Scooter/brommer huren op een eiland

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#16 Bericht door Esther » dinsdag 11 augustus 2009, 12:16

Fijn dat er ook andere opties zijn dan een 125 cc! Dank voor de tips en info :D

Manuel, ik zal heus voorzichtig zijn. Ik ben trouwens van nature ook geen waaghals, eerder een bange schijterd ;) Krijg al zweet van het fietsen door de stad hier :mrgreen: Maar mijn eigen oplettend zal heus niet alles zeggen, menig gek die als een idioot deel neemt in het verkeer en daardoor de wel oplettenden schept!

We gaan ook naar Bangkok, daar zal ook geen brommer of etc aan te pas komen! Daar waag ik me echt niet op zo'n ding! Heb idd nog geen zelfmoordneigingen zoals hier boven werd gevraagd ;) Daar zullen de taxi's ook blij met me zijn.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#17 Bericht door RuudThai » dinsdag 11 augustus 2009, 13:05

Zag toevallig vorige week bij het zwembad van een technische school (maar ook geopend voor niet-leerlingen) in Sakon Nakhon 3 electrische fietsen staan. Nog nooit eerder in Thailand gezien. Even gevraagd wat die dingen kosten: 6500 baht. Actieradius 80-100 km, snelheid 30-40 km. Chinese makelij. Misschien dat ze hier en daar te huur zijn, want er zal best wel vraag naar zijn.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#18 Bericht door Esther » dinsdag 11 augustus 2009, 14:22

Zie, dus heel zo gek nog niet bedacht dat idee van fiets met motortje :mrgreen: Een Chinese Spartamet :lol:
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#19 Bericht door Mart » dinsdag 11 augustus 2009, 14:54

Vertel ons na je vakantie je ervaring :lol: ...... sorry, alleen over je vervoer :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#20 Bericht door Esther » dinsdag 11 augustus 2009, 20:17

Mart schreef:Vertel ons na je vakantie je ervaring :lol: ...... sorry, alleen over je vervoer :o
Mits ik daar nog toe in staat ben, natuurlijk :mrgreen:

Maar even zonder gekheid, zal ik doen!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#21 Bericht door v@go » zondag 14 december 2014, 10:55

Om toch nog even een topic op te halen.

De laaste tijd zie ik steeds nieuwelingen die naar Thailand gaan en even een scooter huren om wat rond te rijden.

Dit is hardstikke leuk maar wat men waarschijnlijk niet weet en er is vaker voor gewaarschuwd, dat je NIET verzekerd bent als je geen motor rijbewijs hebt.
Alle scooters in Thailand zijn voor Nederlandse begrippen motoren.

Het kan niet vaak genog verteld worden om maar 1 landgenoot uit de ellende te houden mocht het misgaan.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#22 Bericht door Arietwee » dinsdag 16 december 2014, 02:10

En met al die zzpers van tegenwoordig, vaak keert een AOV verzekering ook niet uit als je zonder geldig rijbewijs arbeidsongeschikt raakt!
Ik heb met mijn thaise vrouw afgesproken, mocht ik ergens op klappen dat er in het politierapport komt te staan dat zij de bestuurder was. Zij heb namelijk wel een thai rijbewijs.

Ik rij alleen in isaan ver buiten de stad.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#23 Bericht door stevenl » dinsdag 16 december 2014, 04:37

v@go schreef:Om toch nog even een topic op te halen.

De laaste tijd zie ik steeds nieuwelingen die naar Thailand gaan en even een scooter huren om wat rond te rijden.

Dit is hardstikke leuk maar wat men waarschijnlijk niet weet en er is vaker voor gewaarschuwd, dat je NIET verzekerd bent als je geen motor rijbewijs hebt.
Alle scooters in Thailand zijn voor Nederlandse begrippen motoren.

Het kan niet vaak genog verteld worden om maar 1 landgenoot uit de ellende te houden mocht het misgaan.
Nederlandse ziektekostenverzekering dekt gewoon. Reisverzekering zal vaak niet dekken, maar algemene teksten als 'dat je NIET verzekerd bent als je geen motor rijbewijs hebt' zijn niet juist.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#24 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 16 december 2014, 04:48

Zekers, de schade aan jouw lijf en leden wel. Maar de rest zal je toch echt zelf moeten betalen. En ik vraag me af of een reisverzekering moet uitbetalen als iemand niet voldoet aan wettelijke voorwaarden. De meesten doen het, maar ik vraag me af of ze het verplicht zijn. Volgens mij niet. De basis verzekering dekt enkel behandeling in Europa. Vakanties buiten Europa vallen er buiten.

De rest klopt niet. Als je zonder geldig rijbewijs op een motor rijdt ben je volledig aansprakelijk en hoeft een verzekering niets uit te betalen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#25 Bericht door prajak » dinsdag 16 december 2014, 04:54

Zover ik weet is WA aan derden altijd gedekt (mits er een polis is) en betaalt die uit aan de derde partij. Maar ze komen de schade wel bij je halen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#26 Bericht door stevenl » dinsdag 16 december 2014, 05:02

Jos Flachs schreef:Zekers, de schade aan jouw lijf en leden wel. Maar de rest zal je toch echt zelf moeten betalen. En ik vraag me af of een reisverzekering moet uitbetalen als iemand niet voldoet aan wettelijke voorwaarden. De meesten doen het, maar ik vraag me af of ze het verplicht zijn. Volgens mij niet. De basis verzekering dekt enkel behandeling in Europa. Vakanties buiten Europa vallen er buiten.

De rest klopt niet. Als je zonder geldig rijbewijs op een motor rijdt ben je volledig aansprakelijk en hoeft een verzekering niets uit te betalen.
Hangt van de voorwaarden af Jos. Je laatste bopmerking klopt niet, hangt namelijk van de voorwaarden af.

Nogmaals, dergelijke algemene verklaringen zijn NIET correct.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#27 Bericht door v@go » dinsdag 16 december 2014, 23:21

http://www.wikifin.be/nl/themas/verzeke ... -verzekerd

ik denk dat het in Nederland niet veel anders zal zijn.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#28 Bericht door Jos Flachs » woensdag 17 december 2014, 01:05

Steven, een verzekering dekt enkel als je aan de wettelijke voorwaarden voldoet. Iemand die zonder geldig rijbewijs motor rijd en een ongeluk krijgt voldoet niet aan de wettelijke voorwaarden. WA schade is dan toch echt rekening man. Tenzij je een hele aardige verzekeraar hebt.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#29 Bericht door stevenl » woensdag 17 december 2014, 03:22

Sorry Jos, je weet niet waar je het over hebt. Ik heb 10+ jaar gewerkt als marketing manager voor een schadeverzekeringsmaatschappij. Waar je WA schade nu vandaan haalt is me een raadsel trouwens, daar heb ik het niet over gehad.

Bij discussies over verzekeringen is het heel belangrijk om duidelijk aan te geven over welke soort verzekering je het hebt, en algemene statements zijn slechts zelden mogelijk.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#30 Bericht door v@go » woensdag 17 december 2014, 22:29

kortom gewoon verzekerd motor rijden ondanks niet in het bezit van de juiste papieren.

Mocht er iets gebeuren en je komt zoals laatst een jongen in Vietnam in de cel terecht. (zonder rijbewijs betrokken bij een ongeluk waar een dode viel)

Gewoon stevenl de ex marketing manager van een schadeverzekeringsmaatschappij hier op het forum citeren.

Stevenl ik chargeer natuurlijk maar gezien het verkeer in Thailand en hoe de regels worden toegepast en uitgevoerd, lijkt het me niet verstandig om zonder rijbewijs op een motor aan het verkeer deel te nemen.
Ook als je niet de veroorzaker bent van een ongeval ligt de schuld toch snel bij jou want jij bent niet bevoegd op deze manier aan het verkeer deel te nemen. Afgezien of de verzekering achteraf betaald of niet. De ellende die je ermee hebt tijdens je vakantie, is het niet echt waard.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”