummer in Amsterdam. Kreeg een "Engels" sprekende Chinese dame aan de lijn. En ik begreep haar niet en zij mij niet. Tien minuten later en nog geen steek opgeschoten het gesprek maar beëindigd.

Het bleek dat ik bij 333-travel evenveel geld kwijt was. En de boeking daar verliep soepel. Inderdaad sturen ze je de e-ticket twee weken voor vertrek toe, maar je kunt er ook eerder om vragen. Mij werd de ticket al in maart toegezonden. Om online in te checken, of om een plaats te reserveren moet je vaak niet het boekingsnummer van het reisbureau, maar van de maatschappij. Staat netjes in een bijlage bij de e-ticket. En met dat nummer kun je ver van te voren online een plaats reserveren. Op de bevestiging van het reisbureau staat dat maatschappijnummer helaas niet. Dat zou voor verbetering vatbaar zijn. Maar verder een prima bureau met vriendelijke mensen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: ervaringen met 333-travel

#38 Bericht door marceziani » donderdag 30 juli 2009, 15:38

Kennissen van mij hebben vorige week donderdag een retourvlucht geboekt Dusseldorf-Bangkok bij 333travel. Afgelopen zondag zijn ze naar Dusseldorf gegaan, maar bij het inchecken bleek dat mevrouw geen paspoort had. Zij dacht op een ID-kaart ook naar Thailand te kunnen reizen en dat kan natuurlijk niet. Op het vliegveld bij de balie van Air Berlin het ticket proberen te wijzigen, maar dat ging niet omdat de boeking niet rechtstreeks bij AB was gedaan maar via een ander reisbureau (333travel). Maandagochtend hadden ze contact opgenomen met 333travel en tegen bijbetaling van 100 euro per persoon kon dit stel afgelopen woensdag alsnog naar Bangkok afreizen. Snel en goed geregeld van 333travel, denk ik.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: ervaringen met 333-travel

#39 Bericht door Rene » donderdag 30 juli 2009, 21:17

marceziani schreef:Kennissen van mij hebben vorige week donderdag een retourvlucht geboekt Dusseldorf-Bangkok bij 333travel. Afgelopen zondag zijn ze naar Dusseldorf gegaan, maar bij het inchecken bleek dat mevrouw geen paspoort had. Zij dacht op een ID-kaart ook naar Thailand te kunnen reizen en dat kan natuurlijk niet. Op het vliegveld bij de balie van Air Berlin het ticket proberen te wijzigen, maar dat ging niet omdat de boeking niet rechtstreeks bij AB was gedaan maar via een ander reisbureau (333travel). Maandagochtend hadden ze contact opgenomen met 333travel en tegen bijbetaling van 100 euro per persoon kon dit stel afgelopen woensdag alsnog naar Bangkok afreizen. Snel en goed geregeld van 333travel, denk ik.
Misschien wel maar als ze direct bij Air Berlin op de site hadden geboekt was het voor de helft geweest.
Ik had met mijn lief op 21-6 geboekt vanaf DUS maar wegens omstandigheden moesten we plotsklaps de 18e vliegen. s'Morgens de 18e gebeld naar AB en s'middags om 5 uur take off. De kosten waren €85,- voor 2 tickets omboeken naar 3 dagen eerder. :)
Laatst gewijzigd door Rene op donderdag 20 augustus 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
mike van megen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 11:59

Re: ervaringen met 333-travel

#40 Bericht door mike van megen » donderdag 20 augustus 2009, 16:35

Rene schreef:
marceziani schreef:Kennissen van mij hebben vorige week donderdag een retourvlucht geboekt Dusseldorf-Bangkok bij 333travel. Afgelopen zondag zijn ze naar Dusseldorf gegaan, maar bij het inchecken bleek dat mevrouw geen paspoort had. Zij dacht op een ID-kaart ook naar Thailand te kunnen reizen en dat kan natuurlijk niet. Op het vliegveld bij de balie van Air Berlin het ticket proberen te wijzigen, maar dat ging niet omdat de boeking niet rechtstreeks bij AB was gedaan maar via een ander reisbureau (333travel). Maandagochtend hadden ze contact opgenomen met 333travel en tegen bijbetaling van 100 euro per persoon kon dit stel afgelopen woensdag alsnog naar Bangkok afreizen. Snel en goed geregeld van 333travel, denk ik.
Misschien wel maar als ze direct bij Air Berlin op de site hadden geboekt was het voor de helft geweest.
Ik had met mijn lief op 21-6 geboekt vanaf DUS maar wegens omstandigheden moesten we plotsklaps de 18e vliegen. s'Morgens de 18e gebeld naar AB en s'middags om 5 uur take off. Dekosten waren €85,- voor 2 tickets omboeken naar 3 dagen eerder. :)

het zit hem denk ik in deze dat 333 travel het opgelost heeft, of het rechtstreeks goedkoper zou zijn geweest doet er denk ik niet toe,toch?
Men had ook kunnen zeggen, jammer dan, had je je trip moeten voorbereiden.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: ervaringen met 333-travel

#41 Bericht door joepattaya » zondag 23 augustus 2009, 02:14

Misschien moeten we 333Travel maar omdopen naar ArnoTravel.

Als nou iedereen, iedereen doorverwijst naar Arno dan is Arno binnenkort niet meer beschikbaar, omdat hij ontzettend druk is met het oplossen van 'problemen'.
Tuurlijk dient Arno's peronseel de zaken naar behoren te regelen en DAAR is Arno verantwoordelijk voor.
Als nu iedereen Arno gaat contacten over elk wissewasje, dan heeft Arno geen tijd om zijn personeel gedegen op te leiden.

Nog niet zo lang geleden had iedereen de mond vol van BM Air Reizen en die schijnt nu, door hun eigen succes, zo'n beetje afgedaan te zijn. Laat dit niet gebeuren met 333Travel.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Emthij
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 15:11

Re: ervaringen met 333-travel

#42 Bericht door Emthij » woensdag 02 september 2009, 22:45

Vandaag geboekt bij 333Travel. Een vlucht op 13-7 vanaf DUS met Emirates.
10 Juli had mijn voorkeur en retour op 6 augustus. Op vele boekingssites kon ik nog niet boeken omdat de retourvlucht meer dan 330 dagen vanaf nu is. Op enkele sites echter wel, maar tot mijn verbazing waren de vluchten met korte stop (nou ja toch 4 uur) op 10 juli niet meer voor het laagste tarief beschikbaar.

Op de site van 333Travel stond voor een vlucht op 10 juli als enigste nog maar een vlucht van Emirates. Tarieven van andere maatschappijen zijn nog niet bekend. Voor 2 volw en 2 kids een prijs van 2338 euro. En ook nog met aansluitende vluchten. Direct geboekt...... Binnen een kwartier telefoon van 333Travel (Otto????), de gevraagde vlucht was niet meer beschikbaar. Ik kon kiezen........ 10 uur rondhangen op de luchthaven van Dubai voor het lage tarief of een korte stop en 500 euro bijbetalen....... Geen probleem toch..... :x Na aandringen van mijn kant kwam als alternatief vertrek op 8 of 13 juli voor het laagste tarief met aansluitende vluchten. Dat werd dus 13 juli omdat wij pas9/10 juli vakantie krijgen.

Aan de ene kant lof voor de snelle reactie, aan de andere kant werd er wel erg gemakkelijk gedaan oven een stop van "slechts" 10 uur of een "paar euro meer".
En wat ik een groter probleem vind...... de info op hun site betreffende de ticketprijzen klopt dus niet........ Wat moet ik dus verder met hun info?......... Weet nu al dat ik verder niets bij hen boek.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: ervaringen met 333-travel

#43 Bericht door joepattaya » donderdag 03 september 2009, 02:04

Emthij schreef:Vandaag geboekt bij 333Travel. Een vlucht op 13-7 vanaf DUS met Emirates.
10 Juli had mijn voorkeur en retour op 6 augustus. Op vele boekingssites kon ik nog niet boeken omdat de retourvlucht meer dan 330 dagen vanaf nu is. Op enkele sites echter wel, maar tot mijn verbazing waren de vluchten met korte stop (nou ja toch 4 uur) op 10 juli niet meer voor het laagste tarief beschikbaar.

Op de site van 333Travel stond voor een vlucht op 10 juli als enigste nog maar een vlucht van Emirates. Tarieven van andere maatschappijen zijn nog niet bekend. Voor 2 volw en 2 kids een prijs van 2338 euro. En ook nog met aansluitende vluchten. Direct geboekt...... Binnen een kwartier telefoon van 333Travel (Otto????), de gevraagde vlucht was niet meer beschikbaar. Ik kon kiezen........ 10 uur rondhangen op de luchthaven van Dubai voor het lage tarief of een korte stop en 500 euro bijbetalen....... Geen probleem toch..... :x Na aandringen van mijn kant kwam als alternatief vertrek op 8 of 13 juli voor het laagste tarief met aansluitende vluchten. Dat werd dus 13 juli omdat wij pas9/10 juli vakantie krijgen.

Aan de ene kant lof voor de snelle reactie, aan de andere kant werd er wel erg gemakkelijk gedaan oven een stop van "slechts" 10 uur of een "paar euro meer".
En wat ik een groter probleem vind...... de info op hun site betreffende de ticketprijzen klopt dus niet........ Wat moet ik dus verder met hun info?......... Weet nu al dat ik verder niets bij hen boek.
Niet om het 1 of ander, maar je hebt je ongeduld duur betaald.
Als je nog een maand of 2 gewacht had, dan waren alle online boekingen mogelijk geweest.
Als het voor jou niet mogelijk is om zo vroeg te boeken, dan is dat ook vaak het geval voor een reisbureau/agent en wordt je keuze dus ook daar behoorlijk beperkt.
Het gebruiken van boekingssites maakt vroeger boeken ook niet mogelijk, omdat een boekingssite zoals cheaptickets.nl, bookingbuddy.com, etc. ook maar agenten zijn.

Je gaat er waarschijnlijk achter komen (over een paar maanden), dat je te veel betaald hebt voor je ticekts, maar dat kun je dan altijd weer posten als kritiek op je reisbureau.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Emthij
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 15:11

Re: ervaringen met 333-travel

#44 Bericht door Emthij » donderdag 10 september 2009, 22:25

Heb de strijdbijl begraven en ik heb verloren......

Vandaag uitgebreid overleg gehad met een juriste van ConsuWijzer (zie http://www.consuwijzer.nl). Zij kwam tot dezelfde conclusie die ik al eens eerder had gehoord, nl dat ik akkoord gegaan ben met het alternatief wat door 333Travel aangeboden werd. (vertrek 13/7 ipv 10/7) Door akkoord te gaan ben ik een overeenkomst met 333Travel aangegaan.

Nu ben ik in de detailhandel werkzaam en weet dus wel wat het begrip "overeenkomst" inhoud. En..... dat daar op vele manieren nog vanaf te komen is. Echter in de Nederlandse wet staat ergens een regeltje dat dit niet voor overeenkomsten tussen consumenten en reisaanbieders geldt. Tenzij er een door de reisaanbieder bepaald bedrag betaald wordt waarna tickets gewijzigd kunnen worden. In wat voor land leven wij.....

Feit is dat op de website van 333Travel foutieve informatie staat en dat er geen duidelijkheid is of er een boeking wordt gedaan of dat het een aanvraag betreft. Op aanraden van diezelfde juriste heb ik daarvan melding gedaan bij de Reclame Code Commissie.

Afwachten dus. Maar ik kan niet langer wachten want ik wil de door mij gewenste accomodaties in Thailand nu boeken om verdere teleurstellingen te voorkomen.

@Joepattaya; teveel betaald voor mijn tickets? Hoeveel had ik kunnen besparen op 2378 euro voor 2 volw en 2 kids op een vlucht in JULI 2010?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: ervaringen met 333-travel

#45 Bericht door joepattaya » vrijdag 11 september 2009, 01:47

Emthij schreef:Heb de strijdbijl begraven en ik heb verloren......

Vandaag uitgebreid overleg gehad met een juriste van ConsuWijzer (zie http://www.consuwijzer.nl). Zij kwam tot dezelfde conclusie die ik al eens eerder had gehoord, nl dat ik akkoord gegaan ben met het alternatief wat door 333Travel aangeboden werd. (vertrek 13/7 ipv 10/7) Door akkoord te gaan ben ik een overeenkomst met 333Travel aangegaan.

Nu ben ik in de detailhandel werkzaam en weet dus wel wat het begrip "overeenkomst" inhoud. En..... dat daar op vele manieren nog vanaf te komen is. Echter in de Nederlandse wet staat ergens een regeltje dat dit niet voor overeenkomsten tussen consumenten en reisaanbieders geldt. Tenzij er een door de reisaanbieder bepaald bedrag betaald wordt waarna tickets gewijzigd kunnen worden. In wat voor land leven wij.....

Feit is dat op de website van 333Travel foutieve informatie staat en dat er geen duidelijkheid is of er een boeking wordt gedaan of dat het een aanvraag betreft. Op aanraden van diezelfde juriste heb ik daarvan melding gedaan bij de Reclame Code Commissie.

Afwachten dus. Maar ik kan niet langer wachten want ik wil de door mij gewenste accomodaties in Thailand nu boeken om verdere teleurstellingen te voorkomen.

@Joepattaya; teveel betaald voor mijn tickets? Hoeveel had ik kunnen besparen op 2378 euro voor 2 volw en 2 kids op een vlucht in JULI 2010?
Lees ff goed: "Je gaat er waarschijnlijk achter komen (over een paar maanden), dat je te veel betaald hebt voor je ticekts, maar dat kun je dan altijd weer posten als kritiek op je reisbureau."
Klein voorbeeldje: Air Berlin lanceerde gisteren nieuwe vluchten/verbindingen en aanbiedingen voor het zomerseizoen 2010 en da's pas het begin.
Ik weet het, het is verdomd moeilijk om een balans te vinden in TE vroeg boeken en TE laat boeken. Veel aanbieders hebben vroegboek-kortingen en last-minutes, maar die bewijzen niet altijd goedkoper te zijn.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”