Scooter/brommer huren op een eiland

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Scooter/brommer huren op een eiland

#1 Bericht door Esther » maandag 10 augustus 2009, 14:21

Na de zoekfunctie te hebben gebruikt, 52 pagina's zowat te hebben doorgespit hier maar een berichtje.

Wij gaan naar Koh Chang. We willen graag een scooter of brommer huren. Hoe gaat dat in z'n werk?

Las op internet dat je veelal 125 cc scooters hebt, een motor dus :shock:. Sneller dan een scooter van 49.5 cc zoals hier in NL. Snelheid geen probleem want dat kun je immers zelf regelen met de handen ;) Op onverharde, kiezelsteen rijke wegen zit ik al gauw aan een max van 30 km p uur :oops:

Maar heb je hier ook een rijbewijs voor nodig? Een motor is immers een motor. Of heb je ook mindere cc's?

Wij gaan dus naar Koh Chang, maar info over andere eilanden wat scooters betreft is ook welkom. Het zal immers overal wel een beetje hetzelfde zijn.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#2 Bericht door printen44 » maandag 10 augustus 2009, 15:03

Zelfmoordneigingen? Huur een brommer in Thailand. Gegarandeerd succes.!!! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#3 Bericht door RuudThai » maandag 10 augustus 2009, 15:36

printen44 schreef:Zelfmoordneigingen? Huur een brommer in Thailand. Gegarandeerd succes.!!! :lol: :lol:
Ach, maar met een helm op van 199 baht bij de Tesco kan je niks gebeuren, zeker als die gezegend is door een monnik :geek: :ugeek:
En een rijbewijs heb je niet nodig, al die kinderen van 9 t/m 15 hebben er geen en die rijden er ook op..... :(

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#4 Bericht door Jim » maandag 10 augustus 2009, 15:43

kom jongens. wel even redelijk advies geven hoor.

rijbewijs (+ internationaal rijbewijs) heb je wel nodig anders ben je niet verzekerd.

brommers, inclusief brommerrijbewijzen, bestaan volgens mij alleen in nederland.

in het buitenland heb je motoren en lichte motoren.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#5 Bericht door carpediem » maandag 10 augustus 2009, 15:52

Voor het berijden van een brommer/scooter heb je een rijbewijs nodig; thai of nederlands + int. rijbewijs.

Er is vrijwel nooit een verzekering bij de moter of alleen eentje die de ambulance vergoed.

De meeste buitenlanders huren een moter zonder rijbewijs en/of verzekering.

Meestal gaat dat goed maar soms ook niet.

Als je van plan bent te rijden zonder alcohol, niet meer dan 30 km per uur, alleen overdag als het droog is en je hebt genoeg brommer/scooter ervaring, loop je niet zoveel risico.

Op Koh Chang zijn een aantal zeer steile berghellinkjes en wat S bochten. Met regen is het daar soms spekglad en moet je wel heel goed kunnen rijden om daar zonder te slippen omhoog of omlaag te komen.

Er rijden zeer regematig share taxi's over het eiland, het is trouwens maar een weg.
pluk de dag (carpediem)

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#6 Bericht door Nimnuan » maandag 10 augustus 2009, 16:05

Je kunt ze op vele plekken huren op Koh Chang, maar of de verzekering OK is :roll: vraag maar aan de balie van je hotel/resort.
Ik weet niet hoe druk het op dit moment is, maar normaal gesproken kun je overdag redelijk relaxed rijden, maar je kunt beter niet, zoals Carpediem ook al aan geeft, 's avonds gaan rijden, je kunt zomaar iemand tegen komen zonder licht en op de verkeerde kant van de weg :shock: De meeste mensen rijden zonder helm, maar ze schijnen daar toch wel regelmatig op te controleren.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#7 Bericht door Esther » maandag 10 augustus 2009, 19:20

carpediem schreef:
Als je van plan bent te rijden zonder alcohol, niet meer dan 30 km per uur, alleen overdag als het droog is en je hebt genoeg brommer/scooter ervaring, loop je niet zoveel risico.
Alcohol :shock: Tja, ze zullen er zijn, ik wil ze geen kwartje geven, ik bedoel degene die wel met alcohol gaan rijden! Donker word m zoiezo niet, ben nachtblind, haha :mrgreen: En met nat weer zit ik al niet graag op de fiets...ghe.

Maar ervaring genoeg, nog nooit brokken gemaakt. (ok 1x mede dankzij nachtblindheid want zag struik niet in een bocht :oops: )
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#8 Bericht door Esther » maandag 10 augustus 2009, 19:26

Maar nu komt t. Ik heb geen rijbewijs ( Zelfs geen auto-rijbewijs)

Ik heb toch echt geen zin in Thaise toestanden. Er zou maar iets gebeuren! En het zal dan niet eens mijn schuld zijn!

Vandaar ook dat ik me afvroeg of er ook mindere CC's rijden. Ik hoef niet te scheuren, wil me gewoon makkelijk kunnen verplaatsen.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#9 Bericht door Kees » maandag 10 augustus 2009, 19:53

Maar nu komt t. Ik heb geen rijbewijs ( Zelfs geen auto-rijbewijs)
Dan niet doen, er wordt regelmatig gecontroleerd door politie op rijbewijs.
En dan heb je echt problemen.
Niet klagen, maar dragen.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#10 Bericht door Esther » maandag 10 augustus 2009, 20:52

Ok, jammer maar ok. Ben iig blij met deze info. Dacht t al wel, maar wilde toch even een bevestiging van de "kenners".

Heb je daar geen fietsen met motortjes :mrgreen:
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#11 Bericht door Duiker » maandag 10 augustus 2009, 21:46

Esther, eigenlijk zou je een rijbewijs moeten hebben. Dus nu kun je zo af en toe een bekeuring verwachten. Dat gaat daar net wat anders dan hier. "Driving licence"..."ehh mister"..."i have no licence...what can i do?". En als je betaald, doe dat dan niet opzichtelijk, maar een beetje onderhands. De agent zegt wel hoeveel het is. 400 bath. "eh mister...maybe i can pay 200 bath". Zorg dat je altijd een paar honderd bath bij hebt. En je zal ook even naar je geld moeten zoeken, Want ja, tweehonderd bath, dat heb je toch niet zomaar bij je he. ;)

Die brommers, dat zijn ook wat andere brommers dan hier. Hier heb je brommers, en motoren. Het verschil is duidelijk. Daar heb je wat ze motosaai noemen. Met een 110cc brommertje kun je prima uit de voeten. En het is niet nodig om er 120 mee te rijden, maar het kan wel. Je kunt er prima 30 of 40 mee rijden, heel comfortabel.

Veel plezier.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#12 Bericht door Esther » maandag 10 augustus 2009, 22:38

Oei, das wel heel stout :lol:
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#13 Bericht door Mart » dinsdag 11 augustus 2009, 03:21

Er zijn echt ook nog wel 49.9 cc POP te huur, automatisch, maar ook die krengen kunnen hard tot zeer hard rijden.
Geen helm plicht, geen rijbewijs, geen verzekering.

Vraag dus naar een POP :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#14 Bericht door Nimnuan » dinsdag 11 augustus 2009, 11:28

Er zijn ook nog songtaew's waar je mee over het eiland kan reizen.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#15 Bericht door Manuel » dinsdag 11 augustus 2009, 11:51

Wees voorzichtig met motoren in Thailand. Helaas moet ik nu toch echt bekennen dat je erg kwetsbaar bent in het verkeer met een motor. Nu in 3 jaren voor een 2de keer een redelijk zwaar ongeval had en heb dus nu toch besloten om geen motor meer te berijden. Taxis zijn erg blij met mij in Patong......

Dus, wees voorzichtig maar vergeet ook niet dat voorzichtigheid geen garantie is om ongelukken te voorkomen.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”