Thailand number 1

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat

Thailand number 1

#1 Bericht door wanadee » dinsdag 11 april 2017, 08:07

Thailand mag zich de nummer 1 op het gebied van de meeste motor/scooter doden noemen in de wereld. Jaarlijks sterven er 5500 scooterrijders waarvan 2500 onder de 20 jaar.

Hoe zou dat nou toch komen :?:

Bron Thaivisa

hanshu

Re: Thailand number 1

#2 Bericht door hanshu » dinsdag 11 april 2017, 08:37

Gister nog eentje hier in het dorp...net 18. Dacht dat ie alleen een achterwiel nodig had om op te rijden. Kreeg een stuk of 10 vriendjes over zich heen. Liggen er nog 4 in het ziekenhuis.

wanadee
Expat
Expat

#3 Bericht door wanadee » dinsdag 11 april 2017, 10:20

Verbaasd me dat het er niet meer zijn. Hier in Korat in de stad is het ook heftig maar wat ik vorige week in Bangkok heb gezien spant toch wel de kroon. Met ware doodsverachting wurmen ze zich overal tussendoor, rood licht geen bezwaar, hoezo verkeerde rijrichting? :crazy:

hanshu

#4 Bericht door hanshu » dinsdag 11 april 2017, 10:46

wanadee schreef:Verbaasd me dat het er niet meer zijn. Hier in Korat in de stad is het ook heftig maar wat ik vorige week in Bangkok heb gezien spant toch wel de kroon. Met ware doodsverachting wurmen ze zich overal tussendoor, rood licht geen bezwaar, hoezo verkeerde rijrichting? :crazy:
Nouja , niet meer.....ik ben 28 dagen naar Nederland geweest. Op de dag van vertrek werd er een oud vrouwtje pardoes van haar motorbike geschept terwijl ze stond te wachten. Toen ik na 28 dagen terugkwam hier hadden ze afscheidingsblokken op de U-turns geplaatst. Want in die 28 dagen waren er nog 5 te pletter gereden.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jim » dinsdag 11 april 2017, 13:00

Ik denk dat U-turns verantwoordelijk zijn voor het leeuwendeel van de doden.
Ook het tegen het verkeer inrijden komt voornamelijk door die verschrikkelijke dingen omdat mensen geen zin hebben om eerst 5km naar de eerste U-turn te rijden om vervolgens om te draaien.
Het is natuurlijk makkelijker om dan gewoon 2km tegen het verkeer in te rijden naar de vorige U-turn.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door torkom » dinsdag 11 april 2017, 17:00

In Nederland is dit blijkbaar ook normaal...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... uwtje.html

Deze opmerking in de comments :

"In Thailand is dit heel normaal, zonder problemen, er is zelfs geen andere mogelijkheid dus.....
Je kan je overal wel druk om maken."
watmagjenogwel | 11-04-17 | 16:38
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat

#7 Bericht door wanadee » woensdag 12 april 2017, 04:16

hanshu schreef:
wanadee schreef:Verbaasd me dat het er niet meer zijn. Hier in Korat in de stad is het ook heftig maar wat ik vorige week in Bangkok heb gezien spant toch wel de kroon. Met ware doodsverachting wurmen ze zich overal tussendoor, rood licht geen bezwaar, hoezo verkeerde rijrichting? :crazy:
Nouja , niet meer.....ik ben 28 dagen naar Nederland geweest. Op de dag van vertrek werd er een oud vrouwtje pardoes van haar motorbike geschept terwijl ze stond te wachten. Toen ik na 28 dagen terugkwam hier hadden ze afscheidingsblokken op de U-turns geplaatst. Want in die 28 dagen waren er nog 5 te pletter gereden.
Weet je dat zeker Hanshu? Hier zijn ook diverse Uturns gesloten met rode blokken maar dat is altijd met feestdagen. Het nut zie ik er niet van in want 5 km verderop is de volgende Uturn, daar wordt het nu dus drukker en onoberzichtelijker.

wanadee
Expat
Expat

#8 Bericht door wanadee » woensdag 12 april 2017, 04:19

torkom schreef:In Nederland is dit blijkbaar ook normaal...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... uwtje.html

Deze opmerking in de comments :

"In Thailand is dit heel normaal, zonder problemen, er is zelfs geen andere mogelijkheid dus.....
Je kan je overal wel druk om maken."
watmagjenogwel | 11-04-17 | 16:38
Die is gestoord, is eerst ook nog aan het spookrijden. :neus:

hanshu

#9 Bericht door hanshu » woensdag 12 april 2017, 07:27

wanadee schreef:
hanshu schreef:
Weet je dat zeker Hanshu? Hier zijn ook diverse Uturns gesloten met rode blokken maar dat is altijd met feestdagen. Het nut zie ik er niet van in want 5 km verderop is de volgende Uturn, daar wordt het nu dus drukker en onoberzichtelijker.
Dat van die 5 doden tijdens mijn afwezigheid weet ik zeker, ja
Maar dat is hier niet extreem, hoor.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door euromonkey » woensdag 12 april 2017, 07:56

En wat denk je van deze oplossing?
https://udonmap.com/udonthaniforum/view ... 70#p483370
Ik woon zelf in dit gebied en verbaasde me ook over deze constructie.
Kan alleen maar bedoeld zijn om de plaatsnaam op de kaart te zetten in Thailand.
Helaas voor hun grijpt het leger vlak voor Sonkran in.Tenminste ze moeten het iets duidelijk maken
https://www.thairath.co.th/content/911726
Even een google translate en het verhaal is te volgen.
T.I.T

wanadee
Expat
Expat

#11 Bericht door wanadee » woensdag 12 april 2017, 08:21

wanadee schreef:Thailand mag zich de nummer 1 op het gebied van de meeste motor/scooter doden noemen in de wereld. Jaarlijks sterven er 5500 scooterrijders waarvan 2500 onder de 20 jaar.

Hoe zou dat nou toch komen :?:

Bron Thaivisa
Overigens heb ik even gegoogeld en volgens mij moet het aantal van 5500 bijgesteld worden nar rond de 15000. Er is ergens iets mis gegaan met dat cijfertje.

brake034
Expat
Expat

#12 Bericht door brake034 » woensdag 12 april 2017, 09:32

Naast u-turns is ook het verkeerd voorsorteren door brommers/motors een grote oorzaak van ongevallen in Thailand.
Ik heb geleerd om in het midden van een voorsorteervak te staan met de motor en als er geen voorsorteervak is om zoveel mogelijk rechts (links in Thailand natuurlijk) te gaan staan.
Daarmee voorkom je dat je platgereden wordt door tegemoet komend verkeer, aan de weg-as voorsorteren is levensgevaarlijk voor tweewielers (ook al omdat je slecht gezien wordt). Daar komt het blind inhalen door auto's en vrachtwagens in Thailand nog eens bovenop.

Kortom, op de motor heb je aan de weg-as niks te zoeken maar veel Thaise tweewielers sorteren daar juist voor.......
Marcel

wanadee
Expat
Expat

#13 Bericht door wanadee » woensdag 12 april 2017, 10:52

Wat dacht je van het zig zaggen over drie banen tussen alle autos door? Ik heb geen idee waarmee de meeste slachtoffers vallen maar als ik moest gokken zou het dit zigzag gedrag zijn.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jim » woensdag 12 april 2017, 12:33

33 road deaths on first of 'seven dangerous days'

Thirty-three people were killed and 420 injured in traffic accidents on April 11, the first of the seven-day campaign to reduce the road toll during the April 11-17 Songkran holiday, according to the civil affairs office of the National Council for Peace and Order (NCPO).

Drink-driving was responsible for the greatest number this year, 45.48%, followed by exceeding the speed limit, 24.94%.

As usual, most of the accidents, 77.80%, involved motorcycles.

bron
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat

#15 Bericht door wanadee » woensdag 12 april 2017, 14:29

Wat niemand mij ooit heeft kunnen uitleggen is het volgende. Ze noemen dit de 7 gevaarlijke dagen maar als je het aantal verkeersdoden afzet tegen het jaarlijks gemiddelde, vallen er aanzienlijk minder doden in deze week.
Normaliter rond de 25.000 op jaarbasis dus rond de 70 per dag. Vandaag "maar" 33 doden. Dus minder dan de helft van het jaarlijks gemiddelde.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”