Koh Yao Yai of Koh Yao Noi?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kruitje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 03 december 2014, 21:29

Koh Yao Yai of Koh Yao Noi?

#1 Bericht door Kruitje » vrijdag 12 december 2014, 17:17

Mijn vriendin en ik gaan juni 2015 naar Thailand en twijfelen tussen Yai en Noi?
Nu heb ik gelezen dat Noi iets toeristischer en levendiger is ten opzichte van Yai.

Mijn vriendin en ik willen eigenlijk een paar daagjes keihard ontspannen en een scooter huren en het eiland rondrijden. Wellicht ook een boottochtje langs leuke mooie plekken in de omgeving.

Is er iemand geweest op beide eilanden en welke raadt je dan aan?

Als wij voor Yai kiezen dan zal het waarschijlijnk Santhiya Resort worden. Tips voor hotels in Noi horen wij ook graag.

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Koh Yao Yai of Koh Yao Noi?

#2 Bericht door Ralluf » maandag 15 december 2014, 20:50

Kruitje schreef:Mijn vriendin en ik gaan juni 2015 naar Thailand en twijfelen tussen Yai en Noi?
Nu heb ik gelezen dat Noi iets toeristischer en levendiger is ten opzichte van Yai.

Mijn vriendin en ik willen eigenlijk een paar daagjes keihard ontspannen en een scooter huren en het eiland rondrijden. Wellicht ook een boottochtje langs leuke mooie plekken in de omgeving.

Is er iemand geweest op beide eilanden en welke raadt je dan aan?

Als wij voor Yai kiezen dan zal het waarschijlijnk Santhiya Resort worden. Tips voor hotels in Noi horen wij ook graag.
Kruitje, Ik en mijn vriendin zaten ook te twijfelen... Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan naar Yai en dan natuurlijk naar het mooie Santhiya Resort :thumbsup: . Heb het e.e.a. gelezen en Yai trekt mij toch meer. Ik kan je helaas niet adviseren omdat ik er nog naartoe ga maar success met je keuze :asian22:

Oboema
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: donderdag 26 november 2009, 14:18

Re: Koh Yao Yai of Koh Yao Noi?

#3 Bericht door Oboema » donderdag 18 december 2014, 10:00

Koh Yao Noi is wat meer gericht op backpackers terwijl de wat duurdere resorts op Koh Yao Yai liggen (met name helemaal in het zuiden). Wil je het combineren met een boottochtje naar de eilanden in de buurt dan kun je het beste kiezen voor Yai. Daar liggen een aantal idylische eilandjes voor de kust (meest zuidelijke punt). Wanneer je een scootertje huurt kun je overigens Noi ook bezoeken aangezien ze voor een paar baht je scooter op een longtail boot tillen en je al zittend als een echte Rinus op je (water)scooter naar de overkant wordt vervoerd!

Kruitje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 03 december 2014, 21:29

Re: Koh Yao Yai of Koh Yao Noi?

#4 Bericht door Kruitje » vrijdag 19 december 2014, 11:11

Wij zijn niet de traditionele backpackers en willen aantal dagen echt ontspannen dus dan gaan wij toch voor Santhiya op Yai. Daar lekker een scooter huren en eiland rondrijden.

Welke leuke eilandjes liggen in de buurt voor een boottochtje dan?

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”