Vingerafdrukken registreren
Moderator: Loempia
-
- Expat
- serpay
- Volwaardig lid
Re: Vingerafdrukken registreren
Gekker nee gevaarlijker zou ik zeggen.
kunnen ze je hele internet geschiedenis nakijken en dan.........
kunnen ze je hele internet geschiedenis nakijken en dan.........
Alfisti rebeli
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Maak je niet druk...Joep schreef:Moet niet gekker worden.................
http://www.bangkokpost.com/news/general ... -mandatory
Nederland :
- vingerafdruk bij paspoort, ID of rijbewijs aanvraag
- iedereen moet aan de pinpas
- iedereen telebankieren
- ieder mobiel abonnement maar ook internet thuis abo en alle leningen worden geregistreerd bij BKR
- trajectcontrole op vele wegen
- het land met de meeste afgetapte telefoonnummers
- enz. enz
Laatst gewijzigd door Tonboy op zaterdag 27 mei 2017, 05:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
Zeker niet, ik heb niets te verbergen.
Van mij mogen ze bijna alles weten.
Van mij mogen ze bijna alles weten.
- Jim
- Volwaardig lid
555 "secure database"Through a fingerprint enrolment process, mobile operators will scan each person's fingerprints, which will stored on the national ID card database and the NBTC's secure database.

Door iets secure te noemen wil nog niet zeggen dat het ook secure is

In november vorig jaar was het trouwens nog op vrijwillige basis.
https://www.pressreader.com/thailand/ba ... 9988502741
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- wpdl
- Volwaardig lid
Slaan ze die vingerafdrukken alleen op of moet je die gebruiken om het toestel te openen.
Heb zoiets op vrijwillige basis zonder registratie op mijn mini I Pad.
Heb er vanuit het oogpunt '1984' ook weinig moeite mee.
Heb zoiets op vrijwillige basis zonder registratie op mijn mini I Pad.
Heb er vanuit het oogpunt '1984' ook weinig moeite mee.

- jumbo
- Expat
Het gaat om een paar niet zo simpele zaken als je je vooroordelen effe opzij zet.
- veel thai boven de 40 kunnen niet lezen of schrijven of beperkt Sims worden voor hun aangevraagd door familie die vaak 3-4-5 sims in eigendom hebben, Vervolgens worden die sims weggeven of verkocht en dan kunnen ze in de verkeerde handen komen
- terrorisme (zie bovenstaand)
- correcte registratie op zich (zie beide bovenstaand)
het is een aanzet en zeker niet waterdicht
- veel thai boven de 40 kunnen niet lezen of schrijven of beperkt Sims worden voor hun aangevraagd door familie die vaak 3-4-5 sims in eigendom hebben, Vervolgens worden die sims weggeven of verkocht en dan kunnen ze in de verkeerde handen komen
- terrorisme (zie bovenstaand)
- correcte registratie op zich (zie beide bovenstaand)
het is een aanzet en zeker niet waterdicht
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- wpdl
- Volwaardig lid
Ik had er en heb er weinig [voor]oordeel over.
Inzicht over de gebruiker was mij duidelijk maar in hoever wil men gaan als het systeem operationeel is.
Denk dat de tweede en de derde regel van je zeer steekhoudend zijn men wil controle het liefst zonder dat je het door heb.
De locatie van een actieve sim bepalen is via zendmasten al niet te moeilijk.
Inzicht over de gebruiker was mij duidelijk maar in hoever wil men gaan als het systeem operationeel is.
Denk dat de tweede en de derde regel van je zeer steekhoudend zijn men wil controle het liefst zonder dat je het door heb.
- jumbo
- Expat
wpdelange schreef:Ik had er en heb er weinig [voor]oordeel over.
Ik citeerde je niet dus het was een algemeen bericht...dus het was niet persoonlijk bedoeld als opmerking aan jouw adres..
Ik vind niets mis met controle want het houdt degenen die willens en wetens zaken overtreden binnen het pad wat voor iedereen gecreerd is, althans dat is de bedoeling
Als je niets te verbergen hebt is er niets mis met controle..
De zijkanten van de samenleving zijn niet toe aan teveel vrijheid en grenzen worden altijd opgezocht, aard van het beestje... en de vele goeden moeten altijd onder de weinige kwaden lijden...
- wpdl
- Volwaardig lid
Totale controle via allerlei kleine actieviteiten zal dus het einddoel zijn zeg over vele jaren.
Tonboy geeft al aan hoe het in Europa [Nederland] gaat iets wat mij 20 jaar terug al duidelijk was.
Iemand uit de kring der bekende bij mij ging onderuit met een 'ongewenst' brandje in het bedrijfspand registratie parkeerpas [paaltje] in die jaren OEPS
CCTV door heel mijn oude binnenstad en vele andere zaken opgenoemd door Tonboy.
Tonboy geeft al aan hoe het in Europa [Nederland] gaat iets wat mij 20 jaar terug al duidelijk was.
Iemand uit de kring der bekende bij mij ging onderuit met een 'ongewenst' brandje in het bedrijfspand registratie parkeerpas [paaltje] in die jaren OEPS
- jumbo
- Expat
Ik denk dat je het door de negatieve bril ziet..wpdelange schreef:Totale controle via allerlei kleine actieviteiten zal dus het einddoel zijn zeg over vele jaren.
Misdaden en misstanden die ten nadele van jouw en je gezin of familie en vrienden kunnen zijn gepleegd worden er ook mee geregistreerd
Zie maar hoeveel terroristen we door dezelfde CCTV hebben gepakt na walgelijke daden...
Maar je hebt gelijk dat het wat indruist tegen privacy, maar mogen we dat verwachten op een straat of in een openbare gelegenheid?
De voordelen wegen voor mij op tegen de nadelen... persoonlijk gevoel en heb weinig te verbergen
- Jim
- Volwaardig lid
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say," - Snowden
Als je gesteld bent op privacy moet je zo wie zo niet in Thailand gaan wonen.
Thai hebben niks met privacy ook niet in het gewone leven. Verder is alles filmen op elke hoek van de straat en in elk warenhuis
de gewoonste zaak van de wereld. 12 pasfoto,s per jaar lever ik in zodat er al een kleine 100 prentjes van mij in omloop zijn. Die vingerafdrukken heb ik in Nederland ook al moeten afgeven voor het nieuwe paspoort dus dat kan er ook nog wel bij.
DNA komt .....reken maar van yes.
Ook geen probleem hier.
Thai hebben niks met privacy ook niet in het gewone leven. Verder is alles filmen op elke hoek van de straat en in elk warenhuis
de gewoonste zaak van de wereld. 12 pasfoto,s per jaar lever ik in zodat er al een kleine 100 prentjes van mij in omloop zijn. Die vingerafdrukken heb ik in Nederland ook al moeten afgeven voor het nieuwe paspoort dus dat kan er ook nog wel bij.
DNA komt .....reken maar van yes.
Ook geen probleem hier.
- wpdl
- Volwaardig lid
Quotetje van mijzelf.
Dingen die wij als privacy zien heeft de Thai het vaak niet zo moeilijk mee.
Immigratie kan je volgens mij grotendeels afdoen als onbelangrijk.[ de data]
Echt archieveren lange termijn is het niet bij de meeste laat staan een landelijk inzicht.
Men zal bij landen waar de democratie op een laag pitje staat zeer zeker eens met Data banken DNA beginnen tussen nu en zeg twintig jaar twijfel ik niet aan.

De Thai heeft best wel aardig wat 'privacy' nukken Hans veelal zaken waar wij weer bij zeggen 'Wat maakt dat nu uit'.Heb er vanuit het oogpunt '1984' ook weinig moeite mee.
Dingen die wij als privacy zien heeft de Thai het vaak niet zo moeilijk mee.
Immigratie kan je volgens mij grotendeels afdoen als onbelangrijk.[ de data]
Echt archieveren lange termijn is het niet bij de meeste laat staan een landelijk inzicht.
Men zal bij landen waar de democratie op een laag pitje staat zeer zeker eens met Data banken DNA beginnen tussen nu en zeg twintig jaar twijfel ik niet aan.
- Jim
- Volwaardig lid
Als het alleen voor de inwoners gold dan prima.hanshu schreef:Als je gesteld bent op privacy moet je zo wie zo niet in Thailand gaan wonen.
Zij hebben voor deze regering gekozen (oh nee

Probleem wordt het als dit ook geldt voor toeristen.
Je vingerafdruk is zeer gevoelige informatie en hoe wordt er mee omgesprongen.
Indentity theft is een ding.